ايه اللي من ما

Loading...


Unique profiles
49
Most used tags
Total likes
0
Top locations
Wiener Staatsoper, Eats, Hurghada
Average media age
901 days
to ratio
2.8
بمكان ما ، عند الحواري الفقيره والمتهدمه ببيت تعيش به الفيران اكثر من البشر منطوية بغرفتها وتتألم ...
Media Removed
بمكان ما ، عند الحواري الفقيره والمتهدمه ببيت تعيش به الفيران اكثر من البشر منطوية بغرفتها وتتألم من الضرب اللي جاها من ابوها وتنزل دموعها بسرعه تذكرت البنات اللي جو للحاره قبل فتره قارنت حياتها بحياتهم وناظرت غرفتها باشمئزاز بكت اكثر ودفنت راسها بين رجولها نوره : ليش ياربي يصير فيني كذا؟! ... بمكان ما ، عند الحواري الفقيره والمتهدمه ببيت تعيش به الفيران اكثر من البشر منطوية بغرفتها وتتألم من الضرب اللي جاها من ابوها وتنزل دموعها بسرعه تذكرت البنات اللي جو للحاره قبل فتره قارنت حياتها بحياتهم وناظرت غرفتها باشمئزاز بكت اكثر ودفنت راسها بين رجولها
نوره : ليش ياربي يصير فيني كذا؟! ليه وش الفرق اللي بيني وبينهم ؟ ولا احد يهتم فيني عشت ولا متت مافيه احد رح يدري اصلاً، ودخلت بدوامة بكاء ما وقفها غير النوم نامت ونامت احلامها وامالها معها . قامت مفجوعه شافت الساعه كانت ٥:٣٠م وركضت لدورة المياة - يكرم القارئ- وتوضت وصلت الظهر والعصر لانهن فاتنها وهي نايمه ولا حست طلعت برا الغرفه ، بيتهم الصغير المكون من صاله صغيره يفتح عليها مطبخ اصغر
وفيه سيب نهايته مجلس للرجال وعليه دورة مياه .
راحت للمطبخ تدور شي تاكله وكالعاده طلعت منه ومعدتها فاضيه ، ماتدري وش تسوي جالسه بالبيت وابوها اكيد يسكر بمكان قذر تنهدت بضيق وتذكرت هدية البنت اللطيفه راحت غرفتها وفتحت دولابها طلعت منه صندوق صغير فتحته وطلعت خاتم الالماس وقعدت تتأمله وسرحت بعالم يفرق كثيير عن عالمها .... _________________________________

دخلت نفس الغرفه وشافت نفس الرسمه واحتارت نفس الحيره ، قعدت تفكر وراسها بينفجر من التفكير فيه. دخل عليها ومسك يدها من ورا : انتي ماتتوبين ابد !!
زها : بسم الله الرحمن الرحيم ، احمد !! احمد : ايه احمد وش جابك هنا مره ثانيه ؟
زها بقوه : انا جيت اعرف وش السر اللي وراك ؟ ومن هي ياسمين ؟
احمد بعدم مبالاة : مالك شغل ، اطلعي برا وبلا كثرة حكي .
زها : طيب قول وماعاد تشوف وجهي مره ثانيه .
احمد : هه هذا سري انا ومستحيل اخلي بنت مثلك تعرفه .
زها : وليش ان شاء الله وش شايفني ؟
احمد : فــــاجـــرة .
انصدمت من كلمته وعرفت السبب اللي خلاه يقول كذا تساقطت دموعها وبكت حييل على كل شي بحياتها على سمعتها اللي راحت ما قدرت توقف جلست وهي منهاره : انا مو كذا .. انا مو كذا .
وقامت بسرعه رمقته بنظره حس انه ظلمها وطلعت وهي معصبه وراحت لغرفتها تتذكر اليوم اللي كرهت حياتها وتمنت انهم ذبحوها ومارجعوها ((لما كان عمرها ١٧ ببيتهم القديم كانت السوبر ماركت قريبه لبيتهم طلعت تبغى تجيب اغراض وشبسات لبست عبايتها وطلعت دخلت السوبر ماركت وشرت ودفعت وطلعت وهي بالطريق للبيت اعترضو طريقها مجموعة شباب حاوطوها من كل الجهات مسكو فمها وحطو على انفها ماده وطاحت بين ايديهم مخدره ، صحت بعد ٣ ايام تحس كل ضلع بجسمها متكسر
Read more
خرج وغلق الباب ب المفتاح وتركها خلفه تفكر في تصرفه معها وقلبها يضج بخوف مع انه وعدها ما ياذيها وخوفها من ردت فعل ابوها لو عرف انها خاطرت بنفسها عشان توصل له.. انحنت واخذت الاكياس لداخل المطبخ فجاءه اندق الباب انتفضت ونزلت الاكياس بسرعه وركضت للغرفه وفتحت شنطتها واخذت الخنجر الصغير اللي ... خرج وغلق الباب ب المفتاح وتركها خلفه
تفكر في تصرفه معها وقلبها يضج بخوف مع انه وعدها ما ياذيها
وخوفها من ردت فعل ابوها لو عرف انها خاطرت بنفسها عشان توصل له..
انحنت واخذت الاكياس لداخل المطبخ
فجاءه اندق الباب انتفضت ونزلت الاكياس بسرعه وركضت
للغرفه وفتحت شنطتها واخذت الخنجر الصغير اللي اخفته بين ملابسها
وطلعت للصاله تمشي بخطوات حذره وبترقب
من اللي بيدق عليها الباب مصعب معه المفتاح ..
وصلها صوته من خلف الباب /احممم هذا انا
ارتخت يدها برتياح/هلا
مصعب بإحراج/تعرفين تطبخين؟
انهار باستغراب/ايه
مصعب /اذا ماعليك امر سوي لي اي شي آكله انا بجلس على الدرج
اذا خلصتي دقي الباب ونزليه
انهار رفعت حواجبها من طلبه اللي ماترك لها مجال ترفض
قررت تدخل المطبخ وتعد له شي ياكله كـ رد جزء من جميل
_____________
بعد الغدا
منسدح على المركى بخمول بعد ما اخذ له غفوه
وصحى بسبب ليث اللي ازعجه بصوت جواله اللي يتابع عليه السنابات وتلفزيون شغال على الفاضي
تافف بطفش من تذكر ان احمد ما بيمره اليوم لانه مشغول مع ابوه
بجاد بدون مافتح عيونه/طف التلفزيون وذلف برا ولاقصر على جوالك
ليث جالس على الكنب وعينه على الجوال/انت اللي اطلع نام فوق انا ما اجلس الا هنا
دخل عبدالرحمن من وراه العنود وفي يدها صينيه القهوه متجاهله وجود بجاد
وجلست جنب ليث
بجاد تحرك بسرعه واعتدل بجلسته بشكل مستقيم مريح يده على المركى
اللي جلس جنبه عبدالرحمن ومن الجهه الثانيه
ليث غمز لها/ارحبي مليوون يا ام ليث ايه شوفي وجهك كيف منور
العنود تدف راسها بأنحراج
عبدالرحمن ابتسم/شفت قلت لك بجيب راسها
ليث يستعدل بجلسته وينزل الجوال/لازم اخذ عندك دورات قبل اتزوج
عبدالرحمن/خذها من امك هي اللي اعطتني دورات في الحياة
ليث ينسدح على ركبت امه ومسك يدها وحطها بشعره يتدلل على امه
العنود تلعب بشعره/متى بتكبر على ذي الحركه
ليث غمض عيونه /اذ تزوجت
العنود تضرب راسه/الولد من الحين ناوي يبيعنا اذا تزوج
عبدالرحمن /جحود…
عبدالرحمن التفت لجاد و صب له فنجال قهوه/سم
بجاد اخذ الفنجال/سم الله عدوك
ليث فتح عيونه وهو يشوف نظرات بجاد الساخره منه
وهو يحرك شفايفه بدون صوت/ورع
ليث وبصوت/ورع يتوطى ببطنك…يبه صب لي قهوه
عبدالرحمن حرك دله بيصب له
لكن يد بجاد منعته وبنتقاد لذع لسدحت ليث/لو تدري الدلة عن الطيب
والعيب ماتقبل الصبه لبعض الاوادم
Read more
دخل خالد وصوت مصعب وصله ابتسم بصوت عالي بمزح/ياعرب اشم ريحه غبار في الصاله مصعب فز وقف فهم انه يقصده ب الغبار ورد بـ المثل/ياعرب فيه ريحة دم فايحه في المكان خالد حضنه بقوه /هههههه توي جايك من غرفة العمليات مصعب/هههههههه شيفة ريحتك الله يعين زوجتك خالد يجلس جنب العنود/خل امك تدور لي على عروس العنود/لا ... دخل خالد وصوت مصعب وصله
ابتسم بصوت عالي بمزح/ياعرب اشم ريحه غبار في الصاله
مصعب فز وقف فهم انه يقصده ب الغبار ورد بـ المثل/ياعرب فيه ريحة دم فايحه في المكان
خالد حضنه بقوه /هههههه توي جايك من غرفة العمليات
مصعب/هههههههه شيفة ريحتك الله يعين زوجتك
خالد يجلس جنب العنود/خل امك تدور لي على عروس
العنود/لا الله اعفني من هذي المهمه بكره تدعي علي زوجتك اني اخترتها لك
خالد /الله لا يحدني عليك بدور من مريضاتي او دكتوراتي اللي ف المستشفى
عبدالرحمن/مالك الا كذا
مصعب رشف رشفه من الشاهي ونزله وبسؤال تقليدي لبجاد متجاهل فيه خالد /صف كم انت الحين يا بجاد
بجاد/ثالث ثانوي
مصعب/حلو مع ليث قد داومت مع ليث؟
بجاد/لا انفصلت
ارتفعت نظراتهم له بانتباه واستنكار
ما عدا عبدالرحمن اللي عنده علم
ليث/امااا ليه انت اللي فصلت ولا هم فصلوك؟
بجاد /هم
عروب/ليه
رشا بعد مقهوره من تصرفه معها في العصر/اكيد ضرب استاذه
بجاد بجمود/ايه
ليث بحماس/قووويه عاد وش هو دبلن كبدك فيه؟
بجاد /ماسوا لي شي كنت اتهاوش مع واحد من طلاب المدرسه متهمني بـ ‘سكت بتردد ثم اردف بكذب”بشي ماسويته وكبرت بيننا وتدخل الاستاذ يفرع فكسرت له خشمه بدون ما انتبه
العنود بانتقاد/هذا وانت مو منتبه وكاسر خشمه لو منتبه له وش بتسوي بتطعنه؟؟
بجاد ابتسم رفع عيونه لها بنظرات عجزت تفسرها ثم نطق بسخريه/لا ابشرك ان اللي انطعن “حرك يده بشكل آلي لمكان اللي انطعن فيه”
خالد انتبه ليده اللي على جنبه و بتفسير/يعني يوم جيتني مع امك اقصد خالتك وعجزت تساعدها كان بسبب جرحك يعني مو فشل كلوي؟
بجاد /هذاك عرفت السبب لعاد تفاول علي بالفشل الكلوي
خالد بفضول اكبر/كيف كان عمق الطعنه؟
بجاد/وش درى بجاد اهم شي اني حي
عبدالرحمن/الاسبوع الجاي بنزل لديرتك واعدل قرار الفصل عشان تقدر تكمل،
بجاد هز كتوفه بلا مباله فـ الموضوع معاد يهمه
ثم تذكر شي ورفع عيونه لخالد اللي كلامه حرك اشواقه لٓ امه منيرة
باِحراج/خالد مافيه موعد قريب لـ امـ اقصد خالتي عندك؟
خالد/لا انتهت مواعيدها عندي من بعد العمليه وتحول ملفها لمستشفيات تبوك
عروب/ليه وش كان مرضها؟
خالد عيونه على وجه بجاد اللي تجهم بضيق/عمياء ومعها جلطه بالقلب
معصب/لا حول هي الي ربتك؟
بجاد شتت نظراته باِختناق وملل من كثرة اسئلتهم
عبدالرحمن جاوب بدله/ايه هي اللي عاش عندها
عروب/من كان يطبخ لكم ويغسل ملابسكم وتنظيف البيت والاهم من يهتم فيها ؟
بجاد يوقف /انا اسوي كل اللي قلتي عليه…يلا انا بطلع
حل الصمت مع خروجه وكل منهم يسبح في فلك افكاره
المحصوره حول بجاد فقط
Read more
ازيكوا يا حلوين<span class="emoji emoji1f493"></span> يا رب تكونوا بخير و صحة و عافية<span class="emoji emoji1f618"></span> . الريفيو ده عن الروتين بتاعتي قبل اي مناسبة مهمة ...
Media Removed
ازيكوا يا حلوين يا رب تكونوا بخير و صحة و عافية . الريفيو ده عن الروتين بتاعتي قبل اي مناسبة مهمة زي العيد مثلا انا مش من البنات اللي بتعمل خلطات و ماسكات في البيت 🌚 بحبهم بس بكسل، يعني ممكن مرة كل شهر كل شهرين حسب المود لاني دايما مشغولة ف ببقي عايزة حاجة نتيجتها تحفة و في نفس الوقت سريعة و خطواتها ... ازيكوا يا حلوين💓 يا رب تكونوا بخير و صحة و عافية😘
.
الريفيو ده عن الروتين بتاعتي قبل اي مناسبة مهمة زي العيد مثلا 😁 انا مش من البنات اللي بتعمل خلطات و ماسكات في البيت 🌚 بحبهم بس بكسل، يعني ممكن مرة كل شهر كل شهرين حسب المود لاني دايما مشغولة ف ببقي عايزة حاجة نتيجتها تحفة و في نفس الوقت سريعة و خطواتها مش كتير⌛️
.
✳️ في ٤ خطوات بعملهم قبل الشاور:
.
١.بحط علي شعري زيت جوز الهند 🥥 من الجذور للاطراف و بكون سرحت شعري الاول عشان وانا بسرح شعري تاني بعد ما احطه ما يبقاش فيه اي شعر ملبك ف يتقطع، بسيبه زي ما احب ممكن ربع ساعة، نص ساعة، ٣ ساعات ⌛️ اي وقت علي ما يجي وقت الشاور 🚿
٢.بشيل اي ميكب لو كنت حاطة ميكب اليوم ده.
٣.بغسل اسناني، المعجون ده بالفحم جديد لسة بجربه و إن شاء الله هكملكوا عنه ريفيو بما ان منتجات باليا بدأت تنتشر💜
٤.ببرد القدم بالمبرد و هي ناشفة قبل ما تتبل مش قادرة اوصفلكوا الخطوة ديه بتفرق قد ايه✋🏼
.
✳️الخطوات الاساسية:

١.المُقشر ده من nature's bounty رهييييييب😍 ده بمستخلص الفروالة 🍓🍓
انا جربت المشمش و واحد تاني لونه ازرق، بس ده فعلا احلي واحد مش بستغني عنه، كمية نعومة للبشرة مش طبيعيه💓 المهم بعمل بيه ايه 🤔 جسمي بيبقي ناشف تماما ببدأ اعمل بيه تقشير لكل الجسم بدأً من القدم و لغاية وشي بفضل اعمل تقشير لحد ما احس ان انا كدة تمام👌🏼 هسيبه دقيقتين و ارجع افرك الجسم تاني ، هيكون نشف شوية و هيشيل اي خلايا ميتة في الجسم بالطريقة ديه، خلاص كدا جه وقت ال 💦
اغسلي جسمك و شوفييييي النعومة و قد ايه جلدك طري و منور 😍
.
٢.انا بكون حطيت المقشر علي وشي و عملت تقشير خفيف، ببل الفرشاه بتاعتي و بشغلها بعمل بيها وشي و رقبتي، ممكن تستخدمي اي حاجة عندك فرشاه زي ديه او السيليكون 💁🏻‍♀️
.
٣.الشامبو و ماسك الشعر،هنغسل شعرنا حلو جدا بالشامبو عشان الزيت، انا بحب ماسك الشعر اكتر من البلسم العادي و بحس مفعوله احلي بكتير و طبعا مع الزيت اللي كنت حاطينة هتبقي النتيجة وهمية بس الماسك هنحطه علي طول الشعر و الاطراف بعيدا عن الجذور 💆🏻‍♀️
.
٤.هنغسل الشعر و الجسم كويس جدا جدا و نرفع الشعر بعيد عن الجسم، دلوقتي دور الليفة المصرية بتاعتنا 😁 انا مش بحب اي اثر لشامبو او ماسك شعر علي جسمي لانه ممكن يعمل حبوب، ف هحط شاور چل و اعمل جسمي بالليفة و ضهري عشان ما يكنش في اثر لاي منتجات خالص❤️
.
٥.جلد القدم هيبقي طري جدا ف هقدر اشيله احسن و اسرع، هستخدم الحجر بتاعي💜 و كدة احنا خلطنا شاور 🧖🏻‍♀️
.
باقي الريفيو في كومنت🙈
Read more
Latest makeup haul from @colorsbeautystore my fav store in town<span class="emoji emoji1f49c"></span> . كل سنة و انتوا طيبين و رمضان ...
Media Removed
Latest makeup haul from @colorsbeautystore my fav store in town . كل سنة و انتوا طيبين و رمضان كريم عليكوا انتوا و اللي بتحبوهم يا رب . وحشتوني جداا معلش انا عارفة إن انا مُقصرة معاكم بس إن شاء الله الفترة اللي جاية هكون موجودة اكتر و بعد رمضان نرجع تاني بقوة . ده اخر ميكب اشتريتة من اكتر ... Latest makeup haul from @colorsbeautystore my fav store in town💜
.
كل سنة و انتوا طيبين و رمضان كريم عليكوا انتوا و اللي بتحبوهم يا رب 🌙
.
وحشتوني جداا🙈 معلش انا عارفة إن انا مُقصرة معاكم بس إن شاء الله الفترة اللي جاية هكون موجودة اكتر و بعد رمضان نرجع تاني بقوة😍
.
ده اخر ميكب اشتريتة من اكتر محل ميكب بحبه @colorsbeautystore و دلوقتي كمان تقدروا تشتروا اونلاين😍
.
المهم بمناسبة رمضان و العيد إن شاء الله حبيت اعيد عليكم بطريقتي 🎁
.
في حاجة من الحاجات اللي في الصورة من كتر ما حبيتها جبت منها ٢ 😃 واحدة ليا و واحدة لبنت من البنات الحلوة اللي متبعاني 😍 خمنوا ايه هي‼️
.
هنزلها في بوست منفصل هي و الشروط اللي هتخليكي تكسبيها ☺️
Read more
البارت٣٣:"نــــــــــــروح لـــــــــعـــــــنـــــــــد ســـــــــــــــلــــــــيــــــــــــمـــــــــــ ...
Media Removed
البارت٣٣:"نــــــــــــروح لـــــــــعـــــــنـــــــــد ســـــــــــــــلــــــــيــــــــــــمـــــــــــ ـان " سليمان : أووووف هالحر ما يرحم شوي ونقلب شاورما .. محمد : وإنت الصادق .. وخصوصا في الفصل ياخي أنكتمنا اليوم من الخياس .. سليمان : إيه عاد .. إنتو يا المتوسطة بزارين ... البارت٣٣:"نــــــــــــروح لـــــــــعـــــــنـــــــــد ســـــــــــــــلــــــــيــــــــــــمـــــــــــ ـان "

سليمان : أووووف هالحر ما يرحم شوي ونقلب شاورما ..
محمد : وإنت الصادق .. وخصوصا في الفصل ياخي أنكتمنا اليوم من الخياس ..
سليمان : إيه عاد .. إنتو يا المتوسطة بزارين ..
محمد : أبو سلوم .. أعقل عاد ترى ماني بزر عندك ..
سليمان يبغى ينرفزه :أنا قلت إنك بزر قلت المتوسطه بزارين ..
محمد : وأنا يعني من عيال الثانوي .. أنا من عيال المتوسطة وأفتخر ..
سليمان : أعصابك لاينط بوجهك عرق .. أقول رح غرفتك أحسن لك ..
محمد : يكون أحسن ..
سليمان : حمود .. تعال تعال أبيك شوي ..
محمد : خير ..
سليمان : حمود إنت إخوي الصغير ورحمتك وقلت حرام أقسى عليك وتنجرح ..وتزعل وبعدين تبكي عند أمك ..
محمد : الحين مناديني إنت وجهك .. عشان تقولي هالكلام ..لكن الشرهه
موعليك الشرهه على اللي يفكر يقعد معاك ..
سليمان : حمود وش فيك أمزح معاك ..
محمد: تكفى يا خفيف الدم لاتمزح مره ثانية لأني خلاص بموت من الضحك من خفة دمك ..
سليمان:ما عليش بعديها لك ..
محمد : تبي شي ولا أروح .. تراني تعبان حدي ..
سليمان : أيه أبغي .. أبي أسالك سؤال ؟!!
محمد : أسأل ؟!!
سليمان : تعرف مشعل ال...........اللي بثاني متوسط ..
محمد : إيه أعرفه ليه تسأل ؟!!
سليمان : هو مزيون .. <<<<< الولد خربها ..
محمد : وش عليك مزيون ولا لا..
سليمان : خلاص سحبنا السؤال ..
محمد : الحمد الله وشكر يارب ..و هذا أخوي الكبير وتفكيره كذا.... أجل أنا
ماينشره على بشيئ ..
سليمان : تقلع هناك ترى من جد محد رايق لك إنت وثقالة دمك ...
محمد : يكون أحسن ..
سليمان : أووووف هالولد ما ينوخذ منه لا حق ولا باطل .. أقوم أبدل أحسن
لي لأني قرفان من نفسي ...
طلع فوق وتروش وبدل ملابسة وأنسدح <<<<<<<<الكل نفس الحركه ...
سليمان : آآخ يا ريم خذيتي عقلي ورحتي ومسك موبايله وقعد يطالع رقمها ..
ودى أرسل لها رساله .. رساله وحده ما تضر "أرسل لالا ..أخاف
تزعل .. الحمد الله ليش تزعل عادي رساله ... بس بأي صفة أرسل لها ..
ياربيه أرسل ولا ما أرسل ؟!! ... أجرب أرسل رساله وحده ..وأشوف ردة فعلها
بس الخوف تحسبني قاعد العب معها .. والله يا ريم ماني العب وإني صادق بكل شي ..
بس وش بيقنعها .. شكلي برسل وأتوكل على الله ...
وأرسل لها ....
لقيت إسمك على صوتي .
لقيتك دايم قبالي ....
اشوفك حلم ..واحلم بك حقيقه يانظر عيني..
وانا واحد مشيت الدرب بديت احقق امالي...
لقيت اغلى زماني.... وانت من الدينا تكيفيني..
على فكره الشله فاقدتك<<<<<<على باله بيخفف شوي ***********************************
Read more
Loading...
لما دخلت الجيش عرفت ان في عالم تاني مكنش بيجي في بالي في البداية كنت مصدوم بس متحمس ان فيه مرحلة جديدة ...
Media Removed
لما دخلت الجيش عرفت ان في عالم تاني مكنش بيجي في بالي في البداية كنت مصدوم بس متحمس ان فيه مرحلة جديدة همر بيها في حياتي لحد ما اتحول الموضوع ل Timer دخلت عالم فيه كل الناس ندمانة كل الناس مركبة في وشها عقارب و شهور و ايام و ساعات و ثواني كماان...كله بيعد في الوقت بينام و يصحي يقولي فاضلي كذا لو قاعد و ماسك ... لما دخلت الجيش عرفت ان في عالم تاني مكنش بيجي في بالي في البداية كنت مصدوم بس متحمس ان فيه مرحلة جديدة همر بيها في حياتي لحد ما اتحول الموضوع ل Timer دخلت عالم فيه كل الناس ندمانة كل الناس مركبة في وشها عقارب و شهور و ايام و ساعات و ثواني كماان...كله بيعد في الوقت بينام و يصحي يقولي فاضلي كذا لو قاعد و ماسك قلم هيكتب تاريخ خروجه لو ماسك ظلطة هيحفر ع الرملة.تاريخ معاناته وممكن ترسمها بايدك ..شايف كل حاجة متاجلة لحد ما يجي التاريخ ده الوقت اللي هنرجع فيه و نعانق حريتنا من جديد ..ناس كتير هتقولك عادي مش اول واحد و انت مكبر الموضوع وناس هتهون عليك بس محدش هيحس بيك الا اللي عاش اللي انت بتشوفو و بتعيشو ..كفاية انك بتفكر في جيشك و بتفكر اما تخلص جيشك هتعمل ايه و هتبدا منين ...
حقيقي مكنتش اعرف قد ايه انك حر دي نعمة عظيمة 😔
Read more
كواليس الرواية •••• كنت بخلي مقرن محامي للمنظمه.. و انه يكون هو اللي حول يقتل مشاري.. •• مشاري ...
Media Removed
كواليس الرواية •••• كنت بخلي مقرن محامي للمنظمه.. و انه يكون هو اللي حول يقتل مشاري.. •• مشاري كنت ناويه اخلي اسمه عزام. كنت بخلي ناصر يتزوج من انهار و مهره تموت بمرض السرطان __ كنت بخلي جود تتورط مع المنظمه وتكون المنظمه تطاردها.. -- البارتات الاخيره كانت ناويه اخلي عبدالعزيز يموت ... كواليس الرواية
••••
كنت بخلي مقرن محامي للمنظمه..
و انه يكون هو اللي حول يقتل مشاري..
••
مشاري كنت ناويه اخلي اسمه عزام.
كنت بخلي ناصر يتزوج من انهار و مهره تموت بمرض السرطان
__
كنت بخلي جود تتورط مع المنظمه وتكون المنظمه تطاردها..
--
البارتات الاخيره كانت ناويه اخلي
عبدالعزيز يموت
مها بعد تموت
وهاري يكون جاسوس للمنظمه
وكله بسبب المنظمه😂💔😭
و مشاري ينطعن واللي كون طاعنه ايما وجود تقتلها
على طاري ايما كنت ناويه تكون هي زوجته وعندها منه بنت..وبما ان النظام هناك ما يسمح لشخص الا بزواج بـ وحده فقط .. 😂😂💔
--
اما هديل فـ البداية فعلاً كنت ناويه تكون هي ام عبدالعزيز ومشاري..
بس هـونت
---
ايه وكانت ناويه ان مشاري قبل اربع سنوات لمى تزوج جود كنت لخلي جود تحمل وتجيب ولد
واذ قبلته بعد اربع سنوات يكون ولدها معها..
بس ترددت وبطلة الفكره الان وقتها كان وضع مشاري العقلي مو ذاك الزود....
--
وغير كذا بعد كنت ناريه ان مقرن ينسجن سجن مؤبد...🙆🏻❌
---
•••
الامانه كنت ناويه تكون النهاية حزينه ---
و ايه وش بعد اسم مشاري ما كنت مقتنعه فيه مره..اذكر غيرته اكثر من مره وانا اكتب البارتات الاولى..
----
من باب المصداقيه..
قصة انهار من القصص اللي ما كنت مخططه لها..
وجات فكرتها بمساعدتكم انتو..
مره نزلت بسناب "اطلب منهم يعطوني موضوع اطرحه ف احداث الرواية..ف كان اللي وصلني هو تحرش المحارم ...
وعرضته بسناب و الامانه وصلت لي عدد من البنات اللي يتعرضون لـ تحرش المحارم..شي اذهلني و ابكاني وقتها..بشكل..لذلك حولت اتطرق لهذا الشي مع اني ما تعمقة فيه .. إلا اني حولت اوضح الحلول ..بشكل مبسط
--
و بـ الاخـيـر
من مجمل الافكار اللي جات ببالي وتخطيط للاحداث
وصلت معكم لشكل النهائي اللي نزلت فيه البارتات...
ويشهد ربي اني كنت احول بقد ما اقدر اجمع بين المتعه و الفائدة
Read more
Loading...
البارت30: سليمان : صباحوا يا احلى تروك. تركي: صباحو احلى لاحلى ابو سلوم.. سليمان:هههههه ما تلاحظ ...
Media Removed
البارت30: سليمان : صباحوا يا احلى تروك. تركي: صباحو احلى لاحلى ابو سلوم.. سليمان:هههههه ما تلاحظ النفسيات مروقه..ولا اليوم السبت. تركي: بس انا عندي عذري .بس انت وش عندك. سليمان: حتى انا عندي عذري .. بس انت وش اللي عندك..مروق اصلا انت السبت ما تدومه خلقه ... اكيد في شي بشرني.. تركي : والله ... البارت30: سليمان : صباحوا يا احلى تروك.
تركي: صباحو احلى لاحلى ابو سلوم..
سليمان:هههههه ما تلاحظ النفسيات مروقه..ولا اليوم السبت.
تركي: بس انا عندي عذري .بس انت وش عندك.
سليمان: حتى انا عندي عذري .. بس انت وش اللي عندك..مروق اصلا انت السبت ما تدومه خلقه ... اكيد في شي بشرني..
تركي : والله لو اقولك ما تصدق..
سيلمان: الا بصدقك ..بس انت قول وش عندك.
تركي:تتوقع من شفت في بيتنا ؟؟
سليمان: مــــــــــــــــــين....
تركي: تتذكر رورو . واختها رودي
سليمان بخوف: لا يكون شفت رورو..
تركي حب يستهبل: ايوه يس لو شفتها يا سليمان قمر قاعد..ايه من الجمال ولاااا ولا اللبس يذبح مطلعه السيقان والكتوف ونص الظهر ..
سليمان : لايكون قاعد تناظر وتطالع فيها...
تركي: لاتوصي حريص ما بقى شي ما شفته..
سليمان عصب واشتغلت الغيره: اقول انقلع وظف وجهك هناك لا اقوم واحوس في بطنك الحين..
تركي: هههههه
سليمان: هذا اللي بيذبحني..
تركي من الضحك ما قدر يتكلم
سليمان: تروك روح اضحك بعيد عن وجهي ماله داعي نخسر بعض..
تركي: طيب ههههههههه اصبر شوي ههههه بطني والله بطني ههههههه اوووه خلاص بتكلم يا خي على طول ولعت يا خي امزح معك شكلك حبيتها بضمير...
سليمان: يا ثقل دمك انت ومزحك 
تركي: احلى اللي يغارون..
سليمان: ايه بس ما قلت لي من شفت 
تركي: شفت اختها...
سليمان: جد والله..
تركي: ولا بعد عرفت اسمائهم
سليمان: والله وش اسم رورو
تركي: بـــكم ...
سليمان: افا وهذا وانا صيديقك وخويك تقول بكم بس يله قل ولك اللي تبي ....
تركي : مشكلتك تصدق بسرعه .يا خوي نمزح ... اسمها... اسمها..
سليمان: أيــــــــــــــــــــــــــــــه..
تركي : اسمها......ولا اقولك عيب اخت محارمنا .
سليمان: هذا اللي يبيني اذبحه على هالصبح..
تركي: ولا تزعل يالحبيب.. اسمها....... ريم
سليمان برومنسيه: ريم ......سبحان الله اسم على مسمى ... غزال الريم.
تركي :والله وقلبت شاعر:..
سليمان: تستاهل اكون لها عبد الله الفيصل...
تركي: انا على هالحب ما اتحمل...
سليمان: ههههههه الله يرجك بقوطي البيبسي اللي معي ..
تركي: ههههههههه حلوه بس لاتعيدها..
سليمان: الا وش اسم حبيبة القلب الي مخليتك مبسوط...
تركي: عيب هذي زوجتي..
سليمان: بدينا نخبي على بعض..
تركي: ابقول وامري لله... اسمها رغد
سليمان: تصدق بعد اسمها يجنن... على عيونها..
تركي:
Read more
 #Repost @only_for_you1235 (@get_repost) ・・・ ي تري احنا ليه مبنخسش <span class="emoji emoji1f605"></span> ي تري ليه بنعمل كل حاجه ونمشي ...
Media Removed
#Repost @only_for_you1235 (@get_repost) ・・・ ي تري احنا ليه مبنخسش ي تري ليه بنعمل كل حاجه ونمشي ع الدايت وف نفس الوقت مش شايفين اي نتيجه ي تري دا مننا ولا احنا بنعمل ايه غلط علشان منخسش النهارده هنعرف مع بعض ليه مش ممكن يكون مبيظهرش معانا نتيجه🔕 وايه هيا الخطوات اللي مفروض نعملها علشان ... #Repost @only_for_you1235 (@get_repost)
・・・
ي تري احنا ليه مبنخسش 😅
ي تري ليه بنعمل كل حاجه ونمشي ع الدايت وف نفس الوقت مش شايفين اي نتيجه😨
ي تري دا مننا ولا احنا بنعمل ايه غلط علشان منخسش✌
النهارده هنعرف مع بعض ليه مش ممكن يكون مبيظهرش معانا نتيجه🔕 وايه هيا الخطوات اللي مفروض نعملها علشان نبدا نظام غذائي كويس
اول حاجه مفروض عزيمه ثم عزيمه ثم عزيمه💗💙 حطي لنفسك هدف ي تري هو انا عاوزه  اخس ليه وي تري دي حاجه عاوزها تفضل طول الوقت معايا ولا وقت لما اخس هرجع اكل تاني براحتي ✌ علشان كدا بقول بلاش ي جماعه نبقي قاسين ع نفسنا علشام منرجعش ناكل ونتخن اكتر واكتر لازم نمشي ع نظام صحي مضبوط بناخد كل القيمه الغذائيه اللي فيه ومنحرمش نفسنا من حاجه بس ي بنات بكميات ومنعكش بالله عليكو💙✌💗 ممنوع تمام اكل بره الا ف اوقات الفري ونقلل حلويات ممنوع مقليات ولا اكل فيه مواد حافظه الشيبسي والبيبسي بينفخو مش بيتخنو بس والسكريات والاكل الغلط بيطلع كرش والكرش من اصعب الحاجات تنزلها بسهوله🔕 طيب ما تيجو نمشي ع حياه فيها اكل صحي وغذائي وقيكه مفيده وكمان نلعب رياضه ونضبط نفسنا💙 من الحاجات اللي بتخلينا مش شايفين نتيجه اننا عاوزين نخس بسرعه رهيبه ونشوف الفرق بعد يوم ولا اتنين✌لا لا ي ست الكل لازم الصبر 👏 ايون مفيش حاجه بتتغير ف يوم ولا اتنين ✌ بالضبط هي اصبري واتقلي تاخدي حاجه نضيفه علشان بشرتك مش تبوظ ولا شعرك يقع💙💜 اتمني تقولو رايكو ف  الكلام 👏✌ وتدعموني بلايك وكومنت ي بنات💙 وتعملو منشن لاصحابكو
 الصوره هنا ي شباب بتوضح ان من اهم اسباب عدم خساره الوزن هي
1_ مبناكلش اكل فيه الياف كتير
2_ بناكل بطريقه عشوائيه من غير ما نراعي السعرات
3_بناكل اكل فيه سكريات كتير زي الحلويات✌
4_مبناكلش بروتين كفايه
5 _بناكل اكل فيه زيوت ودهون كتير
6_مش بنام نوم كويس وكافي
7_ بناكل اكل سعراته الحراريه كبيره
8_ مبنلعبش رياضه ولو لعبنا مبلعبش بطريقه صح 💔🔕
Read more
لأكثر من اربع سنين وانا في الانيستقرام ، وعندي ناس على الواتس اب اشرف عليهم واتابعهم جوني من الانيستقرام ...
Media Removed
لأكثر من اربع سنين وانا في الانيستقرام ، وعندي ناس على الواتس اب اشرف عليهم واتابعهم جوني من الانيستقرام والفيس بوك وغيرهم ، جوني تقريباً ٥٠٠ شخص حلال هذي الأربع سنين منهم اللي استفاد ومستمر معايا ، ومنهم اللي استفاد وكمل لوحده ، ومنهم اللي انسحب نهائياً وماله اثر ، ومنهم اللي كان يكذب !!!! ايه ... لأكثر من اربع سنين وانا في الانيستقرام ، وعندي ناس على الواتس اب اشرف عليهم واتابعهم جوني من الانيستقرام والفيس بوك وغيرهم ، جوني تقريباً ٥٠٠ شخص حلال هذي الأربع سنين منهم اللي استفاد ومستمر معايا ، ومنهم اللي استفاد وكمل لوحده ، ومنهم اللي انسحب نهائياً وماله اثر ، ومنهم اللي كان يكذب 😏 !!!! ايه اكتشفت شخصين كان يكذبوا في كتابة الملخص اليومي 🤔 .
يعني التخبيص والسموم ما يكتبوها ويكتبوا الاشياء السليمة فقط وبالإضافة الى انهم كانوا يكذبوا في الكميات ، يعني اذا أكلوا طبق رز كامل ما يكتبون الا ثلاث او خمس ملاعق فقط ،،،، الاثنين كان وزنهم يثبت او يزيد ... يا اغلى متابعين : وجهوا كلمة لهم او ليا او ...... ما ادري بصراحة 😡
Read more
 #Repost @yusra_safwat (@get_repost) ・・・ Bioderma Atoderm creme (Nourishing<span class="emoji emoji1f338"></span><span class="emoji emoji1f338"></span> . . بايوديرما ...
Media Removed
#Repost @yusra_safwat (@get_repost) ・・・ Bioderma Atoderm creme (Nourishing . . بايوديرما اوتدرم كريم ... من اجمل منتجات بايوديرما اللي جربتها .. وبنصح اي بنت فعلا يكون عندها الكريم دا لانه كله مميزات ️ . الكريم ميزته الترطيب العميق بيرطب البشره لفتره طويله ولما بنتظم فيه اسبوع ... #Repost @yusra_safwat (@get_repost)
・・・
Bioderma Atoderm creme (Nourishing🌸🌸
.
.
بايوديرما اوتدرم كريم ... من اجمل منتجات بايوديرما اللي جربتها .. وبنصح اي بنت فعلا يكون عندها الكريم دا لانه كله مميزات ♥️ .
🌸 الكريم ميزته الترطيب العميق بيرطب البشره لفتره طويله ولما بنتظم فيه اسبوع كامل من غير انقطاع فعلا بحس اد ايه بيخلي الجزء اللي رطبته ناعم و حيوي ... .
🌸 مناسب جدااا للبشره العاديه و الجافه و المختلطه لانه مش بيديكي شعور التلزيق .. ممكن يكون بياخد وقت اطول شويه عشان يتشرب ف الجلد بس بمجرد ما يتشرب مش بيديكي احساس التلزيق .. .
🌸 الكريم طبي ومناسب جداا للناس اللي بشرتها حساسه و بتلتهب من اي حاجه و دا لانه خالي من كل المكونات اللي ممكن تهيج البشره .. بالعكس الكريم بيهدي التهابات الجلد .. .
🌸 الكريم مناسب لكل افراد العيله حتى لو عندك طفل صغنن 👶🏻 تقدري ترطبي بشرته بيه .. .
🌸 مع استمراريه الترطيب بيه بيفتح الاماكن الغامقه و بيخلي الجلد شكله افضل وفيه لمعه صحيه .
🌸 فيه منه حجمين و الاتنين بيعدو فتره طويله مش بيخلص بسرعه . 🌸 طريقه تعليبه حلوه و دا لانه فيه بمب ف بالتالي مش هتضطري كل شويه تفتيحه و يتعرض للهوا والبكتريا او تحطي ايديكي فيه .. بالعكس بيفضل معقم و البمب كمان بتخليكي تتحكمي ف الكميه اللي خارجه منه . .
🌸الكريم فعلا جميل و مميز وبحب استخدمه جدااا للركب والاكواع عشان دول اكتر اماكن الجلد فيها بيكون سميك و محتاج ترطيب عميق ... .
🌸الكريم ينفع لكل اجزاء الجسم و الوجه عشان طبي و غير معطر .. . 🌸 لو بشرتك دهنيه مش هنصحك اوي بيه لانه ممكن يزيت بشرتك بشكل اسرع من الطبيعي . .
.
🌸 ميزته انو فيه مياه و مياه معدنيه وبيحافظ على طبقه الجلد الخارجيه مترطبه ف بالتالي بيحافظ على الميه اللي ف الجلد من انها تتبخر و بيجددها مع الوقت .

للاسف معنديش خلفيه عن سعره ف مصر 🙊 ف اللي تعرف تكتب من فضلكم ف الكومنتات💗
.
@biodermame #bioderma #biodermacream #atoderm #بايوديرما #بايوديرما_اوتوديرم #كريم #ترطيب #البشره الجافه #منتجات_بايوديرما
Read more
Loading...
كان يجلس برفقة محمود في ظلام الغرفة، في أحد الفنادق الروسية حيث يقيم المنتخب المصري أثناء مشاركته ...
Media Removed
كان يجلس برفقة محمود في ظلام الغرفة، في أحد الفنادق الروسية حيث يقيم المنتخب المصري أثناء مشاركته في المونديال. و بينما هو يراقب دخان سيجارته المتناثر في الهواء سأل رفيقه محمود: عارف يا شيكا، انت انسان غريب اوي! عمري ما فهمتك. انت واحد عمرك دلوقتي 32 سنة، يعني فاضلك في الملاعب كم سنة؟ سنة، ... كان يجلس برفقة محمود في ظلام الغرفة، في أحد الفنادق الروسية حيث يقيم المنتخب المصري أثناء مشاركته في المونديال.

و بينما هو يراقب دخان سيجارته المتناثر في الهواء سأل رفيقه محمود: عارف يا شيكا، انت انسان غريب اوي! عمري ما فهمتك.
انت واحد عمرك دلوقتي 32 سنة، يعني فاضلك في الملاعب كم سنة؟ سنة، اتنين، قول تلاتة بالكتير، و بعديها غالبا مش حتعرف تعمل ايه، انا براهن انك متعرفش تعمل حاجة فعلا غير انك تلعب كورة.
و أكمل: فمش فاهم ازاي ترفض عرض زي دا؟! ترفض 5 الاف دولار مقابل ظهور إعلامي صغير؟! يعني ده حتى اللي بيلعبوا في أوروبا وافقوا، مفيش غيرك انت وصلاح اللي رفضتوا وصلاح مش محتاجها كدا كدا يعني، بس انت وضعك مختلف.

قام محمود من مكانه على السرير، و اتجه إلى النافذة و فتحها تاركا الدخان يتطاير خارجها ثم سند نفسه على الحائط بجانبها و رد عليه: عارف.. انا اتربيت في أسرة صغيرة، أسرة فقير من أسوان. أمي كانت ربة بيت وابويا كان موظف عادي.
ثم نظر عبر النافذة و أكمل: كنا جعانين، بس شبعانين، طفولتي علمتني أن الفلوس فعلا مش كل حاجة و اتأكدت من كدا لما كبرت و بقيت نجم و جاتلي الفرصة اني اعوض كل اللي فات و أعيش ملك وبالحلال!
بس لا، انا عمري ما رغبت في كدا، عمري ما بصيت كدا للفلوس، كانت دايما حاجة عادية، ممكن أعيش بدونها عادي جداً، كنت أنا الي بمتلك الحاجات مش هي الي بتمتلكني! كنت شبعان وراضي بحالي وانا عارف اني ممكن أعيش في حال احسن منه بكتير بس كنت دائما بقول الحمد لله لاني احسن من ناس تانية كتير. -بس.. -انا عارف، عارف انه في نظرك و نظر الغالبية انا انسان مش طموح، انا كان ممكن أكون أفضل لاعب في تاريخ مصر و كان ممكن أكون أغنى الأغنياء بس انا عمري لا بصيت لا لده ولا لِـ ده، وميهمنيش كتير التاريخ حيقول عني ايه، انا بلعب وبس، لما اكون فرحان بلعب، لما أكون زعلان بلعب، بالنسبة للتاريخ كل اللي نفسي فيه ان في يوم لما الناس تفتكرني تبتسم، تبتسم وبس.

عارف؟ انا عمري ما اعتبرت الكورة وسيلة رزق أو شهرة، كنت دايما بحبها، بجري وراها زي اول مرة، زي طفل بيلعب في حارة، كنت بحس اني حر لما بلعب، زي طير في السما، وعارف.. عارف ان في يوم من الأيام الطير ده هيتعب وجناحاته هتسقط، هيتحبس في قفص في غرفة مضلمة بدون ما يتردد عليها حد، بس انا راضي بكدا!

أنا واحد اتولدت في الضلمة ومعنديش مشكلة أموت في الضلمة.. حتى حياتي كانت عبارة عن ضلمة في ضلمة، مع شوية نور.. شوية نور بيظهروا كل فين وفين!
Read more
فعلاً دخل العسكري وبيده التسجيل شغله لينطلق بصوت بجاد“الووو سلام عليكم.. اخوي في استراحة في حي ...
Media Removed
فعلاً دخل العسكري وبيده التسجيل شغله لينطلق بصوت بجاد“الووو سلام عليكم.. اخوي في استراحة في حي الـ … دخلت استراحه بالغلط احسبها حقت اخووياي وشفت فيها بلاوي يتبادلون فيها المخدرات من غير والخمور…ايه متاكد..الله يقويكم وقف راجح التسجيل وتقدم سعود منه وتنهد بابتسامه/تقدر تطلع ولكن قبلها ... فعلاً دخل العسكري وبيده التسجيل
شغله لينطلق بصوت بجاد“الووو سلام عليكم..
اخوي في استراحة في حي الـ … دخلت استراحه بالغلط احسبها حقت اخووياي وشفت فيها بلاوي يتبادلون فيها المخدرات من غير والخمور…ايه متاكد..الله يقويكم
وقف راجح التسجيل
وتقدم سعود منه وتنهد بابتسامه/تقدر تطلع ولكن قبلها سجل بياناتك ووقع على تعهد
بجاد /ابشر
تقدم للخروج ثم وقف والتفت لهم ببتسامه /ايه نسيت فيه ثنين من اللي مسكتوهم شذوذ اقيمو عليهم الحد
سعود/تعرف اشكالهم
بجاد /لا ما انتبهت لوجيهم بس لابسين نفس بعض “بضحكه اشار على ريان”هذا يعرفهم يقول ان رحلتهم بكره لـ سان فرانسيسكو “بقرف “عشان يوثقون زواج ايه بعد عرفت ان اللي مسويه الحفله واحد يقال له راكااااان
سعود ابتسم /يعطيك العافيه ما قصرت
بجاد ابتسم بتجاهل لحركة راكان اللي هدده فيها /ولو على قولة الامير نايف الله يرحمه:"المواطن رجل الامن الاول”
خرج وتنهد راجح براحه غريبه
وحاول يركز مع سعود في اكمال التحقيق
…… جالس على الرصيف ويحك خلف رقبته بعدم تركيز
رفع جواله واتصل بـ احمد بس مغلق نزل الجوال وضحك
بغباء/رررد ياحمااار
وكان مفعول الكحول بدا ودخل في مرحلة الثمل
في التحقيق كان يحاول يركز بس الحين انتهت طاقته في التماسك بعقله
خرج بسيارته من مقر العمل بعد ما انهى استلامه وشافه جالس على الرصيف وقف
ونزل له /وش تسوي عندك للحين ليش مارجعت للبيت
بجاد وقف بترنح/هلاهلا بخااال ههه
راجح يجره من يده/اسالك انا
بجاد ابتسم/في القسم كنت تسوي نفسك ما تعرفني خايف افشلك ههههه
راجح يسحبه /امش قدامي الله يخلف على عبدالرحمن بعد متعب وليث يجيه ولد مثلك
فتح باب السيارة وركبه وقفل الباب
فتح البابه وركب وحرك
بجاد/هههههه الله يعينه بلو وابتلى فيني
راجح رفع جواله اتصل وتمتم /استغفرالله وتوب إليه …
:
:
:
جالسه على السرير وفي يدها الكريم ترطب يدها ورجولها
رفعت جوالها بسرعه اول مارن وفتحته وهي تلتفت لعبدالرحمن اللي نايم وبهمس/الوو
راجح/احد عندك عبدالرحمن وينه
العنود استنكرت اسلوبه وعدم سلامه بقلق/راجح صاير شي
راجح بهدوء/لا انا تحت عند الباب انزلي لي ولا يحس فيك عبدالرحمن
العنود توقف بعجله وهزت راسها وكانه يشوفها
وطلعت بهدوء من الغرفه ونزلت تحت بخطوات سريعه
فتحت الباب الخارجي ودخل منه راجح وهو ساند بجاد على كتفه
العنود بحيره واستغراب/وش جايبه معك وليش حالته كذا

راجح /ساعديني بنزله في المجلس

فتحت له المجلس دخله وحذفه على الكنب كان بين الوعي واللاوعي

العنود تشد يد راجح/رااجح تكلم وش اللي قاعد يصير
وليش هذا معك
راجح/ جايبه لك من قسم الشرطه
Read more
مالذي يعيقك عن القراءة ؟<span class="emoji emoji1f3ad"></span> نكمّل في موضوع القراءة اللي بديته في الپوست السابق : فيه قناعات وأفكار ...
Media Removed
مالذي يعيقك عن القراءة ؟ نكمّل في موضوع القراءة اللي بديته في الپوست السابق : فيه قناعات وأفكار لو كانت موجودة عندك رح تمنع استمتاعك بالقراءة وبالكتب ،، منها ما يلي : 1️⃣توقعك "الساذج" ان من واااااااجب الكاتب والكتاب ان يكونا مفصَّلين حسب : مزاجك وقناعاتك وارائك وحتى مرحلتك واحتياجاتك ... مالذي يعيقك عن القراءة ؟🎭
نكمّل في موضوع القراءة اللي بديته في الپوست السابق :
فيه قناعات وأفكار لو كانت موجودة عندك رح تمنع استمتاعك بالقراءة وبالكتب ،، منها ما يلي :
➖➖➖
1️⃣توقعك "الساذج" ان من واااااااجب الكاتب والكتاب ان يكونا مفصَّلين حسب : مزاجك وقناعاتك وارائك وحتى مرحلتك واحتياجاتك الحالية ،،، 🤹🏻‍♀️ ! الأفضل انك تقرأ بعقل وقلب مفتوح بدون توقعات وبتواضع يسمح لك انك تتعلم بدلاً من أن تحكم عالكاتب ! 🤓
➖➖➖
2️⃣انشغالك بنفسك بطريقة غير متوازنة،، لدرجة انك تصبح غير قادر على الاستماع لأفكار شخص [غيرك] ! لا يوجد لديك فضول حقيقي لمعرفة ما يجري في اذهان غيرك ! ⬅️ استرجع فضولك اللي كان فيك وانت [طفل] ! فضولك هذا رح ينقذك 😍
➖➖➖
3️⃣عدم قدرتك على فلترة ما يعجبك ومالايعجبك من الافكار والآراء المطروحة في الكتاب ! مافيه أحد رح يعجبك ١٠٠٪؜ ! انت نفسك لو كتبت مقالة ورجعت تقراها بعد كم اسبوع غالباً رح تلاقي فيها تفاصيل ما تعجبك ! شي طبيعي ! 😋 ➖➖➖
4️⃣آخر نقطة هي انك متعقد من القراءة من أيام المدرسة ! ايه كتب المدرسة يمكن كانت مملة ،، كانت مفروضة عليك مو باختيارك تقراها .. الآن انت في مرحلة مختلفة ! انت الآن تقرأ لتغذي نفسك لتنمو باختيارك انت ! مو مغصوب ابداً ! لا تخلي المدرسة تعقدك من شي يفيدك ويمتعك 🙃🙃
➖➖➖
بانتظار تعليقك وإضافتك ⬇️⬇️⬇️
Read more
Loading...
بعد صلاة الفجر رجع من المسجد ودخل المطبخ شغل الغلايه وتكى بذراعه على طواله اليوم اول يوم دراسي ...
Media Removed
بعد صلاة الفجر رجع من المسجد ودخل المطبخ شغل الغلايه وتكى بذراعه على طواله اليوم اول يوم دراسي له هنا وتلقائي لقاء نفسه في المطبخ والافكار وذكريات ترجعه لمطبخهم وصباحات الدوام في بيت ابو صالح فيه مثل ذا الوقت كان يجهز الفطور لـ امه و ادويتها ثم يروح يكوي ثوبه بس الحين مسؤول عن نفسه ... بعد صلاة الفجر

رجع من المسجد ودخل المطبخ
شغل الغلايه
وتكى بذراعه على طواله
اليوم اول يوم دراسي له
هنا
وتلقائي لقاء نفسه في المطبخ
والافكار وذكريات ترجعه لمطبخهم وصباحات الدوام
في بيت ابو صالح
فيه مثل ذا الوقت كان يجهز الفطور لـ امه و ادويتها
ثم يروح يكوي ثوبه
بس الحين مسؤول عن نفسه بس
وحتى ملابسه تكويها له عروب
باله مشغول على أمه
اكيد ابوي موب مقصر معها وحتى الكريهه ام ناصر
بيهتمون فيه
اكيد فقدته وزعلانه عليه
مدري ابوي وش قال لها عن سبب غيابي
بتحمل حتى تخلص الاختبارات بروح لها لو حافي
اهم شي اشوفها واتطمن عليها
رفع جواله اللي يتصل برقم احمد
رد بعصبيه/الووو ياخي انت وين طاس ما ترد تتهرب من مكالماتي
احمد بروقان/لتكون حبيبتي عشان اتهرب من مكالماتك يامحور الكون
بجاد/اكل تراب يارمه
احمد /ما اكلك
بجاد بقهر/الله يلعـ… يا مريض
احمد/يالله صباح خير لعن من الصباح استغفرالله
بجاد /اووووف تعرف الضغط صدق الله ياخذك
احمد/ههههههه ريلاكس علامك معصب
بجاد/منك لك اسبوعين في تبوك ولا قلت لي ويوم كشفتك تصرفني ولا ترد على اتصالاتي
احمد/ انت فاضي ماوراك شغله الا انا بعدين قلت لك جدتي ام امي تعبانه وامي معها وانا مبتلش بين المواعيد في المستشفى جدتي وعمي صالح اللي كرفني في شغلك
بجاد سكت بتردد من سؤال على طرف لسانه /………
احمد /الو وين رحت
بجاد حرك جسمه للغلايه وطفاها وهو ياخذ كوب الشاهي/مَعَك
احمد يستدرجه مع انه فاهم ان وراء سكوته كلام كثير/ايه؟؟هات اللي عندك
بجاد يصب الماء الحار في الكوب ويحرك لبتن الشاهي بنبره منخفضه هاديه/احمد اهلي شخبارهم؟
احمد فاهم قصده بس يستغبي /وانا وش دراني عن اهلك انت اللي معهم ولا انا
بجاد توتر من استغباء احمد /احمد انا انا اقصد
احمد يقطعه /ها ليكون تقصد اهلي انـاا وعمي وعمتي؟
بجاد/……احمد لا تستهبل موب رايق لك
احمد بصرامه/مالك شغل فيهم انتهت علاقتك فيهم هذا انت عند امك وابوك وبين خوانك
بجاد. قلبه مثقل بنبرة رجاء /احمـد ابي اشوفها واسمع صوتها تكفى يااحمد طلبتك
احمد انربط لسانه وعجز عن الرد فهذي اول مره يسمع بجاد يترجاه/…………
بجاد بضعف/تكفى ياخوك بس ابي تطمن عليها كسرني فراقها في ذمتي
احمد بقلة حيله/وش تبيني اسوي يا بجاد انت ماتقدر تجي لتبوك ان جيت عمي بيذبحك
بجاد/ ود الجوال لها بكلمها
احمد/تبيني ادخل عليها
بجاد رجع عصب بغيره/حتى اكسر رقبتك
Read more
 #Repost @hager_blog (@get_repost) ・・・ . Hello girls <span class="emoji emoji1f64b"></span><span class="emoji emoji1f49c"></span>. .. . ريڨيو النهارده عن بلسم الفيف ...
Media Removed
#Repost @hager_blog (@get_repost) ・・・ . Hello girls . .. . ريڨيو النهارده عن بلسم الفيف من لوريال باريس @Lorealhair . ️ .. . قبل ماتنزلوا اعملوا لايك للبوست اولاً .. . قبل مانبدأ نتكلم هقولكم ع حاجه انا عجبتني المجموعه كلها تقريباً من لوريال ️ وحبيتها جداً وكلهم بيكملوا ... #Repost @hager_blog (@get_repost)
・・・
. Hello girls 🙋💜.
..
.
ريڨيو النهارده عن بلسم الفيف من لوريال باريس @Lorealhair . ❤️
..
.
قبل ماتنزلوا اعملوا لايك للبوست اولاً 🌸
..
.
قبل مانبدأ نتكلم هقولكم ع حاجه 👌
انا عجبتني المجموعه كلها تقريباً من لوريال ❤️ وحبيتها جداً وكلهم بيكملوا بعض سواء شامبو وبلسم وبديل الزيت والمجموعه كلها 💕 فا انتوا جيبوا اللي شعركم محتاجه منهم وانتوا متطمنين متقلقوش نهائي لانه لو مش هيفيدكم مش هيضركم 👌
..
.
انا جبت البلسم ده اللي لونه اسود معرفش بقي فيه منه الوان تانيه زي بديل الزيت ليه كذا لون ولا لا.
..
.
من مكوناته (الارجنتين والبروتين) 💕
طبعا كلكم عارفين ايه فوايد البروتين للشعر فامش محتاجه اشرحلكم 😂✋
انا مكنتش اعرف ايه فوايد الارجنتين ومكنتش سمعت عنه قبل كده ف اي حاجه للشعر عموما، لكن قريت عنه انه بيغذي بصيله الشعر وبيعيد بناء الالياف ويقلل التساقط وبينمي الشعر وبيقويه 👌
..
.
عجبني فيه ريحته جدااا ، ريحته حقيقي تجنن 🤦🏻❤️ وبتدوم فتره كويسه يعني بتقعد باليومين ف شعري 💕
نعم الشعرايه نفسها *تنعيم مؤقت* ورطبلي شعري
اي شامبو ممكن تستخدموه بينشف الشعر حتي چونسون فابستخدمه بعده الشامبو بيرطب شعري جدا
اما بالنسبه انه يمنعلي التساقط نهائيا ، و انه يطولي شعري ده ملاحظتهوش ✋*مش شرط اللي يناسبني يناسبكم طبعا والعكس صحيح *
..
.
انا هكمله طبعا بس هغيره بعد 3 شهور عشان الشعر ميتعودش عليه ومش هيستفاد منه بعد كده وهرجع استخدمه تاني لانه حبيته جدا وحبيت ريحته 🌸 ..
.

قبل ما اقولكم طريقة استعماله هقولكم حاجه صغيره كده
اكبر غلط انك تغسلي شعرك كل يوم ❌ وتحطي عليه شامبو وبلسم ده هيوقعه ويضعفه طبعا
لو شعرك دهني اغسليه مرتين بس وممكن مره
لو شعرك جاف مره واحده فقط ..
.
طريقة استعماله :
بعد ماتغسلوا شعركم من الشامبو حطوه ع الاطراف او الشعر من بره مش ف الجدور جوا لانكم لو عملتوا كده هيوقع شعركم
وسيبوه ع شعركم من 5 دقايق واغسلوه 🌸
..
.

حجمه كويس مش كبير ومش صغير 👌هتلاقوه متوفر ف معظم الصيدليات سعره مش فكراه بالظبط بس هو *بحاجه وتلاتين*
..
.
لو حد ليه تجربه معاه يقولي رأيه فيه واللي مجربتهوش تجربه وقولولي رأيكم فيه واي سؤال اكتبوه هنا ف الكومنتس 🌸 .
#ريڨيو #العنايه #ميك_اب  #مصر #نصائح #جمالك #بلوجرز #بلوجرز_مصريات #بلوقرز #تجارب #تجارب_بنات
#review #MakeUp #follow #followforfollowback  #followers #like4follow
#hager_blog  #style #eyeliner  #ماسكات_طبيعيه
#masks #blogger #artist #eyeliner  #skincare #beauty_Bloggers #blog #Egyption_Bloggers
Read more
 #Repost @marioom_blog (@get_repost) ・・・ في جزئين نزلتهم قبل كده عن موضوع البيكيني ، شوفوهم علي ...
Media Removed
#Repost @marioom_blog (@get_repost) ・・・ في جزئين نزلتهم قبل كده عن موضوع البيكيني ، شوفوهم علي هاشتاج #bikini_area_with_marioom . . احنا عملنا اول حاجه و هي ازالة الشعر ، نشوف بعد كده ايه المفروض يتعمل كـ عنايه بالمنطقه :• . . ★ المنطقه دي ليها PH يعني درجة حموضه غير باقي جلدك و مينفعش ... #Repost @marioom_blog (@get_repost)
・・・
في جزئين نزلتهم قبل كده عن موضوع البيكيني ، شوفوهم علي هاشتاج #bikini_area_with_marioom ❤
.
.
🌸 احنا عملنا اول حاجه و هي ازالة الشعر ، نشوف بعد كده ايه المفروض يتعمل كـ عنايه بالمنطقه :•
.
.
★ المنطقه دي ليها PH يعني درجة حموضه غير باقي جلدك و مينفعش تستخدمي ليها اي صابون او حتي شاور چيل ❌
.
.
★ طبيعي جداً المكان ده يبقي فيه افرازات لأن الرحم فيه غدد بتنتج الافرازات دي عشان تحافظ علي رطوبة المكان بصوره معتدله .. لكن في حالة ان الافرازات بتبقي موجوده بشكل أوڤر يبقي لازم تشوفي دكتور نسا ❌
.
.
★ المهم هنتكلم عن الموضوع لما يبقي ماشي في الاتجاه الطبيعي و ان المكان ده فيه بكتيريا نافعه و بكتيريا ضاره ( من وجهة نظري الغسول مش حاجه ضروريه اوي كده زي ما في ناس بتمجّدها يعني لاني لما دوّرت لقيت ان ربنا خلق المكان ده بينضّف نفسه بنفسه اصلاً فـ المياه الفاتره حل كويس جداً و الغسول مش حاجه اساسيه لو مش موجود عادي ) بس لو هتستخدمي غسول فـ براحتك لكنه مضر ، انا بستخدمه ،، في كتير زي جولد بس بحسه قوي جداً و سيتال و غيرهم ، و دي كلها انواع بتتخفف علي لتر مياه زي ما بيكون مكتوب عليها مينفعش ابداً من غير تخفيف ، الغسول اللي في الصوره هو كير فري @carefreearabia تحفه و مش بتحتاجي تخففيه و حنيّن كده ع المكان ده 😹
.
.
★ الغسول بيبقي مره في الاسبوع او كل 10 ايام بس عشان تحافظي علي البكتيريا النافعه اللي محتاجاها و استخدام خارجي بس ❗
.
.
◾ لازم يبقي عندك فوط يوميه ، بتبقي زي الاولويز كده بس اصغر ، و تستخدميها و انتي خارجه و هتقعدي فتره طويله بره او و الجو حر وانتي نازله و هتمشي كتير بس ، اللي في الصوره دي برده من Carefree و تحفه و في كذا نوع غير ده ، فيه من أولويز و فيه فريش دايز لكن مجربتهمش 🙋
.
.
◾مهم جداً تستخدمي فوطه قطن " مخصصه " تنشفي بيها بعد كل مره تستخدمي التواليت عشان اي مكان رطب البكتيريا بتحب تعيش فيه 💁 .. و الفوطه تبقي معاكي من اول اليوم لآخره بس و تتغسل .. و التنشيف يبقي بالطبطبه و من ادام لورا مش العكس ، و كل يوم لازم ترطبي بمرطب طبي زي بيبانثين او بانثينول 🙈
.
.
◾لو هتستخدمي مناديل للتنشيف تبقي طبقه سميكه عشان متسيبش بقايا 🚫
.
.
◾الاحسن تكون الفوط الصحيه بتاعتك قطن حتي لو بشرتك مش حساسه ،، في نوع من اولويز قطن تحفه ، حبيته اكتر من برايڤت بصراحه و ارخص منها كمان ❤
.
.
◾مينفعش تستخدمي أي معطرات للمنطقه دي ابداً و ياريت لو مش هتستخدمي مسك أصلي متستخدميش❗
.
.
◾الملابس الداخليه لازم تبقي قطن و دي اللي تقدري تعطريها عادي بحاجه زي
Read more
Loading...
القريب منك - نجاة الصغيرة الحبيبة الراقية ذات الصوت المخملي تغني وتطرب في مقطع سلطنة من اغنية القريب منك بعيد من حفل مفقود اقيم بدار القبة في ستينات القرن الماضي. استمعوا واستمتعوا بتغريدات و ابداعات الحبيبة نجاة الصغيرة اطال الله بعمرها ️ القريب منك بعيد ..... والبعيد عنك ... القريب منك - نجاة الصغيرة
الحبيبة الراقية ذات الصوت المخملي تغني وتطرب في مقطع سلطنة من اغنية القريب منك بعيد من حفل مفقود اقيم بدار القبة في ستينات القرن الماضي. استمعوا واستمتعوا بتغريدات و ابداعات الحبيبة نجاة الصغيرة اطال الله بعمرها ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ القريب منك بعيد ..... والبعيد عنك قريب

كل دا وقلبي اللي حبك .. لسه بيسميك حبيبي

حبيــب عنيـا حبيــب احـلام ..... حبيب دموعي وهنا ايامــي
اهون عليك اسهر بألامي ..... وتوه نجوم الليل في ظلالي

يارايح للي فايتلي عيوني ..... سهرانــا ولا داري
امانا اوصفلوا دمع عيونـي ..... طول ليلي ونهاري

آآه مني .. آآه منك ..
كل دا وقلبي اللي حبك ..... لسه بيسميك حبيبي

فاكر فاكر ولا ناسي ..... ياما ياما كنت بأسي

حتي مع الايام الحلوه وقت ما كنت بقبلك فيها
كانت الفرحه معاك توحشني قبل ما ييجي معاد لياليها

كنت لسه في الحب لسه بتعلم جديد
مكنتش اعرف ان القريب منك بعيــــد

يارايح للي فايتلي عيوني ..... سهرانـــا ولا داري
امانا اوصفله دمع عيونــي ..... طول ليلي ونهاري

آآه مني .. آآه منك ..
كل دا وقلبي اللي حبك ..... لسه بيسميك حبيبي

يالي امر من بعــدك لقاءك
يالي امر من هجرك رضاك

يا غربتي وانتي بعيد عني
يا غربتي وانت قريب مني

يا حب اقولـــوا اقولـــوا اقولـــوا ايه
يا حب اسمحوا اسمحه اسمحه ليه

دا العذاب هو اللي يسمحـه
والسهر هو اللي يسمحــــه
والدموع هي اللي تسمحـه

يا رايح للي فايتلي عيوني سهرانه على داري
امانا اوصفله دمع عيوني طول ليلي ونهــــاري

ااه مني ااه منك
كل دا وقلبي اللي حبك .... لسه بيسميك حبيبي

الحان الموسيقار عبد الوهاب
لعيون عشاق ومحبي القيثارة #نجاة #نجاةالصغيرة #مصر #الزمن_الجميل #احساس #زمن_الفن_الجميل #موسيقى #طرب #زمان_يا_فن #روقان #نجاتي #صوت_الحب #صاحبة_السكون_الصاخب #قيثارة_الغناء #اغاني #مزاج #اغاني_مصرية #الفن_الجميل #الزمن_الاصيل #عشق #نجاة_الصغيرة #اهات #ابداع #رايق #حبيب #بوح #القريب_منك_بعيد ‏ #ArabicMusic #Najat #Music
Read more
.. غصب عني ياحبيبي مهما اقول حبعد واخبي بالقى روحي باحن لك واشتاق لحبي غصب عني كمان باصدق حسن ظني واطوي شكى فيك وحيرتي بالتمني واعمل ايه وياك وحبك اقوى مني قد ما ارادتي قوية قد ما دموعي ابية نقطة الضعف اللي فيّ هي قلبي وانت ياقلبي .. اشتياقي يا حياتي وانت غايب اشتياق فوق اشتياق كل الحبايب  بس ... ..
غصب عني ياحبيبي مهما اقول حبعد واخبي
بالقى روحي باحن لك واشتاق لحبي
غصب عني كمان باصدق حسن ظني
واطوي شكى فيك وحيرتي بالتمني
واعمل ايه وياك وحبك اقوى مني
قد ما ارادتي قوية قد ما دموعي ابية
نقطة الضعف اللي فيّ هي قلبي وانت ياقلبي
.. اشتياقي يا حياتي وانت غايب
اشتياق فوق اشتياق كل الحبايب 
بس عزة نفسى بتخليني اداري
واقدر اصبر وابتسم فى عز ناري
يجرى ما يجرى وماحدش عنده فكرة
والحقيقة اني بادوب لهفة وحنين
وانتظار على نار وافكار حيرانين
بتغالبنى الوحدة وانا مع ناس كتار
ويصاحبني السهد حتى بالنهار
والدقيقة تمر عليَّ سنين
كل ده وانت بعيد
واما بتعود من جديد
كل ثانية تبقى عيد
والحياة بترد فيَّ والسماح يغلب عليَّ
قد ما ارادتى قوية قد مادموعى أبية
نقطة الضعف اللي فيَّ هي قلبي وانت يا قلبي
.. نقطة الضعف اللي فيَّ عذبتني
حملتني فوق مايقدر حد يتحمل ضنى
وصلتنى اعيش لك انت وانسى حتى مين انا
وامشي ورا قلبي وغرامه فى الضلوع
زي طيران الفراشة عالشموع
باعرف اني اروح وماعرفش الرجوع
عايز اكتر من كده ايه يامنايَ
انت شفت الحب ده الا معايَ؟!
ليه مابتقدرش وانا م البداية
باحبك حب لسه ماتعرفش
واخاف عالحب مين حب ومخافش؟!
قد ما ارادتي قوية قد ما دموعي ابية
نقطة الضعف اللي فيّ هي قلبي وانت يا قلبي
.. ياحبيبى ..
زي موج البحر ما بيرجع لبحره باعود اليك
زي ما يخاف اللي تاهت نفسه منه بخاف عليك
واعمل ايه لما عواطفى بتعاندني وبتراضيك
واعمل ايه وانا سر ضعفى رأفة بيك من حبي فيك
نقطة الضعف اللي عندي كان منايَ تبقى عندك 
واللي بشعر بيه لوحدى انت تشعر بيه لوحدك
كان منايَ يامنايَ يغيرك عطفي وحناني
كان منايَ تبقى ارحم مابزماني
بس ياخسارة التمني عاش تمني
والحياة مابتديناش كل الاماني
قد ما ارادتى قوية قد مادموعي ابية 
نقطة الضعف اللي فيَّ هي قلبى وانت يا قلبي
كلمات / #عبدالوهاب_محمد
الحان / #محمد_سلطان
#كروان_الشرق #فايزة_أحمد #نقطة_الضعف
Read more
متابعين كثير بعثه اسءلة عن الريجيم اللي متابعاه الفترة الاخيرة ... طيب اول بوست عن الموضوع ده : ١) ...
Media Removed
متابعين كثير بعثه اسءلة عن الريجيم اللي متابعاه الفترة الاخيرة ... طيب اول بوست عن الموضوع ده : ١) ابتديت ريجيم السعرات من حوالي ١٠ شهور ، وفعلا نحفت عليه ٩ كيلو بشهرين مع الرياضة ... لكن للاسف اتعرض زوجي لازمة صحية اضطرتني ادخل معاه المستشفى ... كنت طول اليوم ما باكلش بس بالليل بيجيلي انهيار وبنزل ... متابعين كثير بعثه اسءلة عن الريجيم اللي متابعاه الفترة الاخيرة ... طيب اول بوست عن الموضوع ده :
١) ابتديت ريجيم السعرات من حوالي ١٠ شهور ، وفعلا نحفت عليه ٩ كيلو بشهرين مع الرياضة ... لكن للاسف اتعرض زوجي لازمة صحية اضطرتني ادخل معاه المستشفى ... كنت طول اليوم ما باكلش بس بالليل بيجيلي انهيار وبنزل ادب اي حاجة بطريقي بكافيتريا المستشفى ... وبعدت عن ريجيمي تقريبا ٦ شهور زدت فيهم ٢.٥ كيلو 😔
...
٢) من شهرين ونص قررت ابدا من جديد بس المرة دي كنت دورت وقريت كثير عن الحمية الكيتونية او #الكيتوجينيك_دايت ... هو ريجيم بيعتمد على الدهون بنسبة ٧٠ بالمية ، ثم البروتين وتقليل شديد للكلربوهدرات والسكريات ... وبيدخل الجسم في حالة #كيتوسيس بتخليه يستهلك طاقته من مخزون الدهون .
الكلام ده ايه بقى ... حمية من الاخر مافيهاش حرمان ، ولا جوع ، ولا تعب ... بالعكس وبتشتغل زي الة نحت للجسم ، ممكن تعدي عليك فترات ثابت وزنك فيها عالميزان لكن مقاساتك بتقل وبتنزل وممكن تخس ٥ كيلو بس الناس تفتكرك خسيت ١٥ كيلو ... لانه اللي بتخسوا كله دهون فبيبان .
...
٣) طيب بتاكلي ايه يا اسيا ؟
مثلا : بفطر بيضتين بمعلقتين زبدة او زيت زيتون ، و٣ شرايح شيدر وشاي او قهوة بسكر #ستيفيا
بتغذى بروكلي سوتيه فالزبدة مع فراخ بالكريمة والمشروم
وبتعشى مسقعة بزيت الزيتون واللحم وسلطة افوكادو .

ده مثال ليومي فاول فترات الكيتو .
اللي حقولكم فيه انه مسموح لنا بكل انواع اللحوم والدجاج والاسماك ... والدهون زي الزبدة والسمنة وزيت الزيتون وزيت جوز هند وزيت الافوكادو ... والخضار الورقية والخضرا زي الخيار والخس والسبانخ والبروكلي والجرجير .
ممنوع منعا تاما اي سكر او اي فاكهة ماعدا ( الليمون / التوت والفراولة ) ... وممنوع الخضروات اللي فيها نسبة كاربس عالية زي الجزر والبطاطس والبطاطا والبسلة والذرة
وطبعا البوستات الجاية حتعمق اكثر فالممنوعات والمسموحات 🤗
...
٤) الكيتو اول اسبوع ممكن يعرضك لل #كيتو_فلو وهو اعراض انسحاب السكر من جسمك ودي بتيجي على شكل صداع، دوخة ، زغللة، هرش، احساس بالسقعان ، احساس بالحرارة ، اعراض انفلونزا ... عادي بتعديها بملح ومية او زيتون او مخلل عادي ... وكم يوم وبتختفي ...
٥) مجرد مالجسم خلاص دخل #الكيتوسيس بتبتدي الدهون تديك احساس بالشبع، الجوع بيختفي تماما ... تشوف الحلويات قدامك والخبز نفسك ممكن تغم عليك ... ساعتها دماغك بيصحصح وبيزيد التركيز ... وهوبا بتبتدي تنزل اول ١٠ ايام عالاقل ٥ كيلو ، وممكن تنط زيي من مقاس ١٨ ل ١٤ ... انا ثبت وزني ٣ و ٤ اسبوع بس مقاساتي فضلت تكش وتنزل وفجاة ثاني رجعت انزل
Read more
البارت ٣٦ ☆ _ _ فهد: انتي للحين ماخرجتي؟؟ برا ! *تولين خرجت بصمت وتركتهم* ايلين-تبكي-: فهد والله ...
Media Removed
البارت ٣٦ ☆ _ _ فهد: انتي للحين ماخرجتي؟؟ برا ! *تولين خرجت بصمت وتركتهم* ايلين-تبكي-: فهد والله العظيم مالي ذنب مالي دخل باللي صار ؛ فهد كنت بعمرك لما صار لك اللي صار وانا مصدومه توي ادري عن هالشي الحين وربي صدقننييي نواف: اكيد مالك ذنب مستحيل اننا بنخليك تتحملين ذنب وخطأ فضيع ارتكبه ابوك رائد: ... البارت ٣٦ ☆
_
_
فهد: انتي للحين ماخرجتي؟؟ برا !
*تولين خرجت بصمت وتركتهم*
ايلين-تبكي-: فهد والله العظيم مالي ذنب مالي دخل باللي صار ؛ فهد كنت بعمرك لما صار لك اللي صار وانا مصدومه توي ادري عن هالشي الحين وربي صدقننييي
نواف: اكيد مالك ذنب مستحيل اننا بنخليك تتحملين ذنب وخطأ فضيع ارتكبه ابوك
رائد: ايلين ؛ ندري انك مختلفه عن ابوك ، مختلفه عن فيصل وسطام والباقين ؛ وعن نفسي للحين ابي اساعدك
نواف: وانا من كلام نواف ؛ ماتغير فيني شي تجاهك لانه مالك ذنب ؛ وانت يافهد؟
فهد-ينزل راسه-: بس هالشي صعب صعب ، تكفون افهموني ؛ حقيقه توي اعرفها وفوق هذا.. اللي رباني هوا اللي قتل اهلي؟؟ وكمان ابو البنت اللي احبها؟؟
نواف: ما رباك يا فهد الا لانه حبك وحس بالذنب تجاه اللي سواه وعارفين انه مو شي سهل والحين انا عرفت ليه حطك ب ملجأ الايتام!
فهد-يرفع حاجبه-: ليه؟
نواف: بديهياً كان يبي يحميك من فيصل ورجاله لو عرف انك معاه وقتها كان راح ياخذك من قدامه ويقتلك وسلمان وقتها كان يحبك مثل ولده عشان كذا صعب عليه يشوف حياتك تنتهي قدام عينه
فهد:يعني تقصد..
نواف-يقاطعه-: ايه ؛ سلمان تركك بالملجأ عشان شخص غيره ياخذك ويربيك افضل منه ويعطيك اشياء ماكان يقدر هو يعطيك اياها والاهم انه كان يبي يخفي شخصيتك وهويتك عن الكل! عشانك يافهد عشان تعييش!!
رائد: تحليلك جداً منطقي عشان كذا القضايا اللي عندك تنحل بسرعه
نواف: ولو ههههه
فهد: طيب، انا عشان هالشي يا ايلين راح اساعدك انتي وابوك من فيصل ؛ لكن مستحيل اسامح سلمان ع اللي صار لي واللي صار لاهلي ولازم اخذ حقي منه لازم يتحلكم
نواف: بس يافهد ابوها مجبور ومغصوب ع هالشي وايلين كانت بتموت قدام عينه و فعل تهديد واجبار ؛ يعني يافهد ما اتوقع ان قضيته راح تاخذ وقت غير سنتين بالكثير لو افترضنا بعد
فهد : كيف يعني ؟ اسكت ع هالشي زي الخبل يا نواف؟ افهموني الله يخليكم -يبكي بانهيار-
نواف: اسمعني فهد الحين خلينا نطلع سلمان ونتكلم معه ونمسك فيصل وبعدها بنتكلم انا وانت بهالخصوص
رائد: نواف خالد صحى من المخدر!
خالد-يفتح عيونه-: ويني فيه
نواف: اسمعني زين ياخالد احنا نعرف مين انت ومين ارسلك انت مجرم وفرد عصابه ومحترف هروب من الشرطه لكن انت بيدي الحين انا محامي وكلمه مني بتطيرك سنين بالسجن مع الادله والسجلات حقتك! بدون لا اكثر الحكي لازم تدلنا ع مكان فيصل
خالد: ادلك ع مكان فيصل؟ مجنون انت؟ عارف وش راح يسوي فينا؟ راح ينهينا كلنا بغمضة عين
نواف: هه يعني السجن ارحم لك من فيصل؟
خالد: لا يا استاذ نواف بس..
ايلين: تكفى خالد ابي ابوي الله يخليك دلنا
خالد: ...
_
_
نهاية البارت ؛توقعاتككم ؟!
Read more
شخبط شخابيط شخبط شخابيط لخبط لخابيط مسك الالوان ورسم ع الحيط شخبط شخابيط لخبط لخابيط مسك الالوان ...
Media Removed
شخبط شخابيط شخبط شخابيط لخبط لخابيط مسك الالوان ورسم ع الحيط شخبط شخابيط لخبط لخابيط مسك الالوان ورسم ع الحيط اعمل ايه وياك يا حماده اللي عملته ده اسوء عاده اعمل ايه وياك يا حماده اللي عملته ده اسوء عاده عايز ترسم ارسم لكن من غير ما تشخبط ع الحيط شخبط شخابيط لخبط لخابيط مسك الالوان ... شخبط شخابيط

شخبط شخابيط لخبط لخابيط
مسك الالوان ورسم ع الحيط
شخبط شخابيط لخبط لخابيط
مسك الالوان ورسم ع الحيط

اعمل ايه وياك يا حماده
اللي عملته ده اسوء عاده
اعمل ايه وياك يا حماده
اللي عملته ده اسوء عاده
عايز ترسم ارسم
لكن من غير ما تشخبط ع الحيط

شخبط شخابيط لخبط لخابيط
مسك الالوان ورسم ع الحيط
شخبط شخابيط لخبط لخابيط
مسك الالوان ورسم ع الحيط

ارسم شجره ومينا وبحور
لكن ارسم ع السبوره بكره
تكون فنان ومشهور
عايزين ناخد جمبك صوره
ارسم شجره وليل وبحور
لكن ارسم ع السبورة بكره
تكون فنان مشهور
عايزين ناخد جمبك صوره
احلم تكبر تبقى بيكاسو
كان يوم طفل وكان من نفسو
لكن ولا شخبط ع الحيط
شخبط شخابيط لخبط لخابيط
مسك الالوان ورسم ع الحيط
شخبط شخابيط لخبط لخابيط
مسك الالوان ورسم ع الحيط

ارسم واحلم بالمستقبل
واللي بيحلم بكره ينول
والي جاي فعمرك اجمل
كل هوايا وليها اصول
امسك قلمك لونك رشتك
وارسم بيهم بس فلوحتك
ارسم لي باللون ع الحيط

شخبط شخابيط لخبط لخابيط
مسك الالوان ورسم ع الحيط
شخبط شخابيط لخبط لخابيط
مسك الالوان ورسم ع الحيط
Read more
محموود ابو السعوود ماات يا جدعان مش مستوعبيين صح يعني هو راح خلاااص يعني مافيش حد هيقعد معانا بعد المحاضرات ...
Media Removed
محموود ابو السعوود ماات يا جدعان مش مستوعبيين صح يعني هو راح خلاااص يعني مافيش حد هيقعد معانا بعد المحاضرات تاني يعني مافيش حد هحكيله اسراري و يستحمل هزاري تاني يعني مافيش حد اقعد معاه فالمدرج و العب معاه كوره فالكليه ابو السعوود راح وخد كل حاجة حلوه معاه فلمح البصر ابو السعود مامتش ده اتخطف مننا ... محموود ابو السعوود ماات يا جدعان مش مستوعبيين صح يعني هو راح خلاااص يعني مافيش حد هيقعد معانا بعد المحاضرات تاني يعني مافيش حد هحكيله اسراري و يستحمل هزاري تاني يعني مافيش حد اقعد معاه فالمدرج و العب معاه كوره فالكليه ابو السعوود راح وخد كل حاجة حلوه معاه فلمح البصر ابو السعود مامتش ده اتخطف مننا الساعه 11.30 اسمع خبر وفاته الساعه 5.30 كنا فبلده بنصلي عليه و ندفنه اتاخد من وسطينا و بقينا ناقصين واحد وهو كان اهم واحد عمره ما زعل حد و عمره ما غلط فحد كان راجل و كان مكافح و عنده طموح و كان بيحب الحياه و بيصلي يا راجل ده انت كنت لسه بتقولي ع انك عايز تخطب البنت اللي بتحبها كده ياعم منفرحش بيگ بس كنت ضهر و سند و وقت الجد بتبقي اول واحد موجود فاكر يابو السعوود ،،اطيب واحد فينا راح مننا ،، اقرب الناس ليا فالجامعه سابني و مشي و اخر مره اشوفه فيها معرفتش اقعد معاه و بعديها بكام يوم اسمع خبره و القي عليه نظرة الوداع وانا اللي اروح ادفنه بدل ما احضر فرحه احضر جنازته و بدل ما اشيله ففرحه بشيل كفنه زي ما قالت والدته انا مش مستوعب اني اشوفگ وانت داخل تربتك و بيتقفل عليك بس انت اكيد فمكان احسن من هنااا ربنا ردگ ليه ياصاحبي عشان بيحبگ،، عمري ما هنسى كلامگ اللي ع طول بتقولهولي ( كوكي يا حبعمري ) ، ( عمگ كوكي يلا و عم بلدگ ) ، ( اخوياا اللي واحشني ) ، وانا الكلمه الوحيده اللي بكرها معاك هي ( ابوالسعود اللي واحشني ) مكنتش اعرف انها هتبقي بجد و هتوحشني ع طول
كنت اول واحد تيجي تسألني مالك يسطا لو فيا حاحة و كنت تهزر معايا و تقولي الجو مزعلاك تحب اروح اكلمهالگ هي تطول يلا ولا اييه .. كنت تطمني و تقولي ماتقلقش ان شاء الله هتكون من نصيبگ ..
عمري ما هنسي ايام اسگندريه وانگ كنت اكتر واحد بقعد معاه و نسهر في البلكونه للصبح و ننزل نتمشي انا وانت يا راجل ده انت كنت بتغسلي هدومي معاگ عشان مبعرفش اغسل و كنت هناك ابونا و امنا و اخوناا فااكر يا ابو السعود .انا اول واحد اتعرفت عليه فالكليه دي من الملعب و كنت بقولك يا سعودي الاول و كنت بتلخبط فأسمگ فاكر لما كنت بقولگ ابو النزول ياااريتك ترجع ياصاحبي ،،كنت دايما وانت ماشي معايا تحط ايدك ع كتفي حتي لو انا مش زعلان وكنت بقولك فيه ايه يا ابو السعود هو احنا مخطوبين تقولي ( ده حب يلااا ) كنت بحس انك اخوياا الكبير يا ابو السعوود حضنك و سلامك عليا وحشني والله ،،بس كل واحد بيأدي رساله وانت رسالتگ انگ فديت نفسگ و نحتسبگ شهيد عند الله ب انك تثبتلنا كلنا ان الدنيا دي ملهاش 30 لزمه و ان الموت بيجي فلحظه
نتقابل فالجنه يا صاحبي 💙🌿 @mahmoudabousoud
Read more
ما ان اختفت سيارة احمد من انظاره تحرك بخطوات عابثه لداخل الاستراحه متجاهل تحذير احمد والفضول ...
Media Removed
ما ان اختفت سيارة احمد من انظاره تحرك بخطوات عابثه لداخل الاستراحه متجاهل تحذير احمد والفضول بداخله عن اللي العن من الاختلاط بحسب تعبير احمد سطعت بوجه إضائات ملونه وصوت الموسيقى الصاخبه ويتمايلون على على أنغامها شباب بأعمار مختلفه وبقصات شعر وملابس غريبه دخل بقرف من اشكالهم وهم بخروج ... ما ان اختفت سيارة احمد من انظاره
تحرك بخطوات عابثه لداخل الاستراحه
متجاهل تحذير احمد
والفضول بداخله عن اللي العن من الاختلاط بحسب تعبير احمد
سطعت بوجه إضائات ملونه وصوت الموسيقى الصاخبه
ويتمايلون على على أنغامها شباب بأعمار مختلفه
وبقصات شعر وملابس غريبه
دخل بقرف من اشكالهم وهم بخروج لولا اصدام شخص بكتفه
نزل عيونه له وكش بنفور من شكله
عجز يحدد اذا كان بنت او ولد
الولد بميوعه/سوري بيبي
بجاد دفه بقرف وصد عنه
لمنظر ابشع اثار لوعت معدته اللي قلبت عليه
بقرف شديد من وضع رجلين بوضع شاذ
الولد اللي صدم بكتفه ابتسم على انخطاف لونه
وحط يده على كتف بجاد واشار باصبعه/هذول امس كان زواجهم
بجاد بتقزز وصدمه/ز و واااج
الولد/ههههههه ايه طيارتهم بكره لسان فرنسيسكو يوثقو زواجهم
بجاد دفه بقوه
تحرك للحمامات انحنى على المغسله واستفررغ
بقرف حتى اصفر لونه كح بصعوبه مسح فمه
ونزل راسه تحت المغسله يغسل وجهه وراسه رفعه
مسح وجهه بعنف يقطع مسار قطرات الماء العالقه بوجهه
الولد مد له كوب ماء وعلى شفايفه ابتسامه ضاحكه
بجاد اخذ الكوب من يده وشربه دفعه وحده ثم كشر ملامحه وحذف الكوب على الجدار بعنف بعد مااكتشف ان اللي شربه نوع من انواع الوسكي الشفاف بلون الماء…
الولد/هههههههههههههه ما تشرب؟
بجاد خمه من ياقته بقوه /تستغفلني؟
الولد/اذ كنت ما تشرب ليش جاي هنا
بجاد فك ياقته ودخل يده بجيبه وشح بنظراته مشى
الولد لحقه/تنتظر احد
بجاد /انتظر خويي
الولد ابتسم بخبث وغمز له/وتسوي نفسك متقرف قبل شوي تستشرف
بجاد عقد حواجبه دفعه بروس اصبعه على كتفه هو يتقدم منه بغضب /واطي تناظر الناس بعين طبعك
الولد يمسك يد بجاد/ روق امزح معك جاين ننبسط ونوسع صدورنا معك ريان
تعال بعطيك شي يخليك تروق على الاخر
بجاد اخفى نظرات الاستحقار والاشمزاز منهم من نفسه
تحرك معه لمجارته وقف قدام طاوله عليها شخص متكي بيده ومبتسم ابتسامه بلهاء
ومنتثر على طوله بودره بيضاء وابره
بجاد ابتسم بقهر واشار على طوله/هذا اللي بيروقني؟
ريان
بحماس/ايه
بجاد دخل يده بجيبه وطلع جواله وصد عنه
متوجه للخرج وعلى شفايفه ابتسامه خبث

تمتم بنفسه”المواطن رجل الامن الاول”
Read more
الا انت - نجاة الصغيرة مقطع نادر من التلفزيون الاردني عام ١٩٧٢ كلمات الاغنية إلا انت إلا انت فيها ايه الدنيا إلا أنت كل غالى يهون عليا إلا انت وابتساماتى وآهاتى منك انت واللى حبيته فى حياتى هو انت فيها ايه الدنيا إلا انت طول ما انت جانبى روحى وقلبى فى دنيا تانية مالهاش وجود وان غبت عنى ... الا انت - نجاة الصغيرة
مقطع نادر من التلفزيون الاردني عام ١٩٧٢
كلمات الاغنية
إلا انت إلا انت
فيها ايه الدنيا إلا أنت
كل غالى يهون عليا إلا انت
وابتساماتى وآهاتى منك انت
واللى حبيته فى حياتى هو انت
فيها ايه الدنيا إلا انت

طول ما انت جانبى روحى وقلبى فى دنيا تانية مالهاش وجود
وان غبت عنى احس إنى لا ليا دنيا ولا وجود

ايه حياتى حياتي ايه حياتى كلها من غيرك انت
ذكرياتي فيها ايه حلو حلو إلا انت
الا انت إلا انت
واللى بسهرلوا ليلاتى هو انت
واللى حبيته فى حياتى هو انت
فيها إيه الدنيا إلا انت

عشت ايامى واحلامى واحلامى فى حبك
كل آمالى اعيش العمر جنبك
كل ثانية فى عمرى فى عمرى ..بتقولك بحبك
كل قلبى لك ياريت لى مكان فى قلبك
طول ليلى ونهارى معاك
يابشوفك يابستناك
يابدور عليك والقاك

إلا انت فيها ايه الدنيا ديا الا انت
كل غالى يهون عليه إلا انت
واللى بسهرلوا ليلاتى هو انت
واللى حبيته فى حياتى هو انت
إلا انت فيها إيه الدنيا ديا إلا انت ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ الله يحميكي ويطول عمرك وما يحرمنا من وجودك وحسك بالدنيا يا اغلى ما في الدنيا
انا اللي كل قلبي وعمري لك يا غالية ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
كلمات مأمون الشناوي
الحان محمد عبد الوهاب
لعيون عشاق ومحبي القيثارة #نجاة #نجاةالصغيرة #مصر #الزمن_الجميل #الا_انت #زمن_الفن_الجميل #موسيقى #طرب #زمان_يا_فن #روقان #نجاتي #صوت_الحب #صاحبة_السكون_الصاخب #قيثارة_الغناء #اغاني #مزاج #اغاني_مصرية #الفن_الجميل #الزمن_الاصيل #عشق #نجاة_الصغيرة #اهات #ابداع #رايق #حب #بوح #سلطنة ‏ #ArabicMusic #Najat #Music
Read more
 #Repost @marioom_blog (@get_repost) ・・・ من الحاجات اللي اتطلبت مني كتير اتكلم عنها هي منطقة ...
Media Removed
#Repost @marioom_blog (@get_repost) ・・・ من الحاجات اللي اتطلبت مني كتير اتكلم عنها هي منطقة البيكيني ، و هي من المناطق اللي لو اهتميتي بيها بحاجات بسيطه جداً هتتفادي مشاكل كتير . . هتكلم في الموضوع علي أجزاء عشان ليا عدد محدد من الكلمات بس في البوست ، تابعوا الموضوع علي هاشتاج #bikini_area_with_marioom ... #Repost @marioom_blog (@get_repost)
・・・
من الحاجات اللي اتطلبت مني كتير اتكلم عنها هي منطقة البيكيني ، و هي من المناطق اللي لو اهتميتي بيها بحاجات بسيطه جداً هتتفادي مشاكل كتير 👌
.
.
هتكلم في الموضوع علي أجزاء عشان ليا عدد محدد من الكلمات بس في البوست ، تابعوا الموضوع علي هاشتاج #bikini_area_with_marioom 👀
.
.
اول جزء و أهـم جزء هو " ازالة الشعر " و دي حاجه أساسيه طبعاً منعاً لتكوّن البكتيريا في المكان ده و بالتالي ممكن يحصلك التهابات و مشاكل انتي في غني عنها ، انا مبقدرش اتحمّل ألم السويت في المكان ده ابداً و مش بعمل بيها بس كل جسم و ليه طبيعته و لو بتحبي السويت طبعاً كملي بيها براحتك ✋
.
.
■ البوست الجاي هيبقي خفيف و هقولكم ايه مميزات و عيوب السويت و الشيڤينج كمان عشان تبقوا فاهمين 😻
.
. 🌸 طريقتي بقي في ازالة الشعر من الـ Bikini area :• .
.
✔ اول حاجه بغسل المكان كويس بغسول مخصص ليها ، انا بحب كيرفري @carefreearabia لان ريحته هاديه و لطيف كده و مناسب للبشره الحساسه و كمان مش بيتخفف ❤ بس تقدري تستخدمي الغسول اللي تحبيه يعني " استخدام خارجي بس "•
.
. ✔ بستخدم شفرات چيليت ڤينوس @gillettevenusarabia @gillettevenus اللي في الصوره دي تحفه .. سعرها 130 اعتقد و بييجي معاها شفرتين ، الشفره بيبقي فيها چل موڤ كده من الناحيتين زي ما في الصوره عشان تعمل رغوه و تسهّل عليكي الازاله ، تقدري تحطي علي المكان طبقة من زيت چونسون لكن انا بشوف الچل اللي في الشفره اصلاً كفايه جداً بس كل ما الرغوه تخلص بليها كده و كملي عادي لحد ما تخلصي خالص ❤
.
.
✔ بتمشي بالشفره في اتجاه نمو الشعر مش العكس ، يعني من فوق لتحت ❤
.
.
✔ بعد ما تخلّصي نشفي المكان بفوطه " مخصصه " عن طريق الطبطبه بلاش العنف 😂 و تنشفي من ادام لورا مش العكس ✋
.
.
✔ استخدمي مضاد حيوي زي " فيوسيدين " يومياً لمدة 3 أيام بس عشان تمنعي اي التهابات او ان يطلع حبوب ، تقدري كمان تستخدمي كريم فيه زنك زي " زنك أوليڤ " ، و دايماً رطبي المكان بمرطب طبي زي " بيبانثين " او " بانثينول " ❤
.
.
✔ قبل ما تستخدمي الشفره متنسيش ترشي عليها كحول ، و بعد ما تخلصي نضفيها من الشعر كويس و رشي عليها كحول و استني ينشف و عينيها و اوعي تعينيها مبلوله عشان البكتيريا ❌
.
.
✔ يفضّل تعملي اسكراب قبلها عشان لو في شعر تحت الجلد يظهر و تقدري تشيليه 👌
.
.
✔ الشفرات دي استخدام شخصي يعني مينفعش خالص تستخدميها بالتبادل مع حد تاني❌
.
.
✔ الشفره بس اللي بتترمي لما الچل اللي فيها يخلص و تركبي غيرها لكن المكنه نفسها مش بتترمي ❗
.
.
تابعوا باقي الاجزاء 🔜
Read more
بجاد ياشر بيده مقياس لطول/ من كنت ثاني بتدائي و انا اسوق وروح فيها للبر اسنع شغل ابـ..”قطع احرف ابوي ورفع عيونه لعبدالرحمن تحت انظار الصدمه من العنود و ليث وضيق على عبدالرحمن/حسبي الله ونعم الوكيل كيف يخليك تسوق بذا العمر بجاد تحولت ملامحه الهاديه الى الجمود اللي اعتاد ان يسكنه/لا تدعي عليه..كل ... بجاد ياشر بيده مقياس لطول/ من كنت ثاني بتدائي و انا اسوق وروح فيها للبر اسنع شغل ابـ..”قطع احرف ابوي ورفع عيونه لعبدالرحمن
تحت انظار الصدمه من العنود و ليث
وضيق على عبدالرحمن/حسبي الله ونعم الوكيل كيف يخليك تسوق بذا العمر
بجاد تحولت ملامحه الهاديه الى الجمود اللي اعتاد ان يسكنه/لا تدعي عليه..كل عيال الديره من يخلصون الابتدائي يسوقون
العنود /وامك وين كنت عنك؟
بجاد بهمس غير مسموع/موجوده هنا
العنود تذكرت انهم قالو لها ان امه ماتت لذلك توقعت ان يتمتم بـ الرحمه لها
حل الهدو على الجلسه
حتى قام عبدالرحمن /بروح اقيل شوي قبل ياذن العصر
خرج وخرجت وراه العنود
بجاد ابتسم لفكره اللي خطرت بباله/ليث تبي تتعلم السواقه
ليث انتبه له بستغراب/ ايه اكيد
بجاد /قم اجل جيب المفتاح وخلنا نروح
ليث /ما سمعت ابوي يقول السياره مبنشره
بجاد/سيارة ابوك
ليث بتوتر/لاويــن؟ مستحيل
بجاد وقف وانحنى يضرب ظهر ليث/اقول قوم بسرعه جيبه معليك ما بنطول
بنرجع قبل اذان العصر
ليث /واذ عرف ابوي بيزعل ويعصب
بجاد ابتسم /عادي تاكل لك كم كف وانتهينا
ليث بتردد/لو انه يضرب كان اهون من عصبيته ويسمعك كلام يسم البدن
بجاد بدون اهتمام/الكلام ينباع وينشرا..كيفك كنت ناوي اعلمك السواقه
وقف بسرعه/لااا خلاص بروح اجيبه
طلع ليث مسرع من الصاله
ثم رجع بخيبه/ماحصلت المفتاح معلق على المدخل؟
بجاد/ابوك وين يحط المفتاح بالعاده؟
ليث /يحطه على المدخل ولا مع السواق الانه يلبق سيارة ابوي تحت المظله
بجاد يمشي للباب/ امش اجل بناخذه من السواق
ليث لحقه/بيحرش ابوي علينا ابك ذا بسيسه
بجاد بتخطيط/انت دق باب غرفته واشغله وانا بطب من الشباك واخذ المفتاخ
ليث بحماس/صار
فعلا دق ليث باب غرفة السواق اللي صحى من نومه
بعصبيه
سامح السواق/اس فيه ليث
ليث يمسك يده ويسحبه خارج غرفته /تعال ابي اشوف كفرات السيارة المبنشره
سامح هز راسه بحلطمه/بأدين ليث انا فيه نوم
ليث يشد يده/اقول امش شوي ورجع نام
بجاد في هذي الاثناء فتح الشباك ونقز في الغرفه
ومسك رجله بالم بسبب قفزه
وتحمل عليها ووقف بدون اهتمام
ابتسم هو يشوف مفتاح السيارة اخذه بسرعه
وطلع من الغرفه
وغمز لليث اللي واقف مع سامح..
ليث صرف سامح
اللي رجع لغرفته بدون ما ينتبه لبجاد
بجاد قرب من ليث وحذف له المفتاح
ليث اللتقطه ثم رجع حذفه له
وتوجهو لسيارة
ركب بجاد وجبنه ليث حركو السيارة
وطلعو من الحوش لشارع
ونطلق بجاد بسرعه كبيره
——
——
-
-
لايـــك بعد ما تقراء💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
الى الملتقى
Read more
عاصي نطق من بين اسنانه/لااا تطرين الموت على لسانك ‏‎سارة ارخت راسها بيأس استوى على قلبها وعقلها/الدكتوره ...
Media Removed
عاصي نطق من بين اسنانه/لااا تطرين الموت على لسانك ‏‎سارة ارخت راسها بيأس استوى على قلبها وعقلها/الدكتوره اليوم قالت لي ان السرطان وصل لـ اخر مراحله ‏‎وان الكيماوي معاد بينفع معه ‏‎عاصي ارتجف بغضب وعدم تصديق/كذاااابه لا تصدقينها هذي فاشله انا من بكره برفع اوراقك وارسلها افضل مستشفى في المانيا ... عاصي نطق من بين اسنانه/لااا تطرين الموت على لسانك
‏‎سارة ارخت راسها بيأس استوى على قلبها وعقلها/الدكتوره اليوم قالت لي ان السرطان وصل لـ اخر مراحله
‏‎وان الكيماوي معاد بينفع معه
‏‎عاصي ارتجف بغضب وعدم تصديق/كذاااابه لا تصدقينها هذي فاشله انا من بكره برفع اوراقك وارسلها افضل مستشفى في المانيا فيه دكتور اعرفه تعالـ
‏‎سارة مسكت يده تقطعه وعيونها الدمعه ترتفع بحب لـ تؤام روحها/معاد بينفع اختك ماكسرها المرض محتسبه الاجر عند ربي والله لـكن ما ابي اموت الا وابوي راضي علي وعبدالرحمن اللي كسرني بجفاه
‏‎ عاصي احمرت عيونه بدموع بدون ما تنزل/ابوي راضي عليك و الله انه ما مر يوم الا وهو يسالني عنك…انتي بنته الوحيده ويحبك اكثر منا …و وعبدالرحمن لو تبين مني الحين اروح اسحبه لك يجي يحب راسك و هو اللي يستسمح منك ‏‎سارة/الا خذني له وكلم ابوي يجي عنده
‏‎عاصي /ابشري على خشمي بعد المغرب بجمعهم لك وش تبين بعد ي روح اخوك
‏‎سارة ببتسامه باهته ورجاء/بـنـــتـــي……………
—————-
‏‎في مخطط احياء
‏‎مزفلت وخالي من السيارات
‏‎الا من سيارتهم
‏‎ماسك الدركسون بتركيز ويمشي80 ‏‎ما توقع بيتعلم السواقه بسرعه كذا ‏‎وجنبه بجاد يعطيه التعليمات بأسلوب جلف ‏‎بجاد يأمر/خلاص اطلع من المخطط لطريق للعام
‏‎ليث بتردد/لا احس برتبك لو كان فيه زحمه
‏‎بجاد بسخريه/ويلي منك ياالرخمه اقول سير لهفك بكف يطلع قلبك ‏‎ليث يدوس على البنزين/مدها واكسرها لـك
‏‎بجاد ببتسامه جانبيه من شاف كيف ليث شد نفسه
‏‎من طلعو لطريق العام ‏‎رفع يده وضرب كتف ليث بمزح
‏‎ف التف بدركسون برتباك ورجع ثبته بستقامه وهو يسمع اصوات البواري السيارات
‏‎ وبصراخ/يااااحـيوووووان كنت بصدم
‏‎بجاااد/ههههههههههههههههههههههه اهجد لا تبكي
' ‏‎ليث بقسه على كتفه بقهر/الشرهه موب عليك على اللي يتعلم منك شي
‏‎بجاد ضرب الطبلون /اقول اسرع بس لو مشيت كذا عزالله ما رجعنا الا بكره
‏‎ليث /ايه عشان يلقطني ساهر واكل ضربتين من ابوي وحده على سرقة السيارة و وحده على ساهر
‏‎بجاد نزل عيونه لجوال ليث اللي مثبته بحمله على طبلون تنور شاشته بـ اسم “ابـووي”/الطيب عند ذكره هذا هو ابوك يتصل
‏‎ليث من الربكه هدا السرعه بشكل مفاجاء وانحرف عن الخط
‏‎صارررخ عليه بجاااد وهو يلف الدركسون بقوه وبيده الثانيه يضغط على ركبة ليث عشان تدوس على البنزين وعيونه على المرائه العاكسه وتريله اللي تمر من جنبهم وتدق لهم بووري /
Read more
>Part:16< لآ توصيني على حبك وأنآ كل مآفيني يوصيني عليك ،،♡ ، ، @&@&@&@&@ في سيارة سعود @&@&@&@&@ شروق ...
Media Removed
>Part:16< لآ توصيني على حبك وأنآ كل مآفيني يوصيني عليك ،،♡ ، ، @[email protected][email protected][email protected][email protected] في سيارة سعود @[email protected][email protected][email protected][email protected] شروق كانت نايمة من التعب رشا ناظر فيها ورجعت تناظر لسعود رشا:الله يعينها ويقويها والله من امس وهي صاحية سعود ناظر فيها من المراية ورجع يناظر الطريق سعود فنفسه:اخ ياربي وش هالجمال حرام ... >Part:16<
لآ توصيني على حبك وأنآ
كل مآفيني يوصيني عليك ،،♡
،
،
@&@&@&@&@
في سيارة سعود
@&@&@&@&@
شروق كانت نايمة من التعب
رشا ناظر فيها ورجعت تناظر لسعود
رشا:الله يعينها ويقويها والله من امس وهي صاحية
سعود ناظر فيها من المراية ورجع يناظر الطريق
سعود فنفسه:اخ ياربي وش هالجمال حرام اللي يصير فيها اوف بس اللي قاهرني فيها دلعها< هذا مو دلع يا سعود مو دلع>
رشا:سعود سعود
سعود:ها هلا شتبغين
رشا:ترا لي ساعة اكلمك
سعود:اوووه سوري ما كنت معك
رشا:اها...تفكر في الحب ها
سعود:حب ايه وكلام فاضي قال حب قال
رشا:يا الله لا تنكر تراك تحب وانا اعرف مين تحب
سعود:ومين ان شاء الله
رشا ناظرت شروق واشرت عليها
سعود ضرب الفرامل بقوة<سلكو ترا ما اعرف>
سعود:نعم نعم عيدي ما سمعت ما لقيتي غير ذي تخسي والله<الزمن وراك ياسعود>
شروق قامت وهي مفجوعة
شروق:خير وش فيه عسى ما شر شصاير فيكم شي
سعود مسك نفسه لا يضحك على شكلها
رشا:لا حبيبتي مافي شي نامي نامي
شروق اخذت نفس ورجعت تكمل نومها
@&@&@&@&@
عند زياد
@&@&@&@&@
صحي من النوم ما لقى ورد فوق السرير لاحظ ورقة صغيرة فوق الطاولة فتحها وهو مستغرب
(شكراً لانك ساعدتني انا الحين لازم اروح نتقابل في الجامعة :ورد)
زياد ابتسم بخبث<وش سرها هالابتسامة يا زياد>
@&@&@&@&@
عند ورد
@&@&@&@&@
كانت جالسة بالكافيتيريا
زياد:سلام ممكن اجلس
ورد:وعليكم السلام ورحمة الله تفضل حياك
زياد:كيفك اليوم ان شاء الله احسن
ورد:الحمدلله تمام مشكور عاللي سويته
زياد:العفو ما سوينا شي
رجعت ورد تقرا كتابها وزياد يناظر فيها
ورد:اممممممممم زياد
زياد:هلا
ورد:آآآآآ لاخلاص ولا شي
زياد:ورد ممكن نصير اصحاب
ورد بتنهيدة:خلاص طيب اللي يريحك
جاله واحد من بعيد
المجهولe:اوه مرحباً زياد كيف حالك
زيادe:بخير انت ما اخبارك
المجهولe:بخير هل ممكن ان تأتي معي قليلاً
زيادe:حسناً لا بأس
راح معه كلمه ورجع
ورد:مين ذا
زياد:هذا صاحبي من زمان جا يبي ياخذ اسئلة الاختبار<تكذب على مين يا زياد على مين؟>
ورد:عالعموم انا بروح الحين عندي محاضرة باي
زياد:اممم ورد عادي نروح نتغدا بعد الجامعة
ورد:اسفة والله ما اقدر مشغولة مرة ثانية ان شاء الله
زياد:اوكي ما في مشكلة باي
<وش سر هالطيبة يا زياد وين اللي كنت مخطط له>
""
وش اسولف وانت ادرى في غلاك
وانت (الاول فــي عيـوني والاخـير)
اعشقك واموت في روعــة هـواك
والوفــاء والحب فـي دمي يـسير
،
انتهى
Read more
العنود عقدت حواجبها تكتم عصبيتها من اساءة بجاد لولدها اما ليث استعدل بجلسته /وش قصدك عبدالرحمن ابتسم بإعجاب وضحك/هههههههههههههههه صح لسانك بجاد/ صح بدنك ليث عصب/قص لسانك تكلم وش تقصد بجاد تقدم بجسمه بتحذير/قهوه تقدم لكرام الرجال اللي يكرمون ويحترمون المجلس مهوب اللي منسدح بحضن امه ... العنود عقدت حواجبها تكتم عصبيتها من اساءة بجاد لولدها
اما ليث استعدل بجلسته /وش قصدك
عبدالرحمن ابتسم بإعجاب وضحك/هههههههههههههههه صح لسانك
بجاد/ صح بدنك
ليث عصب/قص لسانك تكلم وش تقصد
بجاد تقدم بجسمه بتحذير/قهوه تقدم لكرام الرجال اللي يكرمون ويحترمون المجلس
مهوب اللي منسدح بحضن امه كانه ورع
ليث حك جبينه بإحراج
بجاد كتم ابتسامته وصب له فنجال القهوه/سم
ليث من اللخمه مد يده اليسار بياخذ الفنجال
بجاد شد على الفنجال بنظرات حارقه
ليث ارمش بفهاوه ثم استوعب وكف يده بسرعه مد اليمين واخذ الفنجال
وهو يتحلطم/والله احسني جالس مع شايب طوف السبعين
بجاد /اما انا ما احس الا متاكد اني جالسن مع ورع ما يعرف من سلوم العرب شي
العنود بقهر اشارة لـ عبدالرحمن بعيونها دلاله على ان الوضع ما اعجبها ابد
ابتسم لها بقوه وهو مبسوط حيل من بجاد اللي صقلته الصحراء
واكيد الحياة اللي عاش فيها
ليث بتغير للجو/ يبه تحتاج السواق في العصر؟
عبدالرحمن بنتباه/ايه ليه؟
ليث/ابروح لـ اخوياي على الساعه 5 مجتمعين في كافي عشان المبارة بعد المغرب
عبدالرحمن /سيارة السواق مبنشره ما فيه الا سيارتي بروح عليها لشغلي خلهم يمرونك ياخذونك
العنود بمزح/الظاهر اني بستخدم صلاحياتي الجديده واعطي ولدي اللي يبيه
عبدالرحمن فهم انها تقصد السيارة اللي سجلها بـ اسمها وضحك/هههههههههههه
ليث/اخسس وش صلاحياتك
العنود/ابوك سجل السياره بـاسمي
ليث /جد؟ “بخبث”اجل يا ابوي روح لشغلك مع عمي عاصي وانا بروح على سيارة امي
عبدالرحمن/سيارة امك المبنشره
العنود/توك تقول سجلت سيارتي بسمك
عبدالرحمن/وانا صادق سيارة اللي يسوق فيها السواق لك
العنود تصغر عيونها/وتعطيني ايها وهي مبنشره
عبدالرحمن/هههههههه بعد العصر بيجي الونش ياخذها واضبطها و استلميها مع السواق لاني معاد
احتاجه لاني قدرت ارجع اسوق
ليث يقطع جدالهم/خلوكم من سياراتكم الحين وقولو لي كيف اروح لـ اخوياي
بجاد/اذا جاء الونش ياخذه السيارة روح معه واخذها معك لـ اخوياك
ليث بقهر/لو اعرف اسوق كان رحت
بجاد بستغراب/ ما تعرف تسوق ابد؟ وانت بذا العمر
عبدالرحمن /انت من متى تعرف تسوق
Read more
الـبـآرت ٣٦٧.. _____⚜️<span class="emoji emoji1f499"></span>. هيا:وش تعرف غير الكبسه! قحطان:تراك مره مقلله من قدراتي وموهبتي لكن ...
Media Removed
الـبـآرت ٣٦٧.. _____⚜️. هيا:وش تعرف غير الكبسه! قحطان:تراك مره مقلله من قدراتي وموهبتي لكن الشرهه علي اسئلك هيا:لالا ياعمري لا تزعل اي شي من يدك حلو حتى لو خبز وجبن قحطان بثقه:جهزي بطنك لاحلى اكله بتذوقينها من يديني راح المطبخ ولحقته من الحماس هيا:خلني اساعدك قحطان مسكها وجلسها:انتي ... الـبـآرت ٣٦٧..
_____⚜️💙.
هيا:وش تعرف غير الكبسه!
قحطان:تراك مره مقلله من قدراتي وموهبتي لكن الشرهه علي اسئلك
هيا:لالا ياعمري لا تزعل اي شي من يدك حلو حتى لو خبز وجبن
قحطان بثقه:جهزي بطنك لاحلى اكله بتذوقينها من يديني
راح المطبخ ولحقته من الحماس
هيا:خلني اساعدك
قحطان مسكها وجلسها:انتي اجلسي هنا وسولفي معي ولا عليك بالطبخ
هيا:احمم حبيبي ممكن سؤال
قحطان وعيونه تدمع من البصل:لبيه
هيا ضحكت:من متى عندك ذا الموهبه
قحطان:والله منذ مبطي لكن محد مقدرها
هيا:ذكرتني اول ماتعلمت الطبخ يوووهه يا كان شين وكان ماحد يعزز لي الا جدتي هيا
قحطان:ايه عاد جدتي لو تجيبين لها سم اكلته من يدك
هيا:ليه تغار منها!!
قحطان:لاني ماحب احد يحبك اكثر مني ابيك لي ملكي لحالي
هيا:طيب جدتي هي جدتك
قحطان:بس تحبك اكثر من اي شي وانا يضايقني هالحب
هيا:صدق ولا تمزح!
قحطان:لا ما امزح اوقات اللي تكونين معها اغار تدرين!
هيا:امم قحطاني تخيل لو اتوحم عليك واكرهك واروح عند اهلي تقدر تعيش بدوني؟
قحطان:اموت والله ياويلك ان سويتيها خلي وحامك على كل شي بالدنيا الا انا
هيا:طيب مو بيدي
قحطان:مالي دخل شوفي لك حل
هيا سرحت وضحكت
قحطان:وش تفكرين فيه؟
هيا:مدري تخيلت كيف بيكون شكلي بعد ما يكبر بطني
قحطان بمزح:كوره تمشي
هيا:لا والله!
قحطان:ايه من طولك قزمه وفيك دبه وش بتكونين
هيا زعلت:لا تخليني اقامز واموت ولدك الحين
قحطان:مجنونه انتي!
هيا:ايه عشان تعرف القزمه وش تسوي
قحطان:هيون كيف بصبر ماشوفك اسبوع
هيا بحزن:مداوم اسبوع الجاي؟
قحطان:ايه خلاص خلصت اجازتي
هيا دمعت:لا ابيك لا تخليني
قحطان:ياقلبييهه لا تخليني افصل واقعد عندك
هيا:لا امزح معك اصلاً اسبوع الجاي عندي ميدترم وبجلس اذاكر له طول الوقت
قحطان:ليت دوامي هنا بالرياض احس صعب علي اتركم
هيا:تدري لو ما عندي جامعه وكذا كان جيت معك
قحطان:انقلي جامعة الدمام
هيا:لا مرتاحه هنا فيه ناس اعرفهم على الاقل هناك صعب علي
قحطان:مقدر اجبرك اهم شي راحتك
هيا:وش صار على الطبخه اشم ريحه يمميي
قحطان:باقي شوي وتجهز
جهز الصحون والشوكه والسكين
على ما خلصت الاسباغيتي وحطها بصحن
قحطان رفع الصحن:وش رايك بزوجك الشيف
هيا:يالبييه الريحه تشههي باقي الطعم بس ثواني شكلك كذا نار بصورك
قحطان:صوري بس ياويلك ان رسلتيه لاحد
هيا ضحكت:ليه
قحطان:بس اسرار بيتنا مابيها تطلع
هيا:اهااا ولا خايف يضحكون عليك
قحطان:من يضحك علي!
هيا:خواتك
قحطان:لو يضحكون فصلت رقابهم
صورته وهو شايل الصحن ومبتسم ويرفع حاجبه لها
هيا ضحكت:ولد لا تضحكني الصوره ماتضبط
قحطان:خلاص بعقل
حطه على الطاوله وجلس ثم قام بسرعه
هيا خافت:وش فيك!
Read more
غريــق27 ———— رجع انسدح وغطى عيونه بذراعه/يقول خلك على قردك لا يجيك اللي اقرد منه..يمكن اكون ولد الهندي اللي كان في المحطه!؟ احمد بيأس وفتور/انا من شفت وجهك وانا شك انك هندي وقف وعدل غترته هو يعيد عصبها على شعره اللي طال/هههههههه امش نرجع..بعد ابي امر الحلاق احلق شعري اللي طل قبل اداوم احمد ... غريـ🌊ـق27
————
رجع انسدح وغطى عيونه بذراعه/يقول خلك على قردك لا يجيك اللي اقرد منه..يمكن اكون ولد الهندي اللي كان في المحطه!؟
احمد بيأس وفتور/انا من شفت وجهك وانا شك انك هندي
وقف وعدل غترته هو يعيد عصبها على شعره اللي طال/هههههههه امش نرجع..بعد ابي امر الحلاق احلق شعري اللي طل قبل اداوم
احمد يوقف/الدوام له ترم الثاني له اسبوعين من بدأ متى بتداوم !؟ ترا ثالث ثانوي صعبه وانت ووجهك داخل علمي
بجاد/شف من ينصح ماخذ وضع الخريج اللي يطقطق..ارجع للرياض ودور لك وظيفه بدل البطاله
احمد/توي متخرج خلني ارتاح ذي السنه وبعدها لاحقين..وبحاول انحف عشان انقبل في الجيش ما حد بيوظفني غيرهم شهادتي الثانوي مثل ركبتي
بجاد يفتح باب السيارة/ههههههههههه لا تكفى لا تنحف ملحك بسمنتك
احمد بحده/هي هي وين راكب والله ما يسوق الا انا ..مو كل مره تسلم الجره
بجاد بعناد يركب/كيفك لا تركب
احمد يفتح الباب الثاني/انزل انزل بسرعه ولا والله ان ارجع للبيت على رجولي
بجاد/عز الطلب ما توصل للديره الا وانت نازل عشره كيلو واضمن لك الجيش
احمد يلتقطه من يقته ويسحبه بقوه لخارج السيارة وينزله غصب
ويركب مكانه
بجاد مسك رقبته بيده/هههههههههههههه تستقوي علي يا الدب!؟
احمد/بعد لـل 3 ما ركبت والله ان امشي عنك
ركب بجاد باِستسلام
ورجعوا للقرية..في طريقهم
بجاد/وقف عند الحلاق
احمد بدون ما يوقف/احلق بكرا بعد ما ترجع من الدوام
عبث بشعره بدون اهتمام/بكرا بكرا
وصلوا للبيت ..
نزلوا ..وجلس احمد على الرصيف بجانب باب البيت..
بجاد ابتسم بسخريه من لمح طفل صغير يمشي بصعوبه وحذر بسبب الكيس اللي بيده.. متوجه لهم/ احمدوه جوعان!؟
احمد بلهفه/ايه تكفى ميت جوع..اظبط لنا كبسة دجاج ولا مكرونه
بجاد/يخسى الجوع..وتخسى اطبخ لك
احمد ويده على بطنه/اجل نروح لمطعم!؟
بجاد يأشر بذقنه على الطفل
اللي وصل لهم/...
Read more
غـريــق21 —————- بعد يومين العصر 5:00 مساءًا الرياض جالس في مجلس اخوه الكبير فلاح لهم يومين في الرياض بسبب مواعيد زوجته في مستشفى الـ£(££( بكرا راجعين دخلت زوجة فلاح اللي كانت متغطيه بـالكامل وما يبان منها الا كفوفها الي شايله فيهن الشاهي نزلته وجلست/والله ما ودنا تمشون بكرا يابو ... غـريـ🌊ـق21
—————-
بعد يومين
العصر 5:00 مساءًا
الرياض
جالس في مجلس اخوه الكبير فلاح
لهم يومين في الرياض بسبب مواعيد زوجته في مستشفى الـ£(££(
بكرا راجعين
دخلت زوجة فلاح اللي كانت متغطيه بـالكامل وما يبان منها الا كفوفها الي شايله فيهن الشاهي
نزلته وجلست/والله ما ودنا تمشون بكرا يابو بجاد
صالح/والله يا ام احمد ما نصبر عن الديره والحلال ورانا
منيرة /وبجاد فديت عينه لحاله هناك
فلاح/اما في ذي غلطان يا صالح المفروض تجيبه معكم كم لنا ما شفناه واحمد مزعجنا في كل اجازه الا ننزل للديرة عشانه
صالح رفع حاجبه بحده بنظره ما فهم مغزاها الا اخوه ملفح/وين اجيبه!؟؟ ومن يدير شغلي في الديره..احمد جيبه معك في الاجازه
فلاح بإبتسامه جانبيه/ إن شاء الله
صالح وقف/يا ام احمد بنشدك صور بجاد وهو صغير بعدك محتفظه فيها!؟
ام احمد/هههههه ما اضيع شي كل صوره هو واحمد في الديره عندي
صالح يهم بالخروج/جيبيها لي لا هنتي
لحقه فلاح لخارج البيت/وش ناوي بصور الولد..لا يكون تبي تسوي بها مثل التسجيل
صالح/وهذا اللي بيصير
فلاح بغضب/الى متى!؟؟ ما اكتفيت!؟؟
صالح بحده/ما اكتفي الا بموتي ويلا بموته
——
— —
— —
الساعة ٩:١٢ مساءًا
في طريقه للبيت..وقف سيارته قدام الباب ينتظر السائق يفتح له البوابه
دق البوري
ونزّل الشباك من لمح شخص يكلم السائق ويعطيه ظرف
رفع حاجبه باستغراب من الشخص اللي كان واقف مع السائق
ما كانت ملامحه واضحه ..
فتح باب سيارته ناوي ينزل يشوف منهو
لكن الشخص ركب سيارته وراح…
ركض السائق للبوابه وفتحها..
دخل السيارته و وقفها في مكانها
ونزل وهو ينتظر السايق يقفل البوابه/سامح من كان..من هو اللي كان عند الباب
سامح وبيده الظرف/ما يعرف هو يقول ود هزا الظرف لبابا عبدالرحمن
خالد ياخذ منه الظرف/ما قال لك من هو!؟؟
سامح هز راسه بنفي
خالد/وانت كل من هب ودب تاخذ منه ..مره ثانيه تاكد من يكون قبل توصل شي لعبدالرحمن او العيال مفهوم
الحارس/اوكي

”خالد اخو عبدالرحمن والعنود بنفس الوقت..
ام العنود بعد وفاة زوجها ابو العنود ..تزوجت اخوه ابو عاصي وجابت منه خالد..
بكذا يكون خالد اخو العنود من امها..
واخو عبدالرحمن من ابوه”

دخل البيت وابتسم وهو يسمع صوت ضحكة ابوه
توجهه لمصدر الصوت بالصاله
وبصوت جهوري/السلام عليكم ..ارحب يا ابو عاصي
ابو عاصي يتكئ على عكازته و ويوقف/ارحب انت
حب راسه وكفه وجلس جنبه /يالله انك تحيه
ابو عاصي/البقاء..يالجافي
عبدالرحمن/ايه وياك وياه يبه ولدك ذا يبي له عصى تسنعه
ابو عاصي يدق بعكازه الارض/والعصى موجوده غير عاوني عليه يا ابوك
مصعب يشمر اكمامه/واذ تبون الفزعه ابشروا بي اعين و اعون
Read more
جعل من حط لايك وكومنت ...يارب يارب ما ينتهي هالشهر الا وربي بشره باستجابه أغلى دعوه ينتظر تحقيقها ...
Media Removed
جعل من حط لايك وكومنت ...يارب يارب ما ينتهي هالشهر الا وربي بشره باستجابه أغلى دعوه ينتظر تحقيقها عاجلا غير اجلا ‎بحاول اختصر قد ما اقدر تزوجت من شخص ماتقبلته واشمئز منه مع العلم ان قلبي خالي لم يسبق لي حب احد

طلبت منه بهدوء في اول ليله زواج انه مايلمسني ويعطيني فرصه اسبوعين ع الاقل لين ارتاح له ... جعل من حط لايك وكومنت ...يارب يارب
ما ينتهي هالشهر الا وربي بشره باستجابه أغلى دعوه ينتظر تحقيقها عاجلا غير اجلا ‎بحاول اختصر قد ما اقدر تزوجت من شخص ماتقبلته واشمئز منه مع العلم ان قلبي خالي لم يسبق لي حب احد

طلبت منه بهدوء في اول ليله زواج انه مايلمسني ويعطيني فرصه اسبوعين ع الاقل لين ارتاح له شوي

وافق وهو متضايق ووعدني وقالي هالشي من حقك وارتحت كثير من كلامه وردة فعله

سافرنا شهر العسل لدولة سبق وان زرتها كذا مره مع اهلي وسكنا بنفس

الفندق اللي سكنا فيه بطلب مسبق مني مر اربع ايام وانا بقلبي غصه من هذا الزوج

وبكل مكان نمر عليه اتذكر ايامي مع ااهلي بهذا المكان وكيف كنت مبسوطه

بس الحين العكس ما احس بفرحه بعد مارجعنا للفندق وبعد كلام طويل

قالي انا ما اقدر اصبر اكثر من كذا انتي زوجتي وحلالي ما اقدر امنع نفسي عنك اكثر

حسيت برعب وخوف كبير انا ما اتحمل هالشخص يمسك يدي ف كيف بأشياء اخرى

دموعي سبقت كلامي قلت بس انت وعدتني اسبوعين قال وش تفرق الحين عن بعد اسبوعين

فعلا شخص اناني ومايفكر الا بنفسه 
ماكثرت نقاش لأن واضح انه واصل حده وبيسوي اللي براسه صار الشي اللي يبيه برغم ان عيوني ما وقفت دموع مت مت من الحسره 
اني سلمت نفسي لشخص مااحبيته اكرهه اكرهه كانت الساعه 12 الليل 
جت الساعه 4 الفجر مانمت كنت بحاجه اني اصرخ بصوت عالي حسيت اني مكتومه

قمت ولبست وطلعت وهو نايم مشيت لحديقه قريبه وجلست فيها وبكيت وصرخت لين طلعت اللي بقلبي تقريبا جلست برا ساعه

لما رجعت كان صاحي والشرار بعيونه لقيته تحت باللوبي سحبني بقوه وطلعنا فوق هزأني شوي ويضربني قلت له انخنقت طلعت اشم هوا قال اربع الفجر تشمين هوا

وشكلك ليش كذا مبهذل وعيونك منفخه وحمرا فيه احد سوا لك احد تعرض لك هالحزه الشوارع مافيها الا السكارى 
صابني تبلد مارديت سكت 
الحين لنا راجعين من شهر العسل اربع شهور وعلى الطالعه والنازله يذكرني بطلعتي الفجر وانه المفروض يطلقني

انا مليت منه زود على اني اكرهه كل شوي يهدد بالطلاق قلت طلقني يوم السعد اللي ارجع فيه حره طليقه واخلص منك 
قال ايه عشان تاخذين راحتك بالطلعات تالي الليل !!!!!!!!! مع العلم اني شرحت له سبب طلعتي بس ماصدق 
وش اسوي بهالمريض اتطلق وافتك .
.
.
Read more
البارت٣٤:عـــــــــــــــنــــــــــــد سليمان وتركي تركي : ابو سلوم اليوم وش مخططاتك.. سليمان: ...
Media Removed
البارت٣٤:عـــــــــــــــنــــــــــــد سليمان وتركي تركي : ابو سلوم اليوم وش مخططاتك.. سليمان: والله انا اليوم معزوم.. تركي: ومن اللي عازمك.. سليمان: واحـد تركي: ادري انه واحد اجل وحده.. سليمان: مشاري.. تركي مصدوم: بتروح مع مشاري..!!! سليمان: ايه وش فيها ؟؟!! تركي: طيب ... البارت٣٤:عـــــــــــــــنــــــــــــد سليمان وتركي

تركي : ابو سلوم اليوم وش مخططاتك..
سليمان: والله انا اليوم معزوم..
تركي: ومن اللي عازمك..
سليمان: واحـد
تركي: ادري انه واحد اجل وحده..
سليمان: مشاري..
تركي مصدوم: بتروح مع مشاري..!!!
سليمان: ايه وش فيها ؟؟!!
تركي: طيب في البيت ولابرى..
سليمان: لافي بيتهم..
تركي:. صدق انك اناني ليش ما تاخذني معك عسى اشوف حرمتي..
سليمان: وانت كل شي تبي تصير معي..صدق انك نشبه.
تركي: افااااااا وهذا وانا صديقك..
سليمان: صديقي على عيني وراسي بس الرجال ما عزمك وش اسوي انا..
تركي: صح. بس لازم تعرفني عليه ..ما يصلح انت تروح وانا ما اروح..
سليمان: والله افكر..
تركي: ابو سلوم عاد ما يحتاج لها تفكير وش عاد.. ترها بس تخليني يوم اجي معك واقابله واتعرف عليه ما هي صعبه..
سليمان: بما انك نسيبي فا اخليك تجي معي مو مشكله بس مو اليوم.
تركي: كفو والله ابو سلوم . كل هذا متحمله عشان خاطر رغد جعل ربي يخليها لي ..<<<الاخوان مخططين وجاهزين
سليمان: ويخلي ريم لي<<< قاط معه
تركي وسليمان مع بعض: امــــــين يارب العالمين... "" وبعدها ضحكوا ...وراح كل واحد على بيته"" &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& &&& &&&&&&&& فــــــــــــــــــــي بيت ابومـــــــــــــــــشاري

رغد :اتصلتي على البنات..
ريم: ايه اتصلت على عبير وقالت اوكيه بجي انا والعنود. واتصلت على بيت عمتي وكلمت فجروقالت بتجي هي ونوف..
رغد : اوكيه كذا حلو ... يله خلينا ننام...
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
خليني اعرفكم على عمة رغد وريم"" أم فواز"" ام فواز: عمتهم وهي اصغر اخوانها وهي البنت الوحيده ولها نصيب من الشركه..
ابو فوز: ولد عم ام فواز وهو اللي يدير نصيبها.
فواز: الولد الكبير عمره (30) سنه متزوج وعنده .. ولد اسمه عبد الرحمن عمره(5) سنوات .. وبنت اسمها شهد عمرها سنتين..
بدور: زوجة فواز وهي تقرب له من بعيد..
طلال: عمره(23)سنه يدرس بالجامعه.. جميل بمعنى الكلمه..وهو اجمل اخوانه وخواته ما خذ الزين كله ... وغير الطول والرزه والجمال والجسم...كله على بعضه جونااااااااااااااااااااااان..
فجر : هي اكبر البنات عمرها(17) سنه بنت حبوبه وطيوبه وبالنسبه للجمال يقولون عنها مملوحه..
نوف: عمرها( 16)سنه بنوته دلوعه وفيها غرور شوي وتعتبر بعد طلال من الجمال..
لين: هي اخر العنقود عمرها(13) سنه البنت المدلله وما يرد لها طلب واللي يشوفها وده ياكلها من برائتها وجمالها الطفولي..
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& الــــــــــــــــمـــــــــغــــــــــــرب

صحو ريم ورغد من النو
Read more
الـبـآرت ٣٥٥.. _____⚜️<span class="emoji emoji1f499"></span>. ابو هيا:لا والله اني كنت بغيبوبه وتو اصحى منها كيف نسيت وصية ابوي قبل ...
Media Removed
الـبـآرت ٣٥٥.. _____⚜️. ابو هيا:لا والله اني كنت بغيبوبه وتو اصحى منها كيف نسيت وصية ابوي قبل يموت وهو يوصي على هيا انا غلطت يافاطمه وغلطتي كبيره اي والله ام هيا:استغفر ربك عن غلطتك والحمدلله الحين تحققت وصية عمي وهذا هم مع بعض ابو هيا:الله يوفقهم ويرزقهم الذريه الصالحه اللي ربي حرمنا منها ام ... الـبـآرت ٣٥٥..
_____⚜️💙.
ابو هيا:لا والله اني كنت بغيبوبه وتو اصحى منها كيف نسيت وصية ابوي قبل يموت وهو يوصي على هيا انا غلطت يافاطمه وغلطتي كبيره اي والله
ام هيا:استغفر ربك عن غلطتك والحمدلله الحين تحققت وصية عمي وهذا هم مع بعض
ابو هيا:الله يوفقهم ويرزقهم الذريه الصالحه اللي ربي حرمنا منها
ام هيا:اميين يارب
___⚜️💙..
انتهت المحاضره وطلعت من الكلاس
رجعت لها الدوخه وكانت بتطيح
مسكتها الدكتوره وجلستها على اقرب كرسي
الدكتوره:هيا فيك شي؟
هيا غمضت عيونها:دوخه بسيطه
الدكتوره:تعالي معي للعياده
هيا:لا مايحتاج الحين تروح
الدكتوره:على راحتك ماتبين العياده تعالي مكتبي
هيا:طيب
راحت معها لمكتبها
جلستها وحطت قدامها عصير وفطاير
الدكتوره:واضح شكلك ما افطرتي
هيا:ايه بس الحين بروح افطر
الدكتوره:افطري عندي ابي احكي معك
استحت منها وجلست افطرت معها
الدكتوره:عارفه اني احبك يا هيا معتبرتك مثل اختي الصغيره وعمري ما حرصت على طلابي كثرك لان شخصيتك عاجبتني وتذكريني بنفسي وانا كبرك تزوجت وانا صغيره وحسيت نفسي ضايعه ماقدرت اوفق بين الدراسه والزواج الا ان زوجي تفهم وضعي وساعدني
هيا:ماشاء الله، الله لا يغير عليكم
الدكتوره:امين تدرين اني اقرب لامك
هيا:اميي!
الدكتوره:ايه مو امك فاطمه ناصر ال.. انا بنت عمها
هيا:ماشاء الله طلعنا اهل
الدكتوره:عشان كذا انا حبيتك اكثر كني اشوف بنت عمي
هيا:تسلمين يادكتوره
الدكتوره:الحين قولي لي وش سبب الدوخه اللي جتك
هيا:ماعرف سببها بس من امس ماهي فاكتني
الدكتوره:كم لك من زواجك
هيا:تقريباً شهر
الدكتوره:يمكن حدث حمل وهذه بداية اعراضه
هيا:لا اظن من السكر دايم يصير معي كذا
فتحت الدرج وطلعت شريط حمل
الدكتوره:خذي جربي بهذا اذا طلعت نتيجه سلبيه لازم تروحين تفحصين
هيا انحرجت:لا مايحتاج يادكتوره انا اعرف نفسي ماني حامل
الدكتوره:خذيه مني يا هيا ولا تزعليني منك
هيا:شكراً على اهتمامك
الدكتوره:العفو انتي بنت عمي واجب علي اهتم سلمي لي على امك كثير
هيا:ان شاء الله يوصل
___⚜️💙..
بعد ما خلصت محاضراتها اتصلت بقحطان يجيها
كان جالس يتغدا مع عمر في البيت
قحطان:طيب شوي واجيك
قفل جواله وكمل غداه مع عمر
وبعد ما خلص عمر استأذن عشان لا يحرجه
وهو طلع يجيبها من الجامعه
وقف بالمواقف واتصل عليها:اطلعي
هيا:اوك
بعد دقايق طلعت وركبت معه ومشى
سندت نفسها على الكرسي وتنهدت بتعب
قحطان بخوف:فيك شي؟
هيا بتعب:لا
قحطان:اكلتي؟
هيا:ايه
وصلوا البيت ونزلوا مع بعض
دخلوا وهم توهم يتغدون
ابو سالم:تعالوا بسم الله معنا
ام سالم:على بالي هيا بتتأخر ولا كان انتظرناها تعالو تونا جالسين
قحطان:انا تغديت الحمدلله
Read more
٢/٢ عاد وش كنت اقول ايه <span class="emoji emoji1f647"></span>🏻 المره و وليدها رحت لها و انا متبسم و شافتني مقبل عليها و لا نزلت عينها عني ...
Media Removed
٢/٢ عاد وش كنت اقول ايه 🏻 المره و وليدها رحت لها و انا متبسم و شافتني مقبل عليها و لا نزلت عينها عني الين وقفت قدامها و انا ماد لها المقسوم قالت وش ذا ؟؟ قلت لها سمي يا خالتي هذا لك قالت لا الله يجزاك خير انا قاعده هنا احتري ابونا يغسل السياره بالمغسله يوم ضاقت بي الوسيعه و تمنيت لو انشقت الارض ... ٢/٢
عاد وش كنت اقول
ايه 🙇🏻
المره و وليدها
رحت لها و انا متبسم و شافتني مقبل عليها و لا نزلت عينها عني الين وقفت قدامها و انا ماد لها المقسوم
قالت وش ذا ؟؟
قلت لها سمي يا خالتي هذا لك
قالت لا الله يجزاك خير انا قاعده هنا احتري ابونا يغسل السياره بالمغسله
يوم ضاقت بي الوسيعه 😖💔
و تمنيت لو انشقت الارض و بلعتني
موب عشاني أنا ، ولا عشان الموقف اللي صار لي ، ولا الفشيله اللي تفشلتها ... عشان الشعور اللي شعرته هي 💔
حسستها بالنقص و انا ما اقصد 💔
ضااااااق صدري
قلت لها والله إني آسف
تبين أجيب لك شي من البقاله ؟
قالت لا
قلت أوديك لمكان ؟
قالت لا الله يجزاك خير
و مشيت و أنا ودي لو إني حبيت راسها
حسيت كلمة آسف ما تكفي 😢💔
ما اقدر اقول هذا درس ولا اقول توبة ما اسوي كذا مره ثانيه ...
لان الموقف بدا لي كأنها وحدة مسكينه
عسى الله يغنيها من فضله ❤️
لا تحسس أحد بالنقص
لا عمرك تحقر أحد
تبي تتصدق ؟
تصدق و أنت تبتسم
لا تعطي و تحسب إنك انت راعي الفضل
ترى الفضل لله وحده
تصدق لو بكلمة حلوه منك
حتى لو بإبتسامه
و على طاري الإبتسامه
مرة من المرات
كنت قاعد في مركز اتصالات أنتظر دوري
و انا معبس و نظراتي الحاده كعادتي دام قرادتي معي ❤️
المهم
الا يطلع واحد مطوع خلص شغله
حط عينه في عيني من بد الجالسين كلللللهم
و هو كان يسولف مع اللي جنبه
ناظرني 🙈
وابتسم
و قال مساك الله بالخير
و طلع من الفرع
يوم طاااااار قلبي 💘
*كنترول شغل صدفه و من بين كل الناس علقني*
هههههههههههههههه
لا صدق
ابتسم و قال مساك الله بالخير
و كأنه دخل قلبي و نفضه نفض
والله الظاهر من الوناسه اللي جتني نمت و أنا مبتسم ليلتها 🙊
سبحان الله هذا وهو ابتسم بسس
الله يسعده وين ما حل و ارتحل ❤️
Read more
-بسم الله الرحمن الرحيم - - #قصص_عبدالاله - -ضجيج جسد - -الــبــدايـــة - -لا أستطيع انا أُعبر بالكاد اتنفس لا لا..! دكتور محمد هل تسمعني محمد هل انت على جهازك اللا سلكي لماذا لا يستجيب لا اريد الموت اليوم ليس يومي' - -ذي اخر كلمات مريضي علي اللي تركته وراي بدون اي مساعدة ..، اكيد جاء على بالكم ... -بسم الله الرحمن الرحيم -
- #قصص_عبدالاله -
-ضجيج جسد -
-الــبــدايـــة
-
-لا أستطيع انا أُعبر بالكاد اتنفس لا لا..! دكتور محمد هل تسمعني محمد هل انت على جهازك اللا سلكي لماذا لا يستجيب لا اريد الموت اليوم ليس يومي' -
-ذي اخر كلمات مريضي علي اللي تركته وراي بدون اي مساعدة ..، اكيد جاء على بالكم انه عملية سطو يمكن او هروب من السجن ' لا لا بعيدا عن قصص الخيال قصتنا اليوم واقعيه وانا اللي صارت معي الاحداث المرّه والاحداث السوداء راح احكي لكم قصتنا ' اللي بدأت من مريضي علي وعشيقته من الجن شحراء وانتهت فيه باللا ما لا نهاية '.
-
-اسمي محمد عمري ٣٥ دكتور في علم النفس ولي عيادتي الخاصة ، ومريضي المعمر علي معمر بحكم انه له سنتين يتعالج عندي لدرجة اني فتحت له باب الزيارات بدون اي حساب ... -
-علي في سن العشرين علي ليس مصاب باي مرض نفسي انما مصاب بالمس العاشق ! ف احدى زياراته مع والديه أخبرت والديه بان علي مصاب بمس عاشق وهو مو محتاج انه يجي يتعالج عندي علاجه عند شيخ ورقية شرعية وربي يفك منه الشر ورفضو اهله اي من هذا الكلام واتهموني بالدكتور المجنون وقالو لي ان م شفت حل لعلي راح يغيرون العياده ! هنا وقفت وقفة مع نفسي محد فاهم علي كثر ما انا فاهمه وطلبت من والدين علي انهم يضعون قطوه بغرفة مع علي ويشوفون النتيجه ثاني يوم ! فعلا كانت النتيجة واضحة .. -
-دخلو علي والدين علي ومعهم صور لغرفة علي ! شف شف ي دكتور قتل القطوه شف شف الجدران شف الرموز اللي كاتبها ف دمها دكتور وش تعني هذي الرموز ! قلت انا قلت لكم ان الموضوع خارج عن يدي وان علي يحتاج شيخ قالو لا م يحتاج شيخ ولا شي علي انت فاهمه اكثر منا طلبت منا نجيب له قطوه وانت عارف النتيجة واللي وضحت لنا ان علي دخل حد الجنون '
-
-بعد زيارة ورا زيارة صار علي يجيني لوحده من دون والديه ! اعجبتني هذي الخطوه اللي توصلت لها مع علي ' ف جبت له ورقة وقلم وقلت له تقدر تكتب الرموز اللي كتبتها ع جدار غرفتك بدم القطوه قال هاه اي رموز مو انا كتبتها انا صحيت وحصلتها مكتوبه من نفسها دكتور انت تعرف مستحيل انا اكتبها ابتسمت ومسكت يدين علي الحزين اللي بدأت الدموع تذرف من عيونه والسبب عشيقته من الجن ..، سوت هذا كله صدد عن الذهاب للشيخ ' لان طلبت من اهل علي ياخذون علي ف هي أقلقت اهل علي اكثر من قبل بعملتها هذي وخلتهم يرتبطون فيني عوضا عن الشيخ .. -
-بعيدا عن تحليلاتي اللي كنت غارق فيها نطق علي قال ايه دكتور ذا لللي احتاجه قلت وش تحتاج !
_______
-حبايبي قريت البارت حطلي (كومنت) و(لايك)علشان اكمل باسرع وقت..
-سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم.
Read more
 #Repost @marioom_blog (@get_repost) ・・・ مساء الخير يا ولاد <span class="emoji emoji1f602"></span><span class="emoji emoji1f602"></span><span class="emoji emoji2764"></span> انتوا اللي اختارتوا اعمل ريفيو ...
Media Removed
#Repost @marioom_blog (@get_repost) ・・・ مساء الخير يا ولاد انتوا اللي اختارتوا اعمل ريفيو عن الماسك ده فـ ياريت شوية تشفاعل . . مبدئياً اصحاب البشره الجافه و المختلطه المايله لجافه و الحساسه بشكل مبالغ فيه ميكملوش الريفيو اصلاً . . الماسك ده من هيمالايا بعشبة النيم و الكركم ... #Repost @marioom_blog (@get_repost)
・・・
مساء الخير يا ولاد 😂😂❤
انتوا اللي اختارتوا اعمل ريفيو عن الماسك ده فـ ياريت شوية تشفاعل 😂😂
.
.
🌿 مبدئياً اصحاب البشره الجافه و المختلطه المايله لجافه و الحساسه بشكل مبالغ فيه ميكملوش الريفيو اصلاً ❎😂
.
.
🌿 الماسك ده من هيمالايا بعشبة النيم و الكركم و هو عباره عن ماسك طيني و دي كلها مكونات تحفه للبشره خصوصاً الدهنيه منها ❤
.
. 🌿 دي مش اول مره اجيبه انا جبته قبل كده مره و احساسه علي الوش بيبقي منعش جداً و تحسي كأنك شربتي ميه ساقعه بعد ما اكلتي لبان نعناع هو الاحساس ده بالظبط 😂😂
.
.
🌿 بينضف المسام جداً جداً و بيقلل من ظهور الحبوب " بيقلل من ظهورها ، مش بيعالج الموجود و لا بيمنعها تطلع خالص " 😂❤
.
.
🌿 انا بشرتي دهنيه ف عجبني اوي لانه بينشف الدهون خالص لكن برده خلي بالك عشان بينشف الوش اوي يعني لازم بعده مرطب و كمان هو بيلسع في الوش كده شويه وانتي حطاه✋
.
.
🌿 بستخدمه مره او مرتين بالكتير اوي في الاسبوع و قبله بكون غاسله وشي بمية دافيه مايله للسخونه و عامله اسكراب عشان احطه علي بشره نضيفه و استفيد منه كويس 😍
.
. 🌿 انا بشرتي حساسه " مش اوي " بس حساسه و معمليش اي مشاكل بصراحه لا طلعلي حبوب و لا خلي بشرتي تلتهب و لا اي حاجه ، بس معرفش لو واحده بشرتها حساسه اوي ينفعلها ولا ايه فـ انا أُبرئ ذمتي منكم ✋😂😂
.
. 🌿 لما بحطه علي وشي بستني من 20:30 دقيقه علي حسب هو هياخد وقت اد ايه عشان ينشف و بعدين بشيله و بيبقي لازق اوي في الوش يعني هياخد وقت علي ما يتشال ، و بعده هتلاقي فيه احمرار في البشره لكن مجرد ما ترطبي و تستني شويه كل ده هيروح و وشك هيرجع هادي تاني 👏❤
.
. 🌿 سمعت انه بديل لماسكات كتير مستورده و اسعارها عاليه زي ماسك الطين الهندي و ماسك كوين هيلين لكن مجربتهمش الحقيقه بس ان شاء أبيع كِليتي الشمال و اجربهم 😂😂
.
.
🌿 سعره حالياً 58 جنيه و حجمه كويس بيقعد فتره طويله يعني 💕 و خلي بالك انك تبصي علي تاريخ الصلاحيه بتاعه و تشوفي بيقعد فتره اد ايه من اول ما يتفتح " دي حاجه مهمه جداً لازم تعمليها مع اي منتج تشتريه " ❤
.
.
🌿 اكيد هكرره تاني و انصح البنات اللي بشرتها دهنيه بيه هتحبه جداً 🙈❤
.
#دعم_نوسة_بلوقر_8 #ميكاب_ريفيو #ميك_آب #ميكاب #ريفيوهات #ريفيوز #skin_care #عناية_بالشعر #عنايه_بالجسم #عناية_بشرة #بلوجر_مصريه #بلوجرز_مصريات #بلوجرز_مصريه #بلوجر_مصرية #بلوجرز_عرب #بلوجرز_خليجيات #بيوتي_بلوجر #بيوتي #blogger #beauty #beautyblogger
Read more
رشا تلكزها/اشششششش جيلان حركت يدها بعبث/لا اعتقد بأنه يفهم ما نقول رشا رفعت عيونها له وفعلاً ...
Media Removed
رشا تلكزها/اشششششش جيلان حركت يدها بعبث/لا اعتقد بأنه يفهم ما نقول رشا رفعت عيونها له وفعلاً كان مو منتبه لكلامهم ارتبكت من رفع عيونه لها ونظراته تحمل الاستنكار ثم وقف فجاءه واخذ كوب شاهي وخرج تنهدت براحه من خروجه وإلتفتت لـ جيلان/ياقوى وجهك تتكلمين وكانه مو موجود يمه انا قلبي بغى يسقط جيلان ... رشا تلكزها/اشششششش
جيلان
حركت يدها بعبث/لا اعتقد بأنه يفهم ما نقول
رشا رفعت عيونها له وفعلاً كان مو منتبه لكلامهم
ارتبكت من رفع عيونه لها ونظراته تحمل الاستنكار
ثم وقف فجاءه واخذ كوب شاهي وخرج تنهدت براحه من خروجه وإلتفتت لـ جيلان/ياقوى وجهك تتكلمين وكانه مو موجود يمه انا قلبي بغى يسقط
جيلان /يمكن لاني متعوده اشوف الرجال
رشا بضيق / وربي جاني خوف منه وانا اتذكر انه طعن ليث
جيلان بعربي /هههههههه بتكثر الفعاليات في البيت
رشا بقهر/ ليش احسك تفرحين بالمشاكل اللي تصير ببيتنا!؟
جيلان توقف /شايفتني ابليس!؟ مشاكلكم لكم مالي دخل فيها بس بعد محد يكره الاكشن
رشا / اكشن على حسابنا!؟
جيلان متجاهله سؤالها/ بضيف اخوك الجديد لقائمتي المفضلة
رشا وهي تشرب/ جادين وين راح
جيلان تاشر على قلبها/موجود هنا هو وليث و أخوك الجديد هههههه قلبي قلب رجال مسموح لـ اربعه يسكنونه
رشا بسخريه/ نعنبو حظ الرابع اللي بيدخل قائمتك
جيلان بشقاوه/اليوم بعد الدوام خلينا نروح للمول ما تدرين يمكن احصل الرابع واضيفه للقائمه
رشا بتفكير/بشوف صديقاتي اذا خلصوا محاضراتهم بدري طلعنا واخذناك من مدرستك
جيلان /تمام اتفقنا
——
——
——
—— الساعة 2:00 ظهر
متكي بذقنه على دركسون السيارة اللي موقفه في الشارع
ونظراته على باب البيت بحيره رفع راسه عن الدركسون
فتح باب السيارة ونزل وقف تحت حرارة الشمس بتردد كبير ... له من امس وهو يروح ويرجع قدام بيتهم مستحي
يدق عليهم الباب ويسال عنه
ما يدري وش اللي صار بالضبط تافف بصوت عالي ورجع ركب
سيارته و ارخاء نفسه بينتظر لين ياذن العصر
وبيروح لهم واللي فيها فيها.. نقز بجلسته بسبب شبك سيارته اللي يندق .. نزل الشباك /هلا!؟؟
ليث بإنتقاد/وش عندك واقف هنا!؟
أحمد ضيق عيونه بدهشه/انت وش جايبك هنا!؟
ليث/تعرفني!!
أحمد/نسيتني!!!
ليث حرك راسه بتفكير وبشك/لحظه لحظه انت اللي جيت تطلب اتنازل عن بجاد صح
أحمد بقهر /ايه!؟ انت وش عندك قدام بيتهم !؟
ليث /جاي تشوفه!!
أحمد فتح باب السيارة ونزل له/ايه
ليث /ادخل حياك
أحمد بحده/وين ادخل !؟ انت صاحي !؟ شارب شي تعزميني على بيت خلق الله!؟ اقول توكل على الله الله يستر عليك
ليث ابتسم بتهكم/يارجل خويك مع الاسف طلع اخوي
أحمد توجه له بخطوات سريعه بملامح تعتليها الصدمه/
Read more
4 خلف المجهول..!! قمت من فرشتي وكنت متوتر من اللي يصير ... كنت حاس ان الموضوع فيه لغز ولغز كبير.... فكرت ...
Media Removed
4 خلف المجهول..!! قمت من فرشتي وكنت متوتر من اللي يصير ... كنت حاس ان الموضوع فيه لغز ولغز كبير.... فكرت وقكرت .... وتعبت من كثر التفكير .... فجأه وانا منسدح ومسرح... فارس : مؤيد مؤيد ..! انا : هلا ! فيك شي؟! ايش مصحيك بذا الوقت؟! فارس : ما جاني نوم...متضايق يا مؤيد ...احس بيصير لي شي .... انا ... 4
خلف المجهول..!! قمت من فرشتي وكنت متوتر من اللي يصير ...
كنت حاس ان الموضوع فيه لغز ولغز كبير....
فكرت وقكرت ....
وتعبت من كثر التفكير ....
فجأه وانا منسدح ومسرح...
فارس : مؤيد مؤيد ..!
انا : هلا ! فيك شي؟! ايش مصحيك بذا الوقت؟!
فارس : ما جاني نوم...متضايق يا مؤيد ...احس بيصير لي شي ....
انا : اتعوذ من ابليس ...تبي تتفرج ؟!
فارس : لا ابي اجلس معك ممكن؟!
حطيت يدي على كتفه وجلسته بجنبي...
وبديت احكيه عن فلتنا انا والشباب ...
فجأه جتني رساله وللمره الثانيه بدون شبكه...
بدأ دمي يبرد من الخوف ....وبديت احس بنبضي يرتفع...
فارس: مؤيد مو الجوالات مافيها شبكه؟!
انا: هاه !! ايه ايه هذا منبهه معليك...
وافتح الرساله بسرعه ...(تعال لاخر مره البيت .. الساعه ٢ تكون هنا ولا بيصير لك شي مو طيب )
هذا ايش قاعد يقول ...؟!
انا الحين بورطه ...اروح ولا ما اروح؟!
جلست افكر ....وعلى طول دخل فارس في وجهي وقال : انت اخوي يا مؤيد وانا احبك تكفى لو صار لي شي لا تنساني وبدأ يبكي....
حضنته لين بدأ يهدأ وعلى الساعه ١ ونص ...
نزلت من المخيم بسرعه ومسكت فارس وقلت له : خليك عند الخيمه انا طرحت ساعتي بالمنطقه بدورها واجي هاذي ساعه غاليه علي...
قال لي فارس : ابدور معاك !
قلت له لا ولا تقول لسامي ..
وبسرعه اركض واحاول اوصل في الوقت المحدد...
وصلت وكانت تقريبا الساعه ٢ وخمس دقايق ...
وصلت وشفت ابششع منظر...
كان الرجال يغطيه الدم ويبتسم ....وكانت البنت بجنبه تضحك بشكل هستيري ....
بدأت اخاف واحس ان الموضوع اكبر من الطبيعي...
بدأ الرجال يقرب مني وقال : انت تأخرت خمس دقايق ....والخمس الدقايق انا انهيت شغلي...
تلعثمت في الكلام وقلت له : أيش تبي مني؟!
ضحك بصوت عالي وقال : انت اللي ايش تبي؟!
سكتنا لمده وبدأ يتكلم من جديد...
جدك صاحب ابوي ...ابوي بشر مو جن ...وجدك الوحيد اللي يعرف سر ابوي...
ابوي مات من فتره واختي مرضت ...وانا ماخذ هيئة ابوي عشان ما احسس اختي بشي ...
وبدأ يضحك مره ثانيه وقال : ما توقعت بنشوف احفاده...!! [يتبع]~` ..
.
Read more
غـريـق 189 ——- ليث احتدت نظراته بعصبيه/بجاااد اليوم الاربعاااء وانت من يوم الاثنين طلعت من البيت بجاد اتسعت حدقة عينه وزدرت ريقه/انت ك كيف لقيت مكاني ليث /حددت موقعك ب الجوال بجاد بريبه/ احمد كلمك ؟ ليث/ايه دقيت عليه اساله عنك بجاد /وقال لك شي ليث فهم مغزى سواله لكن تصنع الغباء/عن بجاد ... غـريـق 189
——-
ليث احتدت نظراته بعصبيه/بجاااد اليوم الاربعاااء وانت من يوم الاثنين طلعت من البيت
بجاد اتسعت حدقة عينه وزدرت ريقه/انت ك كيف لقيت مكاني
ليث /حددت موقعك ب الجوال
بجاد بريبه/ احمد كلمك ؟
ليث/ايه دقيت عليه اساله عنك
بجاد /وقال لك شي
ليث فهم مغزى سواله لكن تصنع الغباء/عن
بجاد نزل راسه بأسى
ليث تنهد تقدم بخطواته مبتعد عن بجاد/لا تنزل راسك عشان مرض ما تتالم منه واحمد ربك غيرك مصاب ب امراض مطيحتهم ف المستشفيات سنين
بجاد تبعه وشده من عضده بتهديد/يعني تعرف اللي فيني؟ والله ان قلت لـ احـد ان
ليث قطعه بسحب يده/انت كل شي عندك ب العنف ما تعرف لغة الحوار؟
بجاد/احد غيرك عرف
ليث بستهزاز /لا ماقلت لـ احد هذاك بخير مثل الثور وشهو له اقول لهم
بجاد ارمش براحه/ثور يرفسك يا القرد
دخلو
وعقد بجاد حواجبه بضيق بسبب جلوس عبدالرحمن على درج البيت ويده على خده و واضح عليه الضيق
و اول ما شفه فز ووقف
وصوت صراخ فهد الصغير المستبشر /جاااد جاااااء جااااد يا ماامااا
وخرج على صراخه مصعب والعنود
وقف بدون حركه
عبدالرحمن بزعل وحده/وين كنت هاا انت ما عندك مسؤوليه ثلاث اياام طالع من البيت
ليث يهدي ابوه/يبه قلت لك كان عند احمد وناسي جواله
عبدالرحمن بعصبيه/انت انطم محد وكلك محامي عنه…وانت متعود على الفلته والهيات محد فوق راسك
العنود تدخلت بمحوله تخفيف حدة عصبيه عبدالرحمن/عبدالرحمن خلاص هد هذا هو توك بخير
مصعب قهره سكوت بجاد فتقدم منه وشده من عضده هو يقرب وجه منه/انت تدري وش صار فيناا بسببك ثلاث ايام ماهنى لنا لا اكل ولا نوم وانت وجهك متنفخ من النـوم
نزل راسه يخفي ابتسامته المتمرده ونفس الوقت احراجه
في الوضع بنسبه له غريبه يخترق خيالته العابثه
شعور ان احد يخاف عليك
يهزئك بحرص عليك لمس قلبه
Read more
359 اللهم صل على محمد بعد ثلاث أيام .. ايام مرّت جميلة ماتنّسي للبعض وأيام مرّت أشبه بالقاتل اللي ...
Media Removed
359 اللهم صل على محمد بعد ثلاث أيام .. ايام مرّت جميلة ماتنّسي للبعض وأيام مرّت أشبه بالقاتل اللي يتحرّى يقام عليه الحدّ على البعض .. الصبح جالسه تقهوى .. بصمت معتاد من بعد رحيل عايشة جلست ام عقاب /عايشة تبي تجي هالليل شرقت بالقهوة وفزت لحضن ام عقاب /بالله .. بالله تبي تجي ذالليل؟؟!! ام عقاب ... 359
اللهم صل على محمد
بعد ثلاث أيام .. ايام مرّت جميلة ماتنّسي للبعض
وأيام مرّت أشبه بالقاتل اللي يتحرّى يقام عليه الحدّ على البعض .. الصبح جالسه تقهوى .. بصمت معتاد من بعد رحيل عايشة
جلست ام عقاب /عايشة تبي تجي هالليل
شرقت بالقهوة وفزت لحضن ام عقاب /بالله .. بالله تبي تجي ذالليل؟؟!!
ام عقاب /ايه ، لجل عرس عمها سعود
زينة مسكت وجهها وحبته يمين ويسار وحبت خشمها وضمتها بقوه والسّعد غشى عينها
ضحكت ام عقاب وابعدتها /بس يابنيه قهويني على هالبشارة
زينة /هو انتي تبين بس قهوة ؟؟ ابشري بسعدش
/
\
/
بـ الديرة .. ببيت ام عايشة .. جلست ويّا ابوسهام بالصاله يتقهوون وببالها اسئلة كثر التراب
لفت وهي تاخذ نفس تبي تشبع تساؤلاتها وتوقف هالتفكير اللي هلكها /اسمعني يابوسهام
هالسالفه اللي صارت قبل لانسري للديره ماهي مارّةٍ على خير
تبي تقول لي الي صار بالتفصيل .. ووش اللي خلاك تسوي كذيه
وام زينة وينهي فيه .. ابوسهام نزل الفنجال /السالفه كلها قلتها لكن ، وش بعد تبون
عقدت حجاجها على اسلوبه / انا اللي انشدك ، ماهو هم ،
سولف قل لاتسكت انت خريت كل شي قدام البنت وهالحين تبي تسكت
ابوسهام وهو يحس بكره .. /دام انفضح سبب زواجي منك ورى ماتيسّرين لبيت اهلك ، دامك عرفتي اني ماخذيتك عشانك
الجمها برده ... حست وكن صدرها جمره وطاحت عليها قطرة ماء
بدون لاتظهر أي ردة فعل بملامحها .. ردّت عليه بغبن واضح بصوتها /ورى ما أتيّسر ؟ هذا اللي قدّرك ربي عليه !! ناسيٍ سهام وناسيٍ اني بعد هالعمر ذا كله تبيني اتزعل واروح بيت اهلي !! عيب عليك واستح على وجهك ،
وقبل لاتقول الكلمة احسب لها حساب واوزن كلامك انا ماني جاهله ولاني ضعيفه ،
وانت الخسران لو رحت وتبطي .. انت اللي تحتاجني ماهو انا اللي بحاجتك
كتم على عمره لايرد عليها وتكبر وهي صغيّره .. تنهد بضيق وهو يشوفها تصعد الدرج /
\
بعد ماتغدوا ..
نزلت عايشة وهي رافعه شعرها توها مجهزه شنطه لها ولحاتم مع وحده من الخدم .. جلست وزان حاتم /متى نبي نمشي
لف عليها وترك الكتاب اللي معه
ماحللك تقرا بدون لايك وكومنت❤️
Read more
وبـالاختبارات النهائية .. مشاعل : بنات الجو مطر وبارد خخخخطيرر والله مايهيأ للمذاكرره نسـيم ...
Media Removed
وبـالاختبارات النهائية .. مشاعل : بنات الجو مطر وبارد خخخخطيرر والله مايهيأ للمذاكرره نسـيم : اسكتي في غيرك يبي يذاكر رنـا : تكلمت الدافوره نسيم : لا جد ابي اراجع ترى اختبار نهائي مشاعل : طيب طيب خلاص لاحول مصطفى ذي نـور : نسيم فيه مسألـه ما فهمتها ابيك تشرحين لي اياها مشاعل : الله يرزقني ... وبـالاختبارات النهائية ..
مشاعل : بنات الجو مطر وبارد خخخخطيرر والله مايهيأ للمذاكرره
نسـيم : اسكتي في غيرك يبي يذاكر
رنـا : تكلمت الدافوره
نسيم : لا جد ابي اراجع ترى اختبار نهائي
مشاعل : طيب طيب خلاص لاحول مصطفى ذي
نـور : نسيم فيه مسألـه ما فهمتها ابيك تشرحين لي اياها
مشاعل : الله يرزقني رواقتكم
رنـا : وبضحكة .. اللهم امين
بعد كم دقيقة رن الجرس معلن بداية الاختبار .. البنات يصارخون واصواتهم عاليه
نسيم : اكرهه الازعاج اللي كذا الله ياخذهم هم واصواتهم
مشاعل : تضم نسيم .. الا دافورتنا لحد يزعجها
نسيم : وبضحكـه .. حبيبتي الضمه هذي مب من فراغ
مشاعل : لا شدعوه لا تنسين انو احنا صديقات وكذا
نسيم : ايوا قولـي كذا من اول
مشاعل : اوه كومان
نسيم : خلاص بغششك
مشاعل : يلوموني بحبك يا شيخخ ؟
نسيم : ايه يصير خير
طلعوا ع الكلاسات .. بدت قلوبـهم تدق والارتباك تملكهم تعرفون شعور الاختبارات النهائية واكيد كلكم مريتوا بهالشعور . طبعا كلـهم بكلاس واحد من حسن حظهم
مشاعل وبنفسها : بماا انه بكره اخر يوم لازم نتأخر بالمدرسة وبعدها نطلع للبيت المهجور اللي جنب المدرسة
قطع حبل افكارها المديرة : تصفق ، يالله يا بنات اوراق الاختبار جت اللي فيها خير تغش انا اعلمها شلون تغش زين .. طلعت
مشاعل : يا ثقل دمك انقلعي بس
رنـا : تضحك
المراقبة : اسكتي انتي وياها
مشاعل : تناظر بورقتها .. متى اخذنا هالكلام جديد علي
نسيـم : خبله .. حطي صح صح خطأ صح خطأ
مشاعل : ايش
نسيم : يا تبن صح صح خطأ صح خطأ
المراقبة : وش الاصوات هذذذي
بعد كم دقيقه المراقبة : بدت تسولف مع المراقبة الثانيه
نسيم : مشاعل انا حليت ورقتي بس ما كتبت اسمي عليها خلينا نبادل الاوراق بسرعه
مشاعل : طيب لحظة .. تبادلوا الاوراق .. بعد ساعة سلموا الاوراق وقعوا وطلعوا
مشاعل : احببننك ياا حيوانه
نسيم : وبضحكه .. وانا احبكك ياكلبه
رنا : ماشاءالله غش عيني عينك ماتخافففون
نـور : ههه سلامات
مشاعل : مالكم دخل اوككيه ؟
رنا : اقول بما انه بكرا اخر يوم
مشاعل قاطعتها : لازم نغاامر
نسيم : هههههههههههههههه كالعادة
نور : والله ما سلمت من مغامراتكم
رنا : احممدي ربك عندك صديقات مثلنا ما تحصلي
مشاعل : المهم سمعتوا بالبيت المجهور اللي جنب مدرستنا ؟
نسيم : ايه .. يقولوا كان فيه عجوز تتعامل مع الجن والسحر ماتت قبل عشرين سنة وماحد يدري فين جثتها وللحين نور البيت يطفي ويولع مع العلم ان الكهرباء انقطعت من سنين ويسمعون اصوات غريبه بالليل
رنا : بديت اخاف
اكمل بالبارت (2) 🔮💘.
Read more
اختارتني @_eren_jaeger_1 ادر في مثير اختاروني لاشياء زي كذا بس ما كنت اقدر انزل صور وقتها فبدا بالاقرب ...
Media Removed
اختارتني @_eren_jaeger_1 ادر في مثير اختاروني لاشياء زي كذا بس ما كنت اقدر انزل صور وقتها فبدا بالاقرب الحين احمم ١-تبغى اخوان غير اخوانك ؟ لا شكرا 😀 ٢-تزعل من الناس بسرعه ؟ همم مو مره بس انا اسامحهم بسرعه ٣-عصبي ؟ لا ابدا انا باارد عموما ~️~ ٤-ايش اللي تفكر فيه؟ افكر كم باقي على الاجازه ... اختارتني @_eren_jaeger_1
ادر في مثير اختاروني لاشياء زي كذا بس ما كنت اقدر انزل صور وقتها فبدا بالاقرب الحين ☺️✋
احمم

١-تبغى اخوان غير اخوانك ؟ لا شكرا 😀✋ ٢-تزعل من الناس بسرعه ؟ همم مو مره بس انا اسامحهم بسرعه 😜
٣-عصبي ؟ لا ابدا انا باارد عموما ~⛄️~
٤-ايش اللي تفكر فيه؟ افكر كم باقي على الاجازه -٧-

٥- متى اخر مره بكيت فيها؟ ماذكر بصراحه : #

٦-مشتاق لاحد ؟ ايه ناس كثير :-: ٧-ايش تسوي الحين؟ احاول اسوي اي تصميم على السريع ☺️ ٨-تكره احد ؟ الحمد لله ما اكره احد حاليا 😁 ٩-ايش خلفيه جهازك ؟ بنزلكم صورتها بعد هذي هي تصميم انا سويته من زمان😎🌟 ١٠-يوم مفضل ؟ ما ادري بس يمكن اجمعه 👍✨ ١٢-حقود؟ لا :٩

١٣- مركب تقويم ؟ لا 😁 ١٤- تلبس نظارة؟ لا 👀 ١٥- شعرك؟ اسود 👨 ١٦- اذا انت متضايق ايش تسوي؟ اناظر انمي :٤

١٧- شخص تتمنى تقابله؟ تقريبا كل اللي اعرفهم على النت ابي اقابلهم *^* ١٨- تتوقع انك محبوب ؟ ايه اكيد 😎✨... لا امزح ما ادري ☺️ ١٩- اشخاص ما تستغنى عنهم ؟ كل اللي احبهم 😸 اللي ما سوا الاعترفات هذي من قبل ما في مشكله لو تسويها ☺️✋ وبس. .... اللهم اغفر لنا ذنوبنا✨
#اذكر_الله_يذكرك
Read more
سكت للحظه ينتظر ردها ثم كمل بتهديد/ والله ان ماقلتي لي كيف دخلتم و من اللي يساعدكم اني ما اوديك لـ ابوك بنقابها اللي تبلل بدموع الخوف والخجل و حياء/…….. مصعب صد عنها وفتح الباب /اذا بتجلسين هنا حتى يجونك حريم من الامن يودونك للشرطه يحققون معك بنفسهم وبعدها تترحلين على ديرتك نطقت بنحيب/خلهم يجون ... سكت للحظه ينتظر ردها ثم كمل بتهديد/ والله ان ماقلتي لي كيف دخلتم و من اللي يساعدكم اني ما اوديك لـ ابوك
بنقابها اللي تبلل بدموع الخوف والخجل و حياء/…….. مصعب صد عنها وفتح الباب /اذا بتجلسين هنا حتى يجونك حريم من الامن يودونك للشرطه يحققون معك بنفسهم وبعدها تترحلين على ديرتك
نطقت بنحيب/خلهم يجون الحين الحين ولا اجلس هنا معك انت ما تخاف ربي انا هاربه من ديرتي اللي مابقى لي احـد فيها عشان احمي نفسي
واذا بي اطيح في واحد مثلك
مصعب رجف بـ الباب بقوه وهو يقفله
وبدون ما يلتفت لها/و انـاا اعتبر خاين و مخالف للنظام وللقوانين اللي بتحرمني من وظيفتي اللي اعشقها لأني ساعدتك تدرين عاااد انـا ما افرق عـن اللي يمول دخول المتسللين للحدود لأني دخلتك
لاا هو افضل مني لأنه يكسب فلوس من التهريب بس انا بخسر شغلي ويمكن انسجن
بصوت مبحوح ورجاء/مالي الا الله ثم انـت كمل جميلك معي و ودني لـ ابوي مالي احد ارجع له في اليمن
مصعب تافف بتعب/وكيف اضمنك!؟
هزت كتوفها بحيره/لك اسبوع حابسني هنا
مصعب/بوديك لـ ابوك بس تقولين لي اقل شي خط سير باقي المتسللين من تعاون معكم لتسلل
بلعت ريقها تبلله بشده/وان قلت لك توعدني توصلني لـ ابوي في الرياض؟
مصعب بصوت خشن/اوعدك
كملة بنبره همسه/وتوعدني ما تضرني؟
مصعب بمروه /اوعـدك..لو كنت ناوي لك المضره كان خليتك في وكر الحوثي
انهار نزلت راسها بضيق وامتنان لولا الله ثم هو كان ماتدري كيف كانت بتنقذ نفسها من الوكر الحوثي اللي كانت حبيسته/دفعنا مبلغ ثلاث الف لشخص اسمه عبدالله الـ… وهو اللي كان بيستقبلنا بعد عبور الحدود السعوديه ويسهل تنقلنا عبرنا من خلال وادي الـ…… مصعب /وغيره؟
بلقيس/هذا كل اللي اعرفه
مصعب/قلتي لي ابوك مقيم في الرياض
انهار هزت راسها بصمت
مصعب/وش اسمه
انهار بتردد/علـي بن سعد الـ***
مصعب صد عنها معطيها جنبه ورفع جواله واتصل/الحين نتاكد…الوووه ابو موسى سلام عليكم…كيف الحال…بخير زان حالك..اسمع وانا اخوك
ابيك ترسلي بيانات المقيم اليمني علي بن سعد…تمام الله يعطيك العافيه بنتظرك
قفل من خويه ابو موسى اللي يشتغل في الجوازات
ما مرت ربع ساعه الا ووصلته رساله فيها معلومات علي بن سعد مقيم في السعوديه له 25 سنة يشتغل في قطاع خاص في الرياض
ابتسم برتياح ولتفت لها /جهزي نفسك بكرة بنمشي لـ. الرياض
صد ومسك عروة الباب وقفل يفتحه/ايه صح قبل انسى ترا ما كنت اقصد حبسك اسبوع تركتك لان كان عندي دوام..نزل عيونه للاكياس/وهذي اخذيها للمطبخ
انهار بهمس/مشكور
Read more
الـبـآرت ٣٦٤.. _____⚜️<span class="emoji emoji1f499"></span>. خافت صديقتها واخذت الجوال من يدها:خلاص انا بمسحهم هيا:امسحيه وانا ...
Media Removed
الـبـآرت ٣٦٤.. _____⚜️. خافت صديقتها واخذت الجوال من يدها:خلاص انا بمسحهم هيا:امسحيه وانا اشوف فتحت الصور ومسحتهم نهائي كذا هيا تطمنت وارتاح خاطرها رجعت لهم وهي مبسوطه قحطان:سويتي اللي تبين؟ هيا:ايه الحين ارتاح خاطري الجازي:والله ماتوقعتك جريئه كذا هيا:واضح انهم مراهقات ... الـبـآرت ٣٦٤..
_____⚜️💙.
خافت صديقتها واخذت الجوال من يدها:خلاص انا بمسحهم
هيا:امسحيه وانا اشوف
فتحت الصور ومسحتهم نهائي
كذا هيا تطمنت وارتاح خاطرها
رجعت لهم وهي مبسوطه
قحطان:سويتي اللي تبين؟
هيا:ايه الحين ارتاح خاطري
الجازي:والله ماتوقعتك جريئه كذا
هيا:واضح انهم مراهقات بس جبت طاري الشرطه خافت وحذفتهم
قحطان ببرود:كيف كانت الصور عسى كنت مز
هيا بحده:ايه مره مقطعك الجمال بجوالهم تصدق!
قحطان ضحك وهمس للجازي:على طول يقلب مودها من الغيره
الجازي:حرام عليك لا تسوي لها كذا
___⚜️💙..
"بسيارة عبدالله.."
هديل:عبدالله في ريحه غريبه بالسياره
عبدالله:هذا عطر عمي
هديل:لا مو عطر ريحة زقاير انت رجعت تدخن؟!
عبدالله ارتبك:وشو اي دخان
هديل:عبدالله لا تكذب
عبدالله:نفسيتي هالفتره حدتني ارجع له
هديل:ليه ترمي نفسك بالتهلكه ماكفاك اللي صار معك
عبدالله:خلاص اوعدك ماعاد ادخن
هديل:انا خايفه عليك كفايه فقدت واحد بسببه مابي افقدك
بكت بغبنه وضيق
عبدالله بهدوء:حبيبتي انا اسف واوعدك ما امسك الزقاره بيدي
هديل:تكفى لا تخليني يتيمه مرتين
عبدالله تأثر من كلمتها بالحييل وضمها يهديها لانها تبكي بشكل هستيري
"هديل ابوها متوفي بسبب التدخين اثر على رئته وعشان كذا سبب لها عقده وخوف انها بتفقد اي شخص بسببه.."
___⚜️💙..
"نرجع للمول.."
هيا:خلاص تعبت من المشي
قحطان:نطلع؟
الجازي:ايه وانا تأخرت على بنتي
قحطان:يلا نروح عند هذيك البوابه اقرب لسيارتنا
وهم ماشين متجهين للبوابه بيطلعون
قحطان تقدم وسبقهم
في شباب لحقوهم منعجبين بعيون الجازي ويعاكسونها
الجازي وقفت وصرخت عليهم:وقطع يقطع ذا الوجيه وش تبغون
واحد منهم غمز لها:احلى من يعصب يامزه
الجازي:عمى بعينك من زينك عشان تغازل رح غسل وجهك بديزل كود يزين
هيا مسكتها وهي ترجف وهمست:خلينا نلحق قحطان بسرعه خفت منهم
الجازي:من جدك تخافين من هالاشكال الحين يجي الامن ويقلعهم برا
التفت قحطان يناظرهم اذا وصلوا وراه وانصدم من اللي شافه
صرخ وركض لعندهم:يا عيال الـ***
مسكهم يتضارب معهم وعيونه معميه مايشوف احد من العصبيه
هيا مسكت الجازي وهي خايفه:ياويلي الجازي اول مره اشوفه كذا خايفه عليه
الجازي شوي وتبكي:انا السبب يارب مايصير له شي بسبتي
تجمعوا الامن حولهم ويحاولون يفكونهم لكن مافي فايده
هيا من شدة التوتر داخت وطاحت بالارض
صرخت الجازي وهي تهزها:هيا قومي قومي مو وقتك ياربي وش اسوي بعمري هيون قومي
بعد ما فكوهم بالموت من بعض واخذوا العيال لبرا
انتبه قحطان في هيا طايحه بالارض ركض بسرعه لعندها
وهو يصرخ على الجازي:ووشش فييهاا
الجازي بكت من الخوف:مدري كانت خايفه عليك وطاحت
Read more
في السيارة بطريقهم للمدرسه ما يقدر يوصف حمااسه بوجود بجاد معه مره متشوق يعرف اخووياه على اخوه وخاصه ...
Media Removed
في السيارة بطريقهم للمدرسه ما يقدر يوصف حمااسه بوجود بجاد معه مره متشوق يعرف اخووياه على اخوه وخاصه انه ما قال لهم عنه ابد ليث بحمااس/مع ان السنة قدها بتنتهي بس اخيراً امنيتي انه يكون معي اخو يدرس معي تحققت بجاد بلا مباله/وش الممتع انه يكون معك اخ ؟ ليث/عشان اذ صارت هواش ولا شي تفزع لي بجاد ... في السيارة بطريقهم للمدرسه
ما يقدر يوصف حمااسه بوجود بجاد معه
مره متشوق يعرف اخووياه على اخوه
وخاصه انه ما قال لهم عنه ابد
ليث بحمااس/مع ان السنة قدها بتنتهي بس اخيراً امنيتي انه يكون معي اخو يدرس معي تحققت
بجاد بلا مباله/وش الممتع انه يكون معك اخ ؟
ليث/عشان اذ صارت هواش ولا شي تفزع لي
بجاد تعدل بجلسته وبجديه/ليث اخوياك يعرفوني؟
ليث باستغراب/لا من وين يعرفونك بس معليك بعرفك عليهم
بجاد/ليه محد منهم من الجماعه
ليث/ههههههه ي الحبيب انت بـ الرياض مو مثل القريه اللي كل واحد يعرف الثاني من نفس الجماعة
مدرستي فيها
بجاد/يعني بختصار محد منهم يعرف انه طلع لك اخو من ابوك
ليث/ايه وش عندك وذا التحقيق كله
بجاد سكت بتفكير ما رد على ليث
وصلو للمدرسه وقبل ينزل ليث مسك بجاد يده/ليث
ليث/هااا
بجاد /بطلبك طلب قول تم
ليث دق صدره /ابشر بعزك
بجاد/كفو الله يعزك..لحد يدري اني اخوك
ليث بنبرة حده عاليه/ولٓيه ان شاء الله
بجاد/سو اللي قلت لك عليه وبس بعدين الدوام باقي عليه اسبوعين وينتهي وتبدا الاختبارات
ليث بعناد/لو بعد يوم
بجاد ضرب راس ليث بقهر/ليثوه توك داق الصدر وتقول ابشر
ليث يدفه/طلبك سخيف بعدين حتى لو ما انا قلت بيعرفون من الاسم

بجاد ابتسم /اسمي بجااد صالح مو بجاد عبدالرحمن بعد ما غيرت بطاقة الهوايه لأن يبي لها وقت
ليث بعدم تصدق/كذاااب
بجاد/والله
ليث فتح باب السيارة ونزل بزعل وقهر
بجاد لحقه مسكه من كتفه بمحاوله لإقناعه /ليث انا كنت مفصول من مدرستي
ورجعت بواسطه فـ اكيد المعلمين والمدير يعرفون سبب فصلي ف العيون بتكون علي على اني شخص مشكلجي
ليث /ليه ناوي على المشاكل حتى هنا؟
بجاد رفع شفايفه العلويه/لا بس اخوك فيه مغناطيس تجذب المشاكل له
ليث/يدفع البلا انت امش صح واهم شي عدل اسلوبك ونفسك الخيسه واحترم نفسك
بجاد لوح بيده بتهديد/ترا بيجيك مع الصباح كف يمشي مليـون
هيا ابلع لسانك
ليث تمتم بحلطمه/وقول المشاكل تجيه هو اللي يروح لها برجوله كبريت عوذه
Read more
☆البارت الأخير ☆ _ والبعض اللي كان أقرب لموقع الجريمة ! انصدمو أكثر من صعوبة الموقف اللي صار؛ وهو ...
Media Removed
☆البارت الأخير ☆ _ والبعض اللي كان أقرب لموقع الجريمة ! انصدمو أكثر من صعوبة الموقف اللي صار؛ وهو إن الشخص القاتل بالأساس صوب المسد على بنت ولما اطلق الرصاصة جاء رجل كبير بالسن وآخذ الرصاصة عنها _ سطام: أستاذ فيصل ءا فيه غلط صار بالمهمة فيصل: غلط ! أي غلط ؟ سطام: حاولنا نقتل تولين لكن أبوها ... ☆البارت الأخير ☆
_
والبعض اللي كان أقرب لموقع الجريمة ! انصدمو أكثر من صعوبة الموقف اللي صار؛ وهو إن الشخص القاتل بالأساس صوب المسد على بنت ولما اطلق الرصاصة جاء رجل كبير بالسن وآخذ الرصاصة عنها
_
سطام: أستاذ فيصل ءا فيه غلط صار بالمهمة
فيصل: غلط ! أي غلط ؟
سطام: حاولنا نقتل تولين لكن أبوها انتبه للقاتل وأخذ الرصاصه عنها
فيصل: مجنون إنت ! قلت لك اقتل تولين اهم شيء بحياته حتى يضعف ويرجع لناا مو تقتله هو ! إنت عارف بهاللحظة كم مليون خسرتني!
-بهاللحظة-
دخل الحارس الشخصي لغرفة فيصل وهو يكلم سطام وقال
الحارس: استاذ فيصل ! الشرطه وصلت المقر ودخلت وما قدرنا نوقفهم ! إنت لازم تهرب الحين!
فيصل: الشرطه؟
*دخل الشرطي لمكتب فيصل*: ايه الشرطه وجاء الوقت اللي تتعاقب فيه على جرائمك!
فيصل: هههه شكلك ما تعرف مين أنا!
الشرطي: اتجاز رهائن ؛ القتل بطرق مشبوهه ؛ تجارة المخدرات ؛ عمليات السرقة والاختلاس ؛ التحريض على قتل الانسة تولين بالمطار اللي أخذ الرصاصة عنها أبوها جاسم أحد أفراد عصابتك حسب معلوماتنا
فيصل-بصدمه-:كيييف عرفتوا كل ذا !
الشرطي: تتذكر فهد صح ؟! اللي هو بالأساس تركي ولد عصام؛
شريكك بأول شركه لكم اللي حرضت سلمان وجاسم على قتله ؛ وحاليا عينت إيلين بنت سلمان تقتله ؛بالنهايه تعاونوا معانا وإنت اللي رحت فيها
فيصل-بعصبية-: حقتلكم كلكم ! كلكم !
الشرطي: خذوه على السجن هو وكل افراد العصابة هنا ! وبالمطار اقبضو على سطام
_
_بعد هالأحداث ؛ فيصل وسطام حققوا معهم وحكموا عليهم بالسجن المؤبد ؛ إيلين حققت الشرطه معها و شافت أبوها سلمان ولكن لا زال محتجز بالشرطه ؛ فهد رجع استعاد اسمه الحقيقي "تركي" وقدر ياخذ حق أبوه وأملاكه من فيصل ؛ ولا زال يكره سلمان وماهو قادر يسامحه على اللي صار ؛المريض بعد ماعرفوا سبب الغيبوبه قدروا يعالجوه حتى استيقظ منها؛
أما تولين ؟ كانت أكثر إنسانه تعيسه بعد ما انقتل أبوها ؛ بالأصح ضحى بنفسه عشانها وما تنسى جملته قبل لا يموت ( أستاهل اللي صار لي ؛ انتبهي تفكري إني قتلت نفسي لأجلك ! أنا اللي حطيتك بذا الموقف المرعب بالتالي انا استحق اللي صار ؛ انتبهي على نفسك ي بنتي )
_
بعد مرور شهرين..
فهد سامح سلمان على اللي صار ولكن سلمان لا زال محتجز بالسجن؛ إيلين تركت العمل بالمستشفى ورجعت لعملها السابق ؛ موظفة بشركة؛ تولين رجعت لعملها دكتورة وهالمرة كرئيسة قسم ؛واخيرا وليس اخرآ بعد سنة خرج سلمان من السجن وبهالفتره تقدم فهد"تركي" لإيلين حتى يخطبها من أبوها ؛وطبعا سلمان وافق ؛ وبكذا اتزوجوا إيلين وفهد وانتهت روايتنا
_
_
الرواية من تأليف مها @x_meho + الجوهرة @xnov3l2 💜
Read more
. . . خلينا ننسى اللي فات ونبتدي من النهار ده لا عتاب ولا آهات ولو لليلة وحدة ليلة سماح من غير عتاب ولا سؤال ولا جواب مين الغلطان مين الزعلان  مين اللي كان الحق عليه ما تحيرنيش وما تسألنيش سؤال ما حبش أفكر فيه إنسى كل الدنيا وإنسى كل ليلة إلا ليلة وحدة هي أحلى ليلة الليلة دي لما جيت تاني ولقيتني ... .
.
.

خلينا ننسى اللي فات ونبتدي من النهار ده
لا عتاب ولا آهات ولو لليلة وحدة
ليلة سماح من غير عتاب
ولا سؤال ولا جواب
مين الغلطان مين الزعلان 
مين اللي كان الحق عليه
ما تحيرنيش وما تسألنيش
سؤال ما حبش أفكر فيه
إنسى كل الدنيا وإنسى كل ليلة
إلا ليلة وحدة هي أحلى ليلة
الليلة دي لما جيت تاني ولقيتني تاني في إنظارك
روح وقلبي وعمري متشوق لنارك 
خلينا ننسى اللي فات
.
وبحلف ان عمر ما فات علينا خصام
ومهما الناس يقولولي أقول ده كلام
تفوت أيام وأقول بكرة أصالحه
ولما الحب يبق كبير يهون جرحه
وتيجي أيام ألاقي العزة واخداني
أقول أبداً لا يمكن أكلمه تاني
معقولة يخاصمني أنا معقولة يهجرني سنة
معقولة يظلمني كده ويسيبني لكلام ده وده
وإزاي قدرنا نكون قاسين
إزاي وجيبنا القسوة منين
وتوحشني ياخدني الشوق لأيامك
أتوه فيها وأفوق تاني على خصامك 
مين الغلطان مين الزعلان 
مين اللي كان الحق عليه
ما تحيرنيش وما تسألنيش
سؤال ما حبش أفكر فيه
إنسى كل الدنيا وإنسى كل ليلة
إلا ليلة وحدة هي أحلى ليلة
الليلة دي لما جيت تاني ولقيتني تاني في إنظارك
روح وقلبي وعمري متشوق لنارك 
خلينا ننسى اللي فات
.
الفرحة استنيتها كتير واتمنيت لو ليلة أشوفها
صاحية في قلبي بحب كبير ومنيش عارفة إزاي أوصفها
إيه أكتر من إن حبيب يبقي معايا
بعد الشوق والصبر يحقق كل منايا
ياسلام لما الأيام تدينا معاد
تتحقق فيه كل الأحلام 
لنا لقية كلام ولا عايزة أنام
ولا عايزة الوقت يعدي قوام
وكفايا بعاد وكفايا خصام
بعد ما جيت تاني البعد حرام
مين الغلطان مين الزعلان
مين اللي كان الحق عليه
متحيرنيش وما تسألنيش
سؤال محبش افكر فيه
انسى كل الدنيا وانسى كل ليلة
الا ليلة وحدة هي احلى ليلة
الليلة دي لما جيت تاني ولقيتني في انتظارك
روح وقلبي وعمري متشوق لنارك
خلينا ننسى اللي فات
.
الكلام الحلو وحشاه الشفايف
اللي كانت من زمان دايما تقوله
والهوى المشتاق للحظة حب سهران
عند بابنا يدق بابنا الليل بطوله
شوف كنا فين وبقينا فين والدنيا حلوة قد إيه
ليه كل ليلة في عمرنا منتكش زي اللية ليه
دي أيامنا بتسبقنا ويوم ورى يوم نودعها
يدوب أيام ما نعرف كام حقيقي حرام نضيعها
لسه الدنيا بخير يا حبيبي طول مالحب منور فيها
وياريت كل الدنيا دي بكرة تصبح شمس الحب عليها
مين الغلطان مين الزعلان 
مين اللي كان الحق عليه
ما تحيرنيش وما تسألنيش
سؤال ما حبش أفكر فيه
إنسى كل الدنيا وإنسى كل ليلة
إلا ليلة وحدة هي أحلى ليلة
الليلة دي لما جيت تاني ولقيتني تاني في إنظارك
روح وقلبي وعمري متشوق لنارك 
خلينا ننسى اللي فات
.
كلمات / #عمر_بطيشة
الحان / #محمد_سلطان
#كروان_الشرق #فايزة_أحمد
Read more
الليلة فوق عدّى قمر من كتر الشوق شدني ليه.. كل ما أقرب منه بروق طب وأعمل إيه! مين مسئول؟ ع اللي حصلي ...
Media Removed
الليلة فوق عدّى قمر من كتر الشوق شدني ليه.. كل ما أقرب منه بروق طب وأعمل إيه! مين مسئول؟ ع اللي حصلي ما حد يقول! ده كدة كتير.. ده الفرح باينه على وصول أنا عمري ما حد خطفني كدة .. ده أخدني حبة حبة فيه حاجات مش ممكن تستخبى مابين إتنين أحبّة فيه دلع متشال لحبيبي وحنية من غير حساب طب وأعمل إيه! ده ... الليلة فوق عدّى قمر من كتر الشوق
شدني ليه.. كل ما أقرب منه بروق
طب وأعمل إيه!

مين مسئول؟ ع اللي حصلي ما حد يقول!
ده كدة كتير.. ده الفرح باينه على وصول

أنا عمري ما حد خطفني كدة .. ده أخدني حبة حبة
فيه حاجات مش ممكن تستخبى مابين إتنين أحبّة
فيه دلع متشال لحبيبي وحنية من غير حساب
طب وأعمل إيه!

ده لو إتساب لا ده أنا يجيني تعب أعصاب
ده لو إتساب ليلة ليلتين أنا أعيش في عذاب
طب وأعمل إيه!
في دقيقتين.. ده بيقتلني وياخد العين
ليلي يا عين.. لا كدة جنان ده مش إعجاب

#عمرو_دياب #ده_لو_إتساب
إسمع أغنية #ده_لو_إتساب من الألبوم الجديد #كل_حياتي
https://youtu.be/O7Ke7Jrohrg

تأليف: أيمن بهجت قمر
ألحان: محمد يحيي
توزيع: اسامة الهندي
#عمرو_دياب #كل_حياتي٢٠١٨
Read more
الليلة فوق عدّى قمر من كتر الشوق شدني ليه.. كل ما أقرب منه بروق طب وأعمل إيه! مين مسئول؟ ع اللي حصلي ...
Media Removed
الليلة فوق عدّى قمر من كتر الشوق شدني ليه.. كل ما أقرب منه بروق طب وأعمل إيه! مين مسئول؟ ع اللي حصلي ما حد يقول! ده كدة كتير.. ده الفرح باينه على وصول #AmrDiab #عمرو_دياب الليلة فوق عدّى قمر من كتر الشوق
شدني ليه.. كل ما أقرب منه بروق
طب وأعمل إيه!
مين مسئول؟ ع اللي حصلي ما حد يقول!
ده كدة كتير.. ده الفرح باينه على وصول❤❤
#AmrDiab #عمرو_دياب
_ . . . خلوني اقعد لحالي و آيه اشوالي من مجلس القال واهل القال والقيلي على اخر الليل خلوني على فالي ما يذهن البال كون اذا انتصف ليلي ياما في بالي على اللي شاغلٍ بالي يا حليله حليل وانا حليلي حليلي قلبي على جال ضوٍ جمرها صالي مغير اغني تعالي لي تعالي لي افور والقلب احر من اسفل دلالي يا ويل ... _
.
. .
خلوني اقعد لحالي و آيه اشوالي
من مجلس القال واهل القال والقيلي
على اخر الليل خلوني على فالي
ما يذهن البال كون اذا انتصف ليلي
ياما في بالي على اللي شاغلٍ بالي
يا حليله حليل وانا حليلي حليلي
قلبي على جال ضوٍ جمرها صالي
مغير اغني تعالي لي تعالي لي
افور والقلب احر من اسفل دلالي
يا ويل ويل العدا ويلاه يا ويلي .
بيجيلي اجيك واذا ابطيت ما جالي
بصبر واذا اللـه كتب مجال بيجيليㅤ

ㅤ #عبدالرحمن_بن_منير
@bn_mner
Read more
نبذة عن بعض الزيوت التي توضع في الكريمات التصوير من المعمل 🏻 ولاحقا هصورلكوا البودرات والأعشاب والمواد الكيميائي الطبيه وحده وحده هصور بس منتظرين لان في مواد خام خلصت وهشرحلكوا كل حاجه لان من حقك تعرفي ايه اللي بتحطيه على بشرتك عاملي بشرتك على انها بيبي صغير كل ما هتغذيه غذاء صحيح هيقوى وهيبقى ... نبذة عن بعض الزيوت التي توضع في الكريمات التصوير من المعمل 👌🏻 ولاحقا هصورلكوا البودرات والأعشاب والمواد الكيميائي الطبيه وحده وحده هصور بس منتظرين لان في مواد خام خلصت وهشرحلكوا كل حاجه لان من حقك تعرفي ايه اللي بتحطيه على بشرتك
عاملي بشرتك على انها بيبي صغير
كل ما هتغذيه غذاء صحيح هيقوى وهيبقى عنده مقاومة اكبر وفِي البشرة احنا بحاجه لمقاومة عوامل السن والجو والشمس وبعض مشاكل الناتجه عن الحمل وحاجات وراثيه نقدر بالعلم نحسنها. نوعا ما.
المهم حبي نفسك مش عيب ولا حرام #salyjolie
Read more
كلمة عن الزي الاسود للاهلي : في كل دول العالم الفرق الكبيرة لما تعمل لون جديد بتلبس اللون ده كذا مرة ...
Media Removed
كلمة عن الزي الاسود للاهلي : في كل دول العالم الفرق الكبيرة لما تعمل لون جديد بتلبس اللون ده كذا مرة في ماتشاتها الرسمية و الودية عشان تسوق للطقم الجديد اقرب حاجة مثلا السنة اللي فاتت الريال بدل ما يلبس الطقم الابيض العادي في ذهاب السوبر ضد برشلونة لبس الطقم التاني الجديد عشان يساعد في تسويق الطقم ... كلمة عن الزي الاسود للاهلي :

في كل دول العالم الفرق الكبيرة لما تعمل لون جديد بتلبس اللون ده كذا مرة في ماتشاتها الرسمية و الودية عشان تسوق للطقم الجديد اقرب حاجة مثلا السنة اللي فاتت الريال بدل ما يلبس الطقم الابيض العادي في ذهاب السوبر ضد برشلونة لبس الطقم التاني الجديد عشان يساعد في تسويق الطقم ايه اللي حصل لمبيعات الطقم ارتفعت بنسبة
73% بعد مباراة السوبر
ليه الاهلي ميرتديش الزي الاسود خلال مباراة افريقية او خلال مباريات الدوري كتسويق للطقم و حاجة ذوقية الجمهور بيحب يشوف اللعيبة في اكثر من زي عشان يقدر يقيم الشركة المنتجة .

نقطة اضافية :
انا مينفعش اكون بسوق للطقم و هو مش موجود منه اعداد كبيرة في الاستورز في استورز للنادي في مصر موصلهاش الطقم الاسود لحد دلوقتي لازم تكون عملية التسويق لطقم بلون اول مرة يكون موجود شاملة كل التفاصيل عشان النادي يقدر يعمل ربح ملموس من التسويق ده .
Read more
 #أنور_المشيري #anwar_almushiri #قصيدة #بداية_أحبك #موجودة_في_البايو<span class="emoji emoji1f446"></span> (بداية أحبك) من بدايـة ...
Media Removed
#أنور_المشيري #anwar_almushiri #قصيدة #بداية_أحبك #موجودة_في_البايو (بداية أحبك) من بدايـة (أحبك)..لـيـن (ميّت عليك) شِـفـني قـدّام عـيـنـك واصل إلمرحلة ودّي آخذني منّي واهدي نفسي إليك غالي يرخص لغالي ..والعشَم تِقبَلـه بسألِك جعلي فِدوة..وأفدى عينك هٰذيك عـيـنـك اللي ... #أنور_المشيري #anwar_almushiri
#قصيدة #بداية_أحبك #موجودة_في_البايو👆 (بداية أحبك)
من بدايـة (أحبك)..لـيـن (ميّت عليك)
شِـفـني قـدّام عـيـنـك واصل إلمرحلة
ودّي آخذني منّي واهدي نفسي إليك
غالي يرخص لغالي ..والعشَم تِقبَلـه

بسألِك جعلي فِدوة..وأفدى عينك هٰذيك
عـيـنـك اللي من الله دِعـْج و مْـكَـحّـلـة
ويش أسَوّي في قلبٍ ما يبيني/ يبيك؟!
واللي جَـنـّنـْه حبّك وشهو بـيـعَـقـّلـه؟
الله يسعد جمالك ..لكن الله إيهَـديك
صرت من عقب زينك كلّ زين أزهَله
مالي عيني واشوفِك يا بعد مشتريك
دانـةٍ مَاإتـّسـَاوَم بالمـحـيـط أكـمـَلـه

من عرفتِك وقلـبي بين ضلعي وايديك
وكثـْر ما كنت أعَـْرفه صرت فيك أجهله
هو في صدري وباله..ماهو عندي/عليك
آآه مَ أكبر جنـونه .. وآآه يـا مَ أجملـه

شوف لك حَـل فيني..موت احبك وآبيك
حـُب حتى خـيـالـك صَـعـْب يـتـخـيـّلـه
ومن كِثِر منتَ غالي مدري شاسَوّي فيك
الـبَـعَض من غـلاتـه .. خاطرك تـاكِـلـه
#أنور_المشيري
#عبدالمجيد_عبدالله
#فايز_السعيد
Read more
الشاب الثاني : عن اذنك دكتور وراح اتصل على زايد وقال : انو حالتها كانت خطيره بس الحين تعدت مرحلة الخطر ...
Media Removed
الشاب الثاني : عن اذنك دكتور وراح اتصل على زايد وقال : انو حالتها كانت خطيره بس الحين تعدت مرحلة الخطر زايد مو قادر يتحمل : اوكي بكرا جاي الشاب الثاني : وعلاجك زايد : وانت وش عليك باي باي الشاب الثاني : اوكيه على راحتك نسرع الاحداث جا اليوم الثاني وزايد وصل للسعوديه ودق على ؟الشاب الاول الشاب ... الشاب الثاني : عن اذنك دكتور
وراح اتصل على زايد وقال : انو حالتها كانت خطيره بس الحين تعدت مرحلة الخطر
زايد مو قادر يتحمل : اوكي بكرا جاي
الشاب الثاني : وعلاجك
زايد : وانت وش عليك باي باي
الشاب الثاني : اوكيه على راحتك
نسرع الاحداث جا اليوم الثاني وزايد وصل للسعوديه ودق على ؟الشاب الاول
الشاب الاول : هلا زايد وصلت !!! زايد : ايه اي مستشفى ورقم الغرفه كم
الشاب : مستشفى ........ رقم الغرفه .........
زايد : مع السلامه
زايد علطول راح عند اميره بالمستشفي دخل عليها بالغرفه وشافها على السرير و وجهها اصفر من الهم والتعب يدها عليها اسلاك
زايد قرب من عندها وبكى صحت اميره على صوته وهي مصدومه لانه قدامها
اميره : زا زايد
زليد : اميره انا اسف لاني تركتك وماتوقعت ان حالتك راح توصل كذا
اميره : كيف عرفت اني هينا ؟؟
زايد : البركه بجيرانكم الثنين اللي ساكنين جنبكم وقالها ستلفتهم
اميره : مدامك تحبني ليش سويت فيني كذا
زايد : اميره انا ما اجيب عيال بسبب حادث صارلي وقلت ما ابي اظلمك وسافرت علشان اعالج برا
اميره : بس انا ابيك انت يعني اذا تزوجت غيرك وجبت عيال بكون سعيده ؟؟!! زايد : اي اكيد اميره : لا لاني انا ابيك انت
زايد : بس انا ( قاطعته ). اميره : طيب لو بعقلك كان نتزوج ونروح شهر عسل وعلاج بنفس الوقت ولا صار هذي حالتي
زايد : خلاص انا بروح اخطبك من ابوك ونسافر ويكون الموضوع سر بيننا اميره وهي مستانسه : اوكيه
زايد مسك يدها : ماراح اتركك مره ثانيه
اميره ابتسمت وحست بفوحه مو طبيعيه حلمها اللي من كانت صغيره وهي تتمناه بيتحقق و..............
____________
توقعاتكم.....
Read more
فيلم #حرب_كرموز فيلم عناصره مكتملة .. قصة حلوة .. اخراج مبهر .. صورة هايلة .. ملابس مظبوطة .. توزيع ...
Media Removed
فيلم #حرب_كرموز فيلم عناصره مكتملة .. قصة حلوة .. اخراج مبهر .. صورة هايلة .. ملابس مظبوطة .. توزيع الأدوار بقي حكاية كل حد في مكانة بالظبط مافيش غلطة .. تمثيل اكثر من رائع للكل الصراحة .. #امير_كرارة بجد التطور و النضج في الأداء بجد برافو و يمثل البطل الشعبي علي مر العصور زي ما الكتاب بيقول .. #غادة_عبدالرازق ... فيلم #حرب_كرموز فيلم عناصره مكتملة .. قصة حلوة .. اخراج مبهر .. صورة هايلة .. ملابس مظبوطة .. توزيع الأدوار بقي حكاية كل حد في مكانة بالظبط مافيش غلطة .. تمثيل اكثر من رائع للكل الصراحة .. #امير_كرارة بجد التطور و النضج في الأداء بجد برافو و يمثل البطل الشعبي علي مر العصور زي ما الكتاب بيقول .. #غادة_عبدالرازق فنانة كبيرة في أداءها بتعرف توظف كل عضلة في وشها انها توصل الاحساس زي ما لازم يوصل .. #محمود_حميدة بجد عظيم مش قادرة اوصف قد ايه هو من احلي الشخصيات اللي في الفيلم .. #فتحي_عبدالوهاب موهبة جبارة و إضافة لأي عمل .. #مصطفي_خاطر خطيييييير الكاميرا بتحبه .. #بيومي_فؤاد مقنع جدا و هايل .. و بقيه النجوم كلهم اكثر من رائعين .. فيلم مهم و مسلي و مشوق .. اعتقد من أهم الافلام اللي اتعملت في الكام سنة اللي فاتوا .. شابوه و حبيت ان حسيت ان يوسف المصري بطل قومي زي سليم الأنصاري بس في زمن مختلف .. احنا فعلا محتاجين فكرة البطل الشعبي الشهم يقدم بأشكال مختلفة في الأعمال الفنية .. فيلم بجد يستاهل يتشاف !!
Read more
 #Repost @the_beauty_geek._ ・・・ عايزه أشاركم روتيني الحالي.. لأن و إذ فجأة بعاني من أسوأ حبوب في ...
Media Removed
#Repost @the_beauty_geek._ ・・・ عايزه أشاركم روتيني الحالي.. لأن و إذ فجأة بعاني من أسوأ حبوب في حياتي مع تحسس و احمرار و اعتقد دا السترتس مع هرمونات مع شوية عك في الأكل معظم منتجات علاج الحبوب حتى لاروش بتنشف وشي و انا بدور على منتجات تعالج وشي من غير ما أدمره. قلت اجرب المجموعة دي من د. بيلمر. ... #Repost @the_beauty_geek._ ・・・
عايزه أشاركم روتيني الحالي.. لأن و إذ فجأة بعاني من أسوأ حبوب في حياتي مع تحسس و احمرار و اعتقد دا السترتس مع هرمونات مع شوية عك في الأكل 😅
🌸 معظم منتجات علاج الحبوب حتى لاروش بتنشف وشي و انا بدور على منتجات تعالج وشي من غير ما أدمره. قلت اجرب المجموعة دي من د. بيلمر. من الفيس شوب..
🌸للمرجع بشرتي مختلطه دهنيه جدا في التي زون و جافة في الباقي.وحيانا بتكون كمان حساسه اي اكل مش صحي اي توتر اي قلبان في الجو احمرار و حبوب.. حاجه جميله 🙄
🌸لما بيطلع لي حبوب بركن كل منتجات العنايه بتاعتي و بركز في مجموعه واحده سيمبل و خطوات أقل.. الصبح بضيف ليه صن بلوك و كونسيلر لعيني مع ايلاينر و مسكرا. و بالليل بضيف للكريم نقطتين زيت. و طبعا كريم عين بس بحاول ماطلعوش برا منطقة العين. كمان بخف جدا السكر و الدهون و بزود الاكل الصحي و الميه. بمنع المايكب تماما الا في المناسبات و لو حد علق لي ايه اللي في وشك دا بزعله😁😈
💕المجموعة دي الحب كله..كله من مستخلصات نباتية زي الصبار و سنتيلا اسيانتا والشاي الأخضر مع سالسيلك أسيد والبانثينول خاليه من الكيماويات و العطور المضافة. ساعدتني في تخفيف الحبوب جدا و تهدئة التحسس. المجموعة بتاعه د. بيلمر ليها نوعين أو قسمين. نوع للبشره الحساسه الجافة و نوع للبشره الدهنية المعرضة للحبوب. و لأن بشرتي الاتنين عملت ميكس: تونر و غسول البشره الحساسه و مرطب و امبولات البشره الدهنية.
💕الغسول قوامه جل شفاف ريحته فريش.. خفيف اوي علي الجلد و بينضف و زيرو إجهاد للبشره. طبعا لو حاطه مايكب بستخدم قبلة منظف زيتي.
💕التونر راااائع بجد. خفيف جددا و مرطب و ريحته فريش و بيهدي الالتهابات تماما و يقفل المسام. و بيدي لمعه جلوسي للوجه. بستخدمه بالطبطبه بدون قطنه الا لو كنت حاطه مايكب😍
💕الامبولات:بتحطي نقطه واحده على مناطق المشاكل أو الحبايه نفسها بتنشفها من غير ما تقشر البشره و بتخفف الأحمرار و الالتهاب.. قوامها سائل تقيل. تمتص بسرعه. و ريحته طبية قويه شويه.
💕كريم الوجه:جل شفاف مرطب و بيدي نفس اللمعه الجلوسي اللي بحبها في المنتجات الكورية و ليه نفس ريحه الأمبولات و بتختفي بعد شويه.. بيهدي الوش جدا و بيعقمه.
🌸حسيت بنتيجة مع رابع يوم استخدام صبح و ليل.. و حتى لو ظهرت حبوب جديدة بتتعالج و تختفي أسرع مع المجموعة.. ناويه اجيب غسول البشره الدهنية للأيام اللي بشرتي فيها دهنيه بزياده و لتعقيم احسن لوجهي. وعامة بعد اسبوعين نص الحبوب اتعالج الحمد لله 👌🏻
🌸Great job on this one👏🏻👏🏻 @thefaceshop_ksa @thefaceshop.official
#thefacesho
Read more
حي نود هـب لـه لفحـه""ارق اعيونـي بـلا حيـاده عند يللـي نظرتـه فلحـه""من نظرهـا حـرم ارقـاده من جداهم نفسـي شرحـه""صـوب غيـره مالـي راده هو دوا المصطاب من جرحه""ومن يصيد اللي بيصطـاده لـي لفيتـه زادت الفرحـه""ويشتفي قلبي مـن ايهـاده من سلوكه او نفسه المرحه""ماستطيع ابعد عـن ابـلاده ... حي نود هـب لـه لفحـه""ارق اعيونـي بـلا حيـاده
عند يللـي نظرتـه فلحـه""من نظرهـا حـرم ارقـاده
من جداهم نفسـي شرحـه""صـوب غيـره مالـي راده
هو دوا المصطاب من جرحه""ومن يصيد اللي بيصطـاده
لـي لفيتـه زادت الفرحـه""ويشتفي قلبي مـن ايهـاده
من سلوكه او نفسه المرحه""ماستطيع ابعد عـن ابـلاده
الملاحـه فيـك منشرحـه""ضافيه واكثر مـن العـاده
يا سعادة قلبـي او فرحـه""انت لـي مفنـود بالسـاده
عيد يوم اشوف لك لمحـه""والحشى عازل عن انهـاده
رغبتي من وصلـك املحـه""فوق مـا تتصـور ازيـاده
لك محيـا بهجتـه سمحـه""ما تحمـل لحظـة ابعـاده
يود يسجـي دارك البرحـه""نبـت عشـبـه زاد رواده
الحضر والبدو بـه مرحـه""بالوطـاه وعالـي انـفـاده
Read more
الـبـآرت ٣٦٦.. _____⚜️<span class="emoji emoji1f499"></span>. مسك وجهها بين كفوفه وهمس:مبروك ياعمري هيا مسكت يده وبكت:قحطان مابيك ...
Media Removed
الـبـآرت ٣٦٦.. _____⚜️. مسك وجهها بين كفوفه وهمس:مبروك ياعمري هيا مسكت يده وبكت:قحطان مابيك تزعل بس انا مافرحت مابي احمل الحين لسى ما استعديت له قحطان:ولا انا ماكنت متوقع يصير بهالسرعه ولا استعديت اني اصير اب واتحمل مسؤولية طفل لكن هذي هديه من الله الحمدلله عليها هيا ضمته وبكت اكثر:اوعدني ... الـبـآرت ٣٦٦..
_____⚜️💙.
مسك وجهها بين كفوفه وهمس:مبروك ياعمري
هيا مسكت يده وبكت:قحطان مابيك تزعل بس انا مافرحت مابي احمل الحين لسى ما استعديت له
قحطان:ولا انا ماكنت متوقع يصير بهالسرعه ولا استعديت اني اصير اب واتحمل مسؤولية طفل لكن هذي هديه من الله الحمدلله عليها
هيا ضمته وبكت اكثر:اوعدني تساعدني فيه وماتتركني ولا لحظه
قحطان:يا دنيتي هذا طفلنا وكل شي بنتشاركه ونساعد بعضنا بتربيته
الجازي:الله يحفظكم لبعض ولا يفرقكم، ياحظ ولدكم فيكم
قحطان ضحك:كش بعيد مانبي ولد نبيها بنت وتشبه امها ياعذاابيي
هيا:ونسميها هيا عشان نطقم
قحطان:انا ودي بس لا اسمها بيكون غير
الجازي:حشى وش هالاسم جدته وزوجته واخته وبنته بعد!
قحطان:لا تخليني عناد فيك اسميها هيا
الجازي:بنتك وانت حر في اسمها
___⚜️💙..
"في بيت ابو سالم..”
دخلوا عليهم ويمثلون الحزن
سلموا وجلسوا معهم
استغربت ام سالم منهم:وش بلاكم ياعيال
الجازي دق جوالها وراحت تكلم نايف
قحطان:مافينا شي يمه
ام سالم بخوف:صدق عاد وشفيكم
قحطان:تبين الصدق في شي
رجعت الجازي وجلست جنب امها
ام سالم:احكوا يبست عظامي وش صاير
قحطان دنق:يمه.. هيا حامل
ام سالم تلاشى الخوف وتبسمت:حلفتك بربك ماتكذب علي
قحطان:والله تونا جايين من المستشفى
ام سالم:ليه وقفتوا قلبي قلت صاير فيكم شي موب زين
الجازي ابتسمت:لان حضرتهم مايبون عيال الحين
ام سالم:صدق اللي تقوله!!
هيا:ايه يمه لسى ما استعدينا
ام سالم:هيون طول عمري اقول عنك عاقل لا تصدميني فيك وتغيرين نظرتي
قحطان:لا ماعليك يمه الحين اقتنعت ومتحمسه لجيته بس اقنعيها تهتم بنفسها لان المدام معها فقر دم والسكر دمار وحالتها حاله
ام سالم:من اليوم لازم لك اكل خاص وتنتبهين لنفسك مو مثل اول الحين بداخلك ضنا
وهي داخله سمعت كلام خالتها ووقفت مصدومه
ساره:مين اللي حامل؟
ام سالم بطيب نيه:هيون باركي لها
ساره عينها مانزلتها من على قحطان والدمعه بعينها:الف مبروك هيون فرحت لك من قلبي، عن اذنكم تأخرت على دوامي
طلعت ولحقتها الجازي جا لها نايف ياخذها
استغربت بكاها وجلوسها على الارض
الجازي:ساره فيك شي؟
ساره مسحت دموعها بسرعه:لا بس ضربت رجلي بالباب
___⚜️💙..
ما مر اليوم الا الكل عرف بحمل هيا وبارك لها ولقحطان
"بالقفص الذهبي.."
خلصت مذاكرتها وتسندت بتعب:افف جعت
قحطان قطع اندماجه ولف عليها:افاا تجوعين وانا موجود
هيا:عمري انت تسلم لي
قحطان:اساساً انا مقرر نطلع نتعشا برا بس انتظرك تخلصين
هيا:لا تكفى تعبت من الاحداث اللي صارت اليوم
قحطان ضحك:تحسين اليوم طويل
هيا:مررره
قحطان:خلاص عشاك اليوم على الشيف قحطان
هيا ضحكت:وش بتطبخ لي؟
قحطان:شو بتريدي
Read more
_ بيض الله وجه كل من حظر وذي بيتين فالشايب جعلني مافقد زوله.. _ جعلني ما افقد ندا اللي كل ما نادالي قلت له لبيه وابشر جعل يفداك اسمي ايه والله لا احذف الغتره وذب اعقالي قدم منهو حط لي فالقاع غيثٍ وسمي _ _

بيض الله وجه كل من حظر وذي بيتين فالشايب جعلني مافقد زوله.. _

جعلني ما افقد ندا اللي كل ما نادالي
قلت له لبيه وابشر جعل يفداك اسمي

ايه والله لا احذف الغتره وذب اعقالي
قدم منهو حط لي فالقاع غيثٍ وسمي

_
هم مايوجع سوى قلب مهموم.. دم صب من الغيوم كان وجه الوسم سحابتين ورسم.. وتفاحه الذنب العظيم ذنب ...
Media Removed
هم مايوجع سوى قلب مهموم.. دم صب من الغيوم كان وجه الوسم سحابتين ورسم.. وتفاحه الذنب العظيم ذنب عظيم ارسميها .. أقسميها بين اصابع جدي العود السقيم ذنب عاقبني. وعينٍ يكحلها الحسد ، كانت تراقبني،، أيه شاعر.. وكل ما أملك كلام كذب. . !!! *عذب مثل ريقك بس فيني جرح ينزف كل صدق الأرض يوم مرتني ... هم مايوجع سوى قلب مهموم.. دم صب من الغيوم

كان وجه الوسم سحابتين ورسم.. وتفاحه الذنب العظيم

ذنب عظيم

ارسميها .. أقسميها بين اصابع جدي العود السقيم

ذنب عاقبني. وعينٍ يكحلها الحسد ، كانت تراقبني،، أيه شاعر.. وكل ما أملك كلام كذب. . !!! *عذب مثل ريقك

بس فيني جرح ينزف كل صدق الأرض

يوم مرتني عيونك كنت أصلي الفرض

يابنت عيا ينكسر فيك الشموخ

انزعي الشال الحزين

واخرجي والجيد فارع

أجمعي بعض الغرور من الشوارع

أوراق طارت لك حمام

أسم.. بعض أرقام .. والملتقى شارع.. مالك بهم الشاعر اللي ما كتب بعيونك النجلا يشاهق .. الله ياكبرك بعين المراهق.. اللي يجيك الا انقفل بابك

جايبلك أحبابك

رغبة هشا نشاش .. تطيربك مثل الفراش

ويقضي النقاش .. وهناك منهو قوي الجاش

إلا أنا .. فنان وفنانه .. محاره ودانه.. مانكون أن ماتكون .. ومن يغني للعيون

إلا أنا .. طفلة بين الدمى

في عيدها تطفي الشموع

وطفله تموت بجوع. * "مجاعه".. خبر بكت منه الأذاعه.. لا لا تصدقهم!! إشاعه.. أمر خطير القتيل اللي ماحد ياخذ له الثأر..!؟ "الضمير" أمر حقير"،، "صحافه"

دام به شخص نخافه..!؟؟ كل ما يكتب سخافه..؟! أنقد اللي هامته ما تعدى قامته..! واكتب بكل الغموض اللي في.. عيون حبيبتي وتكون ما مثلك يكون

الكاتب المجنون!! طفل شقي يبلل الطين بثيابي

طفل وأم وأرمله.. أسئله وعلامة أستفهام؟؟؟ من يقتل أسرااب الحمام!

الجوع ولا هاجس الأوهام.. جريئه أفكاري..! جريمه أفكاري.. !! مجلس عتيق..! ..هذا غريب .وذا رفيق.. شباب والسيره بنات..! ذياب ويا ويل المهات..!! مسكينه بنت الشفات.. مسكينه بنت العيون ..كلهم جذاب..! ..كلهم لعاب..،!،..كلهم كذاب.. حتى أنا !!
Read more
• The Mug was at the Vienna State Opera • It is an Austrian opera house and opera company based in ...
Media Removed
• The Mug was at the Vienna State Opera • It is an Austrian opera house and opera company based in Vienna, Austria. It was originally called the Vienna Court Opera (Wiener Hofoper). In 1920, with the replacement of the Habsburg Monarchy by the First Austrian Republic, it was renamed the Vienna ... • The Mug was at the Vienna State Opera •

It is an Austrian opera house and opera company based in Vienna, Austria. It was originally called the Vienna Court Opera (Wiener Hofoper). In 1920, with the replacement of the Habsburg Monarchy by the First Austrian Republic, it was renamed the Vienna State Opera.
هذه دار الأوبرا في فيينا غنت فيها المطربة إسمهان أجمل أغانيها. غنت للنمسا "ليالي الأنس في فينا"

ليالي الأنس في فيينا نسيمها من هوا الجنّة نغم في الجوّ له رنّة سمعها الطير بكى وغنّى

ما بين رنين الكاس ورنّة الألحان أدي القوام ميّاس يعاصف الأغصان

تمّ النعيم للروح والعين ما تخلّي قلبك يتهنّى آدي الحبايب عالجنبين إيهِ اللي فاضل ع الجنّة

متّع شبابك في فيينا دي فيينا روضة من الجنّة نغم في الجوّ له رنّة سمعها الطير بكى وغنّى

ساعة هنا لو تصفالك تنسى معاها الكون كلّه إيه اللي رايح يبقالك من النعيم ده غير ظلّه خيال ساري مع الأوهام وطيف جاري مع الأحلام وليه تصبر على الأيام تفوت من غير ما تتهنّى

دي ليلة الأنس في فيينا نسيمها من هوا الجنّة نغم في الجوّ له رنّة سمعها الطير بكى وغنّى

امرح واطرب افرح واشرب ابعث قلبك يسبح ويطير في الدنيا ديي يلقي له سمير

تهنا بقربه، وتسعد بهواه واتهنّي شبابك والقلب معاه دي فيينا روضة من الجنة يسعد لياليكي يا فيينا نغم في الجوّ له رنّة سمعها الطير بكى وغنّى

#البحرين #القاهرة #فينا #أوروبا #النمسا #دار_الأوبرا #تاريخ #هندسة #bahraininstagram #Love #Austria #Wein #Vienna #Bahrain #Bahrainiblogger #Blogger #traveling #Instatravel #instagram #follow #اسمهان #Romantic #History #KSA #Vacation #Attraction #EU #Travel #viennaopera #flashback
Read more
غـريـــق81 ________ عبدالرحمن/عاصي انت سامع وش تقول!؟ ولدي انخطف مني لـ 15سنه و ما اخذ بثاري وثاره!؟وحتى اذا انا تنازلت وخليته يطلع تتوقع العنود و خواله و حتى ابوي والقبيله بيرضون ان واحد منهم ينخطف ولا ينوخذ بحقه وحق ولدهم؟؟؟انت عااارف وش يعني ان ولـد ينخطف!؟؟ عاصي فرك جبينة بحيره وكل ... غـريــ🌊ـق81
________

عبدالرحمن/عاصي انت سامع وش تقول!؟ ولدي انخطف مني لـ 15سنه و ما اخذ بثاري وثاره!؟وحتى اذا انا تنازلت وخليته يطلع
تتوقع العنود و خواله و حتى ابوي والقبيله بيرضون ان واحد منهم ينخطف ولا ينوخذ بحقه وحق ولدهم؟؟؟انت عااارف وش يعني ان ولـد ينخطف!؟؟
عاصي فرك جبينة بحيره
وكل كلمه قالها عبدالرحمن صحيحه مستحيل ..
بجاد نزل راسه بضيق..ما ابي احد يعرف اني كنت مخطوف..يعني في الديره كنت الـلـقــيـط وبعد بكون هنا المـخـطـوف!؟؟؟رفع عيونه لعبدالرحمن بتردد /
اذا تبيني ارجع معك هذا اذا كنت ولدك صدق فـ ابوي يطلع اليوم
و اذا عندك استعداد تستقبلني
في بيتك فـ ما ابي احد يدري
انـي كنت مخـطوف
عبدالرحمن بحرقه/سنين وانا انتظر هذا اليوم وتسالني ذا السؤال؟؟ بعدين كيف تبيني اثبت لهم انك ولدي!! اقول لهم طلع من قبره!؟ ولا ضاع وحتى اذا قلت ضاع بيقولون
ليش ما بلغت ليش قلت انه ماااات!؟
كيف ابرر لـ امك اللي انحرق قلبها على خبر موتك؟
بجاد صد بعناد/تصرف ما ابي احد يعرف حتى زوجتك ما ابي تعرف اني كنت مخطوف ما ابي احد يسأل كيف كنت عايش وكيف كانو يعاملونك ماا ابيهم يأشر علي بأني كنت
مخطوف..
اذا برجع معك فهو عشان شي واحد بس و اهو اني اكون شخص طبيعي ماله ماضي ماله قصه يتداولونها كل ما شافوني

عبدالرحمن بضياع/كيف افهمهم انك ولدي؟ بدون ما اقول لهم اللي صار!؟ الكل لازم يعرف صالح لازم ياخذ جزاه
عاصي بتفكير/قول انه ولدك من زوجة ثانيه كنت متزوجها بالسر
عبدالرحمن بحده/مهبول انــت!؟تبي العنود تنهبل!؟وتطردني انا و هو..
بجاد هز راسه بتأيد /ايه قول اني من زوجة ثانيه
عبدالرحمن جلس على طرف السرير بوهن/ ما تبي امك وتؤامك و اخوانك؟؟ لو سويت اللي تقول ما بتستقبلنا..انت ما تعرف امك
بجاد شتت نظراته وهز كتفية بلا مبالاة/ما اعرف ام غير امي منيرة و عشت بدونهم اخوان واقدر اكمل بدونهم ما ابي
الا راحة البال بس
عاصي شد على كتفة/كلها مسالة وقت وصدقني بتتغير حياتك و انت يا عبدالرحمن سو اللي قلت لك عليه عشان راحت ولدك مثل ما انا سويت عشان سارة وبنتها
عبدالرحمن برضوخ احتضن يده/ اوعدك يا ابوك انه مايضيمك شي وانا حي
غمض عيونه بصدود مو متعود يحصل يد تشد من ازره وتسانده ...
ــــــــــــــــ
Read more
ارتبكت من نظراته وقفلت الباب بسرعه وركضت لداخل خففت ركضها ووقفت بمستوى جلوس بجاد/ماهمني تهديدك بس رشا تبيني ودخلت بسرعه قبل تسمع رده عبدالرحمن بعتاب/بجاد اللي صار اليوم ما ابيه يتكرر يابوك ان شفت شي ما اعجبك او زعلك تعالي مو تتهاوش معهم فهمت؟ بجاد/يصير خير اندق الباب وفتحه ليث/ارحب ... ارتبكت من نظراته وقفلت الباب بسرعه
وركضت لداخل خففت ركضها
ووقفت بمستوى جلوس بجاد/ماهمني تهديدك بس رشا تبيني
ودخلت بسرعه قبل تسمع رده
عبدالرحمن بعتاب/بجاد اللي صار اليوم ما ابيه يتكرر يابوك
ان شفت شي ما اعجبك او زعلك تعالي مو تتهاوش معهم فهمت؟
بجاد/يصير خير
اندق الباب وفتحه ليث/ارحب الله حيه
الرجال بابتسمه/البقاء
ليث يفتح الباب على وسعه/قلط يـ سلمان
عبدالرحمن توجه له/ارحب حي الله سلمان
سلمان حب راس عبدالرحمن/الله يسلمك كيف حالك ياعم
عبدالرحمن يسحبه للداخل باصرار/زان حالك ادخل تقهو
سلمان /متقهوي نفداك و وراي صلاة المغرب انا جيت
يقطعه يصوت بجاد/كلنا بنصلي المغرب ادخل تقهو
تقدم منه وسلم عليه
سلمان اللي عرف بجاد شافه في عزيمه عبدالرحمن له/كيف حالك يابجاد
بجاد ملامح سلمان تذكره بوحده من اهل الديره حتى نبرة صوته/يسرك الحال
سلمان ينحني على وراء شوي ويمسك يد اللي واقف وراه ويدخله /انا جاي انزله عندكم وبروح وراي استلام وابشرو بالعوض
بجاد رفع حواجبه بدهشه من الوجه الملائكي اللي دخل
ليث بسعاده ضمه بقوه /فهووود
فهد ضحك بصوته البح/هههههههه ليث
بجاد مستمر في تأمل ملامحه اللي اول مره يشوفها على الطبيعه
بعيونه وانفه الصغير وشعره بنعومته يوصل لكتوفه بتشيرت اصفر
يعكس بياض بشرته
لا شعوري انتعش صدره بسعاده وبضحكه
وعيونه تتامل الطف مخلوقات الارض “مـتـلازم الـدون”
ليث نزل فهد مسح على راسه عبدالرحمن/الله يعطيك العافيه يا سلمان
سلمان /الله يعافيك يلا انا استاذنكم
عبدالرحمن /الله معك
بجاد نزل لمستوى فهد
وقبل يقرب منه ركض فهد بسرعه
وهو يصارخ بفرحه للجهه الخلفيه من البيت
بجاد رمش باستغراب و وقف /من ذا ولده
ليث وعيونه على فهد اللي عمره7سنوات/هذا ولـد
عبدالرحمن عقد حواجبه وقطعهم /ليث الحق الولد بسرعه
ليث اللي توه يفطن لسبب ركض فهد بفرح
وركض بسرعه وبخوف/المـسبح
لحقه بجاد يركض معه للجهه الخلفيه
وشاف المسبح اللي في الجزء الخلفي توه يكتشف ان عندهم مسبح
فهد وقف قدامه مباشره والتفت لصراخ ليث
ونطق ببرائه/نثبح يا ليث؟
ليث يقرب منه بحذر/فهودي تعال نروح نشوف جده عنود؟
فهد هز راسه بشكل مستمر وشعره يتطاير /لاا اول نثبح بعدين جده عنود
بجاد ابتسم بوجه فهد وهو يسوي بوجهه حركات مضحكه ويقلب عيونه
فهد ضحك وقرب من بجاد
اللي توجه له بسرعه وقبل يمسكه
نط فهد في المسبح ونط خلفه بجاد وليث
رفع بجاد الراسه من الما مسح عيونه بتعجب
من فهد اللي يسبح/هذاا يعرف يسبح؟
ليث يمسك فهد /ايه يعرف بس ما كنت ابيه يطب ويغرق ملابسه حزة المغرب
بجاد تحرك للخروج من المسبح/خبل انت منب صاحي كل ذا الصياح واخرتها يعرف يسبح
Read more
#ميّت_ويعشق • • • ليه اتحاكى.. وكلبوي يعرف غاية كل ابيه اليا (فرح) افرح.. ودمعه لـ (ذرف) دمعي ذرف..! • اغليه.. يعني (اعشقه).، اعشقه يعني ( اموت فيه )..! يعني ( انا ميّت مع عشقه ومرتبة الشرف)..! • ميّت ويعشق..!! والسبب..؟ مافيه داعي اني آحكيه..! الغييد فالدنيا (هُواة).. و ( هو لحاله ... #ميّت_ويعشق



ليه اتحاكى.. وكلبوي يعرف غاية كل ابيه
اليا (فرح) افرح.. ودمعه لـ (ذرف) دمعي ذرف..!

اغليه.. يعني (اعشقه).، اعشقه يعني ( اموت فيه )..!
يعني ( انا ميّت مع عشقه ومرتبة الشرف)..!

ميّت ويعشق..!! والسبب..؟ مافيه داعي اني آحكيه..!
الغييد فالدنيا (هُواة).. و ( هو لحاله محترف )..!

الشامخ اللي لـ اقبل وحضن يديني في يديه..
تراعدت فرايصه بالـ (غنج).. واتساقط (ترف)..!



امشي معه.. من غير لا ( اين ولا كيف و ليه)..!
من حيث (مايجرفني) اغمض عيوني.. و (انجرف)..!

ان قال لا (اقول لا)..! ان قال ايه (آقول ايه)..!
(ماعرف..! ماسمع..! ما أرى..!) ما أرى ماسمع ماعرف..!



#اكو_مثلك
اكو مثلك.. لي حچى.. كلي سمعه..!
ألقى مثلك.. لـ نظرني.. اتبعه..!




#سعد_علوش
#نوال_الكويتيه
#3loshyat
#سيد_قطر



صباح_الخير 🌹
Read more
لانا:انا عندي لكم خبر بمليون ههههه/ مشاعل:وجع قولي شوقتينا / عبير:طبعا محد يعرف فيكم الا انا لأَنِّي ...
Media Removed
لانا:انا عندي لكم خبر بمليون ههههه/ مشاعل:وجع قولي شوقتينا / عبير:طبعا محد يعرف فيكم الا انا لأَنِّي مرت اخوها ههههه / ايمان:والله واجتمعتوا انتوا يالثنتين في بيت واحد ههههه / لانا:خلاص بقول زواجي تحدد اكيد نهاية هذي السنه وبعدها بسافر أمريكا بكمل دراسه هناك:$ *البنات انصدموا وانبسطوا بنفس ... لانا:انا عندي لكم خبر بمليون ههههه/ مشاعل:وجع قولي شوقتينا / عبير:طبعا محد يعرف فيكم الا انا لأَنِّي مرت اخوها ههههه / ايمان:والله واجتمعتوا انتوا يالثنتين في بيت واحد ههههه / لانا:خلاص بقول زواجي تحدد اكيد نهاية هذي السنه وبعدها بسافر أمريكا بكمل دراسه هناك:$ *البنات انصدموا وانبسطوا بنفس الوقت،،مشاعل:حيااتي لانا الله يتمم لك يارب:(❤️/ ايمان:لااا بكون ثقيله بالشهر التاسع كنت حابه أرقص واستهبل بزواجك هههههه:( / رودينا:الله يوفقك ياقلبي والله يخليلك فيصل والله مافي منه/ لانا:حبايبي انتوا امين يارب، هههههه لا بخليك ترقصين يا ايمان وبنولدك في الزواج هههههه / ايمان:والله ما استبعد منكم شي هههههه *ضحك الكل* / ايمان:المهم رودينا خبريني كيف عماد معاك؟ / رودينا تنهدت:والله مادري ايش اقول لك صاير مايكلمني كثير ودايم معصب وبسرعة يسكر من مكالمته معاي! / لانا:عماد! معقوله؟ / رودينا:ايه والله مادري وش اقول لكم كان ذيك الفتره متضايق مني لأَنِّي تغيرت وقلت له لازم تتحملني عشان وفاة ابوي بس مو راضي يفهمني!..*وبلمحت بصر دخل عماد ومعاه وحده وقعدوا بطاوله!،،الصدفه تشيب الراس! كيف بنفس المطعم وقاعد مع بنت بعد!،،قامت رودينا وانصدمت ووقف شعر جسمها!،،كلهم وقفوا معاها وحاولوا يسيطرون عالوضع،،ايمان مسكتها من يدها وهمست لها:رودينا الله حاب يكشفه لك هدي أعصابك وانتبهي تفضحين نفسك! / مشاعل:رودينا تمالكي نفسك! / تركتهم رودينا و راحت لعنده وعيونها مليانه دموع:حسبي الله عليك الله يوريني فيك يوم الحمدلله اللي الله كشفك لي قبل ما ارتبط فيك روح الله لايوفقك💔..! *وطلعت وطلعوا بعدها البنات*/ أنصدم عماد:رودينا رودينا لحضه..! / البنت:مين هذي؟ ليكون تكلم غيري؟ / عماد:طيري من وجهي انتي الثانيه *وطلع* ..*بعد يومين،،صباح يوم جديد..مسكت جوالها وهو يدق! و ردت:آلو / عماد:رودينا الله يخليك سامحيني هذي كانت نزوه! / رودينا:عماد والله ورب هذي السما ما ارجع لك خليني بحالي ولاتتصل علي مره ثانيه انا اللي من البدايه عطيتك وجه وماعرفتك على حقيقتك! دام هذي النزوه الاولى جاي بعدها نزوات اكيد، الله معك خلي غيري ينفعك الله يوفقك في باقي حياتك مع السلامه *وسكرت* / عماد:لحضه رودينا!..*هذا الواقع! احد كان متوقع الكناري عماد و رودينا يتركون بعض وكل واحد يروح في طريق! ايه هذا اللي صار، عماد للاسف كمل طريقه وهو يكلم بنات ويلعب على وحده ورا الثانيه! و رودينا قررت توافق على حبها القديم وليد لانها عارفه انه هو اللي بيصونها وبيكون سند لها بعد ابوها الله يرحمه واللي تقدر تكمل حياتها معاه!*..
Read more
البارت٣٢:على فكره الشله فاقدتك<<<<<<على باله بيخفف شوي ************************************************** ...
Media Removed
البارت٣٢:على فكره الشله فاقدتك<<<<<<على باله بيخفف شوي ************************************************** ***************** نروح لعند ريــــــــــــــــــــــــــــــم <<<<الله يعين ريم سمعت نغمة الرسايل.. ريم:يا الله ظهر خير.. من هذا اللي ما عنده المروق والفاضي اللي ... البارت٣٢:على فكره الشله فاقدتك<<<<<<على باله بيخفف شوي ************************************************** *****************
نروح لعند ريــــــــــــــــــــــــــــــم <<<<الله يعين

ريم سمعت نغمة الرسايل..
ريم:يا الله ظهر خير.. من هذا اللي ما عنده المروق والفاضي اللي قاعد يرسل لي تلقينه عبيروه هذي حركاتها..... اخذت الموبايل وقرت الرساله .. المرسل سليمان ..
ريم في البدايه انبسطت وبعدين صحت على عمرها ..
هذا الحين بأي حق يرسل لي الظاهر يحسبني لعبه عنده يلعب عليها.. افا يا ريم الولد يحسبك من البنات اللي بايعين انفسهم.."وخنقتها العبره" هذي اخرت سوالفك الولد راسلك رسايل حب وغرام.. ياربيه وش هالمصيبه اللي انا فيها .. " وقعدت تصيح" والله لو يدري مشاري والله يخلي راسي بمكان وجسمي بمكان ثاني.. يا ربيه كله مني ومن حركاتي البايخه.. بروح عند رغد تطلعني من هالورطه..
وطلعت من الغرفه وهي تبكي..
ودقت الباب على رغد.. رغد: يالله من هالمزعج اللي ماعنده ذوق يدق الباب الحين.. مين...
ريم وهي تبكي: رغد افتحي الباب بسرعه..
رغد: يمه... اختي.. "وراحت وفتحت الباب"
ريم دخلت الغرفه على طول ضمت رغد وهي تبكي...
رغد: يمه ريم وش فيك.. امي فيها شي.. ابوي فيه شي.. تكلمي..
ريم: لا ما فيهم شي انا اللي فيني..
رغد: يا عمري يا اختي وش فيك تبكين .. وش للي مكدر خاطرك قولي .. انا اختك..وحبيبتك. ريم تكلمي..
ريم: سليمان ... يا رغد ..سليمان..
رغد: وش فيه سليمان..؟؟
ريم: خذي الموبايل واقري..
رغد اخذت الموبايل وقرت الرساله.. وبعدها حبت تهدي اختها شوي..:الحين هذا اللي مزعلك..
ريم:ايه مفتكرني من هالبنات اللي ما يخافون ربهم.. وضايعه سمعتهم بالوحل..
رغد: ماعليك منه .. ولا تزعلين عمرك احقريه ولا تردين عليه. ولا تحسبين له حساب..
ريم: بس هو كيف وتجرا وارسل الرساله.
رغد: اكيد يبغى يشوف انتي من هالبنات ولا لأ...
ريم: هين يا سليمان اوريك..
رغد: لاتزعلين عمرك ولا تضيقين خلقك ولا تفكرين حتى بالموضوع .. طنشيه وعديها..كانه واحد ارسل رساله بالغلط.. بعد عمري انتي. والله حسافه فيه هالدموع..
ريم هدت : رغد.. انا والله من دونك ما اقدر اعيش انتي اهلي وناسي واحبابي كلهم..
رغد : وش دعوه الاخت لاختها.. تعالي معي .. نامي عندي اليوم..
ريم تبوس اختها: الله لايحرمني منك..
رغد: ولا يفرقنا عن بعض .. روحي الحين غسلي وجهك وصلي ركعتين.. واقري الاذكار.. ونامي وعيني من الله خير..
ريم ابتسمت لاختها وراحت:"والله يا رغد لو تطلبين عيوني والله فداك مو بس عيوني ..روحي بعد.. الله لايحرمني من عطفك وحنانك.. يا احلى اخت بالدنيا"
وبعدها نامت بحضن
Read more
`♡ . . . مسآء الخير ياقوم<span class="emoji emoji1f60c"></span><span class="emoji emoji270b"></span> . الصراحه ماجاتني فصره أتكلم فيها عن تحديث الأنستقرام الجديد. . عن ...
Media Removed
`♡ . . . مسآء الخير ياقوم . الصراحه ماجاتني فصره أتكلم فيها عن تحديث الأنستقرام الجديد. . عن نفسي هو حلو و خايس في نفس الوقت الصورتين اللي قبل كنت أجرب الميزه الجديد فيه وبصراحة ما أعجبتني غربت علي الترتيب . كذا أفكر أحذف التصميمين اللي فاتوا ما أدري ليه كذا الشيطان يقول أحذفيها. . آيه ... `♡
.
.
. مسآء الخير ياقوم😌✋
. الصراحه ماجاتني فصره أتكلم فيها عن تحديث الأنستقرام الجديد.
. عن نفسي هو حلو و خايس في نفس الوقت الصورتين اللي قبل كنت أجرب الميزه الجديد فيه وبصراحة ما أعجبتني غربت علي الترتيب😢💔
. كذا أفكر أحذف التصميمين اللي فاتوا ما أدري ليه كذا الشيطان يقول أحذفيها.
. آيه صح باركولي ياجماعة اليوم سويت معجزه من زمان عنها وهي أني نزلت تصميمين😂🏃 *مع نفسگ أقول طسي🔫*
. المهم أبي رأيكم و بصراحه عن حسابي من أول من أضفتوني إلى هذي اللحظة يعني السلبي و الإجابيات وكذا😁😌
. و أمممممممم أأأمممممممممممممم بسس🏃
.
. الترجمه : رأيت الحياة داخل عينيك
.
.
.
. -【 #تصاميم_ẁŕσσσσđỳ #انمي #أنمي #انميات #انا_اوتاكو #اوتاكو #خواطر #خواطر_انمي #بوح #بوحي #احساس #احساسي #حقيقه #حقيقة #مؤلم #anime #ابدعي #حب #عشق #عشقي #تصاميم_انمي #تصاميمي #تصميم #تصميم #كيوت #ابداع #انا #لا_احلل_نزع_الحقوق #لا_اسمح_بنزع_الحقوق 】
Read more
غـريـ<span class="emoji emoji1f30a"></span>ـق86 ————— العنود/ اخوك لا يطب لسانه على الساني ولا يدخل البيت له من مجالس الرجال و وراه.. و ...
Media Removed
غـريــق86 ————— العنود/ اخوك لا يطب لسانه على الساني ولا يدخل البيت له من مجالس الرجال و وراه.. و لا له شي عندي ابد خالد/تم.. نقل عيونه لـ عبدالرحمن اللي واقف وراهم وسمعهم/ سمعتها يا عبدالرحمن اللي قالته يصير ولا تصير فيها حقوق عبدالرحمن/ صار و لكن ولدي ما تشمله شروطها العنود بدون ما تلتفت ... غـريـ🌊ـق86
—————
العنود/ اخوك لا يطب لسانه على الساني ولا يدخل البيت له من مجالس الرجال و وراه..
و لا له شي عندي ابد
خالد/تم..
نقل عيونه لـ عبدالرحمن اللي واقف وراهم وسمعهم/ سمعتها يا عبدالرحمن اللي قالته يصير ولا تصير فيها حقوق
عبدالرحمن/ صار و لكن ولدي ما تشمله شروطها
العنود بدون ما تلتفت له غطت وجهها عنه بطرحتها/خالد قول له ان ولده معه في المجلسه اكلهم وشربهم يوصل لهم
عبدالرحمن بضيق/العنود اتوقع اني شرحت لك وضع الولد يبي له مكان مناسب وراحه وانتي تقولين معك بالمجـلـ
خالد يقاطعة/ لحظه لحظة اي ولـد واي بطيخ؟؟انت من متى متزوج
ليث/ابوي متزوج من زمان و ولدة بعمري
خالد بعصبية/ يعني ننتهي من سالفة عاصي ترجع تعيد لنا انت نفس السيناريو؟؟لا يكون متزوجين مع بعض
عبدالرحمن بقوه/ هذا اللي صار و ولدي مجرد ما يكتبون له خروج من المستشفى بجيبه هنا ومابي مشاكل معه ياليث كفايه اللي صار
ليث بإستنكار/ وش دخلني انا تصير لي معه مشاكل اذا ولدك مشكلجي هذه مشكلته
عبدالرحمن مشى بصد عنه و تجاهل/ انا طالع للمستشفى بنام فيه لين يكتبون له خروج..عروب تعالي جهزي لي ملابس
عروب مشت معه
العنود ضربت كف بكف بقهر/ وتبيني اجلس ؟؟له19 متزوج علي وساكت19 اعيش بكذبه؟؟
خالد عض شفايفه بغيض/ممكن تفهميني سالفة زواجة
العنود اهتز فكها والدموع تتجمع بعيونها..اخذت شنطتها ودخلت للبيت ..
خالد فرك جبينه بحيره..وقرر يلحق عبدالرحمن ويفهم منه السالفه
ــــــــــــــــــــــــــ
في مجلس الرجال..
تضحك ببكي ودموع تملى خدها بفرحه/يعني هو اخوي اخووي؟يعني انت ماتزوجت على امي
عبدالرحمن ابتسم/هههههه ايه
عروب/تكفى ابي اروح معك الحين اشوفه
عبدالرحن بضيق/خليها بكره الحين ما يكلمني الا بطرف خشمه
عروب بحنيه/ لا تلومه مو مستوعب فجاءه يحصل اهله
عبدالرحمن/الله يلوم اللي يلومه ما كنت بقول لك الانه مثل ما شرحت لك الوضع ما يبي احد يعرف اللي صار
له..قلت لك بس عشان تهتمين فيه اذا جاء
عروب/ابشر..بس وش نوع اصابته
عبدالرحمن/رضوض بالصدر و كسر في الساق
خالد دخل على اخر جمله/ بأي مستشفى ولدك؟؟
عبدالرحمن رفع عيونه لعيون خالد وصمت للحظه بخوف من ردة فعله/ادخل وقفل الباب
خالد رفع حاجبه وقفل الباب برجله وبتهكم ساخر/خايف تسمعك العنود تقول اسم المستشفى و تروح تذبح ولدك وامه؟؟
عبدالرحمن/مو بعيد ان انت اللي تروح تذبحه
خالد مسك طرف البالطو حق المستشفى هزه/تطمن أعالج ما اذبح
عبدالرحمن/في نفس المستشفى..اللي صار عليه حادث قبل اسبوعين كان هو ولدي
خالد كشر بعد استيعاب/اسبوعين؟وين
عبدالرحمن/اللي تهواش مع ليث
خالد ضحك بعدم تصديق/هههههه من تقصد بجاد؟؟
Read more
بجاد بمحاوله لقطع السالفه/ليث بصلي الصلاوات اللي فاتتني اجلس هنا واحسب معي صلاواتي عشان مانسى منها شي ليث/بمشي لك الحين تصريفك للموضوع بس والله ان استقعد لك لين تقول لي سالفة الهواش لأن واضح اني ما كنت اول ضحيه لطعنك بجاد بغيض/كـ طعن انت اول واحد وترا وقتها ما مر على طعني الا اسبوعين ليث/عزتي ... بجاد بمحاوله لقطع السالفه/ليث بصلي الصلاوات اللي فاتتني اجلس هنا واحسب معي صلاواتي عشان مانسى منها شي
ليث/بمشي لك الحين تصريفك للموضوع بس والله ان استقعد لك لين تقول لي سالفة الهواش لأن واضح اني ما كنت اول ضحيه لطعنك
بجاد بغيض/كـ طعن انت اول واحد وترا وقتها ما مر على طعني الا اسبوعين
ليث/عزتي لي مطلع حرتك فيني
يستقبل القبلة ويفرش السجاده/انثبر احسب لي صلاواتي
ليث جالس/كم صلاة فاتتك
بجاد بفشله /15 صلاة فرض ثلاث ايام
ليث يلوح بيده/يلا صلا الله يعيني عليك الحين صلاة الفجر
كبر بجاد بدا يقضي صلاواته
وليث يذكر له الصلاوات عشان ما يغويه الشيطان

العنود طلعت لغرفتهم معها صينية العشاء
االلي جهزتها مخصوص لهم بما انهم ما تعشو
وقبل تدخل وصل لها صوت ليث/صلاة العصر
بجاد توه منتهي من صلاة الظهر/كم باقي
ليث/خلاص معاد الا العصر المغرب والعشاء
بجاد/زين
ليث/حظك اني عندك ولا كان ضيعت اللي باقي لك
بجاد رافع يدينه وراء اذنه يهم بالتكبير لصلاة العصر/ايه يا المهم انت وجودك وعدمه واحد لأنه لو ما كنت موجود كتبتها بورقه وكل صلاة اخلص احط علامة نفس كل مره
ليث /تصير لك كثير؟
بجاد/يعني بس هذي اول مره تطول معي كذا…الله اكبر “كبر لصلاة العصر
بذلك قطع باب الاسئلة اللي تحوم حول بجاد

اما هي فـ اللي سمعته ادخلها بدوامه اكبر
وعلامات الاستفهام تكبر اكثر حول بجاد
وش اللي اجبره يترك صلاواته السكار او مرض
او تهاون ؟؟؟
واسرارك تكبر اكثر يابجاد
انتظرت قبل ما تدخل حتى ينتهي من صلاوته وبعدها دخلت بصينيه/يلا العشاء
ليث نقز واخذ الصينيه من امه /جاات بوقتها ميتين جوع
العنود/بعافيه
بجاد قرب من صينية الاكل وحك جبينه
فعلاً ميت جوع ثلاث ايام ما اكل شي
العنود قبل خروجها التفتت لبجاد/بجاد
بجاد رفع راسه لها بسرعه اول مره تناديه كذا/سمي يا… “سكت بحيره مايدري وش يناديها فيه
العنود انتبهت بس تجاهلت/الاكل انا اللي طبخته الشغاله ماحطت يدها فيه عشان تاكل وانت متطمن
بجاد باستفهام وحيره /انتي عرفتي اني ماكل اكل الشغاله
العنود بفطنه/لأنك كنت تسال ليث قبل تاكل من اللي طبخه ما تاكل الا اللي تطبخه عروب او انا حتى رشا جيلان ماتاكل من طبخهم
بجاد منصدم من ملاحظتها لأكله مع انه ابد ما وضح وحتى سواله كان يحاول يساله بشكل عفوي
ليث /صدق يا بجاد؟
بجاد هز كتوفه ببلشه/ماحب اكل من طبخ الحريم اللي ما احبهم او ماعرفهم
ليث/اماااا و ليه
بجاد /كذا
ليث /هههههههههه امي ما يفوتها شي
بجاد نزل راسه وكمل اكله
والعنود خرجت
Read more
Lunch at @eatskw and coffee by @ambarista 🏻.. أمس كانت لي تجربة لبعض أطباق مطعم إيتس، البداية كانت سلطة الإيدمامي الفيتنامية، كلها ألوان حلوة تشوّق كأنها قرقيعان بصري .. تالي توالت أطباق المقبلات اللي تنوعت ما بين ربيان سبايسي ودياي مقرمش بخلطة كوريّة، وماك&شيز بشيبس التشيتوز.. والنهاية ... Lunch at @eatskw and coffee by @ambarista 😋👌🏻.. أمس كانت لي تجربة لبعض أطباق مطعم إيتس، البداية كانت سلطة الإيدمامي الفيتنامية، كلها ألوان حلوة تشوّق كأنها قرقيعان بصري😍 .. تالي توالت أطباق المقبلات اللي تنوعت ما بين ربيان سبايسي ودياي مقرمش بخلطة كوريّة، وماك&شيز بشيبس التشيتوز.. والنهاية كانت مع بيرجر تيكسان وساندويش الدياي بالشتني.. أغلب الأطباق كانت لذيذة والحلو إن الأطباق المفضّلة عندي كانت غير عن المفضّلة عند صديقتي يعني مااضطرينا نتناجر منو ياكل شنو 😆.. وحتى تكتمل التجربة طلبنا روز لاتيه ولاتيه القهوة العربية بالزعفران من كافيه إيه إم باريستا الموجود داخل المطعم.. وحبيت النكهتين.. المهم المطعم أكله حلو وقعدته مچكنة بس شرحة، يعني عادي أرد أزوره مرة ثانية.. أو إذا مالي خلق طلعة ممكن جداً إني أطلب منه الأطباق اللي حبيتها عن طريق كاريج 😃.. شكراً إيتس على الأكل الطيب والخدمة اللطيفة 😋👌🏻..!! #eatskw #ambarista
Read more
الليلة فوق عدّى قمر من كتر الشوق شدني ليه.. كل ما أقرب منه بروق طب وأعمل إيه! مين مسئول؟ ع اللي حصلي ما حد يقول! ده كدة كتير.. ده الفرح باينه على وصول #AmrDiab #عمرو_دياب #kollhayaty #كل_حياتي #AmrDiab2018 الليلة فوق عدّى قمر من كتر الشوق
شدني ليه.. كل ما أقرب منه بروق
طب وأعمل إيه!
مين مسئول؟ ع اللي حصلي ما حد يقول!
ده كدة كتير.. ده الفرح باينه على وصول❤❤
#AmrDiab #عمرو_دياب
#kollhayaty #كل_حياتي
#AmrDiab2018
201..(2) | | ارتخت يد عبدالرحمن وصل له اللي يصير قدر يفهم ويستوعب اللي هم فيه الحين شخص يعرف ماضي ...
Media Removed
201..(2) | | ارتخت يد عبدالرحمن وصل له اللي يصير قدر يفهم ويستوعب اللي هم فيه الحين شخص يعرف ماضي بجاد وكشفه او حتى عيره فيه في المدرسه هذا اللي ماحسب حسابه تحرك خالد بعصبيه بيلحقهم لكن عبدالرحمن وقف بوجهه/خلهم العنود بخوف/وين يخليهم انت شفت اشكالهم كل واحد فيهم اجن من الثاني بيتذابحون ... 201..(2)
|
|
ارتخت يد عبدالرحمن
وصل له اللي يصير قدر يفهم ويستوعب اللي هم فيه الحين شخص يعرف ماضي بجاد وكشفه او حتى عيره فيه في المدرسه
هذا اللي ماحسب حسابه
تحرك خالد بعصبيه بيلحقهم
لكن عبدالرحمن وقف بوجهه/خلهم
العنود بخوف/وين يخليهم انت شفت اشكالهم كل واحد فيهم اجن من الثاني بيتذابحون وانت تقول خلهم
عبدالرحمن بصراخ صارم/خلـيـهم
عروب شدة يد امها وجلستها
وخالد يدور في صالة على عصابه
اما بجاد فسحب ليث لـ غرفتهم
وقفل الباب
مرت ربع ساعه وبجاد جالس على السرير
متكي بيده على ركبه متقدم بجسمه بنحنى وعيونه في الفراغ
وليث واقف وعقد يده على صدره
وهز رجله بـ الارض ينتظره
ليث /اسمعك
بجاد /وش اقول
ليث بحده/ساحبني من تحت تقول بتشرح وبتشرح اسمعك هات اللي عندك
بجـاد شتت نظراته /ما عندي شي اقوله
ليث تافف بقلة صبر/اللقيط ليه تنقال بوجهك
بجاد رفع نظراته بشراسه/قلها مره ثانيه واذبحك
ليث بسخريه/ايه شفتك ذبحت ياسر ما كانه انخطف وجهك ونربط لسانك معاد قلت حرف...."سكت لحظه ثم اردف" من انـت
بجاد/اخوووك
ليث ضرب صدره بحرقه/ان ذا اللي ذبحني انك اخوي وتنقال بوجهك ذي الكلمه و واضح انها موب اول مره و محسن وش علاقتك فيه من متى تعرفه هو وياسر
بجاد بجمود وانكار/ما اعرفهم
ليث عقد حواجبه بتحليل/لحظه لحظه نسيت انت ومحسن من تبوك "تسعت عيونه" الا اكيد تعرفون بعض "بعدم تصديق يردد الكلام اللي سمعه من ياسر قبل فتره" ياسر قال لي ان محسن طعن اللقيط اللي دايم يتهاوش معه و و انت انت انطعنت في المدرسة!؟
اللي طعنك محسن!!؟
بجاد ابتسم بتهكم غاضب حدة عيونه تزداد/أيـه انـا انــاااا اللقيط اخوك كان لقيط مجهول انسب حذله ونكره في القريه منبوذ من اهله و السبب ان اصلي مجهول
ليث هز راسه بعد تصديق لا مو هذا الكلام اللي كان ينتظر يسمعه بلعثمه/ك كيف ا انت..ابوي قال....من انت
بجاد ابتسامته الجنونيه تزداد/ههههه مدري لا تسالني فجاءه لقيت نفسي بينكم ولي اصل وان انتو اهلي "بصوت مرتعش"و ان لـي تـــؤاام
-
-
-
-
الى الملتقى
Read more
جواهر ما كانت معاهم ابددددد كانت تفكر وتكلم نفسها ~ كيف عرف اسمي ما اتوقع ندى قالتلو عني و حتى لو كيف ...
Media Removed
جواهر ما كانت معاهم ابددددد كانت تفكر وتكلم نفسها ~ كيف عرف اسمي ما اتوقع ندى قالتلو عني و حتى لو كيف عرف شكلي ومين اللي يتضارب معاه و ليه ~ ندى مسكت يد جواهر و هي تجري : جواااااهر امشي بسسسسرعة جواهر تركز على اللي ينضرب و واضح انه سكران :طيب طيب هايل بدى يزحف للباب عشان هدف واحد بس وسكر الباب وقفله ... جواهر ما كانت معاهم ابددددد كانت تفكر وتكلم نفسها ~ كيف عرف اسمي ما اتوقع ندى قالتلو عني و حتى لو كيف عرف شكلي ومين اللي يتضارب معاه و ليه ~
ندى مسكت يد جواهر و هي تجري : جواااااهر امشي بسسسسرعة
جواهر تركز على اللي ينضرب و واضح انه سكران :طيب طيب
هايل بدى يزحف للباب عشان هدف واحد بس وسكر الباب وقفله و حط المفتاح بجيبه وقال
هايل بصوت تعبان: ماحد بيطلع من هنا سامعين
جواهر جمدددددت ~ انا اعرف هذا الصوت ~
لفت و شافت هايل انصصصدمت و خاااافت
ندى مسكت يد جواهر بقووووة
جواهر جامممممدة ملامحة ما تدل على اي شي
اما ندى تناظر احمد بمعنى وش الحل
و احمد يعض على شفايفة و هو يناظر ندى
هايل : حيّا الله من جانا تفضلو اقعدو
الكل ساككككت
هايل بعصبية و صراخ : قلللللت اقععععدو
ندى مسكت جواهر ومشت معاها الى الكنب وقَعَدت و احمد قعد جنب ندى
ندى همست لاحمد : رحنا فبها
احمد بنفس الهمس : فاهمتني
ندى هزت راسها بمعنى ~ايه
هايل : وش تشربون
ندى تكلمت بثقة : اي شي
هايل : والحلوة اللي هناك
ندى بسرعة: مثلي
هايل : طيب راح اجيب لكم احسن شراب
وراح للمطبخ
احمد بسرعة: اسمعو الحين اعملو نفسكم تشربون وندى انتي طلعي المنوم من شنطتك جواهر انتي قربي لهايل و خذي المفتاح من جيبة وعلى ماتسوين كذا انا براسل الشرطة
ندى : طيب وانتي جواهر
جواهر بخوف و بصوت يرتجف :لاءء مستحيءل ءءءاقرب له
احمد : لازم وإلا بنكون في حالة مايعلم فيها الا الله
جواهر كانت بترد بس طلع هايل من المطبخ على طول
#توقعاااااتكم
#قلبي_مايتحمل_amal
Read more
بعد يومين الساعه 4:00 عصر طلع مثل روتينه اللي استمر شهر كامل بدون انقطاع او حتى ملل بالعكس في الفتره الاخيره بدا يحس بمتعه اكثر وخاصه بعد ما عزم على الزواج منها واستحسن الفكره والفضول و الشوق يدفعه لها اكثر وصل للفندق ودخل اللوبي واتصل على رقم غرفتها رن خط حتى انقطع بدون ما يكون فيه رد كرر ... بعد يومين
الساعه 4:00 عصر
طلع مثل روتينه اللي استمر شهر كامل بدون انقطاع او حتى ملل
بالعكس في الفتره الاخيره بدا يحس بمتعه اكثر
وخاصه بعد ما عزم على الزواج منها واستحسن الفكره
والفضول و الشوق يدفعه لها اكثر

وصل للفندق ودخل اللوبي
واتصل على رقم غرفتها
رن خط حتى انقطع بدون ما يكون فيه رد
كرر المحاوله مرتين
ثم رفع معصمه يشوف ساعته /معقوله نايمه الحين
انتبه احد موظفين الفندق يمشي بتجهه/سيد مصعب الـ عازم
مصعب بانتباه/ايه
الموظف/ السيده اللي كانت بتقيم عندنا تحت اسمك حضرتك إلغت الحجز وغادرت الفندق البارح
مصعب وقف بعدم فهم وعصبيه/كيف إلغت الحجز؟
الموظف مد يده بورقة صفرا صغيره مطويه من نصفها/هذا لك منها بلغتني اوصلها لحضرتك
مصعب سحب الورقه منه بجلفه وصد عنه وهو يفتحها بتوتر
وتعانق عينيه حروف خطها الصغير
“ سلام عليكم
لم تكن لي النيه ان اكتب لك هذي الرساله
كنت انوي الرحيل بصمت
ولكن خشيت ان تعتبر مغادرتي هروب منك
ونكث للوعد الذي بيننا
انا سأغادر مع والدي لليمن
اخبرته بما حدث تفهم موقفي وهنا الان اكتب
لك وهو بجواري
كنت ملجئي في وطئت الحرب وطلقات الرصاص
شكراً للحظات الامان التي حظيت بها لديك
شكراً على عرضك الزواج بي مع علمك بأن هذا مخالفه
لقوانين عملك كـ جندي على عتقة حماية الوطن
واخيراً
وداعـاًً
شد الورقه بين اصااابعه
حتى تكرمشت ورجع خطوه وراء
جلس على الكنبه هو يفرق بصبعه ما بين حواجبه
بذرة حب لم يكتمل نموها
تجتذ من جذورها بكلمة وداعاً
فهل يكون الوداع الاخير ؟
تحرك من مكانه يركض لسيارته
بيروح للمستشفى بيتفاهم معها ومع ابوها
ويعرف اللي صار بالضبط
لأن رسالتها اللي خطتها بأحرف فصحى قصيره
خاليه من الشرح لا ترضي فضوله
ولا تخلي مسؤوليته
وصل للمستشفى
وسال الرسبشن عن المريض علي بن سعد
الموظف/خرج من امس العصر مع بنته
مصعب/ماله مواعيد مع الدكتور
الموظف /لا خروجه نهائي على حسب ما سمعت بكمل علاجة ب اليمن
مصعب ضرب الطاوله بقهر

وطلع من عنده
ركب سيارته وشبك اصابع يده ببعض فوق الدركسون
ما يدري وش الدبره
تقتحمه فجأه وتغادره فجأه
بحديث نفس/يارجل علامك متضايق البنت وراحت في حال سبيلها
مع ابوها وانت ما قصرت معها
مفروض تنبسط ي مصعب
هيه مفروض انبسط هذا المفروض
بس علامي متضايق وصاكه فيني الوسيعه
كاني فاقدن حدن من اهلي؟

البارت من تصميم
@wio.22
Read more
(((في حواري متهدمه وقديمه))) الحيوان يعيش اكرم من البيت اللي سكنوه وياكل اكل افضل من الطعام اللي ...
Media Removed
(((في حواري متهدمه وقديمه))) الحيوان يعيش اكرم من البيت اللي سكنوه وياكل اكل افضل من الطعام اللي يقدم لهم . ماتوجد قطعة خبز تقطع جوع احدهم ولا قطرة ماء تروي عطشهم قبل غروب الشمس وقفت سياره فارهه والواضح انه راعيها اهل عز وغنى ما ينتمون الى هالحاره او المكان القذر وقفت ونزلت منها بنات اقرب مايبين ... (((في حواري متهدمه وقديمه))) الحيوان يعيش اكرم من البيت اللي سكنوه وياكل اكل افضل من الطعام اللي يقدم لهم .
ماتوجد قطعة خبز تقطع جوع احدهم ولا قطرة ماء تروي عطشهم قبل غروب الشمس وقفت سياره فارهه والواضح انه راعيها اهل عز وغنى ما ينتمون الى هالحاره او المكان القذر وقفت ونزلت منها بنات اقرب مايبين من عيونهن انهن في العشرين ومن السيارة اللي ورا نزلو منها رجال طول وعرض نزلو كراتين ماء وخبز وبعض الاكل والشبسات والحلويات والمعلبات وتوزع منها البنات والرجال بهالوقت كل اهل الحاره تجمعو عليها وكأنهم يشوفون الفرج ويدعون لها .
ميرام : مهره شوفي عندك معلبات
مهره :ايه فيه وش تبين اي نوع ؟
ميرام تتكلم مع العجوزه : خاله اي نوع تحبين ؟
العجوزه : الله يرضى لي عليك عطيني من الفول
زها توزع على الاطفال : يالله خوذو هذا حلو مع العصير . <<مع صلاة المغرب >>
مهره : يالله مع السلامه الله يفرجها عليكم
زها : ان مع العسر يسرا
جت بنت بعمرهم وتناظر لهن بعين مكسوره قربت منها ميرام وفتحت شنطتها ومدت شي لها وسكرت عليه بيد البنت وابتسمت من ورا النقاب وابتعدت عنها وركبت السياره وزها ومهره ناظرن بعض باستغراب وودعن الناس وركبت زها قبل مهره
زها : ميرام وش عطيتي البنت؟!
ميرام: سر .
زها : طيييب ؟ وشو هالسر ؟
ميرام : مهره يالله اركبي بسرعه .
ضحكت زها بخفيف وعرفت انها ماتبغى تعلم .
مهره ركبت : ااه يازين عمل الخير .
زها : اي والله صادقه .
Read more
انتوا اغلي نعم ربنا..... لازم احمد ربنا عليها كل يوم و كل دقيقه ... انتوا فرحتوني انهارده فرحه مش ...
Media Removed
انتوا اغلي نعم ربنا..... لازم احمد ربنا عليها كل يوم و كل دقيقه ... انتوا فرحتوني انهارده فرحه مش قادره اوصفها فرحتوني بتفاصيل متتكتبش فرحتوني ب احساس الحب و النقاء اللي جوا كل واحده فيكوا ... فرحتوني بأهتمامكم للتفاصيل اللي بتفرحني ... ضحكت النهارده من قلبي قوووي ...الضحك اللي بيجدد الروح ... انتوا اغلي نعم ربنا..... لازم احمد ربنا عليها كل يوم و كل دقيقه ...
انتوا فرحتوني انهارده فرحه مش قادره اوصفها فرحتوني بتفاصيل متتكتبش فرحتوني ب احساس الحب و النقاء اللي جوا كل واحده فيكوا ... فرحتوني بأهتمامكم للتفاصيل اللي بتفرحني ...
ضحكت النهارده من قلبي قوووي ...الضحك اللي بيجدد الروح من الاول ... الضحك اللي بيقولك ان الحياه حلوه اووي .... احساسكم و كل واحده بتجري تعمل اي حاجه عشان تشوف فرحتي و لغبطي في الكلام و انا فرحانه كانت كبيره اووووي .....الاحساس مهما يتوصف عمره ما هيكون زي الاحساس
بجد احلي عيد ميلاد في حياتي احلي مفاجأه لدرجه ان بسأل انا استاهل افرح كده 🙈
مش عايزه اي حاجه في الدنيا دي غيركوا ربنا يخليكوا ليا و يفرحكم زي ما خليتوني اسعد انسانه في الدنيا
@noura_artista الحلوه اللي اكتشفت ورقه طلباتي🙈🙈 و جبتلي احلي نوامه في الدنيا
و جي جي الل كملت الخطه و جبتلي احلي كوليكشن احزمه كان نفسي فيه و الشنطه و الجزمه😍😍 ربنا يخليكي ليا يا سندي و حبي و ظهري و حياتي و اختي و مامتي و كل حاجه في دنيتي
@mostafa2tefa حبيب قلبي يا ناس و احلي البوم صور اتعمل في الدنيا كلها ربنا يخليك ليا
@tokashraf ملاكي😍😍 بجد مش عارفه اقولك ايه و لا ايه انتي فرحتيني اوووي
و ميك اب السنه اللي جبتهولي ده انا مش مستوعبه لحد دلوقتي 🙈🙈 ربنا يخليكي ليا يا احلي اخت و صديقه و سندي 😉

ربنا ما يحرمني منكوا ابدا يارب
و اشوفكوا مبسوطين علي طول... بحبكوا........
Read more
بـعد يومين العصر واقفه قدام الشبك ويدها ماسكة بالستارة المخمليه تراقب وقوف زوجها وعيالها مع رجال الشرطه اللي ياخذون بيانات وصفات بجاد المفقود من يومين هاهو اليوم الثالث ابتعدت عن الشبك بجسد مرهق واعصاب تالفه ترتقب دايماً لحدوث الاسوء منذ دخول هذا الصبي الغريب نعم يثير فضولها غريب ... بـعد يومين
العصر

واقفه قدام الشبك ويدها ماسكة بالستارة المخمليه تراقب وقوف زوجها وعيالها مع رجال الشرطه
اللي ياخذون بيانات وصفات بجاد المفقود من يومين
هاهو اليوم الثالث
ابتعدت عن الشبك بجسد مرهق واعصاب تالفه ترتقب دايماً لحدوث الاسوء منذ دخول هذا الصبي الغريب
نعم يثير فضولها غريب بكل تصرفاته وكلامه ونظراته تحمل غموض وشي ثاني يربكها
والذي تعرفه الان ان قلبها وبغرابه مشغول عليه..تتمنى من الله يحفظه ويحميه
رفعت عيونها للسماء الغائمه والمطر اللي يرش له ثلاث ايام
والارض الى الان مبلله
من المطر اللي نزل الظهر

في الخارج بعد ما طلعوا الشرطه
جلس على الارض بذبول والهالات شقت طريقها حول عيونه
وجع دنياه ها الولد مشقيه من اول وتالي..
يومين ماعرف للاكل طعم او للنوم راحه اختفى ماله اثر
غطى وجهه بحسره عاهد نفسه ما يذوق عنده الضيم او القهر لكن اللي صار فوق قدرته
خالد شد على كتفه وبحزم/ارفع راسك يا عبدالرحمن علامك بذا الضعف
عبدالرحمن بصوت مخنوق/ما ابي افقده مره ثااانيه تكفى ياخالد اخوك ما انكسر كثر بفقدي له
خالد جالس على ركبته قدام/جعلني افداك ما بتفقده وتطمن دام انه مهوب في مستشفيات فـ اكيد انه عند احد من اخووياه
مصعب يراقبهم بقلة حيله وهو في مصيبته ولا في مصيبة اخوة المفقود/ايه يبه ما اتصلتوا بـ اخووياه
لـيث دخل من الشارع وعيونه على ابوه اللي مايقل عن حاله/بجاد ما يعرف احد غير أحمد وأحمد جواله مقفل
خالد/ما تعرفون عنوان أحمد ذا؟
عبدالرحمن بشك ان بجاد تهور ورجع لتبوك عند صالح/فيه مكان انا شك انه فيه من هنا لفجر بكرة إن ما رجع رحت له
خالد/وين ؟
عبدالرحمن بدون تركيز/رجع لـ ابوه؟
خالد رفع حاجبه/له اب غيرك؟
عبدالرحمن قرب حواجبه بضيق/اقصد خاله
ليث نقز من مكانه /أحمد يدق
مصعب/رد بسررعه
ليث رد
وقربوا كلهم منه وخالد يأشر له يحط سبيكر/الووو
أحمد/هلا ليث
ليث بعصبيه/وينك أنت يومين ما ترد؟
أحمد بقلق وربكه/كنت مشغول وش صاير ؟
ليث بحده اكثر/بجاااد معك صح؟
Read more
البارت ٣٣ ☆ _ _ جاسم: تولين مادري من وين ابدأ و اشرح لك يا بنتي والله صعب علي لكن خلاص انتي الحين صرتي ...
Media Removed
البارت ٣٣ ☆ _ _ جاسم: تولين مادري من وين ابدأ و اشرح لك يا بنتي والله صعب علي لكن خلاص انتي الحين صرتي كبيره وصار لازم اكشف لك كل شي تولين: يبا خوفتني تكلم جاسم: تولين لما كنتي صغيره مريت بحاله فقر محد يعلم فيها الا الله امك توفت وانتي صغيره زي ما انتي عارفه كنت انا الوحيد اللي اعتني فيك بس كنت فقير ... البارت ٣٣ ☆
_
_
جاسم: تولين مادري من وين ابدأ و اشرح لك يا بنتي والله صعب علي لكن خلاص انتي الحين صرتي كبيره وصار لازم اكشف لك كل شي
تولين: يبا خوفتني تكلم
جاسم: تولين لما كنتي صغيره مريت بحاله فقر محد يعلم فيها الا الله امك توفت وانتي صغيره زي ما انتي عارفه كنت انا الوحيد اللي اعتني فيك بس كنت فقير ماكنت قادر اوكلك ولا اشربك ولا حتى البسك ؛ وقتها قابلت فيصل وسطام هم اللي رفعوني لين ماوصلت للطبقه اللي احنا فيها
جاسم-يتنهد-: اللي ابي اقوله لك ؛ اني ماوصلت ل هالمكان الا بعد شغلي مع العصابه ياتولين
تولين-منفعله-: ابوي لا اكيد انت قاعد تمازحني صح
جاسم: وهذا كلام احد يمزح فيه؟تولين انا وقفت عن هالشي من١٠ سنين وكنت مختفي قد ما اقدر بس طلعوني اللي ابي اقول لك ان انا وانتي بخطر الحين وصار لازم نسافر ونطلع من هالديره ولا مصيرنا مصير اللي حرقوهم من ١٧ سنة .
تولين: ح حرقوهمم؟؟ مين هم؟!!
جاسم: اهل زميلك فهد يا تولين ؛ حرقوهم في بيتهم بعد ما انا سرقت الخزينة اللي ببيتهم اجبرو سلمان ينفذ مهمة الحريق، بس مجبورين صدقيني غصب عننا
تولين-تنهار ع الارض- : ما اقدر اصدقك يبه لا المزحه طالت يبه مو من جدك تتكلم وش اللي حرقوهم احنا بفلم؟ لا وبعد انت ي يبه تسرق ؟!! -تبكي بكل حزن- وش السبب؟ ليه سويتوا باهله كذا؟
جاسم: ماكنت عارف السبب ماني متاكد عطوني هالمهمه انا وزميلي سلمان خلونا نسرق خزنتهم كان فيها اكثر من ٥ مليون ريال يابنتي! وبعدها طلبوا مننا نحرق البيت كامل باللي فيه وطبعا انا نفذت السرقة وسلمان الحريق ..
تولين-تصرخ- ليه مارفضتوا؟ قلوبكم قاسيه انتم مو بشر!
جاسم: انا وسلمان ماكان بيدنا شي اخذوك انتي و ايلين وكانوا حيقتلوكم قدام عيننا يا تولين وش تبيننا نسوي؟ نستسلم؟
تولين: ايلين؟ ايلين الممرضه؟
جاسم: ايه ايلين هي بنت سلمان الحين هي كلفوها بمهمة قتل فهد لانه هو الشاهد الوحيد من بعد هذيك السالفه لكنه مفقود ومن فتره عرفوا وينه ؛ وبالنسبة لسلمان كان الموضوع أصعب ومهمته أصعب وانجبر لان ام ايلين وقتها كانت تحتاج لعملية جراحية لذلك وافق
_
_
-بالمستشفى-
تهاني: دكتور فهد اتجهز لعمليتك دخلنا المريض بغرفة العمليات ؛ وبالنسبه لك ياخالد انت مساعد الطبيب الجديد تجهز
خالد-يتلعثم-: لل لا انا ما اقدر ادخل الحين
تهاني-رافعه حاجبها-: وليش؟
خالد: اسف عندي موعد الحين
ايلين: هه اتوقع انك موقع عالعقد اللي يجبرك تتخلى عن كل شغلك مادام في عمليه طارئه
خالد-يتافف-: قلت لكم ما اقدر غصب
نواف:استاذ خالد اظن من اهم البنود بالعقد انك تدخل ولا بتصير اجراءات قانونيه وحتنطرد
فهد-ببرود-:اتركوه عرفت مين هو ..
Read more
بجاد رفع عيونه لـ ياسر وابتسم بجمود وهو يشوف فيه صورة محسن اخيراً تذكر من من يكون ياسر ايه يعرفه وتقابل ...
Media Removed
بجاد رفع عيونه لـ ياسر وابتسم بجمود وهو يشوف فيه صورة محسن اخيراً تذكر من من يكون ياسر ايه يعرفه وتقابل معه قبل اربع سنوات في الديره وتضارب معه مع محسن ولد عمه تقدم بخطوات ثابته حتى وقف قدام ياسر وخمه من ياقته حتى لصقت كتوفهم ببعض وهمس له بخبث/.......... ثم دفه بعيد عنه من شاف نظرات الرعب بعيونه وتحرك ... بجاد رفع عيونه لـ ياسر وابتسم بجمود
وهو يشوف فيه صورة محسن اخيراً تذكر من من يكون ياسر ايه يعرفه وتقابل معه قبل اربع سنوات في الديره وتضارب معه مع محسن ولد عمه
تقدم بخطوات ثابته
حتى وقف قدام ياسر وخمه من ياقته حتى لصقت كتوفهم ببعض وهمس له بخبث/..........
ثم دفه بعيد عنه من شاف نظرات الرعب بعيونه
وتحرك بنفس خطواته متجاوز ليث اللي وجه معرق من العصبيه واتجه للفصل لأن الجرس دق معلن عن بدا اللجنة الثانيه للاختبار
سياف حرك شفايفه العلويه بستغراب من لمح شتات واهتزاز وقفت ياسر المذعور
ليث ازدرد ريقه وتقدم من ياسر والموقف اثار الشكوك والجنون براسه وش قال له بجاد حتى يقطع لسانه وخليه مايسوى فلس بعد ما كان يتكلم بثقه شد ياسر من عضده/وش قال لك علامك انلخمت!
ياسر سحب يده اللي ترجف بحرقه وحقد /انسى اللي قلته
ليث رجع يشده بقوه اكبر/وش بينكم وش فيك ترجف
ياسر شتت نظراته بقهر وغل مايقدر يتكلم بس والله يا النجس بجاد ان اسفك دمك يالـ**
وهمست بجاد ترن بأذنه مثل السم(سد حلقك لسده بعار يلحق عائلتكم للقبر ولا ناسي هنادي الحب ترا كل فضايحها عندي سترت عليها مره والمره ذي ان ما انكتمت فاعتبر ان سمعتكم ودعت)
ليث هزه بقوه /ياااسر اكلمك انا
ياسر شد على يد ليث/ليث انت تعرف بغلاتك عندي تكفى طلبتك ابعد عـنه |
|
في اللجنة الاختبار
كان اخر وحد دخل اللجنة ليث
وهذا وتر بجاد اللي كان ينتظر دخوله
تبادلو النظرات لجزء من الثانيه
ثم صدو عن بعض بسرعه خاطفه
ليث يركز ب الاختبار بس عجز
لـ اخر دقيقه في الاختبار قدر يجمع بقايا عقله ويحل
بعكس بجاد اللي حل الصفحه كامله على غير العاده مفرغ فيها كل طاقة عقله

انتهى الاختبار

وطلعو للبيت بدون محد منهم يكلم الثاني
دخلو البيت وكانت العنود بانتظارهم/بشرو كيف الاختبار
ليث بآليه/زين
العنود /يالله اجل الغدا جاهز تعالو تغدو
ليث لوح بيده بضيق/ما ابي الغدا بطلع انام لحد بصحيني
وصعد الدرج
العنود باستغراب تناديه/تغد قبل ..ليث لـيث
لتفتت على بجاد /وش فيه لـيث
بجاد تحرك للمغسله/مدري

العنود رفعت حاجبها بشك/متهاوشين
بجاد ينحني على المغسله ويغسل وجهه/ لا
العنود تاففت بعد مافقدت الامل انه يجاوبها..
جلس على الغدا
مع الكل باستثناء ليث وجيلان اللي طلعت من اختبارها على المستشفى

جالس على سفره بدون ما ياكل لقمه
الغصه اللي بحلقه اكبر من انها تسمح للاكل بـ المرور
وش اللي سويته يا نذل ليش تهدده بـ عرضه
مالقيت ذا الاسلوب الرخيص لو انك ذبحته ولا قطعت لسانه كان اصرف
قد قدرت تتحمل ألم طعنة سكين عشان تستر عرض مسلمه
والحين ما قدرت تتحمل لسان يلعلع بسم !؟
ولا تهدده بعرضه !؟
العنود نزلت ملعقة
Read more
ازاي اعمل ترانسفورميشين في وقت قياسي؟ اكل ايه و اتمرن ازاي! انام امتى و اصحى امتى؟ طب لما ابدأ ...
Media Removed
ازاي اعمل ترانسفورميشين في وقت قياسي؟ اكل ايه و اتمرن ازاي! انام امتى و اصحى امتى؟ طب لما ابدأ دايت آكل اول وجبه امتى؟ طب وجبة قبل التمرين هتكون إيه؟ آكل إيه بعد التمرين؟ إيه أحسن مكمل يساعدني على الترانسفورميشن دا؟ كل دي أسأله بتيجي فدماغنا سواء لسه بادئين تمرين و عندنا هدف او بنحاول ... ازاي اعمل ترانسفورميشين في وقت قياسي؟

اكل ايه و اتمرن ازاي!
انام امتى و اصحى امتى؟

طب لما ابدأ دايت آكل اول وجبه امتى؟

طب وجبة قبل التمرين هتكون إيه؟

آكل إيه بعد التمرين؟

إيه أحسن مكمل يساعدني على الترانسفورميشن دا؟

كل دي أسأله بتيجي فدماغنا سواء لسه بادئين تمرين و عندنا هدف او بنحاول نحسن من اللي احنا فيه كشكل و صحه عامه ... مبدأياً انت عشان تدخل الچيم لازم يكون معاك حاجتين يا عِلْمْ يا إما صاحب عِلْمْ ... عشان تقصر على نفسك المسافه و توصل للانت عايزه بخطوات ثابته فالاحسن و انت رايح تتمرن يتكون دارس اللي بتعمله ياتاخد معاك حد فاهم يا تشترك مع مدرب معتمد ذو علم يساعدك على اللي انت عايز توصله .

الالتزام يعني انك متخرجش عن الاطار اللي انت رسمته لنفسك و الا بعد الانتهاء من الوصول للانت عايزه.

الاستمرار هو انك تكمل بعد ما توصل للانت عايزه عشان تبقى في تطور مستمر و الاستمرار هيعلمك و هيديك خبره كبيره .

النتيجه اللي انت هتوصلها هتبقى سلاح ذو حدِّين اول حد من السلاح هو انك تبقى فخور بنفسك و تقتل بيه اي ملل و اي حاجه ممكن تبوظ صحتك و اللي انت عملته تاني حد هو الاستسلام في شكل الرضا آل يعني ايه بقى انت خلاص كدا الحمدلله وصلت للانت عايزه فجبرت كدا خلاص فتبطل تمرين او تلخبط في الاكل و يحصل طبعا نتيجه عكسيه.

اتمرن و غير من نفسك و لو محتاج مساعده ابعتلي رساله
#hurghda #goldsgym #muscle #weightlosstransformation #onlinetrainer #jat #egypt #goldsgymhurghada #gains #lifestyle #lifegoal #workout #exercise #transformation #motivation #motivationmonday #چيم #مدرب #مصر
Read more
الاثنين ١٤نوفمبر <زواج بنت ام ناصر -الجاره> ميرام : بناات خذيتو الروج الاحمر ؟ مهره : لاماخذيته ...
Media Removed
الاثنين ١٤نوفمبر <زواج بنت ام ناصر -الجاره> ميرام : بناات خذيتو الروج الاحمر ؟ مهره : لاماخذيته تبين حقي ؟ ميرام : لا الحين ادور روجي من اللي خذاه ياربي الحين وين القاه ، وقعدت تحوس باغراضها جت ريما وهي كاتمه الضحكه : بناات مهره وهي تخط الكحل ومغمضه : هممممم ميرام وهي للحين تفتش : وش تبين ؟ ريما: ... الاثنين ١٤نوفمبر <زواج بنت ام ناصر -الجاره>
ميرام : بناات خذيتو الروج الاحمر ؟
مهره : لاماخذيته تبين حقي ؟
ميرام : لا الحين ادور روجي من اللي خذاه ياربي الحين وين القاه ، وقعدت تحوس باغراضها
جت ريما وهي كاتمه الضحكه : بناات
مهره وهي تخط الكحل ومغمضه : هممممم
ميرام وهي للحين تفتش : وش تبين ؟
ريما: شوفوني . لفو عليها وماتو ضحك على شكلها كانت تحاول تسوي اي لاينر بسيط وحوست نفسها دخلت زها : ها بناات احسن كذا ولا ....
شافتهم ميتين ضحك وحتا ريما لفت عليها الاوجهها كله مخبص وهي تضحك مسكتها وجلستها على كرسي التسريحه ومسحت اللي على وجهها زها : انتي يعني ماتعرفين ولا تستهبلين ؟
ريما ببرائه : والله ما اعرف وحاولت وشوفي النتيجه
دخلت عليهم ساره بفستان وردي وجت وسط الغوفه ودارت : ها كيف حلو فستاني ؟! ميرام وهي تبوسها : انتي احلا وحده بيننا .
ساره مسكت خدودها بحياء :الله .
ريما : بس غيري الشوز والبسي الفلات قولي لسيما تعطيك ياها .
ساره : لاا انا احب هذي طيب
زها : ريما لاتتحركين مقدر احطه لك زين .
ريما : طيب طيب .
سلطانه دخلت وهي معها عبايتها .
سلطانه : مرحباا يالله ما خلصتن ؟
ميرام وهي تمسك شنطتها : يالله يالله انا خلصت
ريما : وانا بعد خلصت يسلمو زها عذبتك معي
زها : لا عادي يالله خلصتي مهره ؟
مهره : اي جاهزه ننزل ؟! سلطانه : يالله . ونزلن البنات وكانت اشكالهن وحده ازين من الثانيه .
ام جراح : بسم الله ماشاء الله اقرن على انفسكن
زها بثقه : بنات مايحتاج تقرن مافيه شي يحسدونكن عليه بس انا الله يستر لا زم اقرا .
مهره : والله لو ماني خايفه على برستيجي كان قمت وذبحتك .
سلطانه : كلكن ماشاءالله لا تذابحن والبسن عبيكن
ميرام : هههههههههههه خبول .
ام عبدالعزيز : ريما ساره وينها يالله بنمشي .
ريما تنزل عبايتها : انا بذبحها هذي تختفي فجأه
وتمشي بسرعه راحت دورتها فوق مالقت احد وراحت للمجلس اللي بين الحريم والرجال وهي لابسه الكعب ويالله تمشي وكان فيه عتبه ماشافتها وطاحت على وجهها حست جسمها تكسر وشعرها الناعم جاء على وجهها وسمعت ضحكت ساره عصبت وابعدت شعرها الا شافت سلطان ووجهه احمر كاتم الضحكه حست ودها تبكي من الفشله قامت بسرعه ومسكت يد ساره بسرعه وخذتها وساره تضحك وسلطان طلع وضححكك على شكلها اما هي جت عند البنات
امها : وش فييك ؟
ساره وهي تضحك : ماما ريما طاحت بقوه على الارض .
ريما : والله لو ماتسكتين لاذبحك .
امها : بسم الله عليك يوجعك شي ؟
ريما لبست عباتها : لا ما يوجعني شي
زها : عادي عادي ريما تصير بكثره .
ريما : ايه بس مو قدام احد .
وطلعت زها وريما والباقين يل
Read more
بنت الأصول رزق إنك تتزوج بنت من عيلة محترمه ده أمر طبيعي ، لكن إنك تتزوج بنت أصول ده موضوع تاني خالص ...
Media Removed
بنت الأصول رزق إنك تتزوج بنت من عيلة محترمه ده أمر طبيعي ، لكن إنك تتزوج بنت أصول ده موضوع تاني خالص بنت الأصول ليها مميزات لن تجدها إلا ف بنت الأصول اللى متربيه ف بيت راجل و متربيه ع ايد أم م الأساس بنت أصول . - بنت الأصول عينيها مليانة حتى لو من بيت متواضع ماديا والله مليها علاقة بغنى أو فقر دى تريية ... بنت الأصول رزق
إنك تتزوج بنت من عيلة محترمه ده أمر طبيعي ، لكن إنك تتزوج بنت أصول ده موضوع تاني خالص
بنت الأصول ليها مميزات لن تجدها إلا ف بنت الأصول اللى متربيه ف بيت راجل و متربيه ع ايد أم م الأساس
بنت أصول . - بنت الأصول عينيها مليانة حتى لو من بيت متواضع
ماديا والله مليها علاقة بغنى أو فقر
دى تريية و قناعات شخصية وشبع من الأساس
مش هتحس معاها بانهاا نفسها ف الدنيا كلها وطماعه
وعنيها فارغه أبدا ومصروعه ع كل شىء - بنت الأصول تديها 100 جنيه تحمد ربنا و تكون ف عينها 1000 جنيه تعيش معاك وتحمد ربنا ولو بمبلغ
ضئيل من المال لا تتكبر ولا تضايق ولا تشتكى - بنت الأصول لما الزمن يميل عليك تستحمل معاك مهما ضاقت الدنيا ومهما أسودت الدنيا بتلاقيها تقولك لسه الدنيا رمادي ما أسودت بتحس معاها أن لسه الدنيا بخير - بنت الأصول لما يحصل مشكله بينكم ممكن تعاتبك بكلامها بس مستحيل تهينك أو توطي راسك - بنت الأصول قبل ما تفكر بالغلط بتلاقي أصلها يردها عن الغلط أصلها رومانة الميزان اللى بتوزن حياتها - بنت الأصول ف عز زعلها منك لو تشوفك اتضايقت بتلاقيها واقفة جنبك وف ضهرك ومعاك وسند ليك وتقولك ماتقلقش أنا معاك مش هسيبك عمرها ما تتخلى عنك - بنت الأصول ف غيابك تتكلم عليك وتمدحك أحسن ما بتتكلم قدامك حتي تثبتلك وتثبت للجميع أنها تحبك - بنت الأصول واقفة جمبك و تستحملك ع الحلوة و
ع المره معاك - بنت الأصول بتعملك اللي أنت عايزة و بتعمل ع راحتك حتي لو ع حساب راحتها و اعصابها - بنت الأصول راجل ف الشارع وف بيتها ست البنات - بنت الأصول لا يمكن تخونك ولا تخون ثقة أهلها فيها ولا تخون تربية أهلها ليها بنت الأصول الحرة الخيانة متعرفهاش تعرف يعنى أيه شرف وكرامة و عزة نفس - بنت الأصول لا يمكن تصغرك أبدا لا قدام حد ولا قدام نفسها - بنت الأصول لا يمكن تقلل م شأنك قدام أهلها - بنت الأصول تراعى ربنا فيك وف بيتك وف أولادك وتحاول أنها تربيهم ع اللي هي أتربت عليه - بنت الأصول لا يمكن تخرج أسرارك برا بيتك حتى لو لأقرب الناس ليها بنت الأصول عارفه أي ممكن تتكلم فيه حتى مع أقرب الناس ليها مامتها وأي اللى مش ممكن تتكلم فيه مع حد مهما كان قريب منها حتى لو مامتها أو أختها
بتحافظ ع أسرارك وبيتك حتى قدام أقرب الناس - بنت الأصول مادام خرجت م بيت أبوها وبقت ف بيتك بقيت أنت كل اللى ليها فحافظ عليها ومتخليهاش تزعل
#بنت_الاصول_رزق 👌🏻✋🏻✋🏻 اختااااارواااا صح ✋🏻❤
#Omaima
Read more
فجاة وهي تمشي ضربت في شي جواهر :معليش اسفة ندى :اووووه جواهر انا برضو ما انتبهت لك جواهر :صدفة ندى ...
Media Removed
فجاة وهي تمشي ضربت في شي جواهر :معليش اسفة ندى :اووووه جواهر انا برضو ما انتبهت لك جواهر :صدفة ندى بابتسامة : اي جواهر تكتفت : الا وش مطلعك من الحين شوفي الساعة ٣:٣٠ ندى : سااااالفة طويلة المهم احمد مو في البيت وادق عليه ولا يرد جواهر : انا برضو عندي مشكلة ندى :وش هي جواهر : في ناس في غرفة رائد ندى ... فجاة وهي تمشي ضربت في شي
جواهر :معليش اسفة
ندى :اووووه جواهر انا برضو ما انتبهت لك
جواهر :صدفة
ندى بابتسامة : اي
جواهر تكتفت : الا وش مطلعك من الحين شوفي الساعة ٣:٣٠
ندى : سااااالفة طويلة المهم احمد مو في البيت وادق عليه ولا يرد
جواهر : انا برضو عندي مشكلة
ندى :وش هي
جواهر : في ناس في غرفة رائد
ندى عقدت حواجبها: كيف يعني اذا كذا اكيد نقلوه لغرفة ثانية
جواهر : لا مو كذا رائد في الغرفة
ندى : خلينا نشوف
جواهر:طيب يلا
وراحو لغرفة رائد
فتحت جواهر باب الغرفة بخفيف وأشرت لمدى على اللي نايمين
ندى ابتسمت:ياحليلهم
جواهر بصدمة : وش ياحليلهم انتي بعد
ندى وهي تسكر الباب : الناس اللي تقولين عنهم يا حبيبتي هم أقارب رائد ما تشوفينه كيف مبتسم
جواهر : اها ايه
ندى وهي تمشي للمصعد : اللي نايم على الكنب سلطان عّم رائد اما اللي مع رائد على السرير هو ريان اخوه اما الأخير المزه هذاك ههه هو فهد عمه الثاني
جواهر : معليش ماكنت ادري
ندى : عادي تصير
جواهر تغير السالفة: طيب الحين وين احمد
ندى تنهدت بحزن : مادري بس اتوقع في الشقة اللي فيها ربعه
جواهر : خلينا نروح نشوف
ندى : طيب
وراحو لشقة هايل اللي فيها احمد
جواهر بتعب : لمشوار طويل مرهههه
ندى :ايه
جواهر : يلا ليه واقفة افتحي الباب
ندى بتردد :طيب بس دقيقة هم يدقون الجرس بعدين الباب
جواهر : طيب يلا اشوف
دقت ندى الجرس
وماحد رد
بعد دقيقتي شوي كذا فتح الباب
الحوار بالإنجليزي بس بكتبه بالعامي
الرجال:مين أنتم
ندى بخوف :معليش غلطانين
الرجال سكر الباب
جواهر :ييييمة شفتي شكله
ندى :ايييه
جواهر :شكلنا رحنا الشقة الغلط اتوقع هاذي
ندى : ايوه شكلي غلطت
جواهر دقت على الجرس
وسمعو صوت صراخ و باين انه ضرب
ندىبسسسسرعة : تعالي ندخل
جواهر بخوف :لا طيب ءءء خلاص ادخلي
شافو هايل و احمد يتضاربون
احمد بصراااخ : ندى جواهر ابعدو
#توقعاااااتكم
#قلبي_مايتحمل_amal
Read more
البارت الثامن راحت لغرفتها وتحاول تطرده من افكارها بس ماقدرت مره يطري عليها انه يسكر وتتعوذ من ابليس ...
Media Removed
البارت الثامن راحت لغرفتها وتحاول تطرده من افكارها بس ماقدرت مره يطري عليها انه يسكر وتتعوذ من ابليس ومره يطري عليها انه متزوج وعشان كذا ما يتكلم كثير واذا احد سأله يكون جوابه محير اكثر من انه مرشد وكثير اسئله طرت على بالها واخر شي غلبها النوم ونامت حتا الكتاب ما فتحته قامت على صلاة الفجر وهي خايفه ... البارت الثامن
راحت لغرفتها وتحاول تطرده من افكارها بس ماقدرت مره يطري عليها انه يسكر وتتعوذ من ابليس ومره يطري عليها انه متزوج وعشان كذا ما يتكلم كثير واذا احد سأله يكون جوابه محير اكثر من انه مرشد وكثير اسئله طرت على بالها واخر شي غلبها النوم ونامت حتا الكتاب ما فتحته
قامت على صلاة الفجر وهي خايفه ماذاكرت ابد وهي تروح تصلي وتدعي ان الله يسهل عليها ويرشدها الطريق الصح ويبعدها عن طريق احمد اذا كان هالشي يضر اي منهم قامت وهي تستغفر اخذت كتابها وطلعت مرت على غرفة مهره وشافتها نايمه وكذلك ميرام وريما جتها كئابه ان البيت كله فاضي ومظلم وبارد رجعت غرفتها واخذت بطانيه خفيفه بلون بنفسجي غامق ونزلت شوي شوي لانها تخاف من الظلمه وراحت ركض للمطبخ ولعت اللمبات وللحين قلبها يرقع وهي تكلم نفسها : خلاص زها استغفر الله مافيه شي يخوف -وبحزن- انتي شفتي الاعظم من كذا . وفتحت الثلاجه واخذت لها عصير ولما سكرت الثلاجه شافت الخدامه وشوشتها طايره شهقت ورجعت على ورا، زها: بسم الله الرحمن الرحيم انتي ماتعرفين تقولين شي قبل تدخلين 😠
الخدامه : مدام حتا انا خوف فكر هادا حرامي
زها: لا هذا انا . وصبت لها كوب وناظرت في الخدامه اللي عيونها متعلقه بالكوب وصبت كوب ثاني ومدته لها ،الخدامه: شكراً مدام انتا كويس كتير .
زها :تعالي قولي لي وش عملو امس ؟
الخدامه وهي تشرب العصير : مافيه سوي شي بس هادا مدام كبير اوم ناصر يجي
زها : ايه وبعد ؟! .
الجمعه ٢٧ مارس / ملكة جراح وميرام
هاليوم اللي بالنسبه لابطال هالليله سعاده مع حزن
وكانت ميرام البنت اللي كلٍ يتمنى يصير زيها جمال ودلال وعز وفوق كذا دلوعة ابوها على الكوشه و تعالت اصوات الزغاريت لما دخل الامير على اميرته دخل وعيونه تعلقت بشريكة حياته منزلة عيونها على الارض ورفعتها وبانت لمحة الحزن اللي كسرت قلبه باس راسها وجلس بجنبها لبسها الخاتم ولبسته ويدها ترتجف ناظرت الفرحه بعيونه وانكسرت داخلها اشياء كثير جلس شوي وبعدها طلع لانه مايعجبه هالاجواء مع انه كان بقمة السعاده حست بشعور غريب لما طلع راحه على حزن واشياء كثير متضاربه بس الواضح انه راحه من خروجه ماقعدت خمس دقايق الا وجت ام جراح .
Read more
(استغفرالله ، سبحان الله ) - - قعدنا نركض بسسرعه ماصدقنا شفنا الشارع اللي بدا يضحك من الفرحة واللي ...
Media Removed
(استغفرالله ، سبحان الله ) - - قعدنا نركض بسسرعه ماصدقنا شفنا الشارع اللي بدا يضحك من الفرحة واللي يبكي لكن من ذا اللي عند نهاية الغابه ...!!! كنا مترددين نروح له ولا لا !! وكل ما اقتربنا زادت الريحه اكثر وأكثر ...! غريبه ريحة وش ذي اللي بنهايه الغابه زاد فينا الفضول اننا نشوف وحنا نمشي سمعنا صوت ... (استغفرالله ، سبحان الله ) -
-
قعدنا نركض بسسرعه ماصدقنا شفنا الشارع اللي بدا يضحك من الفرحة واللي يبكي لكن من ذا اللي عند نهاية الغابه ...!!! كنا مترددين نروح له ولا لا !! وكل ما اقتربنا زادت الريحه اكثر وأكثر ...! غريبه ريحة وش ذي اللي بنهايه الغابه زاد فينا الفضول اننا نشوف وحنا نمشي سمعنا صوت احد يطيح ورانا لما التفتنا لقيناهم يسحبون مهند ومهند بدا يصصصاارخ بصوت عااالي ، كانت اللي تسحبه عجوز لابسه كانها عباييه بيضاء ومعها عصا وتعجر لكنها سريعة وشكلها يخووف ، انا وتركي ما قدرنا نسوي شي من الخوف يعني نشوف صديقنا ينسحب ويسحبوه جن بعد ...! لكن تذكرت شي واحد يمكن يساعدنا وسويت مثل ماسوى مهند يوم قتل ذا الجني الصغير ، اخذت خشب بديت اضرب العجوز ذي ..! لكن ما احس انهها تتالم ابد والغريب ان رأسها يصب دم مع كل ضربه ..! يعني معقولة تتألم ؟!! لكن ماحسينا فيها تتألم ابد كل نضارتها على مهند وتسحبه آيه تسحبه كانت تسحب مهند بحقد ونضرات غريبه وقاعده تتمتم باللسانها ، بديت امسك يد مهند بقوه وتركي مسكني لكن العجوز ذي كانت أقوى منا بكثثثثير ...! وهنا تذكرت شي من البدايه المفروض نسويه وهو سلاحنا الوحيد هو ذكر الله ، اول ماقلت بسم الله ناظرت العجوز فيني بخوف وصارخت صراااخ عااالي وبلمحه بصر اختفت ....! مهند بدا يضحك ويضحك ويركض ...! قال تركي خلاص الرجال انهبل وعقله طار ...! يعني نتركه ي بدر هنا ؟ الجن مارح يتركوننا ألما يأخذون حقهم منا ...! رديت عليه وقلت من جدك انت !! هذا هو الشارع وقربنا نطلع من الغابه ذي وتقول نتركه ..!! مسكت يد مهند ومهند لازال يضحك ويلف رأسه يسار ويمين ويغني ...! كملنا مّشي ومثل ماقلت لكم زادت الريحه في نهايه الغابه وأتوقع انها ريحه جثه ، وكانت فوق معلقه على الشجرة !! ويوم قربنا منها اكتشفنا انه صالح ....! آيه صديقنا صالح ذاك السامج اللي نقول عنه غثيث وماحد يطيقه واليوم مات ...! حزنا عليه كلنا ووجهه مغطى بالدم تذكرنا أيامنا اللي قبل لكن كان يحبنا واحنا نتمنى نفتك منه ، وهو يبي لنا الخير ، وحنا كنا نبي له الشر ، حزنا عليه وماتوقفنا من البكي لدرجه قعدت اضرب واضرب في نفسي ...!! #يتبع "
-
توقعاتكم وش راح يصير ؟؟ -
اذا فيه تفاعل كملت 🔥🔥❤️
قريت ؟ اكتب كومنت يدل انك قريت ي بعدي عشان أشوفك 😻😻
-
Read more
ثالث بوست خاص بالجامعة<span class="emoji emoji1f3e2"></span> . حركوا الصور<span class="emoji emoji1f496"></span> . بنحط ايه ميكب في الجامعة🤔 . ميكب الجامعة احلي حاجة ...
Media Removed
ثالث بوست خاص بالجامعة . حركوا الصور . بنحط ايه ميكب في الجامعة🤔 . ميكب الجامعة احلي حاجة يكون بسيط عشان اسباب كتير؛ وشك يبقي شكله طبيعي و هادي، بشرتك مع الحر ما تعملش حبوب، ما تلاقيش الميكب اتكتل و شكله باظ من الحر و العرق🤭 . في اكتر من طريقة هقولكم عليها نعمل الروتين بتعنا الصبح عادي ... ثالث بوست خاص بالجامعة🏢
.
حركوا الصور💖
.
بنحط ايه ميكب في الجامعة🤔
.
ميكب الجامعة احلي حاجة يكون بسيط🎀 عشان اسباب كتير؛ وشك يبقي شكله طبيعي و هادي🌸، بشرتك مع الحر ما تعملش حبوب، ما تلاقيش الميكب اتكتل و شكله باظ من الحر و العرق🤭
.
في اكتر من طريقة هقولكم عليها💓 نعمل الروتين بتعنا الصبح عادي و نحط صن بلوك☀️
.
💛الطريقة الاولي:
.
لو بشرتك حلوة و مافيهاش حبوب او تصبغات ما تجهديهاش بالميكب.
.
١.لازم تحمي بشرتك من الشمس صيف و شتا، الصن بلوك مش بس عشان ما نسمرش كمان عشان نحمي بشرتنا من التجاعيد و الخطوط الرفيعة و لا قدر الله امراض تانية ☀️
٢.كونسيلر لو عندك هالات و اثار حبوب بسيطة و نثبت ب بودر 👌🏼
٣.نظبط شكل الحواجب مش نرسمهم الا لو حواحبك بايظة خالص بس لو عادية املي الفراغات بس✋🏼 او استخدمي مسكارا شفافة او ماسكارا فيها لون يكون اقرب حاجة للون حواجبك و سرحيهم بالشكل اللي يعجبك عشان يفضلوا محافظين علي شكلهم لاخر اليوم، الحواجب من اكتر الحاجات اللي بتحلي و بتظبط شكل الوش، استخدمي بودر عشان خفيفة لكل يوم💓
٤.بلاشر ممكن كريمي و ممكن باودر يكون الوان هادية بينك فاتح او اورانچ فاتح و ممكن تنت💖
٥.ماسكارا و لو بتحبي تحطي كحل🎀
٦.روچ او مُرطب شفايف او تنت الوانهم تكون هادية🌸
و بسس كدة🙈
.
💛الطريقة التانية: .
لو بشرتك فيها تصبغات او اثار حبوب شكلها واضح.
.
١.صن بلوك ☀️
‏٢.bb cream او cc cream يكون تغطية كويسة و نثبت ببودر، بلاش كريمات اساس عشان ما تجهديش بشرتك كل يوم💖
٣.كونسيلر لو في هالات و نثبته مع ال bb او ال cc cream.
٤.نظبط الحواجب🌚
٥.بلاشر كريمي او بودر🎀
٦.ماسكارا و كحل لو تحبي💛
٧.تنت او روچ 💄
.
🌸 في tip بعملها، ممكن احط برونزر بدل البلاشر او الاتنين مع بعض بشكل خفيف.. و باخد من البرونزر احط علي الجفن المتحرك او علي كسرة العين عشان اعمل كونتور شوية لعيني.
.
و بس كدة🙈 يا رب يكون البوست عجبكوا و لو عندكوا اي اسألك اكتبولي في كومنت💖
.
دُمتم بخير🌸
Read more
( سبحان الله ، الحمدلله ) ( لايك قبل ماتقرا ) - - فاضطروا انهم يودوني السعوديه ويحققون معي ... وصلت ...
Media Removed
( سبحان الله ، الحمدلله ) ( لايك قبل ماتقرا ) - - فاضطروا انهم يودوني السعوديه ويحققون معي ... وصلت السعوديه واستغربت أكثر يوم شفت عايلة صالح وعايله تركي ومهند ... بدوا يسبوني ليش تقتل ولدنا بناخذ حقنا منك الله لايسامحك و.....و... ..ماقدرت افسر لهم لان الشرطة ظلوا ماسكيني بقوه كأني مجرم ومكلبشين ... ( سبحان الله ، الحمدلله )
( لايك قبل ماتقرا )
-
-
فاضطروا انهم يودوني السعوديه ويحققون معي ... وصلت السعوديه واستغربت أكثر يوم شفت عايلة صالح وعايله تركي ومهند ... بدوا يسبوني ليش تقتل ولدنا بناخذ حقنا منك الله لايسامحك و.....و... ..ماقدرت افسر لهم لان الشرطة ظلوا ماسكيني بقوه كأني مجرم ومكلبشين رجلي ويدي وبعدها ودوني لسجن لأن بكرا يوم محاكمتي .. شفت نااس كثييير حسيت انهم مدخليني مستشفى مجانين مو سجن .. جلست في الزاوية لحالي وفجاءة .. نادا الشرطة باسمي ي بدر استانست قلت الحمدلله بطلع من هنا .. لحظه لحظة اللي قام قبل شوي وش يبي .. ! اكتشفت انه اسمه بدر هو !! اخذه الشرطي وطلع عنده زائر وبيجي ، قعدت اناظر في المساجين بخووف وحسيت بضيقة وطفش الما جاني واحد جنبي اسمه محمد وبدا يسولف معي وسالني ..؟ وش جابك هنا يعني وش تهمتك ؟ رديت عليه وقلت مظلوم بقتل ثلاث اشخاص اللي هم اصدقائي ناظر فيني بخووف وقال قتلتهم !! وأصدقاك بعد اجل فكني من شرك .. وابتعد عني وراح لكن رجع لي مره ثانيه وقال كاني سمعتط قبل شوي تقول مظلوم ؟ رديت عليه وقلت ايه ايه وبديت اقول به السالفة تعاطف معي وقال لي الله يعينك وانا مثلك مظلوم ماسالته وش السالفه لأن ماكان لي خلق اسئله وتعبان ، رجع الشخص االي اسمه بدر مثلي من الزيارة وكان يناظر فيني بحقد ونظرات شر !! سالت محمد وقلت شوف شوف ذا وش فيه يناضرني كذا !! كانه يعرفني او يبي يسوي فيني شي .! رد علي وكلامه ذا خوفني اللي هو " انتبه لاتقرب منه ذا تراه قاتل خمس اشخاص من المساجين اللي هناا !! بدون سبب لكن دامه يناظر فيك كذا فانتبه لنفسك ، رديت عليه بصوت عالي وقلت ليشش وش سويت له ذا ما أعرفه ولا يعرفني بعدين توني داخل السجن يعني مايعرفني ... رد علي وقال عااد علمتك انتبه منه ...يتبع -
-
توقعاتكم بدر الثاني وش يبي من بدر ؟ -
اذا ماعندك توقع اكتب شي يدل انك قريت تفااعلووا ♥ #منشن ~
Read more
البارت التاسع خلا المجلس الا من انفاس الثنين جراح-ميرام جراح : مبروك ميرام ميرام بصوت مبحوح : ...
Media Removed
البارت التاسع خلا المجلس الا من انفاس الثنين جراح-ميرام جراح : مبروك ميرام ميرام بصوت مبحوح : الله يبارك بك جراح مايدري وش يقول قعد يتأمل بوجهها الفاتن وبنظراتها اللي ما ارتفعت عن الارض جراح : ميرام ميرام : هلا جراح : ارفعي عيونك . ميرام ماتحركت رفع راسها بيده وارتفعت عيونها له وتكسرت ... البارت التاسع
خلا المجلس الا من انفاس الثنين جراح-ميرام
جراح : مبروك ميرام
ميرام بصوت مبحوح : الله يبارك بك
جراح مايدري وش يقول قعد يتأمل بوجهها الفاتن
وبنظراتها اللي ما ارتفعت عن الارض
جراح : ميرام
ميرام : هلا
جراح : ارفعي عيونك . ميرام ماتحركت رفع راسها بيده وارتفعت عيونها له وتكسرت الف كسره وحسره بداخلها ,ميرام : جراح بقول لك شي ؟!
جراح : يا زين اسمي لما نطقتيه قولي يا عين ابوي
ميرام ندمت انها تكلمت وتبي تصرف الموضوع : انا انا كنت بقولك ءء ونزلت راسها ولا قدرت تتكلم من الغصه اللي مسكت حلقها وقالت : انا ما اليق لك،جراح وبعصبيه حاول يخفيها شوي : نعم ؟وليش ماتليقين لي ؟! ميرام بسرعه : لا لا لايروح بالك بعيد انا ونزلت راسها
جراح : ميرااام تكلمي بسرعه احترق دمي
ميرام : انا مريضه ومرضي ماله علاج وابي قبل يصير شي بيننا نتطلق .
< نتطلق > نزلت عليه هالجمله مثل الصاعقه شلون يطلق روحه اللي تعلق بها شلون يكمل حياته مع غيرها , بهاللحظات اللي جراح مصدوم بها وقفت ميرام تبي تطلع جراح وقفها : كل داء له دواء وش اسم المرض ؟
ميرام : دواءه اني اصير عميى او مجنونه او افقد سمعي او بصري
تقطع قلبه على كل حرف نطقته ورص على اسنانه : وش اسم المرض ؟
ميرام : ورم بالراس . وطلعت بسرعه وهي مخنوقه وتحس ودها تفجر نفسها من هالحياة اللي ما عدلت معها .
السبت ١٠ نوفمبر /يوم عادي مافيه اي شي غير ان زواج ميرام وجراح بعد اسبوعين والاجواء ساكنه وميرام وجراح بحالة قهر وعطف .
الساعه ١٠:٣٠م
كانو الكل متجمعين بنات وشباب وكبار واطفال بالمجلس يسولفون الا ابو عزام مو موجود بالمجلس وعلى كلام ابو سلطان انه جلس بالشركه لان فيه شغل سري .
ميرام مع مهره وريما : ايه طيب شلون روجهم ثابت
مهره : اي خويتي شرته تقول انه يومين وهوثابت حتى لو غسلته .
ريما : ماشاءالله شكله حلو وش قلتي اسمه؟
الخ .... من سوالف البنات .
اما زها كانت تلعب مع ساره وتسولف معها وبنفس الوقت تراقب تصرفات احمد الغامضه واللي تثير الفضول فيها .
Read more
أحمد باستنكار/لا بس حصلت منك ومنه مكالمات لليل وش فيكم اشغلتوا بالي ليث هدا/أحمد احلف انك ما تعرف بمكان بجاد أحمد بخوف/بجاد وش فيه والله العظيم ما شفته من اربع ايام ليث فرك جبينه/له يومين ما ندري عنه عبدالرحمن اللي سمع المكالمه/أحمد تكفى اذا تعرف وين ممكن نحصله قول لي أحمد سكت للحظه وبتخمين ... أحمد باستنكار/لا بس حصلت منك ومنه مكالمات لليل وش فيكم اشغلتوا بالي
ليث هدا/أحمد احلف انك ما تعرف بمكان بجاد
أحمد بخوف/بجاد وش فيه والله العظيم ما شفته من اربع ايام
ليث فرك جبينه/له يومين ما ندري عنه
عبدالرحمن اللي سمع المكالمه/أحمد تكفى اذا تعرف وين ممكن نحصله قول لي
أحمد سكت للحظه وبتخمين / بجاد طلع من البيت متضايق ؟
تبادلوا النظرات بينهم باستغراب
ليث/ايه
أحمد/ليث ابتعد عن اللي حولك وقفل السبيكر
خالد بعصبيه/انت فاضي وش اللي يبتعد قول اللي عندك واخلص علينا
ليث تجاهل خالد وقفل السبيكر وابتعد عنهم شوي/قفلته
أحمد/اول شي بجاد جواله معه
ليث /ايه اتوقع
احمد /بحثتو عن موقعه عن طريق العثور على الايفون
ليث ضرب راسه بغباء كيف فاتته هذي الحركه/لاااا
أحمد /ابحث عنه الحين بدون ما تثير شك اهلك وبهدوء لاني ما اضمن الوضع اللي بتحصل بجاد فيه
ليث بخوف /وش قصدك؟
أحمد /ابحث الحين واعلمك ان تحدد موقعه
ليث يبعد الجوال عن اذنه/خلك معي يا أحمد
فتح تطبيق العثور على الايفون ودخل ايميل وباسوورد بجاد لانه هو اللي سواها له
اتسعت عيونه بمشاركة شفايفه بابتسامه وتنهيد براحه
بدون شعور ركض بكل مافيه من طااقه اللي انتعشت فيها روحه
خرج يركض و بيده الجوال يتبع الاشارة وبصوت عالي لـ ابوه اللي يناديه بخوف/ياا يبه بروح اجيبه واجيكم
خالد تحرك بيتبعه
لكن عبدالرحمن مسكه /خله يروح هو بيعرف لـ اخوه المهم يرجع

خفف ركض واسفل بنطلونه تبلل بمستنقعات المطر المتفرقه
انحنى بتعب من الركض والجوال بيده وكان يشير لـ دااخــل حديـقة الحي
ناظر من حوله باستغراب وش اللي جايبه هنا
وصااار يتلفت من حوله بالحديقه الخاليه تماماً من الزوار بسبب الامطار
لان مثل هذا الوقت من السنه الكل يطلع للتخيم فـ البر
رفع يده حول فمه ونااد بصراخ عااالي /بجااااااااااااد بجااااااااد
رجع جواله لـ اذنه للحظه نسى من أحمد اللي على الخط/الوووو أحمد
Read more
العنود نزلت ملعقة الاكل بضيق/رشا قومي بقي لـ لخوك غدا مدري وش فيه وجهه ما اعجبني رشا وقفت/ابشري عبدالرحمن/لا ...
Media Removed
العنود نزلت ملعقة الاكل بضيق/رشا قومي بقي لـ لخوك غدا مدري وش فيه وجهه ما اعجبني رشا وقفت/ابشري عبدالرحمن/لا يكون رجعت له حالته والضيقه اللي تجيه العنود وقفت بخوف /مدري بروح اشوفه عبدالرحمن نزل الملعقه ووقف معها وقبل يتحرك ناظر بجاد اللي منزل راسه للاكل/بجاد صار شي بالمدرسه بجاد حرك راسه ... العنود نزلت ملعقة الاكل بضيق/رشا قومي بقي لـ لخوك غدا مدري وش فيه وجهه ما اعجبني
رشا وقفت/ابشري
عبدالرحمن/لا يكون رجعت له حالته والضيقه اللي تجيه
العنود وقفت بخوف /مدري بروح اشوفه
عبدالرحمن نزل الملعقه ووقف معها وقبل يتحرك ناظر بجاد اللي منزل راسه للاكل/بجاد صار شي بالمدرسه
بجاد حرك راسه بذهن غائب بـ لا
عبدالرحمن صد عنه وطلع مع العنود لليث
خالد وقف بلقافه/بروح اشوف معهم

مابقى على السفره الا عروب اللي تراقب بجاد من اول ما جلس ملاحظه عدم اكله
قربت منه بحنيه/بجاد بسم الله عليك من مكدر خاطرك
بجاد رفع راسه لها وبحواجب معقوده
عروب/متزاعل مع ليث ؟؟ معليك عادي تصير بين الاخوان
بجاد /ما..ما تزعلنا
عروب/اجل ليش متضايق انت واياه
بجاد شد قبضة يده بتوتر/انا ا اانا ما كان قصدي والله العظيم ما كان قصدي اهدده بعرضه بس هو هو كان بيفضحني
عروب ألجمتها كلمة "هددته بعرضه" تجاوزتها بـ حثه على الكلام بمجاره/بيفضحك !
بجاد هز راسه بقوه/ايه ايـه كان كااان بيقول لهم من انـا..الكل كان بيعرف من انـا
عروب شدت يد بجاد اللي يتكلم
بطريقه خوفتها/بجاد انت بجااد
هز راسه ووقف وغرس اصابعه بشعره وشده/لا هم مايعرفون محد يعرف هنا ما ابي احد يعرف كافي اهل القريه انا جيت هنا بس عشان ما اسمع احد يقولها لــي
عروب بصوت باكي بخوف/بجاد هدا وش فيك
بجاد رفع يده على اذنه يغطي اذنيه
وصوات كثيره مزعجه تتردد بأذنه بكلمة وحده "يااللـقــيــط االلـقــيــط يااللـقــيــــط"

____
ليث وهو يشوفهم كلهم واقفين فوق راس السرير
نفض المفرش عنه وبتافف/اقول لكم مافيني شي
بس ميت نوم وتعب واخر اختبار ما حليت فيه زين
العنود/ها طيب عشان تريح قلبي انزل اكل لك لقمه عشان خاطري
ليث بضيق/يمه تكفين مالي نفس
عبدالرحمن يسحبه من ذراعه و يوقفه /يلا قوم لا تزعل امك علينا
خالد متعينز على الباب/دلوع الماما والبابا
ليث يدفه لبرا ويطلع/ترا موب رايق لك
زفر بهوا حار مبكوت وهو يسحب رجوله على الدرج
اللي اليوم غريب
ياسر كان يتكلم بثقه عمياء
ولا صراخي سكته
فجأه انخطف لونه من تكلم معه بجاد
وراهم مصيبه مليون بـ الميه يعرفون بعض
وكلام ياسر ما كان عبث
واللي اثبته هو تصرف بجاد الهادي وكان مو مستغرب الكلمه لو غيره كان هجم على ياسر وقتله ايه بجاد شرس وعصبي بتصرفات ليش كـ
قطع شرود ذهنه
صوت انكسار زجااج وتبعه صوت سقوط طاوله نزل يركض من خلفه العنود وعبدالرحمن وخالد اللي دخلو للصاله بنفس الوقت
الطاولة الصغيره مقلوبه والتحف اللي فوقها متكسره
Read more
‏ازيكو يا حلوين<span class="emoji emoji1f36d"></span><span class="emoji emoji1f36d"></span> . حركوا الصور<span class="emoji emoji1f496"></span> . مش عارفة الجامعة هتبدأ امتي بس يا رب اكون نزلت البوست في الوقت ...
Media Removed
‏ازيكو يا حلوين . حركوا الصور . مش عارفة الجامعة هتبدأ امتي بس يا رب اكون نزلت البوست في الوقت المناسب البوست ده هيكون للبنات اللي بتدرس في الجامعةممكن بردو تستفيدي منه لو بتشتغلي🤓 دول نصائح نعملها عشان نقدر ننظم وقتنا بشكل كويس و نقوم الصبح رايقين مش مستعجلين ولا ‍♀️عشان نلحق و في ... ‏ازيكو يا حلوين🍭🍭 .

حركوا الصور💖
.
مش عارفة الجامعة هتبدأ امتي بس يا رب اكون نزلت البوست في الوقت المناسب 😅
البوست ده هيكون للبنات اللي بتدرس في الجامعة📚ممكن بردو تستفيدي منه لو بتشتغلي🤓
دول نصائح نعملها عشان نقدر ننظم وقتنا بشكل كويس و نقوم الصبح رايقين مش مستعجلين ولا 🏃‍♀️عشان نلحق و في الاخر برضو ننسي حاجات، هيوفر علينا نصحي قبل ما ننزل بساعتين و لو اني بتكبري دماغك و تنامي(انا جداا😂) مش هتروح عليكي محاضرة الساعة ٨ 😁
.
‏أولا: الملابس👚👖👟
.
يا ريت لو نحضر الهدوم قبلها بيوم قبل النوم الموضوع ده يوفر علينا الصبح تفكير كثير وقت كبير عشان نعرف هنلبس ايه🤔 ، حضري الهدوم و الشوز و الطرحة لو مُحجبة 🧕🏼
الهدوم تكون الوانها هادية مناسبة للصبح و ممكن غوامق عادي، حاولي الخامات تكون اقطان او تكون مريحة بالنسبالك، في ثوابت زي بنطلون چينز و اسود لو بتلبسي چوب اسود و كحلي و الشوز سودا او بيضا او بيچ بيليقوا علي كل حاجة👍🏼
الاكسسوارات تكون بسيطة؛ ساعة و سلسلة تليق علي الهدوم و ممكن انسيال رفيع كدة مع الساعة❤️
.
ثانيا: شنطة الجامعة🎒
.
‏حاولي تكون عندك شنطة ثابتة او غيريها كل أسبوع او كل كام يوم عشان ما تنسيش حاجة🙊، حاولي يكون لون الشنطة مُحايد عشان يليق علي معظم اللبس زي الاسود او الكحلي او البيچ👜 ، تكون مُريحة عشان لو بتقعدي في الجامعة فترات طويلة ما تزهقكيش، مثلا شنطة كروس(crossbody bag) او بتتشال علي الضهر(backpack) حسب احتياجك، الحاجات اللي لازم تكون في الشنطة هقولكوا عليها في بوست مُنفصل❤️
.
ثالثا: الميكب💄
.
لو انت من النوع اللي بتحطي ميكب الصبح☀️ حتي لو حاجات بسيطة جداا حاولي يكون عندك شنطة محددة لمكياج كل يوم او منظم ميكب صغير ‏عشان تبقي عارفة كل يوم الصبح هتحطي ايه و ما تحتاريش🤭
و ممكن كل فترة تغيري الميكب اللي في الشنطة علي حسب مودك و الالوان اللي نفسك تحطيها💛💙، ده هيساعدك انك ما تدوريش الصبح علي الميكب اللي هتحطيه عشان انتي عارفة مكانه 😁
.

رابعا: الاكل🍳🍞🍎
.
لو مش بتحبي تاكلي من برة او عايزة تحافظي علي وزنك او عاملة دايت، حضري الوجبة اللي هتاخديها معاكي قبلها بيوم و حطيها في الثلاجة عشان تقومي الصبح تلاقيها جاهزة و يادوب تعملي نسكافيه و تنزلي☕️🏃‍♀️
.
إن شاء الله هنزلكوا بوست فيه الحاجات اللي مفروض تاخديها معاكي في شنطة الجامعة و بوست تاني اتطلب مني خاص بالجامعة كمان🏢
.
يا رب يكون البوست افادكم😇 لو في اي سؤال اكتبولي كومنت💖
.
دُمتم بخير🌸
Read more
بعد غيبة ٣ أشهر رجعت لكم مشتاقة <span class="emoji emoji1f614"></span> . مين باقي ما ألغى متابعتي 🙄 بس جّد فكرت أترك الحساب بس كسبت صداقات ...
Media Removed
بعد غيبة ٣ أشهر رجعت لكم مشتاقة . مين باقي ما ألغى متابعتي 🙄 بس جّد فكرت أترك الحساب بس كسبت صداقات ما أقدر أتخلى عنهم و كسبت حُب متابعات الله لا يحرمني منهم . نرجع لموضوع الصورة : الاهتمام بنظافة البشرة . لو - مثلاً - أقولك خذي معجون الأسنان و لا تستعملي فرشة ، نظفي أسنانك بطرف أصباعك ايش حتكون ... بعد غيبة ٣ أشهر
رجعت لكم مشتاقة 😔
.
مين باقي ما ألغى متابعتي 🙄 بس جّد فكرت أترك الحساب بس كسبت صداقات ما أقدر أتخلى عنهم و كسبت حُب متابعات الله لا يحرمني منهم
.
نرجع لموضوع الصورة : الاهتمام بنظافة البشرة 🌸
.
لو - مثلاً - أقولك خذي معجون الأسنان و لا تستعملي فرشة ، نظفي أسنانك بطرف أصباعك ايش حتكون ردة فعلك ؟ أكيد تتوقعي مني استهبل ، مستحيل الأسنان تنظف بفرك الإصبع مع المعجون ، لازم فرشة
.
نفس الشئ تماماً للبشرة ، أغلبكم تستعمل يدها مع الغسول و تفرك و تغسل و خلاص ، من سابع المستحيلات البشرة تنظف من بقايا المكياج و من الدهون و الغبار بفرك ناعم من الأصابع !
.
و كنت في فترة من الفترات أعمل زيكّم ، لين اشتريت الجهاز بالصورة 🍥 و الله و الله من أول استعمال أغرمت فيه ❤️ كأنه أول مرة أنظف فيها وجهي صار يتنفس ، و اختفت لمعة الأنف الدهنية و زادت نعومة وجهي كأنه بشرة بيبي .
.
اللي عندهم الجهاز فاهمين كلامي ، أنا أشوف ضروري يكون عند كل بنت ، هو موجود في سيفورا لكن أنا اشتريته من آمازون و يتراوح سعره بين ٥٠٠ ريال و ٥٦٠ ريال لكن سعره في سيفورا قريب ٧٠٠ إذا ما كان أكثر
.
مرة أتكلمت ملاك الحسيني إنه عيبه الوحيد الشحن لازم كل أسبوع ينشحن و مو عارفة ايه ! أنا آخر مرة شحنته قبل خمسة أشهر و استعمالي له شبه يومي ، فسالفة الشحن مرة ما تعتبر عيب أو شئ سلبي
.
اسم الجهاز كلاراسونيك ، و في منه أنواع هذا النوع اللي عندي اسمه ميا 2 ، و منه ألوان كثيرة اللي عندي موف .
.
طريقتي أبلل وجهي بالموية و أغسل فرشة الجهاز و أحط عليها الغسول و أشغلها و أمشي على كامل وجهي ، عشرين ثانية للجبهة ، عشرين ثانية للأنف و الدقن ، عشرة ثواني للخد الأيمن و مثلها للخد الأيسر
.
تقدري أنتي و اخواتك أو أمك تشتروا كلكم نفس الجهاز ( قطة بينكم ) 🌚 بس كل وحدة لها فرشتها لحالها
.
بالنسبة لصاحبات البشرة الدهنية و المختلطة ، الغسول في الصورة مرة يناسبكم تحبّو أكلمكم عنه ؟ 🙄
Read more
السلام عليكم .. 🙂<span class="emoji emoji1f338"></span> بالله عليك اقرأ بقلبك <span class="emoji emoji2665"></span>️ وإذا لم تشعر أعد القراءة مرة ثانية بقلبك <span class="emoji emoji267b"></span>️<span class="emoji emoji1f49a"></span> من الأحاديث ...
Media Removed
السلام عليكم .. 🙂 بالله عليك اقرأ بقلبك ️ وإذا لم تشعر أعد القراءة مرة ثانية بقلبك من الأحاديث اللي الواحد بيستحي لما يقرأها قول النبي ﷺ : " إن الله يستحيّ من العبد، إذا رفع العبد يديه يدعوه أن يردهما صفراً خائبتين " تخيل ربنا بيستحي من العبد !! وليه يستحي !! نحن أولى بالحياء لأننا نعيش و نحيا ... السلام عليكم .. 🙂🌸 بالله عليك اقرأ بقلبك ♥️
وإذا لم تشعر أعد القراءة مرة ثانية بقلبك ♻️💚 من الأحاديث اللي الواحد بيستحي لما يقرأها قول النبي ﷺ : " إن الله يستحيّ من العبد، إذا رفع العبد يديه يدعوه أن يردهما صفراً خائبتين " 🔸 تخيل ربنا بيستحي من العبد !! وليه يستحي !! نحن أولى بالحياء لأننا نعيش و نحيا بفضل الله علينا ، لكن الله يستحي في حالة "إذا رفع العبد يديه يدعوه أن يردهما صفراً خائبتين" - ربنا بيستحيّ أن تقول يا رب و لا يعطيك شيء !! و مع ذلك .. 🔹السؤال نحن حينما ندعو الله سبحانه وتعالى ، إلى أين يذهب الدُعاء ؟! إيه هي الاحتمالات ؟! علشان نعرف .. إزاي في ناس بتدعي من سنين وتقول : ربنا لا يستجيب دُعائك ؟! و بقالي سنين بدعي و إلى الآن لم أرى دعواتي - يعني مشفتش حاجة اتحققت - ؟!! 🤔 🔸إذا خرجت الدعوة من الإنسان فلها إحتمالات :

#1. إن الدعوة تصعد إلى السماء عند رب العالمين ثم تعود إليك مثل ما طلبت ( يعطيك الله) و ممكن تدعي اليوم يعطيك الله إياها بعد شهر - مباشرة أو تتأخر عنك فترة ⏳ - .
و هناك دعوات للصالحين ظلت سنوات لكن يرونها تتحقق . ☝️ #2. تخرج الدعوة منك و تصعد لأعلى و هي صاعدة إلى السماء ، يكون في نفس الوقت فيه ابتلاء نازل عليك من الله سُبحانه " مرض ، حادث ، حريق ، أي ابتلاء "
فيُقدّر الله سُبحانه وتعالى أن هذه الدعوة الصاعدة تلتقي بالبلاء النازل مع بعض فيتعاركون إلى يوم القيامة - البلاء يُريد أن ينزل فتمنعه الدعوة ، الدعوة تُريد أن تصعد فيمنعها الابتلاء - ⚪و الواحد يقعد يقول انا دعيت ربنا و مفيش استجابة و هو لا يعلم أن هذه الدعوة صرفت عنه بلاء كان المفروض ينزل عليه . ⚪وتسأل فين راحت دعواتي راحت فين ؟! ⚪أنتوا تعرفوا كام دعوة دعيتها و مش شوفتها ؟! و كام بلاء مصروف عنكم و أنتم بخير و نعمة !! ⚪فوالله لولا دعواتكم التي تُصارع الآن في البلاء اللي كان نازل ، كانت حياتكم هتكون غير !! فقولوا الحمد لله 🙂 . ⚪أنت دلوقتي بخير لكن أنت مش عارف ايه هي الدعوة و لا ايه هو الابتلاء اللي صرفته عنك الدعوة اللي كان المفروض ينزل عليك من سنة مثلاً ، لكن الدعوة لازالت تُصارعه . ⚪علشان كده لو أكثرنا من الدُعاء و مش شُفنا شئ ، فثق تماماً بالله إن فيه ابتلاءات كثيرة بتُصرف عنك وأنت لا تدري . ☝️ #3. تصعد الدعوة و توصل للسماء مش لقت حاجة في الطريق ووصلت لفوق ، لكنك مش شفتها و مش رجعت ليك ... فين هيا ؟! لما تروح عند رب العالمين يوم القيامة هتلاقيها تحولت لحسنات و تتحط في ميزانك و تُثقّل ميزانك ⏬⏬
Read more
ازيكوا يا حلوين<span class="emoji emoji1f60d"></span> . النهاردة ريڤيو عن ٣ مُنتجات من شركة إيڤا، الغسول و كريم العين و كريم للبشرة الدهنية<span class="emoji emoji1f338"></span> . <span class="emoji emoji2733"></span>️غسول ...
Media Removed
ازيكوا يا حلوين . النهاردة ريڤيو عن ٣ مُنتجات من شركة إيڤا، الغسول و كريم العين و كريم للبشرة الدهنية . ️غسول B-white: . ١.حلو اوي و بينضف البشرة كويس جدااا و مش بينشفها ٢.من مكوناته الترمس و العرقسوس، الترمس للترطيب و العرقسوس بيوحد لون البشرة و بيساعد انها تفتح و لو في اسمرار من الشمس ... ازيكوا يا حلوين😍
.
النهاردة ريڤيو عن ٣ مُنتجات من شركة إيڤا، الغسول و كريم العين و كريم للبشرة الدهنية🌸
.
✳️غسول B-white:
.
١.حلو اوي و بينضف البشرة كويس جدااا و مش بينشفها💦
٢.من مكوناته الترمس و العرقسوس، الترمس للترطيب و العرقسوس بيوحد لون البشرة و بيساعد انها تفتح و لو في اسمرار من الشمس هيساعد انه يفتحها شوية ☀️
٣.بيدي نضارة للبشرة فعلا مع كل مرة بغسل فيها وشي بحس بفرق 👌🏼
٤.بيشيل اي دهون من البشرة تماما بشكل لطيف و خفيف جدا ف مناسب للبشرة الحساسة🚫 و رغم ان بشرتي مختلطة و فيها مناطق جافة بس ما نشفهاش ولا ظهرها خالص✋🏼
٥.الحلو فيه كمان انه بيشيل الميكب كويس جدا، بغسل وشي مرتين ورا بعض بيكون كل ميك اب الوش اتشال تماما🙏🏼 و اقل كمية بتكفي
٦.بستخدمه الصبح و بالليل و بكمل الروتين بتاعي تونر و مُرطب و كريم عين 👁 .سعره ٢٥ج تقريباً او اقل حاجة بسيطة 💰
.
إن شاء الله هكرر التجربة اكيد💜
.
✳️كريم العين:
.
١.بخلاصه الخيار و الفيتامينات اللي بتساعد في تقليل الهالات و بتقلل الانتفاخ تحت العين.
٢.نسبة الترطيب فيه كويسة و بيعمل زي تبريد شوية لمنطقة تحت العين و ده اللي بيعمل علي تقليل الانتفاخ.
٣.المفروض بيكون فيه لون خفيف اوي عشان يغطي الهالات بس بسيط و مش ملحوظ.
٤.لو عايزة حاجة ترطيب لطيف و مش بتعاني من مشكلة كبيرة في الهالات تقدري تستخدميه و بيكون حلو تحت الكونسيلر، بيكون في احساس بسيط بإنه ملزق بس اديله دقيقتين ينشف هيروح الاحساس ده.
.
طبعا قبل استخدام اي كريم لعلاج الهالات لازم نعرف ايه سببها و نعالجها عشان يكون للمُنتجات ديه تأثير كويس و ملحوظ✋🏼 بالنسبالي نومي سئ جدا ف ما لاحظتش حاجة بالنسبة لتفتيح الهالات🤦🏻‍♀️
.
هرجع اشتريه عشان عجبني جدا ترطيبه و انه بيقلل من الانتفاخ تحت العين 👁
سعره ١٣ج
.
✳️كريم B-white:
.
خفيف عالبشرة و مش دهني خالص و بيطفي اي لمعة في الوش لفترة اطول، فيه حماية الشمس و بيتحكم في اللمعان و كان كويس معايا تحت الفاونديشن بس✋🏼❌ بس عملي حبوب كتير تحت الجلد🌚 و ده يعتبر عيبه الوحيد و للاسف انه عيب كبير ما اقدرش اتغاضي عنه و ما اعتقدش هجرب منه اي نوع تاني 😕 .
اي اسألة اكتبوهالي في كومنت👇🏼💞 و قولولي جربتوا ايه من الحاجات اللي في صورة و عجبتكوا ولا لأ 🤔
.
دُمتم بخير🌸
Read more
 #قصة واقعية <span class="emoji emoji1f494"></span> كنت أدرس علم نفس ولما جيت أطبق إخترت مسار جنائي يعني أطبق من السجن كل يوم أروح اقابل سجينة ...
Media Removed
#قصة واقعية كنت أدرس علم نفس ولما جيت أطبق إخترت مسار جنائي يعني أطبق من السجن كل يوم أروح اقابل سجينة وأتكلم معها قابلت الكثير بجرايم سرقه وقتل ونصب بس مجرد حوارات علشان أكتبة بالتقرير وأقدمة للمشرفة لما جاء دور وحدة لها قصها محزنة جدآ وهي من عنبر الأداب ( خلوة غير شرعية وتهمة قتل ولكن لم تتوفر ... #قصة واقعية 💔
كنت أدرس علم نفس ولما جيت أطبق إخترت مسار جنائي يعني أطبق من السجن كل يوم أروح اقابل سجينة وأتكلم معها قابلت الكثير بجرايم سرقه وقتل ونصب بس مجرد حوارات علشان أكتبة بالتقرير وأقدمة للمشرفة
لما جاء دور وحدة لها قصها محزنة جدآ وهي من عنبر الأداب ( خلوة غير شرعية وتهمة قتل ولكن لم تتوفر الأدلة الكافية فما ثبتت التهمة عليها
أول ما جلست معي عرفتها بنفسي وقلت لها أنا فلانة الفلاني من جامعة الملك سعود أخصائية نفسية وودي أتكلم معك شوي إذا ما عندك مانع
رفعت عيونها لي وهي منكسرة وقالت عادي أقولك اللي صار لي 💔

قلت لها تفضلي قولي
مانطقت ولا بحرف
جلست تصيح وتصيح وتصييييح تقطع قلبي معها 💔💔
وإستمرت تشاهق وتصيييييح
عطيتها موية ولا قدرت تشرب
وجت السجانة ورجعتها العنبر 💔
ولا قالت قصتها
رجعت بعد كم يوم وطلبت أتكلم معها ورفضوا السجن وبعد إصرار وتدخل من مشرفتي وافقت المسؤولة وجابوها لي
البنت كان عمرها تقريبآ ٢١سنة 😔يوم أقابلها
لما جلست قبالي ناظرتني وقالت أنت تدرسين بعليشة
قلت إيه ( يوم كانت جامعة سعود بعليشة)
قالت أنا كنت أدرس بعليشة ترجمة
قلت ماشاء الله
قالت إيه لو ماصار اللي صار كان باقي لي سنة وأتخرج
قضيتي صار لها ثلاث سنين واللي حقق معي محقق من هيئة التحقيق والإدعاء العام وقضيتي الأساسية خلوة غير شرعية
والمشرفة على السجن تقول لما جتنا عرضوا عليها الصور مكان الخلوة وكان من بينهم شماغ عليه طبعه روج وكانت أكثر صورة إنهارت يوم شافتها وكان لازم يعرضون البنت على طبيبة نساء لتأكد من عذريتها
وبدت تحكي قصتها لي وقالت
حبيت شخص وتعلقت فيه وإستمرت علاقتي فيه سنتين
وخلال هالسنتين يطلب يشوفني وأنا أرفض وهو ميييت بيشوفني وأصلا كان صعب أهلي متشددين مررررره أمي ما تسمح أطلع أبد لأي مكان (أما حبيبي تعرفت عليه من النت من منتدى )
وكل ما أصر يشوفني أضعف 💔
ولا فيه مكان يشوفني غير بيت أهلي بس وشلون ؟؟
لي أربعة إخوان وأمي وأبوي كيف أقدر أصرفهم بنفس الوقت !!؟صعب مررره
تقول
لين جاء مره من المراات وأبوي وثلاث من إخواني بيكشتون لمخييم بعيييد
وأمي وأخوي الرابع معزومين ببيت جدتي
وحسيت الأمووور تماااام وتمشي زي ما أبي
على طول كلمة حبيبي العصر وعلمته وأنا أرتجف من الخوف وقلته نتقابل في بيتنا بعد الساعه تسعه
قال خلاص إذا الأمور تمام بلغيني بصير حول بيتكم
وإتفقت إنه يجي بعد تسع ويطلع قبل عشر
جت أمي تقنعني أروح للعزيمه معها وأنا سويت نفسي تعبانه ولا أقدر وطايحة بالفراش وأمي من الخوف عليّ قالت بجلس معك مالي قلب أروح وأنت تعبانة ولحالك وحاولت أقنعها
Read more
لما يجيك شخص ويعلقك فيه ؟لدرجة صرت لما يغيب دقيقه تنجن ؟و يتنكد كل يومك والسبب غيابه و تسأله ليش غيابك ...
Media Removed
لما يجيك شخص ويعلقك فيه ؟لدرجة صرت لما يغيب دقيقه تنجن ؟و يتنكد كل يومك والسبب غيابه و تسأله ليش غيابك صار يطول ؟و يقولك الاجابه اللي نفسها تكون سبب المك و سبب انك متغير على هالناس الظروف طيب يا أنت ؟ظروفك ماتسمحلي دقيقه من وقتك ؟لما تتعود على شخص هو أنفاسك بهالدنيا ؟24 ساعه معه تآكل تشرب تنام تبكي ... لما يجيك شخص ويعلقك فيه ؟لدرجة صرت لما يغيب دقيقه تنجن ؟و يتنكد كل يومك والسبب غيابه و تسأله ليش غيابك صار يطول ؟و يقولك الاجابه اللي نفسها تكون سبب المك و سبب انك متغير على هالناس الظروف طيب يا أنت ؟ظروفك ماتسمحلي دقيقه من وقتك ؟لما تتعود على شخص هو أنفاسك بهالدنيا ؟24 ساعه معه تآكل تشرب تنام تبكي تضحك وياه ؟بس هالدنيا تغدر فيك و تأخذه ؟و بآخر الليل تنهار و دموعك تطيح ولا تقدر توقفها ؟لما مشاكل تصيرلك و كل شي يتجمع عليك بوقت واحد و لما أحد يهاوشك أو يصرخ بوجهك على طول دموعك تطيح ؟تحس وقتها كل شي ضدك و ماتبي أحد بس تبي تقعد لحالك تبكي و تبكي و تبكي لين تحس بالنوم و تنام ؟لما يقولولك الماضي راح و مات و اللي يفكر بالماضي ماراح يعيش ؟أنتو تدرون هالماضي كوابيس لنا ؟ما أقدر أقولكم شي لأن عمر أحد ماحس بإحساس شخص غيره لما يجونك يسألونك ليش أنت متغير ؟و بقلبك كلام كثير و أجوبه كثير بس تكتفي تعبان مريض مرهق تقولون الدنيا ماتوقف على أحد ؟شلون ما توقف على أحد و أحنا كل ما رحنا مكان بهالدنيا تذكرنا فيه ؟تقولون البكي مو عيب البكي راحه ؟بس العين ماتذل نفسها قدام أحد لا صارت وحيده بكت تقولون أنتو نفسيه تبعدون عن الكل جربت انك تفارق انسان كان لك جنه بهالدنيا ؟مالك حق تتكلم جربت تشهق من كثر البكى لين قلبك يختفي نبضه ؟مالك حق تقولين و تقول عمرك جربت قبل لا تنام يبكي قلبك من كثر الضيقه ؟للأسف تطلع قليل ذوق لو فتحت فمك ايه نبعد عن الكل لما قلوبنا تعاف الكل ايه نترك الكل لما عيونا تمتلي دموع ايه نتوحد مع نفسنا لو قلوبنا امتلت كلام
اتمنى الكل يقرهاا اختكم سومااا ♡.¡
Read more
Loading...
Load More
Loading...