بس يعني كل اه

Unique profiles
26
Most used tags
Total likes
0
Top locations
Benghazi, Libya
Average media age
803.1 days
to ratio
12
في موضوع ديما خاطري نحكي فيه بعنوان (كن في المكان الذي ترغب فيه.) موضوع على ناس المحبّطه اللي تفكيرها ...
Media Removed
في موضوع ديما خاطري نحكي فيه بعنوان (كن في المكان الذي ترغب فيه.) موضوع على ناس المحبّطه اللي تفكيرها مش عارف وين ماشيه بيه قصدي شنو يفهمهم انه كل بني ادم وهدفه في الحيا! مدخلكش بيه كيف هوا يفكر ويحلم ويتخايل توا مثلا زي انا تقريبا اكثر انسانه يجيها كلام ومنعدلش نوريكم اغلبيت الحوارات بيني ... في موضوع ديما خاطري نحكي فيه بعنوان
(كن في المكان الذي ترغب فيه.)
موضوع على ناس المحبّطه اللي تفكيرها مش عارف وين ماشيه بيه قصدي شنو يفهمهم انه كل بني ادم وهدفه في الحيا! مدخلكش بيه كيف هوا يفكر ويحلم ويتخايل
توا مثلا زي انا تقريبا اكثر انسانه يجيها كلام ومنعدلش
نوريكم اغلبيت الحوارات بيني وبين حد بطريقه هذي /: وطبعا يبدا بدايت الموضوع حي والله مشاءالله انجي رسمك خيال ربي يحفظك بجد يعني استمري اه قتها بروحك استمري *
ويقولك بعدها (انجي) شنو بتخشي اي شنو بتقعد ؟
- ونرد ان شاءالله غير نكمل الثانوي ونخش" فنون "
نعم فنووون معقوله انتي تبي تضيعي روحك تبي تضيعي مستقبلك شنو بينفعك الفنون غير مضيعت وقت -انا بنخش فنون عندي هدف بنديره منبش نقوللكم شنو بندير بس الحجات اللي بنديرهن موتيتهن في راسي بالخطوه غير عطوني وقت بس
لالا انتي تحلمي جديات وين تحسابي روحك انفعي روحك وخشي اي تخصص اخر يا ستي باهي وخشيتي فنون بعدهاا؟؟
- ومن بعد الاستفزاز اللي يستفزه لك وتحاول تقنعه بيه تظطر انك تحكيله من الجزء اللي بديره في حياتك والمشاريع اللي مخططهن وشنو حتقعد
يرد عليك لالا انتِ تحلمي جديات اشقي بروحك مفش منها الدوه هذي ويوجه كلمه مره من المرات كانت جمبي لماما بنت هبله* اشقي بيها تحلم تحساب روحها بره -يا ستي انا نحلم خليني نحلم بس مش بعد تحقني ناجحه تجي تسال كيف صار وكيف قدرت!
وبعدين مسالت تحساب روحها بره حتى ولو كان مافيش ووو... ليش ما انا نبدا بيها الفكره وبيش انحقق طموح غيري ومرات البلاد تسقم وتكون احسن ليش مصكرها كميت السلبيه اللي تحقها فيه مش طبيعيه والمشكله بعض الناس يخش كلامي وشبه يقتنعو وفي اللي شي يبوني نغير تخصصي قصدي انا هلي وعيلتي كلها راضيه عالي نبيه ومواجهتش اي شي وملقيتش منهم غير كلمت غير اشتهدي في اللي تبيه ونحنا معاك تجي انت تقولي غيري تخصصك!! وللاسف الموضوع بذات السنه هذ وعندي وحده من ابلاتي بدون ذكر اسم من دون الابلات اللي يشجعن فيا على تخصصي هيا كل حصه تقريبا عالموضوع هذا ونحنا عناد وانا نقوللها لاء نبي نستمر على هكي ومنبش نغيره والحمدالله اللي كملت السنه على خير منها 3:
فا ايوه حبيت ندوي عالموضوع هذا يعني توا انت معندكش اهداف اديرهن ومعندكش اي طموح تخربش على غيرك وتحبطه ومتهزش على تفكيره بينكم الايام وحتحقه شنو يدير وحتندم على كلامك اللي قلته وشنو حيكون منظرك قدامه مستقبلاً وخساره ما بديت كلامك بكلمت استمر خليك قدها
والحمدالله اني مش من النوعيه اللي نسيب شي مخططه عليه في سبت حد خرب عليا بالعكس نكون اقوى وبي كلامه هذا نزيد نقوى و
Read more
- حسام: كذا يا عبير نهايتها اجل تحملي كل التقصير الي بيجيك مني عبير: ما ني متحمله شي والله ان قصرت ...
Media Removed
- حسام: كذا يا عبير نهايتها اجل تحملي كل التقصير الي بيجيك مني عبير: ما ني متحمله شي والله ان قصرت معي لكلامك يوصل لـ ابوي و امي و اسعى وراى التفريق بينك و بين منى و قول اني ما قلت حسام وقف السيارة قدام البيت : انزلي عبير: لا تحسب اني راح اعتذر حتى كلمة شكراً ما كنت اقول و كنت تتقبل اجل تقبل كل شي مني الحين حسام: ... -
حسام: كذا يا عبير نهايتها اجل تحملي كل التقصير الي بيجيك مني
عبير: ما ني متحمله شي والله ان قصرت معي لكلامك يوصل لـ ابوي و امي و اسعى وراى التفريق بينك و بين منى و قول اني ما قلت
حسام وقف السيارة قدام البيت : انزلي
عبير: لا تحسب اني راح اعتذر حتى كلمة شكراً ما كنت اقول و كنت تتقبل اجل تقبل كل شي مني الحين
حسام: ما عاد ابي منك اي شي لا اعتذار ولا شكر و لا سند ولا شي ابيك تتزوجين و تشيلي عني ثقل
نظرت بصدمه اول مرا تسمع كلام جارح و من اعز شي على قلبها نزلت و سكرت باب السيارة باكبر طاقة تملكها -
كانوا جلسين يتصفحون بكتبهم
سديم: مو طبيعين والله ايش هذا بالله
سلمى برود: ايش في بعد؟!
سديم بنبرة غضب :بتموتوني انتم ايش قال اه يا قلبي احد يذاكر بالوكيند
رولا: شعليك منا؟!
سلمى: من جد لا و معصبة بعد
سلمى تضحك و رولا تبادلها الضحك
سديم تتنرفز: استغفرالله و تطلع
-
هدى ببكاء :يا ربي سامحني كله مني
مي تحضنها: وقفي بُكى ما سويت شي غلط
هدى بتأتئه: بسس مطلق ما راح يرجع
مي: مطلق راح يرجع ان شاء الله لا تخافين وتراه ما قال الا الحق الي مستغربه منه ان امي ما تمنعني من خلود و الاحتكاك فيها بالعكس ابغى افهم ليش منعتك
هدى تناظر باسغراب: امك ما تحب احد منهم
مي: ادري بس ما تمنعني اختلط فيهم يعني صح ما يعجبها بس ما تقول لا
هدى ببراءه: يمكن لاني صغيرة و تخاف اني اتعود عليهم و اتلصق فيهم
مي: مدري والله ايش هدفها -
احمد يركب: السلام
مطلق: هلا وعليكم السلام كيفك؟!
احمد: الحمدلله تمام انت كيفك اخبار خالي ما صرنا نشوفه
مطلق بضيق: بخير الحمدلله ما عليه
احمد: الحمدلله الله يحفظلك ياه
مطلق: آمين كيفها عمتي والله اني مشتاق لها بس انت تدري بظروفي وحالتي
احمد: ايه الله يعينك معذور
مطلق: وين تبي نتعشى؟!
احمد: متعشي انا
مطلق: حتى انا اجل وين تبي نروح
احمد: والله مدري روح البحر ولا بكيفك
مطلق: اوك
وقت نزولهم للبحر
مطلق: تدري ليش ناديتك؟!
احمد: لا
مطلق: طيب ليش ما سئلت !ما يهمك ؟ما تبي تعرف؟
احمد: لا تفهمني غلط مدري خفت اسئلك و تتضايق زيادة قلت اذا تجي منك افضل
مطلق ناظره ببتسامه: مدري شقولك احمد ربي ما رزقني بأخ بس انت تعوضني عن شعوري بالنقص
احمد ابتسام داخلياً فرحان يحب مطلق و يحترمه ووده يسعد لانه ما عمره شاف السعادة بعيونه
احمد: لا تصرف الحين قول وشو مضايقك؟!
مطلق: اهلي امي ابوي خواتي شغلي كل شي
احمد: استهدي بالله ما تسوى عليك وانا اخوك كلنا نعاني من ضغوط ماحد مرتاح
مطلق: احمد انت عندك سند اخو انا من لي
#الروايه_الثانيه_كوني_بغيابكم_ضاق #لايك #روايه #روايه_حزينه #رواياتي
Read more
مش لازم تخلص جزء جزء من العضلة و الا كدة مش هتستفاد اوي انت اه ممكن تخلص جزء جزء ..بس ممكن تشكل يعني تلعب ...
Media Removed
مش لازم تخلص جزء جزء من العضلة و الا كدة مش هتستفاد اوي انت اه ممكن تخلص جزء جزء ..بس ممكن تشكل يعني تلعب حاجة من هنا على حاجة من هنا مثلا بار علوى و بعدين دمبل مسطح فى البنش فى كلا الحالتين انت مستفيد بس يفضل تلعب التمارين اللى بتحتاج مجهود اكثر فى الاول .. يعنى متضعيش وقتك فى لعب التفتيح و البول اوفر ... مش لازم تخلص جزء جزء من العضلة و الا كدة مش هتستفاد اوي انت اه ممكن تخلص جزء جزء ..بس ممكن تشكل يعني تلعب حاجة من هنا على حاجة من هنا مثلا بار علوى و بعدين دمبل مسطح فى البنش
فى كلا الحالتين انت مستفيد بس يفضل تلعب التمارين اللى بتحتاج مجهود اكثر فى الاول .. يعنى متضعيش وقتك فى لعب
التفتيح و البول اوفر و تيجى فى الاخر تمسك بار تلاقى الطاقة خلصت !!ابتدى بالصعب فى الاول مثلا عقلة ضهر .. بار فى الصدر .. بار امامى فى الكتف لان المفروض انك بعد كل جدول جديد ( شهرين او 3 شهور ) تاخد اسبوع راحة و العضلة تلحق تستريح شوية و هتلاقي نفسك او مرجعت الجيم بتكون متحمس نفسك
#بطل_فتي
#يلافورما
Read more
" راكان وملاك " طالعته لوهله بعدم استيعاب ! قربها اكثر له وهمس : قولي لي انك مشتاقه ! الا لما لــصقها ...
Media Removed
" راكان وملاك " طالعته لوهله بعدم استيعاب ! قربها اكثر له وهمس : قولي لي انك مشتاقه ! الا لما لــصقها فــيه طالعها بنظرات هاديه وهمس : قـولي الا لحظتها استجمعت نفسها وفكت ايدينه وابتعدت عنه بسرعه : لالا انت سكران ! رفعت اصبعها السبابه بوجهه بتهديد : والله م يصير لك خير لو تعيد حركاتك ذي وتقرب ... " راكان وملاك "
طالعته لوهله بعدم استيعاب !
قربها اكثر له وهمس : قولي لي انك مشتاقه !
الا لما لــصقها فــيه طالعها بنظرات هاديه وهمس : قـولي
الا لحظتها استجمعت نفسها وفكت ايدينه
وابتعدت عنه بسرعه : لالا انت سكران !
رفعت اصبعها السبابه بوجهه بتهديد : والله م يصير
لك خير لو تعيد حركاتك ذي وتقرب مني لو
شبر واحد
استعدل بوقفتهه وتقدم لها بخطوه : واذا قربت !
ملاك بتهديد: امحيكك من هالوجود
رفع حاجبه وهو يقرب لها : اوووه ابليس صار يهدد !
ملاك بحده : والله احرق من يقرب لي حتى لو انت
مسك ايدها ونزلهه وهو قبالها : مو انتي اللي استرخصتي
نفسك واتهمتيني اني مغتصبك ؟؟ ليه الحين تستشرفين
ع راسي وتهددين م اقرب!
عقدت حواجبها باستغراب من هالمصطلح : استشرف ؟
راكان : يعني تسوين نفسك شريفه وصاينه وحافظه عمرك
قربت لهه بنظره تحدي لمعت بعيونها وتشديد
ع كلامها : انا تاج على راسك وعلى كل من يقلل مني
ومصطلح استشرف م يعرفها الا اصحابها وكلن
يرى الناس بعين طبعه
سحبت ايدها من ايده وعدلت طرحتها فتحت الباب وطلعت
وهي تغلي من القهر
تنهد وهو يطالعها : هالبنت بتشقيك ي راكان والله بتشقيك
دخلت لغرفتها قفلت الباب وراها :انا اعلمك وش معنى
استشرف ! اقسم بالله لاخليك تندم ع هالكلمه !
بعد ربع ساعه بعد م صلت وخلصت الا دق الباب
راحت له شافته من الفتحه غمضت عيونها وزفرت بهدوء ثم فتحتهم و
بتأفف فتحته : نعم ؟
راكان : نعامه ترفـ.. الا ضضحك لما طيرت عيونها فيه من كلمته : ترفس عدوكك اسمعي للاخير !
طالعته باستحقار ودخلت دخل وراها قفل الباب
قعدت ع طرف السرير بدون نفس : م ودك تطلع
راكان : بطلع بس مو لحالي
عقدت حواجبها باستغراب !
راكان : قومي البسي نطلع نفرفر شوي تمطر برا
للحظتها تحمست الا استوعبت ومسكت نفسها
وتصنعت الثقل : اطلع لحالك
راكان : بتطلعين معي ولا اسحبك من شوشتك غصب!
مسحت ع شعرها بغيض : اولا شعري مو شوشه ذا مدري وش
يسمونه نسيته المهم وش وش دخلك بشعري ؟
راكان : يالله قومي
اطالت النظر فيه ثم قامت : طيب خلاص ادري م تقدر
تطلع بدوني ولاتصبر عني لو م ابي الاجر كان م طالعت فيك
وهو يطالعها وكابح ضحكته يدري انها تبي الطلعه بس تكابر وتعاند!
لبست وخلصت نزلو اخذ المظله من الريسبشن
وطلعو يتمشون بشوارع لندن وهي تمطر خفيف والجو بااارد
مسك ايدها وسحبها لجنبهه ولصقها فيه لما انتبه ل رجال وراهم
طالعت بايده بغرابه كيف ماسك ايدها !
بدا يضيع راكان الموضوع : فيه كافيه نهايه الشارع القهوه عندهم بالراس
تنهدت وصدت : جوعانه والله
الا فـــجـــــأه شــــهــــقـــت بــِصــدمـــه !!!!!
Read more
. تحديثي شكله بيكثر هذي الايام . في اجازة 🌚 مافي دوام 🌚. اعتقد ثلاث ارباع متابعيني ما اجزوا 🌚. وين اللايكات ليه مافي لايكات . اللي اجزت تحط هذا الايموجي >🌝<. واللي ما اجزت تحط هذا الايموجي >🌞<. . -احنا اجزنا وانتم لا . -احنا اجزنا وانتم لا . . 😈اللهم لا حسسد . بحلل كل ثثانية ... .
تحديثي شكله بيكثر هذي الايام ☺.
في اجازة 🌚 مافي دوام 🌚🔥.
اعتقد ثلاث ارباع متابعيني ما اجزوا 🌚💔.
وين اللايكات ☺💔 ليه مافي لايكات 🔥🔪🚶.
اللي اجزت تحط هذا الايموجي >🌝<.
واللي ما اجزت تحط هذا الايموجي >🌞<.
.
-احنا اجزنا وانتم لا 👅.
-احنا اجزنا وانتم لا 👅.
.
😈اللهم لا حسسد 🗿.
بحلل كل ثثانية بالاجازة 🚶🔥.
حسيبيالله شايفين بيكي ذا ؟ 🌞❤
كنت بحطلكم فيديو خططير 🔥🌚!
بس خفت عليكم 💋🌚.
حطيت هذا ❤🌚.
اه صح ترا الاجازة كلها 5 ايام 🌚❤
وبس 🚶🔪.
تراني حطيت الفيديو بس عشان اجرب ذا الشي الجديد 🌚 اللي يطالع كم عدد المشاهدات 🚶 يعني الاصنام ببدأ ابلكها 🔥🗿.
اي لوف يو ماي فلورز 💋.
.
@l_leen_ ❤💋😙.
Read more
الشرطية:بس لاتطولو طلعت وتركتهم جود بعصبية:انت شلوووون تبللللغ عليي احمد:مزاجي قال كذا ضربت ...
Media Removed
الشرطية:بس لاتطولو طلعت وتركتهم جود بعصبية:انت شلوووون تبللللغ عليي احمد:مزاجي قال كذا ضربت ع الطاولة بقوة احمد يستفزها:بشويش لا ينط لك عرق وضضحك ضحكة مستفزة:ايه وترا انا بس لعبت فيك يعني لاتصديقي ميتتت عليك هههههههههه احمد بصوت عالي:خلصنا وناظرها بطرف عينه ننسرررع راحو للمحكم ... الشرطية:بس لاتطولو طلعت وتركتهم
جود بعصبية:انت شلوووون تبللللغ عليي
احمد:مزاجي قال كذا
ضربت ع الطاولة بقوة
احمد يستفزها:بشويش لا ينط لك عرق وضضحك ضحكة مستفزة:ايه وترا انا بس لعبت فيك يعني لاتصديقي ميتتت عليك هههههههههه
احمد بصوت عالي:خلصنا وناظرها بطرف عينه
ننسرررع
راحو للمحكم وجود انحكم عليها بالسجن ثلاث سنوات بعدين الاعدام
واحمد السجن مددت سبعة سنوات
تركي رجعع البيت بعد ماشاف الحكم بينهم ويوم جاء بيطلع من المحكمة همس باذنها:قلتلك راح اخرب حياتك ابتسم بشر وطلع
تركها تبكيي من القهر
بعد ثلاث سنوات
راما وليث وسديم وتركي كل واحد مع زوجته علاقته ولا احلى راما جابت ولد وبنت-حلا وحمد-
وسديم جابت بنتين وولد
-جوري وجود وجواد-
جاء وقت اعدام جود
جود والدموع بعيونه:انا وش سووويت في حياااتي شلون الله بيغفر لي ذنوبي الي ارتكبتها يالله سامحني والله اني غلطانة اه يالله وصارت تبكي بحرقة داسو ع قلوبهم ومايحتاج اقولكم كيف ماتت صح؟
راما:ليث ليييث
ليث:وجعع
راما:يوجع بطنك
جاء حمد:هير لي تتاوشون انا زلان
-خير لي تتهاوشون انا زعلان-
ناظرو بعض وفطسو ضحك
راما:الا حمودد مارضا ع زعلله اناا وييي تقرص خده
حمد:اييي ودعتيني^^ايي وجعتيني
جت حلا:ماما
حلا:عيونه
حلا تناظر ليث:يمة بابا اخذ ايبادي وحطه فوق يقول ماعطيك
راما ناظرت ليث بحدة ناظرات ارعبته
ليث خاف وراح يركض وهو يقول:تلقونه فوق الدولاب والله ماكذب
راما تكتم ضحكاتها
ايه وترا طردو الخدامة لانهم كشفوها كانت تبي تسمم راما
عند تركي
كان منسدح جت سديم:تررريك قوووم
امسك جواد جواد اصغر واحد بين خواته
تركي وهو مبوز:لااا بناام
سديم :تررريك قوم بلا حركات البزران
تركي:يوه والله بنام حدي منزعج شوي وناظر جواد الي يناظره ببرائة
جواد يمد يده لتركي:با با
سديم بفرحة:سمعت بابا قال بابا
تركي:ياعيون بابا تعال
سديم حطتو بحضنه وراحت تتروش
شوي واستوعب:ااا يازززق حطيتيه وهربببتي زين صببر خالتطلعين
سديم تحط يدها تحاول توقف ضحكاته وهي بالحمام كرمتم
#النــــــــــــــــهـــــــــــــايـــة
#ابغى رايك
Read more
Part 76 ___________________ هاري : قبل ان انزل اريد ان اسألك سؤال سيل : بسرعة هاري : هل اصبحتي ...
Media Removed
Part 76 ___________________ هاري : قبل ان انزل اريد ان اسألك سؤال سيل : بسرعة هاري : هل اصبحتي لا تحبينني سيلل : نعم انا لا احبك هاري: انظري بعيني وقوليها سيل : اه يا هاري كم انك تشاهد الكثير من المسلسلات ، - تنظر له - انا لا احبك هاري يدمع : ء ء لماذا اتيتي اذاً الى هنا سيل : ء ا انا اتيت لكي احاسب ... Part 76
___________________
هاري : قبل ان انزل اريد ان اسألك سؤال
سيل : بسرعة
هاري : هل اصبحتي لا تحبينني
سيلل : نعم انا لا احبك
هاري: انظري بعيني وقوليها
سيل : اه يا هاري كم انك تشاهد الكثير من المسلسلات ، - تنظر له - انا لا احبك
هاري يدمع : ء ء لماذا اتيتي اذاً الى هنا
سيل : ء ا انا اتيت لكي احاسب اكيشا على الذي عملته
هاري : اوه حسناً - ينزل من السياره -
سيل : سيلينا لماذا ذهبتي انتي لماذا ، افف الان كيف سيعود للمنزل المسكين
سيل : اركب هيا سأوصلك
هاري : لا سأرى لي تاكسي الان
سيل : هيا اركب السياره
هاري يركب
سيل : اين ستذهب ؟
هاري : الى اين يعني الى المنزل
سيل : ماذا تفعل هناك
هاري : ماذا سأفعل سيل
سيل : وبكل وقاحة تذهب لهناك ايضاً
هاري : سيل انتي حقاً لا تحبينني
سيل : انا اصبحت اكرهك
هاري : لماذا اذاً ستوصلينني
سيل في نفسها : ماذا تهذين انتي كل ماقلتي كلمة غرقتي اكثر لماذا تقولي له هكذا الان قلبه يتقطع انت تحبينه لماذا قلتي هذا ايتها البلهاء
هاري : اجيبي
سيل : لقد شردت ، اذا اردت انزل افعل لك خير وانت انظر للكلام الذي تقول
هاري : سيل انا لا يمكنني التحمل لماذا اصبحتي قاسيه علي هكذا
سيل : منك ، انت السبب في كل هذا لولاك لماكنا نحن هكذا
هاري : اوقفي السياره
سيل : لن اوقفها
هاري : اوقفيها
سيل : لن اوقفها
هاري : لماذا تفعلي هذا ، ماهدفك الان
سيل في نفسها : لا تنزل اريد ان اشم رائحتك واسمع صوتك
سيل : لماذا تريد النزول
هاري : لأن كلامك يجرحني
سيل : حسناً سأصمت نحن في نفس الطريق لماذا تنزل الان
هاري : هل فقدتي عقلك ام ماذا
سيل : هاري اصمت لأنني منك لا استطيع السكوت
هاري : حسناً
سيل : افف لايمكننني هذا اريد ان اقول الكثير من الكلام لك
هاري : سيلينا دعيني اتحدث ارجوك انا احبك جداً لماذا انتي هكذا ، كل الاشياء الذي فعلتها كنت مجبر ، امي اجبرتني وقال لي ان اختار يا اما هي ام انتي انا ماذا افعل هل انتي كنت ستختارينني ، واليوم مع اكيشا لا اعلم ماذا حدث كنت ثمل ولا اتذكر اي شيء ولا اريد التذكر ايضا
سيل : هاري ارجوك
هاري : ماذا ارجوك سيلينا انا اعلم انك لازلت تحبينني
سيل : كيف تعلم
هاري : انا اعلم كل شيء عنكِ
سيل : هاري انه امر صعب انا لا اعلم كيف
هاري : سيلينا ارجوك فرصة واحده فقط
سيل : لقد اعطيتك الكثير من الفرص هاري
هاري : الجميع يغلط سيلينا هيا ارجوكِ
سيل : لا اعلم
هاري : هيا قولي نعم قولي اي شيء ايجابي
سيل : هاري
هاري : ماذا - ترا مدري شفيني اليوم نزلت واحد بس تستاهلو لأني قصرت كثير 👅💛
Read more
حقيقي لو ماتعديت المادة بعد كل هالفن والافكار للمُذاكرة ففعلًا الدكتور يكرهني وحاقد علي رغم انه ...
Media Removed
حقيقي لو ماتعديت المادة بعد كل هالفن والافكار للمُذاكرة ففعلًا الدكتور يكرهني وحاقد علي رغم انه مايعرفني بس اكيد لان كلكم شاهدين اني قاعده اجتهد!كل غرفتي صارت اوراق عشان وين مااروح القا معلُومات واحفظ ع السريع واول مااصحى وقبل مانام تصير قدام عيني واحفظهم وانا نايمه,لازم اتعععددددى حرام ... حقيقي لو ماتعديت المادة بعد كل هالفن والافكار للمُذاكرة ففعلًا الدكتور يكرهني وحاقد علي رغم انه مايعرفني بس اكيد لان كلكم شاهدين اني قاعده اجتهد!كل غرفتي صارت اوراق عشان وين مااروح القا معلُومات واحفظ ع السريع واول مااصحى وقبل مانام تصير قدام عيني واحفظهم وانا نايمه😫💔,لازم اتعععددددى حرام تعب الصيفي واني اداوم دوام كامل رغم ان كلاسي اخرساعتين بس وبنص الحر وبالاخير اعييدها اه يعني لو جد يصير واعيدها!مدري شبسوي بعمري💔💔💔.
احتاج دعوات صادقه من قلب،لان لازم اعوض بالفاينل جدًا جًدا ماحكي لكم كم خذيت بالشهري خلوني ساكته:(،اللحين معتمدة ع هالحركه والدعوات فقط💔💔.
Read more
 #Repost @rb_review (@get_repost) ・・・ هالو يا بنات <span class="emoji emoji1f481"></span>🏻‍♀️<span class="emoji emoji1f495"></span> ريفيو النهارده بقي عند #مرطب_الوجه ...
Media Removed
#Repost @rb_review (@get_repost) ・・・ هالو يا بنات 🏻‍♀️ ريفيو النهارده بقي عند #مرطب_الوجه من @niveame . .. انا عن نفسي بحب منتجات نيفيا جدا و بحسها لطيفة علي البشره و متوفره دايماً في كل مكان و سعرها بيكون مناسب و جودتها كويسه جدا 🏻 . .. انا بشرتي مختلطه مايله للدهنيه عجبني جدا و ... #Repost @rb_review (@get_repost)
・・・
هالو يا بنات 💁🏻‍♀️💕 ريفيو النهارده بقي عند #مرطب_الوجه من @niveame .
..
انا عن نفسي بحب منتجات نيفيا جدا و بحسها لطيفة علي البشره و متوفره دايماً في كل مكان و سعرها بيكون مناسب و جودتها كويسه جدا 😄👌🏻
.
..
انا بشرتي مختلطه مايله للدهنيه 👀💦 عجبني جدا و ناسب بشرتي اوي و هيكون حلو كمان للدهنيه 💧 بس تحط منه كميه صغننه 😂
.
..
هيكون تمام بردوا مع الجافه بس تكتر الكميه اكيد و ممكن تفتح عليهم كان كبسولة ڤيتامين e 💊 هيعمل معاكي شغل عالي عالي 😂💃
.
..
عجبني في بقي انه ملمسه خفيف اوي و ريحته هاديه و جميله 😍 و البشره بتمتصه بسرعه 🏃🏻‍♀️ اللي حصل معايا مره اني حطيت في الاول منه كميه كتيره شويه فا دهنن معايا 😬 و لما قللت الكميه مبقاش يعمل كده خااااالص 🙈 فالفكره في الكميه مش اكتر 🙆🏻‍♀️
.
..
مكوناته عجبتني بردو 🌚 و منها زيت الجوجوبا اللي معروف بترطيبه الفظيع للبشره و مش بيدهنن نهائي رغم انه زيت و مناسب اصلا كمان للدهنيه 🤨🌾
.
..
بالنسبة للبشره الحساسه تبعد تماماً 💔 اه ياني بتعانوا انتوا معلش الله يكون في عونكم 😂 بلاش تجربي خالص لانه عمل لناس كتير حساسيه و طلع حبوب 😷 وعرفت السبب لانه بيحتوي علي زيت اسمه " زيت الغنم " و ده بيسبب حساسيه لبعض الناس اللي بشرتهم حساسه 🙄🚫
.
..
نرجع بقي لحلاوته 😂 انا برطب بي بحس بشرتي نضره و في لامعه صحيه و متغذيه جدا جدا 😍 بحب كمان ارطب بي ايدي حلو جدا 🤩 من المرطبات المفضله جدا بنسبالي و بنصح بي دايماً 👍🏻
.
..
حبيت احكيلكم علي موقف كمان بخصوص المرطب ده 😄 في برنامج كده عملوا جابوا ناس فيه و حطلهم اغلي مرطبات العالم 🌎 و حطوا بينهم نيفيا سوفت طبعا شالوا اسامي المنتجات 😂 المهم انهم جربوا و اكتشفوا في الاخر ان مفعوله في الترطيب بيساوي بظبط مفعول اغلي المرطبات دي 💁🏻‍♀️ يعني مرطب رخيص و متوفر و ترطيبه عالي جدا 👍🏻
.
..
بترطبي بي مرتين في اليوم مره الصبح و مره بليل 💙 و هتلاقي في كل المحلات و الصيدليات كمان 🛒 العلبه دي كانت المتوسطه باين 🤔 " سعرها تقريبا ٤٥ جنيه 💸 " .
..
قولولي جربتوا ايه من #نيفيا و عجبكم ؟♥️
.
#مرطب #نيفيا #تجارب_بنات #ريفيو #بلوق #بلوقر #بلوقرز #بلوجر #بلوقرز #بلوقرز_خليجيات #بلوقرز_سعوديات #بلوقرز_مصريات #تجارب #عنايه #عنايتي #beauty #rb_review #blogger #beautybloggers #nivea #review
Read more
يعني أنتي بطلتي تحبينه ؟ في الغالب اه .. لأنه خذلني كتير علاقتنا عمرها ما كان فيها أمان وأنه يعرف ...
Media Removed
يعني أنتي بطلتي تحبينه ؟ في الغالب اه .. لأنه خذلني كتير علاقتنا عمرها ما كان فيها أمان وأنه يعرف ما يبعنيش بسهولة كنت بعمل مجهود كبيرعلشان محتاجة أركز دايما وأنا بتعامل معاه كل كلمة بقولها وحتي مش قصداها بتخبط في مشكلة نفسية عنده حاسة أني كنت في حرب مش في حب عارفة أنه بيحبني بس العلاقة مرهقة ... يعني أنتي بطلتي تحبينه ؟
في الغالب اه .. لأنه خذلني كتير
علاقتنا عمرها ما كان فيها أمان وأنه يعرف ما يبعنيش بسهولة
كنت بعمل مجهود كبيرعلشان محتاجة أركز دايما وأنا بتعامل معاه
كل كلمة بقولها وحتي مش قصداها بتخبط في مشكلة نفسية عنده
حاسة أني كنت في حرب مش في حب
عارفة أنه بيحبني بس العلاقة مرهقة وبتخلص علي طاقتي .. أنا عايزة علاقة مريحة
عايزة أبقي مع راجل بيعرف يسوق وأنا جنبه ساكتة بسمع مزيكا وأتفرج علي الطريق
أنا معاه يا سايقة يا سيباه يسوق بس مركزة علشان مانلبسش في شجرة
ده حب ولا وجع قلب
أنا مستعدة أبقي مع شخص تانى في مشاكل بس بمشاعر
عندنا مشاكل بس واثقة أن هيحلها
واثقة أنه ناضج وهيعرف يتصرف وأكون بحترم ذكائه
مش قادرة قلبي بيلق معاه اوي .. عايزة شخص علي مقاس قلبي بالظبط !
#غادة_كريم
جزء من مقال جديد بعنوان " الحب للشجعان"
Read more
منقووووول ....القصة حقيقية موقف م اجمل المواقف اللي ممكن اكون قابلتها في حياتي .. راكبه عربية ومتأخره ...
Media Removed
منقووووول ....القصة حقيقية موقف م اجمل المواقف اللي ممكن اكون قابلتها في حياتي .. راكبه عربية ومتأخره ع صاحبتي اللي المفروض هاخدها م محطة القطر والدنيا حر وزحمه وفوق كل دا السواق يتخانق مع الركاب علشان الاجره والباقي ، لقيت ولد صغير راكب جانبي بيقول " اللهم اضرب الظالمين بالظالمين واخرجنا ... منقووووول ....القصة حقيقية
موقف م اجمل المواقف اللي ممكن اكون قابلتها في حياتي .. راكبه عربية ومتأخره ع صاحبتي اللي المفروض هاخدها م محطة القطر والدنيا حر وزحمه وفوق كل دا السواق يتخانق مع الركاب علشان الاجره والباقي ،
لقيت ولد صغير راكب جانبي بيقول " اللهم اضرب الظالمين بالظالمين واخرجنا منهم سالمين " ضحكت ع طريقته وعادي ،
شويه والطريق وقف وحاجه اخر زهق ، لقيته بيقرأ قرآن ،بصيتله وقولتله انت حافظ قرآن !؟ قالي ايوه ، سألته حافظ كام جزء قالي #ختمت القرآن الحمد لله .. بصيتله كدا 😳 اللي هو اللهم بارك بجد 😍
قولتله بتدخل مسابقات قرآن كتير !؟ قالي انه بيدخل هو واخواته،،
وسألني لو ينفع نعمل مسابقه دلوقتي
قولتله يا سلام بس كدا ياريت 😍
قالي : بس عليها #جوايز ضحكت وقولتله تمام بس ايه هي الجوايز ، قالي بعد م نخلص المسابقه ..
سألني حافظه القرآن قولتله الحمد لله بس متسألش كام جزء لاني مهما كان ف انا بالنسبالك اقل ،
ضحك وقالي طيب معاكِ مصحف ولا هتسأليني ازاي ،
خرجت #التاب م شنطتي وقولتله معايا app. للقرآن ، بس المسابقه هتكون ازاي ، يعني اسأله ازاي او ايه طريقة الاسئله اللي متعود عليها ك خاتم للقرآن ..
قالي ع اختيارات كتير ، منها اني ممكن اقوله اسم السوره ورقم الآيه ، او اقوله اخر آيه في الصفحه وهو يقول اول آيه في الصفحه اللي بعدها ، او اسأل في المتشابهات .... الخ
هو بيقول الاختيارات دي وانا بردد في سري الله اكبر اللهم بارك ...
وسألته لو ينفع اقول اسم او صفه لله وهو يقول الآيه ،
قالي ماشي بس انتِ عاوزاني اقول آيه فيها لفظ الاسم ولا آيه بتدل عليه ، ولو اللفظ اقوله معرف بـ ال ولا غير معرف ...
بصيتله وقولتله الهي يكرمك قول اللي انت عاوزه انا دماغي ساحت 😂
قالي تمام وطلب مني ابدأ بالاسم او الصفه ف قولت اسم الله #الكريم .... قالي سورة #الانفطار آيه 6
يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ
#الرحمن مريم 93
إِن كُلُّ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ إِلَّا آتِي الرَّحْمَٰنِ عَبْدًا (93) لَّقَدْ أَحْصَاهُمْ وَعَدَّهُمْ عَدًّا (94) وَكُلُّهُمْ آتِيهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَرْدًا
وهنا م جمال صوته اللهم بارك وان التچويد عنده ومخارج الحروف الله اكبر مظبوطه جدا ، وع الايات نفسها بدأت احس اني #هبكي ،
كملت ... #الغفور المائده 74
أَفَلَا يَتُوبُونَ إِلَى اللَّهِ وَيَسْتَغْفِرُونَهُ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
الاعراف 153
وَالَّذِينَ عَمِلُوا السَّيِّئَاتِ ثُمَّ تَابُوا مِن بَعْدِهَا وَآمَنُوا إِنَّ رَبَّكَ مِن بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ

#العفو قالي الشورى 25
و
Read more
الــــبــــ 13 ـــــــارت ' ' ' لآيـك قبـل الـقـرآءة لـطفـاً<span class="emoji emoji1f497"></span><span class="emoji emoji1f4ab"></span>. ' ' ' والريم تحاول تحرر ...
Media Removed
الــــبــــ 13 ـــــــارت ' ' ' لآيـك قبـل الـقـرآءة لـطفـاً. ' ' ' والريم تحاول تحرر نفسهـا / ايان شفيك انهبلت .. وقف ايان .. ايان اترك يدي .. يالله اياااننن ، ايان / يمه كلامك كثير خلاص قلت بنشطك وبعدين ما احب اشوفك معبسه كذا ، الـريم فتحت عيونهـا / أيا قليل الادب انا الحين كلامي كثير ... الــــبــــ 13 ـــــــارت
'
'
'
لآيـك قبـل الـقـرآءة لـطفـاً💗💫.
'
'
'
والريم تحاول تحرر نفسهـا / ايان شفيك انهبلت .. وقف ايان .. ايان اترك يدي .. يالله اياااننن ،
ايان / يمه كلامك كثير خلاص قلت بنشطك وبعدين ما احب اشوفك معبسه كذا ،
الـريم فتحت عيونهـا / أيا قليل الادب انا الحين كلامي كثير .. وبعدين انا حلوه بكل حالاتي سواءً حزينه ولا مبسوطه طيب ؟ ،
ايان ضحك / تعجبني الثقه ياعيني ،
ضحكت غصب عنهـا ووقفت مع وقوف ابنهـا ،
وهم طالعين برا المطار ،
ايان أخذ نفس / الله الجو .. ،
الـريم ابتسمت ولفحه الهوا على وجهـهـا وكأنها تذكرت أيامها زمان ،
ايان / اشوفك روقتي من اولهـا ؟ ،
الـريم ناظرته / اكيد اشتقت لأجواء لندن ! ،
ايان / حـلو أجل خلينا نبدأ بشوي شوي بس هاه اوعديني ؟ ،
الـريم / شنو ؟
ايان / انك ما تتعبين وتبدين حلطمه وتعبسين؟ ! ،
الـريم ناظرته / امم تمام أوعدك ،
ايان / اجل يلا ! ،
ومشوا مع بعض وكلن خوفه وهمه راحه الثاني ! وانه يبذل مايقدر عشان رضاه ، '
'
'
بعد مرور أسبوع ..
بمالهم الي احتفظوا به من الهند قدروا يستأجرون شقه متواضعة جداً جداً وعلى قدهـم ! ،
وتأويهم الى ما يلقون وظيفه ،
كان يتمشى بـشوارع لندن ومغطي نفسه ببلوفر ،
كان يناظر لتحت وشوي شوي بدت السما تمطر ! ،
ابتعد بسرعه تحت مكان فوقه شي يحميه ،
وجلس بأحد الكراسي ،
وتخلخلت أصابعه لشعره وبدا يرتبه ،
حس بالي جلس جنبه ولف له وابتسم ورجع يناظر لقدام ورجع يفكر ، .../ معليش بس اخوي انت عربي ؟ ،
لف عليه ايان وضحك من سؤاله / اي عربي ، ...بغباء / ماشاء الله عاد مو بين عليك هاك الزود ! ،
ايان / تحرجني يعني !؟ ، ... ضحك / لا مو قصدي .. بس لي فتره ماقابلت عرب جدد وخاصه هالحي ؟ ،
ايان / ليه انت ساكن هنا ؟ ، ... / ايوه وعارف كل من هنا عشان كذا اسئلك انت جديد هنا ؟ ،
ايان / أيوه تو مالي الا أسبوع جاي للندن ! ،
.. / اهـا الا ماعرفتني عليك ؟ ،
ايان / انا أيان ،
... بضحكه / ايان ! وش هالتطور بالاسامي ،
ضحك ايان / غريب لهالدرجه يعني ؟ ، ... / لا .. يعـ ! ،
- رِن جواله -
طلعه بسرعه ورد وثواني وقفل وانقلبت ملامحه واختبص ،
... / فرصه سعيده .. اعتذر بس لازم اروح ،
وراح يركض وسط المطر ولا خلى لايان فرصه يرد
عليه ،
استغرب ايان منه وانتظر هـدوء المطر ووقف وتوجه للشقه ،
'
'
'
انتهـى🎶.
Read more
1- أسمي مها وعمري 18 2- أكبر وحده من اخواني كلهم 3- اتمنى اني اصير في المستقبل محققه او محاميه 4- ...
Media Removed
1- أسمي مها وعمري 18 2- أكبر وحده من اخواني كلهم 3- اتمنى اني اصير في المستقبل محققه او محاميه 4- اشجع الإتحاد كأسم فقط صحيح اني احب العب كوره بس مااهتم بالمباريات 5- احب أكل كوكيز ورق عنب وصينية خضار ومكرونه باشميل . وطبعا الگوگيز عشقي . واكره البيض وريحته اصلا مااحب امسكه والمايونيز 6- احب ... 1- أسمي مها وعمري 18
2- أكبر وحده من اخواني كلهم
3- اتمنى اني اصير في المستقبل محققه او محاميه
4- اشجع الإتحاد كأسم فقط صحيح اني احب العب كوره بس مااهتم بالمباريات
5- احب أكل كوكيز ورق عنب وصينية خضار ومكرونه باشميل . وطبعا الگوگيز عشقي . واكره البيض وريحته اصلا مااحب امسكه والمايونيز
6- احب اسافر كثير يعني احب اكتشف العالم
7- اتمنى اني اتعلم اللغات الصعبه لدرجه اني احب اسمعهم وهم يتكلمون
8- احب الجمعات والخرجات يعني لو اطلع كل يوم ماعندي مشكله . بس اذا كان معي احد
9- انا عصبيه جدا جدا اذا عصبت مااعرف اللي قدامي
10- و صبوره وكتومه وحساسه جدا لدرجه ان احيانا اتفه الاسباب اابكي عليها
11- احب وقت الصباح وآخر الليل
12- احب شهر 3. و. 2
13- اكره الناس المنافقه شخصية ابو وجهين
14- واحب ارقص واستهبل بس اذا فصلت استهبل علي الكل استهبل واستعبط واستيمج هههه يالله ماعليكم بس شكلي فصلت عليكم …… . اللي بعدوا …… .....
....15-واحب المغامرات وافلام الاكشن
16- و. …… عنيده بعض الشئ
17- واحب الالوان الهاديه والفاتحه واهم شئ الابيض
18- واكره الناس اللي شايفه نفسها شايفه نفسگ علي ايش ياماما المهم انكمل
اه ه ه تعبت يالله باقي شوي
19- واتمني انا وصديقاتي نسافر للخارج
20- واحب اقرأ في الكتب كثير .
اختارتني الحلوه @__5ad
صحيح اني تأخرت بس المهم اني نزلتها .
واخييييييرا مابغينا نخلص
#لايك #شخصيتي #فولو #انشرو_حسابي #انا #لايكات #دعم #رايكم_يهمني
Read more
معقول هيك صار معكوا؟؟! ؟؟..... اه والله يا سيدي هيك صار زي ما بقولك. استعجلوا الجماعه فمات منهم 3 ...
Media Removed
معقول هيك صار معكوا؟؟! ؟؟..... اه والله يا سيدي هيك صار زي ما بقولك. استعجلوا الجماعه فمات منهم 3 واحنا مات منينا 5.. اه والله يا سيدي خمس شباب با حسرتي عليهم. يا سيدي ما هو عصر السرعة.. انداري زمان كنت تاخدوا وقتكوا وما يصير عنا شهداء الا نادرا. بس هسا مع عصر السرعه.. كل طلعه اربعه أو خمسه وقايد العملية ... معقول هيك صار معكوا؟؟! ؟؟..... اه والله يا سيدي هيك صار زي ما بقولك. استعجلوا الجماعه فمات منهم
3 واحنا مات منينا 5.. اه والله يا سيدي خمس شباب با حسرتي عليهم. يا سيدي ما هو عصر السرعة.. انداري زمان كنت تاخدوا وقتكوا وما يصير عنا شهداء الا نادرا. بس هسا مع عصر السرعه.. كل طلعه اربعه أو خمسه وقايد العملية دايما يا سيدي اول واحد بستشهد. زمان يا سيدي تدريبكوا أفضل.. اه والله يا سيدي، كل شي عزمانكوا كان افضل ...هسا عم نتوجع يا سيدي والوجع عم يكبر.. كتير موجوعه... يلي قلبهم على البلد صاروا قلال يا سيدي.. الكل بنحر بالبلد والشاطر بهبر وما حدا بحكي معه.. ممنوع نحكي معه هذا حوت. اه يا سيدي صار عنا بالأردن حيتان.. يا سيدي شو اقولك الوضع دندره... منيح يلي رحت يا سيدي قبل ما تشوف هالشوفات... وهينا قاعدين نترحم عليك وعلى هظيك الايام... والجديد هسا الشهداء.. كل عيد في شهداء يا سيدي... يعني اقولك يا سيدي ما عاد في للفرح مطرح. مزطمه معنا. ارجع سيدي ارجع بلاش تسم بدنك.. مع انو في مجموعه والله قلبها عالوطن وقلب الوطن عا حجر.... خربانه سيدي. شو نعمل هينا سيدي بندور هجره بلكي حدا شفق علينا.. ترا انت عارفنا نحن شعب طيب بسيط اهبل كل العالم تتمنانا.. بس بصراحه مش هاين علينا نترك.. لسه قلبنا معلق بالتراب... بلاش نسولفلك كمان خليها مستوره خنشوف لمتى. بس سيدي قلهم انو احنا فاهمين الطبخه كلها بس عاملين هبل.. اه بس لمتى؟؟!...بعرف يا سيدي انك لسه موجود بيننا..بشوفك ضوء بالسماء . ..وعارفه انك زعلان ...زعلان على يلي عم بصير بالبلاد و العباد....سيدي ارجع نام ولا تنقهر بكفي احنا.. واترك لنا الاوطان لعلى وعسى يزبط الحال . ارجع نام سيدي...بس سؤال يا سيدي نطفش او نبقى ..انت قرر يا سيدي ..لو انت محلنا شو بتعمل ؟؟؟...
Read more
ليش مين قال انه المريض لازم يقعد يحط ايدو على خدو ويستنا موتو او وقت ما حالته تدهور😟 لا لا🤚🤚 المريض من لحم ودم ولازم يتعلق بكلشي حلو لازم يقاوم لازم يصبر ولا يحس بالملل والزهق من العلاج وما نقول انه خلص ما في حل كلشي بدو اراده ولازم نتعامل مع هيك مرض مثل اي مرض تاني ونطلع منه صح ما بخبي ولا راح اكذب العلاج ... ليش مين قال انه المريض لازم يقعد يحط ايدو على خدو ويستنا موتو 😢او وقت ما حالته تدهور😟 لا لا🤚🤚 المريض من لحم ودم ولازم يتعلق بكلشي حلو لازم يقاوم لازم يصبر ولا يحس بالملل والزهق من العلاج وما نقول انه خلص ما في حل كلشي بدو اراده ولازم نتعامل مع هيك مرض مثل اي مرض تاني ونطلع منه صح ما بخبي ولا راح اكذب العلاج مؤلم وبدو أراده وقوه وتحمل وصبر اهم شي الايمان بالله ومرحلة العلاج والاعراض الي بسببها الكيماوي صح مش هينه بس مع هيك فكرو منيح قبل ما نحكم على غيرنا فكرو كتير ميح قبل ما نجرح اي حدا مستني منها حتى كلمه المريض بكون يسنى حدا يطبطب عليه والي ما مجرب الوجع ما يحكم على الناس بمظهرها اه شو يعني فل ميكاب وفيلر وبتكون واجمل حالاتها عالاقل هي بتحس انها بخير بتحس انها مثلها مثل ٥يرنا عادي شو يعني شو ذنبها لما المرض مش بايدنا شو ذنبها لما بتتالم من الكيماوي وهو بحرق فيها من داخلها وبدمر كل تفاصيل جمالها وقوتها الي داخلها والي خارجها بكفي تضلمو حتى المريض بكلامكو .
.
.
.
#فضفضه . .
.
.

#دانه_الطويرش تنتقد التعليقات والسب على #شيماء_العيدي محاربة السرطان
Read more
زمان كنت قريت لرضوي عاشور كام سطر كده لمسوني بيقولو ، " يبعث الله من يحتضنك في قلبه كوطن صغير ، بعيدا ...
Media Removed
زمان كنت قريت لرضوي عاشور كام سطر كده لمسوني بيقولو ، " يبعث الله من يحتضنك في قلبه كوطن صغير ، بعيدا عن تفاهة هذا العالم والسوء الذي يسكنه في كل زاوية " وبصراحة مكنتش مصدق ، خاصة اني مريت بمليون علاقة فاشلة ، واكثرهم فشلا علاقة دامت ست سنين ووصلت لخطوبة ، العلاقة دي امتصت مني روحي وطاقتي الايجابية ... زمان كنت قريت لرضوي عاشور كام سطر كده لمسوني بيقولو ، " يبعث الله من يحتضنك في قلبه كوطن صغير ، بعيدا عن تفاهة هذا العالم والسوء الذي يسكنه في كل زاوية " وبصراحة مكنتش مصدق ، خاصة اني مريت بمليون علاقة فاشلة ، واكثرهم فشلا علاقة دامت ست سنين ووصلت لخطوبة ، العلاقة دي امتصت مني روحي وطاقتي الايجابية ورغبتي ف الحياة اصلا ، كنت فعلا بقيت ضعيف منعزل منكسر لا مبالي ، وامنت ان مفيش حاجة هتحتضني غير نفسي ، وخسرت كثير من الرفاق والاصدقاء ، بقيت عايش بس علشان بتنفس ، و بعد ما وصلت لما بعد قاع البؤس واليأس فجأة من العدم حصلت الصدفة اللي غيرتني وغيرت حياتي وغيرت كل خططي ، فجأة نورك ملي حياتي ، داوي شروخ روحي وطبطب علي قلبي ، اكتشفت الحب اللي كنت عايش سنين موهوم اني عارفه ، بقي لحياتي معني وبقيت عايش لهدف ، فجأة تحققت مقولة رضوي عاشور ، فجأة بقيتي وطني ، بقيتي البداية والمنتهي ، بقيتي المكان اللي بنفض فيه كل همومي ومتاعبي ، بقيتي السند والطبطبة والحنية ، بقيتي أنا ....
اه اوقات كتير بنبقي هنولع في بعض وبنتخانق وبنزعق واللي يشوفنا يقول هنموت بعض ، بس ف لحظات كل ده بيفوت كأنه مكانش ، وبنرجع احسن من الاول ، انا بعتذر عن كل مرة مكنتش علي قد توقعاتك ، بس انا فعليا بعمل اقصي ما عندي علشان تكوني راضية علي كافة المستويات ، وتكوني مرتاحة ومبسوطة ، وانتي ساعات بتبقي حيوانة يعني بس برده بحبك ، بغباءك وطفولتك وسذاجتك وبساطتك وعصبيتك وضحكتك وتكشيرتك ، بحبك بكل تفاصيلك حتي الوحشة منها ....
خلاص فاضل شهور مش كتير علي اول طفل لينا ، وكل اللي انا هوعدك بيه اني هعمل كل اللي اقدر عليه علشان حياتنا متبقاش تقليدية زي اي اتنين متجوزين ، وان طفلنا يتربي احسن مننا وفي ظروف صحية علي كافة المستويات ، واتمني تساعديني في ده ....
المشكلة اني بحسها كلمة تافهة اوي ومبتعبرش عن اي حاجة من اللي جوايا بس انا بحبك وربنا يخليكي ليا وهابي فلانتاينز ضاي ❤❤❤❤❤
Read more
. السلام عليكم <span class="emoji emoji1f64b"></span> . - شايفه السوآتش شايفه قوه اللون كيف <span class="emoji emoji1f629"></span><span class="emoji emoji1f493"></span> . من أجود و أوفر الأشياء اللي مُمكن تستخدمينها ...
Media Removed
. السلام عليكم . - شايفه السوآتش شايفه قوه اللون كيف . من أجود و أوفر الأشياء اللي مُمكن تستخدمينها هالباليت حاقه ماحصليتش . شركه #مورفي من الشركات اللي بسرعه اشتهرت بسبب جوده منتجاتها وسعرها المناسب و متنوعين بباليتات الشادو بشكل خيالي يعني فيه باليت مطفي بس و فيه اللي بس شيمر و فيه ... .
السلام عليكم 🙋
.
- شايفه السوآتش شايفه قوه اللون كيف 😩💓
.
من أجود و أوفر الأشياء اللي مُمكن تستخدمينها هالباليت حاقه ماحصليتش 😿
.
شركه #مورفي من الشركات اللي بسرعه اشتهرت بسبب جوده منتجاتها وسعرها المناسب و متنوعين بباليتات الشادو بشكل خيالي يعني فيه باليت مطفي بس و فيه اللي بس شيمر و فيه مكس وفيه برضو شادوات سنقل وعندهم بعد بلاشرات وفرش 👌✨
.
طيب نتكلم عن باليت الشادو 👆:
.
مثل ما تشوفين الالوان كلها مطفيه وفيها ٣٥ لون 😩 ، اللي عندي رقم 35N أشوفها من اجمل الباليتات لأنها جامعه وشاملة كل الالوان الأساسيه يعني فيها فواتح بيجيات و البنيات ودرجات الاورنج و البنكيات و الأسود يعني باليت ممتتكاامممل 😎
.
ألوانه متنوعة و واضحه و قويه و من مسحتين يوضح اللون ، دمجه سهل وثباته مُمتاز يقعد ٦ ساعات بدون ما يخطط ، ما يتناثر و سعره بطل 💅 ، تقدرين برضو تستخدمين درجات البني لحواجبك 👁
.
للأمانة فيه عيبين بالمنتج 🔹 الأول أنو الالوان متقاربة صح انها متنوعة لكن متشابهه مثل اللي بالسطر الأول اللون الثاني و الثالث من اليمين مررهه قراب من بعض حتى الأسودين اللي تحت مررهه مافيه فرق بينهم 🔫 🔹والعيب الثاني أنو طبعات الأصابع تبين على العلبه بشكل مقرف 🙃
.
ستاند ماركه مورفي مب موجوده عندنا ، تقدرين تطلبينها من موقعهم الأصلي او من تاجرات الانستقرام 🌸 ، أنا أخذتها من @lily.roz .
.
شكراً لقرائتك عزيزتي 👄
.
( رَبِّ أَعِنِّي وَلَا تُعِنْ عَلَيَّ، وَانْصُرْنِي وَلَا تَنْصُرْ عَلَيَّ، وَامْكُرْ لِي وَلَا تَمْكُرْ عَلَيَّ، وَاهْدِنِي وَيَسِّرِ الهُدَى إِلَيَّ، وَانْصُرْنِي عَلَى مَنْ بَغَى عَلَيَّ، رَبِّ اجْعَلْنِي لَكَ شَكَّارًا، لَكَ ذَكَّارًا، لَكَ رَهَّابًا، لَكَ مِطْوَاعًا، إِلَيْكَ مُخْبِتًا أَوَّاهاً مُنِيبًا، رَبِّ تَقَبَّلْ تَوْبَتِي، وَاغْسِلْ حَوْبَتِي، وَأَجِبْ دَعْوَتِي، وَثَبِّتْ حُجَّتِي، وَاهْدِ قَلْبِي، وَسَدِّدْ لِسَانِي، وَاسْلُلْ سَخِيمَةَ قَلْبِي ) 🌬
Read more
 #ChiaraFerragni in a custom made #Dior wedding dress. متل ما بتعرفوا Chiara هي اهم Fashion Blogger ...
Media Removed
#ChiaraFerragni in a custom made #Dior wedding dress. متل ما بتعرفوا Chiara هي اهم Fashion Blogger بالعالم كله و بصراحة توقعت اطلالتها بعرسها تكون شي بياخد العقل و بيقشعر البدن كون الفستان صمم لها خصيصا من قبل ديور... و لكن الفستان عادي جدا و اقل من عادي مع انه ناعم و مش بشع و مريح للنظر بس فيه كتير ... #ChiaraFerragni in a custom made #Dior wedding dress.
متل ما بتعرفوا Chiara هي اهم Fashion Blogger بالعالم كله و بصراحة توقعت اطلالتها بعرسها تكون شي بياخد العقل و بيقشعر البدن كون الفستان صمم لها خصيصا من قبل ديور... و لكن الفستان عادي جدا و اقل من عادي مع انه ناعم و مش بشع و مريح للنظر بس فيه كتير تفاصيل مش حلوة و مش زابطة.
على كل حال الف مبروك للعروسين و انشالله بالرفاه و البنين.... اه عفوا البنين موجودين 😂 (ابنهم معهم ب ثالث صورة بس عادي اتسوكي يعني اخواننا متعودين على كل شي بالعكس).
شو رأيكم؟
.
.
.
.
.
🚫اي اعلان في التعليقات=بلوك🛇
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
#fashionpolice_fp #ElieHanna #Lebanon #Beirut #Fashion #fashiontips #Beauty #Trends #love #photooftheday #موضة #جمال #ايلي_حنا
Read more
 #Repost @marioom_blog (@get_repost) ・・・ من الحاجات اللي اتطلبت مني كتير اتكلم عنها هي منطقة ...
Media Removed
#Repost @marioom_blog (@get_repost) ・・・ من الحاجات اللي اتطلبت مني كتير اتكلم عنها هي منطقة البيكيني ، و هي من المناطق اللي لو اهتميتي بيها بحاجات بسيطه جداً هتتفادي مشاكل كتير . . هتكلم في الموضوع علي أجزاء عشان ليا عدد محدد من الكلمات بس في البوست ، تابعوا الموضوع علي هاشتاج #bikini_area_with_marioom ... #Repost @marioom_blog (@get_repost)
・・・
من الحاجات اللي اتطلبت مني كتير اتكلم عنها هي منطقة البيكيني ، و هي من المناطق اللي لو اهتميتي بيها بحاجات بسيطه جداً هتتفادي مشاكل كتير 👌
.
.
هتكلم في الموضوع علي أجزاء عشان ليا عدد محدد من الكلمات بس في البوست ، تابعوا الموضوع علي هاشتاج #bikini_area_with_marioom 👀
.
.
اول جزء و أهـم جزء هو " ازالة الشعر " و دي حاجه أساسيه طبعاً منعاً لتكوّن البكتيريا في المكان ده و بالتالي ممكن يحصلك التهابات و مشاكل انتي في غني عنها ، انا مبقدرش اتحمّل ألم السويت في المكان ده ابداً و مش بعمل بيها بس كل جسم و ليه طبيعته و لو بتحبي السويت طبعاً كملي بيها براحتك ✋
.
.
■ البوست الجاي هيبقي خفيف و هقولكم ايه مميزات و عيوب السويت و الشيڤينج كمان عشان تبقوا فاهمين 😻
.
. 🌸 طريقتي بقي في ازالة الشعر من الـ Bikini area :• .
.
✔ اول حاجه بغسل المكان كويس بغسول مخصص ليها ، انا بحب كيرفري @carefreearabia لان ريحته هاديه و لطيف كده و مناسب للبشره الحساسه و كمان مش بيتخفف ❤ بس تقدري تستخدمي الغسول اللي تحبيه يعني " استخدام خارجي بس "•
.
. ✔ بستخدم شفرات چيليت ڤينوس @gillettevenusarabia @gillettevenus اللي في الصوره دي تحفه .. سعرها 130 اعتقد و بييجي معاها شفرتين ، الشفره بيبقي فيها چل موڤ كده من الناحيتين زي ما في الصوره عشان تعمل رغوه و تسهّل عليكي الازاله ، تقدري تحطي علي المكان طبقة من زيت چونسون لكن انا بشوف الچل اللي في الشفره اصلاً كفايه جداً بس كل ما الرغوه تخلص بليها كده و كملي عادي لحد ما تخلصي خالص ❤
.
.
✔ بتمشي بالشفره في اتجاه نمو الشعر مش العكس ، يعني من فوق لتحت ❤
.
.
✔ بعد ما تخلّصي نشفي المكان بفوطه " مخصصه " عن طريق الطبطبه بلاش العنف 😂 و تنشفي من ادام لورا مش العكس ✋
.
.
✔ استخدمي مضاد حيوي زي " فيوسيدين " يومياً لمدة 3 أيام بس عشان تمنعي اي التهابات او ان يطلع حبوب ، تقدري كمان تستخدمي كريم فيه زنك زي " زنك أوليڤ " ، و دايماً رطبي المكان بمرطب طبي زي " بيبانثين " او " بانثينول " ❤
.
.
✔ قبل ما تستخدمي الشفره متنسيش ترشي عليها كحول ، و بعد ما تخلصي نضفيها من الشعر كويس و رشي عليها كحول و استني ينشف و عينيها و اوعي تعينيها مبلوله عشان البكتيريا ❌
.
.
✔ يفضّل تعملي اسكراب قبلها عشان لو في شعر تحت الجلد يظهر و تقدري تشيليه 👌
.
.
✔ الشفرات دي استخدام شخصي يعني مينفعش خالص تستخدميها بالتبادل مع حد تاني❌
.
.
✔ الشفره بس اللي بتترمي لما الچل اللي فيها يخلص و تركبي غيرها لكن المكنه نفسها مش بتترمي ❗
.
.
تابعوا باقي الاجزاء 🔜
Read more
البارت العاشر *********** طلع ابو الوليد من البيت تارك ظرف يحكي حكايه مجهوله تغير مجرى حياة الوليد ...
Media Removed
البارت العاشر *********** طلع ابو الوليد من البيت تارك ظرف يحكي حكايه مجهوله تغير مجرى حياة الوليد طلع الوليد من المجلس وفي يده الظرف شاف ريم قدامه بسرعه دخل الظرف في جيبه جلس ع الكنب يكمل قهوته وهو يفكر الوليد (يتكلم بنفسه): آه .....ياترى ايش مكتوب بهذا الظرف هل صحيح مثل ما يقول ابوي بيغير مجرى ... البارت العاشر *********** طلع ابو الوليد من البيت تارك ظرف يحكي حكايه مجهوله تغير مجرى حياة الوليد طلع الوليد من المجلس وفي يده الظرف شاف ريم قدامه بسرعه دخل الظرف في جيبه جلس ع الكنب يكمل قهوته وهو يفكر
الوليد (يتكلم بنفسه): آه .....ياترى ايش مكتوب بهذا الظرف هل صحيح مثل ما يقول ابوي بيغير مجرى حياتي .....ياربي ارحمني برحمتك الواسعه .....احس قلبي منقبض من شفت الظرف
ريم(تتكلم بنفسها): ايش اللي خباه الوليد بجيبه .....اممم تقول الخدامه ان ابو الوليد موجود هنا ....بس ما عمري شفته ولا تكلم الوليد عن ابوه ولا مره ....(وهي تبدأ تحلل)بما اني سمعت صوت الوليد العصبي مرتفع فهذا يعني انهم يتجادلون يمكن ع شي من قبل .....آمم بس ايش آه شكلي بتعب من التفكير......(عضت شفتها السفليه ع الفكره اللي جتها)يعني اسرق الشي اللي خباه الوليد ....لا لا اخاف يكشفني ......آه راسي عورني من التفكير......
صحت من تفكيرها ع صوت الوليد .. الوليد: هيه....ريم ...ايش فيك
ريم : هاه ..و .. و لا شي
الوليد: ايش فيك ...ساعه على بال ما تردين
ريم (بأبتسامه مزيفه): لا ما فيني شي بس كنت افكر ونا انتبهت حق لك وانت تناديني
الوليد: انا رايح للشركه تبغين شي قبل ما اروح
ريم : هاه ..لا لا سلامتك
الوليد (بشك ناظر لها وهو يتكلم بنفسه): ايش فيها كل سرحانه ...ليكون سمعت كلامي انا وابوي ...لا لا لا ...مستحيل تكون سمعت كلامنا
ابعد الوليد افكاره وتنهد وطلع للشركه ..
....
......
التكمله تحت بالكومنت 👇👇
Read more
وحده من الاشياء اللي بتميز كيك هوم ميد عن غيره هي الحشوه <span class="emoji emoji1f60d"></span> الكيكه بتكون كتير طبقات من جوا حتى لو كانت ...
Media Removed
وحده من الاشياء اللي بتميز كيك هوم ميد عن غيره هي الحشوه الكيكه بتكون كتير طبقات من جوا حتى لو كانت صغيره مو ٢ او ٣ كما هو متعارف عليه بالعاده و طبقات الكيك بتكون خفيفه و مو خميله حتى يكون الطعم غني و بس تطلبو كيكه نوتيلا ما منألف نوتيلا من عنا ... النوتيلا اللي عنا نوتيلا الايطاليه من فيريرو ... وحده من الاشياء اللي بتميز كيك هوم ميد عن غيره هي الحشوه 😍
الكيكه بتكون كتير طبقات من جوا حتى لو كانت صغيره مو ٢ او ٣ كما هو متعارف عليه بالعاده 🚫و طبقات الكيك بتكون خفيفه و مو خميله 🔝
حتى يكون الطعم غني
و بس تطلبو كيكه نوتيلا 🍫🍰
ما منألف نوتيلا من عنا ... النوتيلا اللي عنا نوتيلا الايطاليه من فيريرو 😏
و لما تحكولنا كيكه فراوله بتكون محشايه فراوله
مو كيكه الفروله فيها ٥ حبات فراوله🍓🍓🍓🍓🍓 ... و اه
الفواكه اللي عنا فرش 🌠
يعني كل يوم بيومه
كل هاد عشان بس تاكلو من كيكاتنا تحسو بشعور سعادة الكيك 😍
Read more
بنحـكي في مـوضوع الصـرآحـة ، الصـراحـة و الوضـوح والشفـافيـة بينك وبين النـاس الي تتعـامل معهم ...
Media Removed
بنحـكي في مـوضوع الصـرآحـة ، الصـراحـة و الوضـوح والشفـافيـة بينك وبين النـاس الي تتعـامل معهم ، سـواء كانو اهل اصحـاب او حبيب . تـحـبـه ؟ قـوله نحبك مستـاحشـه ؟ قوله مستـآحشك ! تكرهه ؟ قوله نكرهك ! حتى لو كان في بيناتكم خلاف ، والطرف الثاني مبعد عليك وانتو كل واحد في جيهه ، استـاحشتـه ؟ امشي ... بنحـكي في مـوضوع الصـرآحـة ،
الصـراحـة و الوضـوح والشفـافيـة بينك وبين النـاس الي تتعـامل معهم ،
سـواء كانو اهل اصحـاب او حبيب .
تـحـبـه ؟ قـوله نحبك
مستـاحشـه ؟ قوله مستـآحشك !
تكرهه ؟ قوله نكرهك !
حتى لو كان في بيناتكم خلاف ، والطرف الثاني مبعد عليك وانتو كل واحد في جيهه ، استـاحشتـه ؟ امشي قولها له متخـافش من اي شي وعلاش الخوف ! متردد ؟ متترددش بمـا ان قلبك حـاس بشي امشي وراه
لان قلوبنـا تعرف تختار الطريق الصح .
رده فعل الشخص الثـاني متخليهاش تأثر على تفكيرك وتلخبط امورك وتمنعك من انك تمشي تصارحه
رد بالك ،
انت اهم شي ادير الي عليك وتقول كل الي في خاطرك
خلي كل الي في قلبك يطلع بره
صارح النـآس بكل شي حاس بيه تجاههم
خليك واضح وصريح معاهم ،
الدنيآ فـانيـه وفي الآخـر كلنـآ ماشيين
بآش انت ترتاح وتخلي حياتك تكون احسن
خليـك ديما واضح وفكك من الغموض ، الغموض ميكونش في كل شي يمكن عندك خصوصيات متحبش حد يعرفهآ بس مشاعرك تجـاه الشخص الي قدامك لازم تصارحه بيها
خلينـا نكونو نـاس ايجابيين مع بعضنـا
ونحاولو قد مانقدرو نبعدو على المجاملات الزايدة و النفاق
مـليت من الشخص هذا ؟ حـاول تقولهآ له بس بطريقـة لبقه شوي يعني مش بطريقة تجرح مشاعـره ، وبعدهـا انت ترتـاح وفي نفس الوقت متظلماش مـعآك
واهم شي متكـونش غام على روحك وتاعب نفسيتك عشان قاعد في علاقة غصباً عنك.
...
كـل واحد يعطيني رأيه ووجهه نظرة في الموضوع 🤔💜
...
وزي ماقال معاذ صورك كلهم سحاب 🙄
#نـاآيٰ
Read more
- <span class="emoji emoji1f4f1"></span>وسائل التواصل الـ.....<span class="emoji emoji1f4f1"></span> . الْبيوت اصبحت مكشوفة ع الآخر<span class="emoji emoji1f3e0"></span> والأسرار صارت تنعرض في العام كل ...
Media Removed
- وسائل التواصل الـ..... . الْبيوت اصبحت مكشوفة ع الآخر والأسرار صارت تنعرض في العام كل شي ممكن نشوفه بشكل ساخر وعيشتنا مقاطع تنعرض أفلام - . كل كوفي نشرْبه لازم انفاخِر️ ولازم صورة ويّاه ابإنستغرام . وكل طلعة بنطلعها أو انسافر️ بسناب چات كل لحظة تمر قدّام . قعدتنا بمجالسنا ... -
📱وسائل التواصل الـ.....📱
.
الْبيوت اصبحت مكشوفة ع الآخر🏠
والأسرار صارت تنعرض في العام

كل شي ممكن نشوفه بشكل ساخر
وعيشتنا مقاطع تنعرض أفلام🎥
- .
كل كوفي نشرْبه لازم انفاخِر☕️
ولازم صورة ويّاه ابإنستغرام
.
وكل طلعة بنطلعها أو انسافر✈️
بسناب چات كل لحظة تمر قدّام
.
قعدتنا بمجالسنا جسد حاضر
بس العقل غايب ويا هالأوهام📱
.
عدنا بس أهم شي المظهر الظاهر
واللقطة خَذوها بالوضوح التام📷 .
-
بس يعني المهم انراوي وانجاهر
شوفونا ترى انعيش اروع الأيام😎
.
بس احنا ترى في الواقع الخاسر👎
وصرنا نعيش بس في عالم الأحلام
-
. ::حميد حسين::
٢١فبراير٢٠١٥
Read more
أهلا بدون مقدمات وخرابيط ببدي بقصتي<span class="emoji emoji1f609"></span> انا قصتي الله يسلمكم .. إن في ليلة من الليالي كنت في ابتدائي ...
Media Removed
أهلا بدون مقدمات وخرابيط ببدي بقصتي انا قصتي الله يسلمكم .. إن في ليلة من الليالي كنت في ابتدائي وكنت بنام عشان بكرة مدرسة ولما كنت بنام جت امي وأختي الصغيرة وقالت تغطو عدل عن المكيف وأختي الصغيرة جت لي وأنا قلت لأمي خلاص خليها بتنام معي وهي عندها كرتون تيب وكانت تعاند تحرك اياديها ورجايلها ... أهلا
بدون مقدمات وخرابيط ببدي بقصتي😉

انا قصتي الله يسلمكم ..
إن في ليلة من الليالي كنت في ابتدائي وكنت بنام عشان بكرة مدرسة ولما كنت بنام جت امي وأختي الصغيرة
وقالت تغطو عدل عن المكيف وأختي الصغيرة جت لي وأنا قلت لأمي خلاص خليها بتنام معي وهي عندها كرتون تيب وكانت تعاند تحرك اياديها ورجايلها بسرعة عناد!!!
وفجأة جا في عيني اليسار وصح بقولكم انا عيني اليمين فيها كسل يعني ماشوف منها عدل مواضحة بس الحمدالله كل مااتجي توضح ايه وتضرب عيني اليسار وروح أركض لأمي واقولها عيني عيني تقولي شفيك قلت وانا ابكي أنها ضربتني اختي بقمت الكرتون هو صغير بعد والمشكلة أنها جت في وسط القرنية😭😭 وبعدين ابويي قطرة بس مافيها فايده وحط لصقة بعدين كل شوي ماجلس يعني كان نومي مقطع لأن عيني تدمع بلاحالها وبعد كان وقت الاختبارات التحريرية لازم بعذر طبي وداني ابوي المستشفى وبعدين وقالو بس اقطرها كل ماجفت لأن حطو لي عدسه ولين بنام احط برهم وتخيلو كل مرة احط هذا شسمه القطور خشمي كلا ينزل منه مثل الماي وكنا نطلع وتخيلو أحس قلبي يالمني فشكرو ربكم يعني كان أسوء الأيام في حياتي وبعدين الحمد الله شالوالعدسة وصرت اشوف مثل قبل الحمدالله
#اه_يعيشتن_قشرا
.
#ماما_نانا
Read more
اوقات باحس ان ربنا بيبعت لي رسايل .. صليت الفجر و دعيت دعيت دعيت حد البكا في السجود وكلمت ربنا بكل حاجة ...
Media Removed
اوقات باحس ان ربنا بيبعت لي رسايل .. صليت الفجر و دعيت دعيت دعيت حد البكا في السجود وكلمت ربنا بكل حاجة في قلبي .. فتحت لقيت كل الكلام دا مكتوب كأن ربنا بيطبطب على قلبي ___________ RepostBy @hananzinal: "عارف كل فرصة ضاعت منك واتقهرت أوي كل حلم اتحقق لغيرك وابتسمت بكسرة كل أمر سلِمت فيه أمرك ... اوقات باحس ان ربنا بيبعت لي رسايل .. صليت الفجر و دعيت دعيت دعيت حد البكا في السجود وكلمت ربنا بكل حاجة في قلبي .. فتحت لقيت كل الكلام دا مكتوب كأن ربنا بيطبطب على قلبي
___________
RepostBy @hananzinal: "عارف
كل فرصة ضاعت منك واتقهرت أوي
كل حلم اتحقق لغيرك وابتسمت بكسرة
كل أمر سلِمت فيه أمرك لله بعد الوجع
كل دعوة دعيتها ونسيتها
كل أمنيه متأجله
كل حاجه فاكرها راحت ومش هترجع
ربك على رجعها قادر
ربك طمنك وريح بالك بهذة الآية :
' إنهُ على رجعِهِ لقآدر '
هتقولي محدش حاسس بيا ؟
هقولك ' وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا'
ربك عالم بيك جدا اطمن
هتقولي رزقي أتأخر ؟
هقولك ' وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا '
اللي خلقك مستحيل ينساك
أقسم بعزة جلالة الله هيفرحك ويسعدك ويجبر بخاطرك
هتقولي ازاي ؟
هقولك ' إِنَّ رَبَّكَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاء وَيَقْدِرُ '
بس إنت ثق بالله
هتقولي الوجع طوّل
هقولك' إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ ۚ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاس'
يعني كل واحد ربنا بيبتليه ويرزقه على قدر ظنه وفكره
محدش خالي من النعم ولا حد خالي من الوجع احسن الظن بالله
هتقولي بجد ؟
هقولك ' إِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَر '
يعني
مستحيل ربنا يقدر ليك إنك تشوف الكلام دا عبثاً
كان مقدرلك تفتح فى الوقت ده ..
وأنا ربنا يلهمنى أكتب الآيات دى بالموضوع دا
عشان تقرأه و تعرف إنها هانت
بالله عليك اصبر وإفتكر ' انَّهُ عَلَى رَجْعِهِ لَقَادِر '
إطمن بقى وإضحك وسيبها على اللي خلقك
كما ابتليت بالوجع سترزق بالفرح من حيث لا تحتسب !

ربك أرحم من إنه يلهمك الدعاء لشىء و يخذلك فيه
حاشاه سبحانه أن يخذل عبداً شكى عبداً بكى عبداً حنى رأسه ثم دعا
' وَبَشِّرِ الصَّابِرِين ' شوفت البشري بعينك وريني بقي الابتسامة الحلوة وسمعنى الضحكة اللي من القلب

#أحبك_ربي
#احبكم_في_الله
#حنان_زينال"
Read more
في احلام من كتر مانت مطمن لربنا اوي ومحسن الظن بيه بتحسها حقيقه وبتتعامل معاها على هذا الاساس فبتبقى ...
Media Removed
في احلام من كتر مانت مطمن لربنا اوي ومحسن الظن بيه بتحسها حقيقه وبتتعامل معاها على هذا الاساس فبتبقى الفكره مش انها هتتحقق ولا لا لكن .. امتى هيجي الوقت المناسب عشان تتحقق بقى ! - طب افرض بعد كل دا ما تحققتش ! * عادي .. هتفضل ذكرى حلوه بتفتكرها كل فتره وتضحك على عبطك انك فيوم اتمنيتها كده ! - تضحك ! .. ... في احلام من كتر مانت مطمن لربنا اوي ومحسن الظن بيه بتحسها حقيقه وبتتعامل معاها على هذا الاساس
فبتبقى الفكره مش انها هتتحقق ولا لا لكن .. امتى هيجي الوقت المناسب عشان تتحقق بقى ! - طب افرض بعد كل دا ما تحققتش ! * عادي .. هتفضل ذكرى حلوه بتفتكرها كل فتره وتضحك على عبطك انك فيوم اتمنيتها كده ! - تضحك ! .. يعني مش هتزعل ! * اكيد في الاول اه .. بس بعد فتره هفهم الحكمه
واعرف انها مكنتش هتظبط ولا هتبقى على مقاسي فالصوره كانت هتبقى بشعه بدرجه توجع
ودا كان هيبقى سبب كافي جدا
عشان افرح لان ربنا ماحققهاش

خليك واثق في قضاء ربنا
Read more