Anne yani kitap

Loading...


Unique profiles
22
Most used tags
Total likes
0
Top locations
Hamza Rüstem Fotoğraf Evi Müzesi, Dublin, Ireland, Passage 1901
Average media age
664.1 days
to ratio
Sanmayın ki tv, tablet vs bilmiyor. Öyle güzel biliyor ki malesef. Yemeğini babytv’siz yedir yedirebilirsen ...
Media Removed
Sanmayın ki tv, tablet vs bilmiyor. Öyle güzel biliyor ki malesef. Yemeğini babytv’siz yedir yedirebilirsen mesela. Evde cep telefonu, tablet vermiyorum evet ama dışardaysak ve yemek yiyorsak mümkün değil mama sandalyesinde oturmuyor. Bağlasak da çıkıyor içinden. Sonra vay efendim ... Sanmayın ki tv, tablet vs bilmiyor. Öyle güzel biliyor ki malesef. Yemeğini babytv’siz yedir yedirebilirsen mesela. Evde cep telefonu, tablet vermiyorum evet ama dışardaysak ve yemek yiyorsak mümkün değil mama sandalyesinde oturmuyor. Bağlasak da çıkıyor içinden. Sonra vay efendim “bençucuuumaaslaaatvizletmiciim” aman efendim “aslaelineceptelefonuvermiiiciiimmm” dediğim ne kadar cümle varsa yutuyorum. Misafirlikte, bulut koşuyor ben arkasından elimde kaşıkla ona yemek yedirmeye çalışıyorum. Bir gün abla dedim siz böyle miydiniz? Yoo diyor bizimkiler otururdu yere biz de yedirirdik. Yani canlarım, büyük lokma da yemeyin büyük laf da etmeyin. Bulut evet kitapları çok seviyor; çünkü annesi de babası da kitap okuyor ve bu durum onun için çok normal. (Zaten kitap okumak normal bir şey, entel dantel işi değil yani) Ve dijital nesneler de ilgisini çekiyor; çünkü annesi de babası da tv, telefon, tablet vs kullanıyor. Ama önemli olan ne? Tabiki sınırlı tutmak. Gönül ister çocuğu fanusta büyütelim, zararlı hiçbir şeyi bilmesin. Ama anne/baba olduğunda deneyimliyorsun ki o işler öyle olmuyor. Olmuyormuş yani.
Read more
Loading...
Hiç birini öldürüp öldüremeyeceğinizi düşündünüz mü? Ben düşündüm; öldürebilirim. Hırsızlık ...
Media Removed
Hiç birini öldürüp öldüremeyeceğinizi düşündünüz mü? Ben düşündüm; öldürebilirim. Hırsızlık da yapabilirim. Dolandırıcılık da yapabilirim. İnsanın yapabileceği her türlü pisliği yapabilirim. Çünkü herkesin her şeyi yapabilecek potansiyeli taşıdığına ancak o potansiyeli koşullara ... Hiç birini öldürüp öldüremeyeceğinizi düşündünüz mü? Ben düşündüm; öldürebilirim. Hırsızlık da yapabilirim. Dolandırıcılık da yapabilirim. İnsanın yapabileceği her türlü pisliği yapabilirim. Çünkü herkesin her şeyi yapabilecek potansiyeli taşıdığına ancak o potansiyeli koşullara göre kullandığına ya da bastırdığına inanırım. Aklım erdiğinden beri vejetaryenim ama bir savaş, bir kıtlıkla her şeyin değişebileceğinin de bilincindeyim, mesela.
Niye böyle negatif bir girizgâh yaptığıma gelince; kitaptaki ilk hikâye olan Öyle Bir Çocukluk’ta, oldukça içine kapanık, annesiyle büyüyen asosyal ve zararsız bir çocuğun annesinin yeniden evlenmesi ile hayatına giren üvey babasının tavırlarıyla değişen karakterini anlatıyor. İnsan iyi ya da kötü olarak mı doğar yoksa -isteyerek ya da koşullar sebebiyle- iyi ya da kötü mü olur, hikâyenin sonuna kadar bunu sorguluyor ve masum bir çocuğun nasıl bir psikopata dönüştüğünü okurken çocuğa değil, onun bu hale gelmesine zemin hazırlayan anne ve babasına kızıyorsunuz. Okuduğum yazarların hep gündelik hayatta nasıl kişiler olduğunu hayal ederim. Tamaro’nun, ‘Madam Coco kadını’ diye adlandırdığım kişilerden olduğunu düşünürdüm hep. Sanki evinde her şey beyaz-pembe, cicili bicili, çiçekli böcekli, renkli...🤦🏼‍♀️Çok anlaşabileceğim biri değil yani. Ama kitaptaki ilk öyküyle bu düşüncem de değişti. Çok cesur, çok güçlüydü anlatımı. Naiflikten uzaklaşmadan ama lüzumundan fazla ‘cici’ de olmadan... Sonunda “O-HA!” dedirtecek kadar etkileyici... Madam Coco kadını gitmiş de mahallenin belalısı gelmiş sanki. Velhasılı; beni yanılttı ve aşırı memnunum yanıldığıma.
Okuma tembelliği yaşıyorsanız ve hafif ama etkileyici bir kitap arıyorsanız beş güzel öyküden oluşan ve Öyle Bir Çocukluk’u alenen kayırdığım bu kitaba bence bi’ göz atın.
P.S.: Bendeki ‘96 basımı, sahaftan aldım. Kitapçılarda bulamayabilirsiniz ama internette mutlaka vardır✌🏻
Read more
-Anne olunca anlarsın! (ANLAMADI) başlıklı bir kitap yazmak istiyorum. Çünkü neden olmasın?! ...
Media Removed
-Anne olunca anlarsın! (ANLAMADI) başlıklı bir kitap yazmak istiyorum. Çünkü neden olmasın?! Çünkü bir yazar olmayan ben kaldım!? Çünkü uzay kapasitesi zekamla büyüttüğüm bebeğimin engin bilgilerinden diğer cahil annelerde faydalanmalı. 15 sayfa yazsam yeter yani.Zaten önemli ... -Anne olunca anlarsın!
(ANLAMADI)
başlıklı bir kitap yazmak istiyorum. Çünkü neden olmasın?! Çünkü bir yazar olmayan ben kaldım!? Çünkü uzay kapasitesi zekamla büyüttüğüm bebeğimin engin bilgilerinden diğer cahil annelerde faydalanmalı.
15 sayfa yazsam yeter yani.Zaten önemli yerleri sayfalara büyük puntolarla yazıp, ara sayfaları rengarenk illüstrasyonlarla doldurup aralara da instagram fotolarımdan attım mı MİS! Oldu mu 200 sayfa. Bakim. Ay vallahi olmuş. Teşekkürler filanca yayınevi. 💋 (P.S:Dikkat dikkat bu yazı büyük ironi içerir lütfen ebbek yazarlar üstüne alınmasın🤗) #wantthefashionstyle
Read more
Çok çocuğu birarada kolayca tutabilmenin yolu ya kutu kutu pense oynamak ya da kitap okumaktır. Geçen ...
Media Removed
Çok çocuğu birarada kolayca tutabilmenin yolu ya kutu kutu pense oynamak ya da kitap okumaktır. Geçen gün @yonkoleji ‘ni tanımaya gidecektim. Ela ne zamandır anne ben okkulaaa ditcemmm dediği için hadi gel seni de götüreyim dedim, sonra Mina eklendi, sonra kuzenler falan derken böyle ... Çok çocuğu birarada kolayca tutabilmenin yolu ya kutu kutu pense oynamak ya da kitap okumaktır.
Geçen gün @yonkoleji ‘ni tanımaya gidecektim. Ela ne zamandır anne ben okkulaaa ditcemmm dediği için hadi gel seni de götüreyim dedim, sonra Mina eklendi, sonra kuzenler falan derken böyle oluverdik. Yön Koleji notlarımı sizler için şöyle 👇🏻 toparlıyorum hala okul arayışında olanlar bir göz atsın derim.
Okul Büyük Çamlıca tarafında kalıyor ama taa Pendik’ten ve karşıdan bile öğrencileri varmış.
Öncelikle okulun eğitimci kadrosu çok önemli. Buna çok dikkat eden bir okul olduklarını dile getirdiler
Çocukları; özgüvenli, ahlaklı, kendi ayaklarının üzerinde duran dünya vatandaşı olarak yetiştirmeye çok önem veriyorlarmış.
✔️Yabancı dilde çok iddialılar. Sınıflarda %100 yabancı dil konuşuluyormuş ve öğretmenler kendi alanında yurtdışında çok iyi okullardan seçiliyormuş. ✔️Teneffüse zil ile çıkılmıyor, herkes kendisinden sorumlu, bütünlük içinde bireysellik var. Tenefüse çıkacağı saati, saatlerine bakarak kendileri karar veriyorlar. Yani her çocuk küçük yaştan itibaren otodisiplin oluşturma, çalışma alışkanlığı kazanma, hedef ve amaçlarını belirleyerek hayatın akışını takip etmeyi öğreniyor. ✔️ Bir küçük bostan yapmışlar, çocuklar hem hayvanların süreçlerini görüyorlar hem de kendileri sebze yetiştirebiliyorlar. ✔️Her çocuk en az bir enstruman çalıyor. ✔️Çocuklar 4 yaşından itibaren fen bilimleri laborotuvarında deney yapabiliyorlar. ✔️Edebiyat sokağında herkes kendi kitabını okuyor. Yazar ve şairleri temas ederek öğreniyorlar.
✔️Apple laboratuvarında çocuklar yeni teknolojileri ihtiyaçları doğrultusunda kullanmayı öğreniyorlar ve bilgiye nasıl ulaşabilirler öğreniyorlar. ✔️Satranç ve masa tenisi için ayrı alanlar tanımlamışlar. ✔️Sosyal sorumluluk projelerine çocukların hayatlarının için de yer vermişler. Robotik kodlama, 3D printer ile birlikte tasarladıkları protez ayakla birlikte bir köpeğin yürümesini sağlamışlar. Ben okulu beğendim, bir bakın derim.
#Hayallerineyönver #geleceğeyönver #yönkolej
Read more
İşte çocuğunun doğru beslenmesine önem veren anne babalar için eşsiz bir başucu kitabı! Dr. M. ...
Media Removed
İşte çocuğunun doğru beslenmesine önem veren anne babalar için eşsiz bir başucu kitabı! Dr. M. Ender Saraç hekimlik bilgisini ve yılların deneyimini ortaya koydu. Uzm. Dyt. Zeynep Köse "şişmanlatmayan ama besleyici" kısmını çözdü, Şef Başak Sanaç Tanrıverdi ise aşçılığını konuşturdu. ... İşte çocuğunun doğru beslenmesine önem veren anne babalar için eşsiz bir başucu kitabı! Dr. M. Ender Saraç hekimlik bilgisini ve yılların deneyimini ortaya koydu. Uzm. Dyt. Zeynep Köse "şişmanlatmayan ama besleyici" kısmını çözdü, Şef Başak Sanaç Tanrıverdi ise aşçılığını konuşturdu. Bu kitap size yeter! Çünkü içinde hem bebek ve çocuk büyütürken ihtiyaç duyacağınız hap bilgiler var, hem de birbirinden sağlıklı ve lezzetli tarifler

Yani çocuğuna değer veren ebeveynler için hemen her şey: Bebeğin sağlıklı gelişimi nerede, nasıl başlar? Bebeklerde ek besine ne zaman, ne şekilde başlanmalı? Oyun ve okul çocuklarının beslenmesinde nelere dikkat edilmeli? Gıda katkı maddeleri ve bebek/çocuk üzerinde etkileri! Çocuklara uygun baharatlar, çaylar, meyveler, sebzeler, gıda alerjisi olanlara özel tarifler… İştahsız, kabız veya ishal çocuklar için çözümler… Boy uzatmak için öneriler… Evde yapabileceğiniz sağlıklı atıştırmalıklar, çocukların severek yiyebileceği püreler, çorbalar, salatalar, mezeler, zeytinyağlılar… Yumurtalı tarifler, köfteler, döner, tavuk ve balık yemekleri… Sağlıklı ekmekler, pide, poğaça, pizza, cips, hamburger, makarna, börek, tatlı, kek ve kurabiyeler… Sıcak ve soğuk içecekler… Çocuğunuzla birlikte uygulayabileceğiniz ve afiyetle tüketebileceğiniz kolay ve pratik 120 tarif!
Read more
Çok kazanmak rızkı artırmadığı gibi, çok kaybetmek de rızkı azaltmaz. Daha çocuk, anne karnındayken, ...
Media Removed
Çok kazanmak rızkı artırmadığı gibi, çok kaybetmek de rızkı azaltmaz. Daha çocuk, anne karnındayken, Cebrail aleyhisselam ona der ki: (Sen hiç endişe etme! Allahü teâlâ yiyeceğin rızıkların hepsinin üstüne senin ismini yazdı. Rızık, ezelde takdir edilmiştir. Senin ne zaman, nerede ... Çok kazanmak rızkı artırmadığı gibi, çok kaybetmek de rızkı azaltmaz. Daha çocuk, anne karnındayken, Cebrail aleyhisselam ona der ki:
(Sen hiç endişe etme! Allahü teâlâ yiyeceğin rızıkların hepsinin üstüne senin ismini yazdı. Rızık, ezelde takdir edilmiştir. Senin ne zaman, nerede öleceğin bildirilmiştir. O bir an ileri gitmez, geri de kalmaz.) İnsan rızkını aramasa da, rızkı onu arar. Herkes ancak kendi ismi yazılı olan rızka kavuşabilir. Nitekim bir kimse, hastalanınca, belki kefaret gerekebilir diye, ihtiyaten orucunu bozmak için çiğ pirinç tanesi yutar. Nasıl olmuşsa pirinç, boğazına takılıp kalır. Öksürür, bağırır çıkmaz. Doktorlar, (Bunu almak için ameliyatla nefes borusunu yarmak gerekir, buna imkânımız yok, biz bunu yapamayız. Sen Evliya bir zata git, o sana okusun, dua etsin, belki öyle kurtulabilirsin) derler. O da, bir zata gider, o zat da, (Evladım, bu benim işim değil. Bağdat’ta şu adreste, şöyle mübarek bir zat var, sen doğru ona git) der. İstanbul nere, Bağdat nere! Ama can meselesi olduğu için mecburen gider. Bağdat’ta, o mübarek zatı bulur. Durumunu anlatır. O zat da, (Evladım, burada mümkün değil, bu pirinç tanesini çıkaracak olan zat Buhara’da) der. Adam çok üzülür, ama can tatlı, düşer yollara. Buhara’ya gelir, tekkeyi bulur. O mübarek zat da, sohbet ediyormuş, iğne atılsa yere düşmeyecek kadar kalabalık. Kapının eşiğine oturur. Oturur oturmaz bir hapşırık gelir, pirinç tanesi yere düşer. Oradaki bir kedi yavrusu, pat alıp kaçar. O kadar yer, o kadar zaman, o kadar sıkıntı. Çok şaşırır, bu ne hâl ya Rabbi der. Gelir hoca efendiye, bunun hikmetini sorar. O mübarek zat da, (Allahü teâlâ bu pirincin üzerine kedinin ismini yazdı, ben ne yapayım? Bu pirinç tanesini bu kedi yesin diye seni İstanbul’dan buraya getirdi) cevabını verir.

Şuna mutlak inanmalı, kimse kimsenin rızkını yiyemez. Hiç kimse de rızkını bitirmeden ölmez. Peki, o zaman niye çalışıp para kazanıyoruz? Ehl-i sünnet âlimleri,(Çok sevab kazanmak için, çok para kazanmak lâzım) buyuruyorlar. Yani çok ibadet yapmak, çok kitap dağıtmak, çok hayır hasenat yapmak için çok para lâzım. İşte bu niyetle, helalinden çok para kazanmak için, çok çalışmak gerekir.

Hikmet ehli zatlar
Read more
Loading...
''Onlar Jane'nin peşindeydi. Her şeye gücü yeten, gizem dolu Onlar... Ama Jane'in Onlar'ın kim ...
Media Removed
''Onlar Jane'nin peşindeydi. Her şeye gücü yeten, gizem dolu Onlar... Ama Jane'in Onlar'ın kim olabileceğine dair hiçbir fikri yoktu. Ne olursa olsun, çok yaklaşmışlardı artık.'' ____________________________________________________ '' 'Yalancılar' dedi, 'başkalarının yalanlarına ... ''Onlar Jane'nin peşindeydi. Her şeye gücü yeten, gizem dolu Onlar... Ama Jane'in Onlar'ın kim olabileceğine dair hiçbir fikri yoktu. Ne olursa olsun, çok yaklaşmışlardı artık.'' ____________________________________________________ '' 'Yalancılar' dedi, 'başkalarının yalanlarına hep ilk kananlar olur.' ''
__________________________________________________ ''En karanlığın bile karanlığında, umut hep bir cankurtaran halatı olarak kalacaktı; kimi zaman bir sicim inceliğinde olsa bile...'' _________________________________________________
#SessizKöşe #JaneHawk serisinin ilk kitabı. Heyecanlı, gergin bir başlangıç yaptık. Jane'in diğer maceralarını da merak ediyorum. 😛  FBI ajanı olan Jane, kocası Nick'in şaşırtıcı intiharını kabullenemez. Aklında kalan sorulara cevap aramaya girişir.  Son zamanlarda yaşanan benzer olayların sıklığı onu zorlu bir sürece girmeye mecbur eder. Peşinde güçlü düşmanlarla adım adım araştırmasına devam eder, üstelik bir ajan olarak değil acılı bir eş, çocuğunu korumaya çalışan bir anne olarak tek başına mücadele eder.  Merakla okudum. Güçlü kadın karakterleri okumak daha da keyifli oluyor. Heyecan kaçırıcı bir şeyler söylemeden kısa kesiyorum. Okuma grubumuz ile okuduk. Yani bu kitapta ben zamanında başlayamadım ama gönüller bir olsun.😘 #deankoontz 'un daha önce sanırım sadece bir kitabını okumuştum.😳 Bol okumalı geçsin günleriniz.
#okudumbitti #read #bookstagram #okudumbitti2018 #silentcorner #kitap #portakalkitap #nekedisiznekitapsız #nekitapsıznekedisiz #okumahalleriboojsandcats #like4like #like #angoracats #kitapvekedi
Read more
"Okumak, bir meslek sahibi olmak, evet ama neyle? Önce ekmek, sonra her şey." #önceekmek Orhan ...
Media Removed
"Okumak, bir meslek sahibi olmak, evet ama neyle? Önce ekmek, sonra her şey." #önceekmek Orhan Kemal Bugün Türk Edebiyatı'nın incilerinden biri olan Orhan Kemal'in ödüllü kitabı olan Önce Ekmek bizlerle. Gelin şöyle bir kitaba gözatalım. Orhan Kemal denince akla gelen kelimelerden ... "Okumak, bir meslek sahibi olmak, evet ama neyle? Önce ekmek, sonra
her şey." #önceekmek Orhan Kemal
Bugün Türk Edebiyatı'nın incilerinden biri olan Orhan Kemal'in ödüllü kitabı olan Önce Ekmek bizlerle. Gelin şöyle bir kitaba gözatalım. Orhan Kemal denince akla gelen kelimelerden biri gerçekçilik olacaktır sanırım. Toplumun gerçeklerini yansıtmak konusunda en başarılı yazarlarımızdan biridir. Kitapta, kitaba adını veren Önce ekmek dahil olmak üzere toplamda 17 kısa öykü yer almakta. Ne demiştik, "gerçekçilik". Okurken hikayelerde geçen her bir karaktere büründürüyor Orhan Kemal'in kalemi sizi. Çünkü anlatılan hikayeler sizin hikayeniz, anne babanızın hikayesi ya da belki de yolda yürürken yanınızdan geçen birinin hikayesi. Yani kısacası bizim hikayemiz, bizim dertlerimiz. Çocukluğumuzun dertleri, yetişkin birer birey olduğumuzda geçim derdimiz, yalnızlığımız, belki de kendimizle olan dertlerimiz. hayallerimiz, hayal kırıklıklarımız. Tıpkı kitabın adı gibi önce ekmeğinin peşinde koşanların hikayesi. Kısacası bizi insan yapan her hissimiz. Önce Ekmek'in sayfalarında gezinirken kendi hayatımıza tutulan bir aynadan, kendi hayatımıza dair kesitler görüyoruz. Öykülerin her biri birkaç sayfa olduğu için detaylarına girip keyfini kaçırmak istemiyorum. Toplumcu bakış açısı ile yazılmış öyküler okumak isteyenler için tavsiye edebileceğim çok güzel bir kitap!

www.thesittingpanda.com 🐼
Read more
Loading...
 #kitapyorumu #kusursuzlar Yıllar sonra yorum, gerçi pek yorum olmayacak ama olsundu. Kusursuzlar ...
Media Removed
#kitapyorumu #kusursuzlar Yıllar sonra yorum, gerçi pek yorum olmayacak ama olsundu. Kusursuzlar 2017 yılında okuduğum "Olamaz abi, böyle bitemez." dediğim kitaplardan biriydi. Cinsiyetçi yaklaşımı kanınızda hissedeceğiniz bir kitap. Kadınlar artık bir mal, hem de "kusursuz" ... #kitapyorumu #kusursuzlar
Yıllar sonra yorum, gerçi pek yorum olmayacak ama olsundu. Kusursuzlar 2017 yılında okuduğum "Olamaz abi, böyle bitemez." dediğim kitaplardan biriydi. Cinsiyetçi yaklaşımı kanınızda hissedeceğiniz bir kitap. Kadınlar artık bir mal, hem de "kusursuz" olmaları gereken bir mal. Havvalar yani kızlar artık bir fabrikada üretiliyor ve zengin varislere bırakılıyorlar ama Havvalar çok, varisler az; varisleri kapmak içinse VS mankenlerinden bile güzel ve kusursuz olmak zorundasınız. Sizin her öğününüzde yiyeceğiniz yemeğe, izleyeceğiniz programa, uyuma düzeninize, sabit kalmanız gereken kiloya karışıldığını düşünün ve bunu doğduğunuzdan beri yaşıyorsunuz. Korkunç değil mi? Ha ben bunlara uymayacağım sabit kilomun dışına çıkacağım derseniz yeminli bir bakire olabilirsiniz ve yeni Havvalara eğitmenlik yapabiliriz, pardon eğitmenlik dedim doğrusu mallarınızı güzelleştirebilirsiniz. Bu kitaba über distopya denebilir ama bence bunun olması çok yakın hatta belki gelmiştir bile. 2017 yılında Türkiye'de 409 kadın öldürüldü. 409 anne, 409 kız kardeş, 409 eş, 409 sevgili, 409 hala,teyze, yenge... Neyse küçük bir hatırlatmaydı bu. Kitaba geri dönecek olursak eğer yazım tarzı güzeldi, sürükleyiciydi. Yazar o bok gibi dünyanın daha korkunç görünmesi için kadın isimlerini küçük harfle yazmış. Ama bazen size bir umut ışığı veriyor, evet evet şimdi her şey güzel olacak diyor. Çı çı çı bu sadece yazarın size yapmak istediği acıyı artırmak için bir oyun. Başta da dediğim gibi böyle son olmaz, olmamalı demiştim. Hani her masal mutlu sonla biterdi. İşte şunu kaçırdım, "masallar" mutlu sonla biter, bu ise masal değil GERÇEĞİN TA KENDİSİ.
~>"İyi misin?" diye soruyor, kelimeler ağzından benimkine dökülüyor.
"Tabii ki." Gülümsüyorum ve takındığım bu maskeyi tenime işliyorum.
~>İlaçlar boğazımdan aşağı kayıp içimdeki kara deliğe düşüyor. Biliyorum, bana iyi gelecekler. Ağzımda hiçliğin ve güçsüzlüğümün tadını bıraksalarda.
~>Mekanik oyuncak bebekler gibi kurulup duruyoruz. Işıkları açıp kapatıyorlar ve yeni bir gün başlıyor.
#yabanciyayinlari #onlyeveryours #louiseoneill
Read more
Bi ara şu görsel çok paylaşılıyordu. Ben de bize uyarlayıp blogumda yazmıştım şimdi okudum koptum ...
Media Removed
Bi ara şu görsel çok paylaşılıyordu. Ben de bize uyarlayıp blogumda yazmıştım şimdi okudum koptum yine kendi kendime :) Sizle de paylaşayım hafta sonu gülümsemesi olsun :) Bir Tavuk Karşıdan Karşıya Geçiyormuş... BEN :  Ayy Yasiinn tavuk karşıdan karşıya geçiyormuş.Ya başına bi iş ... Bi ara şu görsel çok paylaşılıyordu. Ben de bize uyarlayıp blogumda yazmıştım şimdi okudum koptum yine kendi kendime :) Sizle de paylaşayım hafta sonu gülümsemesi olsun :)
Bir Tavuk Karşıdan Karşıya Geçiyormuş... BEN : 
Ayy Yasiinn tavuk karşıdan karşıya geçiyormuş.Ya başına bi iş gelirse ? Ne işi var karşıdan karşıya geçmekle falan.. Ay ben hayatta salamam. Millet çok rahat valla..
Bi şey diycem.. İnsanlara çip takılmaya başlandı mı? 
Çocuklara çip taktırıcam ya.. Sen bi araştırsana bunu ?
Hayır ya Müge Anlı falan seyretmiyorum çok nerden çıkarıyosun ? 
Aloo ?  Yasin ?
Aloo ? 
Yüzüme mi kapattın sen ??.. EMİN : 
Anne ? 
Osmanlı döneminde de tavuklar karşıdan karşıya geçiyor muydu ? 
Fatih Sultan Mehmet'in tavuklara bakışı nasıldı acaba ?
Bunu anlatan bi kitap var mı ?
Babama mesaj atsana bana alsın.
Ya da bilgisayarı alabilir miyim ordan bakıcam ?
Anne bak tavuğun karşıdan karşıya geçmesinin çizgi romanını yaptım.. Ortasından zımbalar mısın bu kağıtları ?

Rana : "Tavukla Rapuzel bi düünn tarşıdan tarşıya geçoolarmış" :)) Rana çok güzel fıkra anlatıyor.. Yani aslında o öyle sanıyor daha ilk cümlede biz gülmekten dağıldığımız için :) Her fıkrada Rapunzel var bi kere ve onu çok komik, olmayacak tiplerle eşleştiriyor.. Ve her fıkra aynı şekilde başlıyor :) "Temel'le Rapuuzell bi düünnn ( bi gün demek Rana'ca :) ayışveyişe gidoolarmış"

Ay bi de Temel'le Ursuuunn var ki gene koptum :) Babam :
Geçer tabii.. Başıboş bırakırsan geçer.. Kendine de bakamıyon, çocuklara da bakamıyon, o tavuğa da bakamıyon !
Şunun suratına bak kaşık kadar kalmış -Baba ben zayıf değiliiimm ! Yiyorum beenn her şeyii.. -Taaabii canıım tabiii.. Eşoğlueşek !

Annem :
Boş ver sen tavuğu..
Evinle ilgileenn, çoluğunla çocuuğunla ilgileenn, boş ver kim karşıya mı geçmiş napmış.. Takmıycan öyle kafana her şeyi.. Duyma görme boş ver.. Hadi çocuklara iyi bak sen.. Kendine bak kim naparsa yapsın boşvericen.. Tutaydınız o tavuğu da kaç öğün yemek çıkar ondan.. Hadi tutumunu bil kızım.. Tutumlu olmaya bak.. Hadi.. Tavuk var yiyceniz mi ? Bi haftadır bitiremedik biz
Yasin :
Gene tavuğu paylaşmışsın ????
Nazar olacak kaldır onu çabuk !
Read more
 #Repost @puglardakitapokur with @get_repost ・・・ #kitapyorumu Aramızdaki Uçurum | Samanta ...
Media Removed
#Repost @puglardakitapokur with @get_repost ・・・ #kitapyorumu Aramızdaki Uçurum | Samanta Young . Selllllaaam millet! Biz geldik😎 Herkesin Dublin Caddesi kitabıyla bildiği, benimse bu kitabıyla tanıştığım yazarla (nasıl bir cümle..) karşınızdayız! . Karşınızda eğlenceli ... #Repost @puglardakitapokur with @get_repost
・・・
#kitapyorumu
Aramızdaki Uçurum | Samanta Young
.
Selllllaaam millet! Biz geldik🐶😎
Herkesin Dublin Caddesi kitabıyla bildiği, benimse bu kitabıyla tanıştığım yazarla (nasıl bir cümle..)😆 karşınızdayız!
.
Karşınızda eğlenceli tam bir gençlik romanı var! Konusundan biraz bahselim o zaman😏
Ana karakterimiz İndia, okulun en popüler kızıdır. Hayatında herşey istediği gibi gitmekte ve tam anlamıyla iplerin elinde olduğunu düşünmektedir. Ta ki annesi o ipleri kesene dek!
Anne babası ayrı ve baba tarafından büyük darbeler almış olan İndia, annesiyle de arası çok mükemmel sayılmaz. Mesafeli bir ilişkilerinin sürüp gittiği hayatında bir gün annesi biriyle beraber olduğunu ve evlenmeye karar verdiklerini söyler. Karun kadar zengin olan bu adamın yanına taşınmak zorundadırlar. İşler annesinin gözünde mükemmel gibi görünse de İndia aynı fikirde değildir. Yıllarca süren emeklerinin karşılığında kurduğu okuldaki düzen gidecektir.
İndia’nın yaşanmışlıkları yüzünden sakladığı bazı sırlar vardır. Ve bunlardan kimseye bahsetmemeye kararlıdır. Özellikle üvey kız kardeşi Eloise’in erkek arkadaşı Finn Rochester’dan😏
.
Karşınızda 3 kişilik bir aşk üçgeni var evet ama sandığınız gibi bir düzende ilerlemiyor. Yani bu aşk üçgeninde entrikalar falan şeklinde değil. Kitap o kadar eğlenceli ve dili o kadar akıcıydı ki! İnan’ın başlarken ne ara sonuna geldiğinizi anlayamayacaksınız bile 😍
Eğlenceli gençlik romanları kitap seven okurlara en içten tavsiyedir ❤️
Kitaplarla kalın millet!
Seviliyorsunuz 😍
@dexpub
#puglardakitapokur #dexpub #aramızdakiuçurum #samantayoung #bookstagram #booking
Read more
Selam herkese<span class="emoji emoji2728"></span> Size en en çok severek okuduğum kitabı paylaşmak istiyorum. Jane Austen’dan gerçek ...
Media Removed
Selam herkese Size en en çok severek okuduğum kitabı paylaşmak istiyorum. Jane Austen’dan gerçek ismi ile Gurur ve Önyargı ama bazı çevirmenlere göre de Aşk ve Gurur ki hiiiç sevmiyorum bu kitap ismini. Her zaman ve daimi olan Gurur ve Önyargı’dır benim için çünkü kitabın konusu ile isim ... Selam herkese✨ Size en en çok severek okuduğum kitabı paylaşmak istiyorum. Jane Austen’dan gerçek ismi ile Gurur ve Önyargı ama bazı çevirmenlere göre de Aşk ve Gurur ki hiiiç sevmiyorum bu kitap ismini. Her zaman ve daimi olan Gurur ve Önyargı’dır benim için çünkü kitabın konusu ile isim her açısından cuk diye oturmuş. Yani ne alaka Aşk ve Gurur ne mantık? İlla okuru kendine çekicen diye de saçmalama istersen. Neyse yoruma geçiyorum ben🤦🏽‍♀️ #yorum Güney İngiletere Netherfield’da yaşayan Bennet Ailesi ile tanışıyoruz. Bennet kız kardeşleri birbirinden çok farklı karakterlere sahiplerdir. Bizi ilgilendiren iki kız kardeş aslında; Elizabeth ve Jane. Kız kardeşlerin annesi kızlarını zengin erkeklerle evlendirip refah içinde yaşamalarını istemektedir ama sakın aklınıza kötü anne modeli gelmesin tamamiyle saf, temiz ve tatlı bir biri aslında😌 Gün gelir ve yan çiftliğe Bay Bingley ve arkadaşı Darcy taşınır tabiiii kiiii anneciğimizin gözünden kaçmaz bu zengin, yakışıklı soylu genç adamlar kaçmaz😏 Malumunuz 19. yüzyılda yapılan o aristokrat balolar meşhurdur kiii geçmişte yaşamak isteseydim kesinlikle 19. yüzyılın ‘upper class’ ın da olmak isterdim yaaaassss🤓 Neyse neyse konudan şaşmıyorum öhöömm.. Şey heh anacım Bay Bingley ve onun cooolllll arkadaşı Darcy😏 Bennet Ailesi’nin yanına taşınınca balo verirler bizim ana Bennet durur mu tuttuğu gibi götürür kızlarını ve işteeeeeeee Elizabeth ve Jane’in hayatı değişir. Gurur ve Önyargı kitabı Elizabeth ve Darcy ilişkisi ile biz okurları içine çeker. Yeminle diyorum ki okuduğum en güzel kitaplar arasındadır ve filmi de müüükooooo müko müko ahhhhğğğğ al şarabını geç filmin başına otur iç izle hadi baaayyyy🧚🏽‍♀️
••
#kitaptavsiye #kitapzamani #kitapgalerim #kitaplariyikivar #okumahalleri #edebiyat #kitap #vsco #vscotoday #vscocam #gununkitabi #okuyorum #okudumbitti #kitapalintilari #kitapyorumu #fotografheryerde #kitapvatani #gununkaresi #kitaplaryolda #okunacak #1kitap1fotograf #galerikitap @kitapgalerim #kirmizikitaplik @kirmizikitaplik #HerkesOkusun #kütüphanem #kitaplaryolda #janeausten #prideandprejudice #gururveönyargı
Read more
Loading...
Kalitsal ya da sosyolojik yasanmisliklardan dolayi aslinda degersizlik korkusu baskin insanlarda ...
Media Removed
Kalitsal ya da sosyolojik yasanmisliklardan dolayi aslinda degersizlik korkusu baskin insanlarda gorulen “kendi yapamadigini asagilama” davranisi ile cok karsilasiyoruz anneler olarak. Ozellikle cocugunu “gorece” bilincli yetistirmeye calisan annelerin altinda kaldigi bu ... Kalitsal ya da sosyolojik yasanmisliklardan dolayi aslinda degersizlik korkusu baskin insanlarda gorulen “kendi yapamadigini asagilama” davranisi ile cok karsilasiyoruz anneler olarak. Ozellikle cocugunu “gorece” bilincli yetistirmeye calisan annelerin altinda kaldigi bu yukun agirligi bir hayli fazla. “Biz yedik de ne oldu” dan basliyor, “istedigim yerden operim” , “aman sanki yediklerin dikkat ediyor da ne oluyor cocugu surekli hasta oluyor” , “aman cok bilincli yetistiriyor da ne olacak benimki doktor olur onunki sokak cocugu olur belli mi olur” , “bizim falanca vardi yedigine cok dikkat ederdi ama kanser oldu gitti” , “bizim hafiz komsunun kizi pavyona dustuydu, pavyondakininki de cok iyi insan olduydu”.... Daha sayayim mi? 🤩
Bunlari dile getirenlerin bilincsizligi korkutucu evet ama bir de dile getirmediginde anlasilmadigini zanneden “dunyanin en akilli insani benim” grubu var ki.... Allah korusun diyeyim.
Sevgili arkadasim; cocugunu gorece bilincle yetistiren anne bir kere senin ulasmadan asla anlayamayacagin bir farkindalik duzeyine ulasmistir. O duzeyde de cok buyuk kabullenisler yani tevekkul duygusu hakimdir. Yani sen cocuguna rahatlikla paket paket cips yedirirken, hala yogurdunu evde mayalayan anne, cocugunun ileride seninkinden daha sagliksiz olabilecegi ihtimalini kabulleneli cok olmustur. Sen gunde 8 saat ekran gosterirken, kitap okuyayim, aktivite yapayim diyen anne de, seninkinin alim kendininkinin zalim olabilecegi ihtimalini de sindirmis, kabullenmistir cok zamandir. Zaten bu farkindalik duzeyindeki anne, cocugum su olsun bu olsun diye hareket de etmez. Once kendi kalp rahatligi ve evladina karsi sahip oldugu sonsuz sorumluluk bilinci ile hareket eder. Sonucta bu anneleri parkta “green kaydiraktan kay” diye de goremezsiniz. 😜 Onun farkindalik duzeyi, afedersin biraz asmislik icerir. Egosunun da farkindadir bu arada. Onunla istedigi gibi oynar ama cogu zaman uzerinde oturur.
O yuzdendir ki asagilayip da kendini rahatlatma modundan cikip, biraz farkindalikla dunyaya baska bir acidan bakmayi deneyebilirsin belki diye yazdim. Simdi sen buna da bikbik edersin ama olsun; belki bir gun bir yerde 😜🤩😍😘
Read more
"Allah melekleri tenselligi olmayan bir idrakten, hayvanlarını idraki olmayan bir tensellikten, ...
Media Removed
"Allah melekleri tenselligi olmayan bir idrakten, hayvanlarını idraki olmayan bir tensellikten, insanlariniysa idrak ve tenselligin birlesmesinden yarattı. Insanin idraki tenselligini aşarsa, insan, meleklerden bile daha iyi olabilirken, tenselligi idrakini aşmış insan hayvandan ... "Allah melekleri tenselligi olmayan bir idrakten, hayvanlarını idraki olmayan bir tensellikten, insanlariniysa idrak ve tenselligin birlesmesinden yarattı. Insanin idraki tenselligini aşarsa, insan, meleklerden bile daha iyi olabilirken, tenselligi idrakini aşmış insan hayvandan bile kötüdür" #fi
"Bir annenin memesiyle çocuğun beslenmesi gibi din de ruhu besler. Yani din bebeğe süt veren meme gibidir. Önemlidir, değerlidir. Ama çıkarıp yüzüme yüzüme sallarsan olmaz ! O zaman, memesini çıkarıp yüzüme sallayan anne kılığına bürünmüş bir sapıktan farkın kalmaz. Yavrusunu besleyen annenin memesinin kutsalligi neyse, nasıl mahremse, bunu konuşmak bile insanı nasıl rahatsız ediyorsa din de mahremdir, kişiyle Yaradan arasındadır. Din adına konuşan herkes gunahkardir, çünkü din adına konuşulmaz. Tek kitap vardır. Aracıya ihtiyaç yoktur. Araciyi araya şeytan koymuştur. İnanmayi seçen kitabı okur, anlar. Kitap bu yüzden "OKU" diye başlar #çi
"Fazla sorgulamadan, soru sormayı saygısızlık sayıp biat ederek İslam'ı yaşadıklarını sanırlar ama Islam insandan düşünmesini bekler. Düsünmesini, sorgulamasini, anlamasini. Çünkü özü o kadar saglamdir ki İslam'ı ne kadar sorgularsan o kadar seversin, anlarsın aslında. Ama İslam'ın özünü bilmeyenler korku İmparatorluğu içinde ölümcül kurallarla sinirlandirdiklari insanları Allah'a hizmet etmek bahanesiyle bu birinci basamakta hapseder" #pi
Read more
İşte çocuğunun doğru beslenmesine önem veren anne babalar için eşsiz bir başucu kitabı! Dr. M. ...
Media Removed
İşte çocuğunun doğru beslenmesine önem veren anne babalar için eşsiz bir başucu kitabı! Dr. M. Ender Saraç hekimlik bilgisini ve yılların deneyimini ortaya koydu. Uzm. Dyt. Zeynep Köse "şişmanlatmayan ama besleyici" kısmını çözdü, Şef Başak Sanaç Tanrıverdi ise aşçılığını konuşturdu Bu ... İşte çocuğunun doğru beslenmesine önem veren anne babalar için eşsiz bir başucu kitabı! Dr. M. Ender Saraç hekimlik bilgisini ve yılların deneyimini ortaya koydu. Uzm. Dyt. Zeynep Köse "şişmanlatmayan ama besleyici" kısmını çözdü, Şef Başak Sanaç Tanrıverdi ise aşçılığını konuşturdu

Bu kitap size yeter! Çünkü içinde hem bebek ve çocuk büyütürken ihtiyaç duyacağınız hap bilgiler var, hem de birbirinden sağlıklı ve lezzetli tarifler… Yani çocuğuna değer veren ebeveynler için hemen her şey: Bebeğin sağlıklı gelişimi nerede, nasıl başlar? Bebeklerde ek besine ne zaman, ne şekilde başlanmalı? Oyun ve okul çocuklarının beslenmesinde nelere dikkat edilmeli? Gıda katkı maddeleri ve bebek/çocuk üzerinde etkileri!

Çocuklara uygun baharatlar, çaylar, meyveler, sebzeler, gıda alerjisi olanlara özel tarifler… İştahsız, kabız veya ishal çocuklar için çözümler… Boy uzatmak için öneriler… Evde yapabileceğiniz sağlıklı atıştırmalıklar, çocukların severek yiyebileceği püreler, çorbalar, salatalar, mezeler, zeytinyağlılar… Yumurtalı tarifler, köfteler, döner, tavuk ve balık yemekleri… Sağlıklı ekmekler, pide, poğaça, pizza, cips, hamburger, makarna, börek, tatlı, kek ve kurabiyeler… Sıcak ve soğuk içecekler… Çocuğunuzla birlikte uygulayabileceğiniz ve afiyetle tüketebileceğiniz kolay ve pratik 120 tarif!
Read more
Loading...
Herkese merhaba! <span class="emoji emoji1f377"></span> Bugün kapak tasarımıyla oldukça ilgi çeken bir kitap olan Penceredeki Kadın’la ...
Media Removed
Herkese merhaba! Bugün kapak tasarımıyla oldukça ilgi çeken bir kitap olan Penceredeki Kadın’la karşınızdayım. Kitabımız Agorafobi yani “Alan Korkusu” hastalığına sahip bir karakteri, Anna Fox’u konu ediniyor. Hakkındaki detaylara geçmeden önce sizleri Agorafobi hakkında ... Herkese merhaba! 🍷 Bugün kapak tasarımıyla oldukça ilgi çeken bir kitap olan Penceredeki Kadın’la karşınızdayım.

Kitabımız Agorafobi yani “Alan Korkusu” hastalığına sahip bir karakteri, Anna Fox’u konu ediniyor. Hakkındaki detaylara geçmeden önce sizleri Agorafobi hakkında biraz bilgilendirmek istiyorum. Başta da söylediğim gibi bu hastalık “alan korkusu” olarak tercüme ediliyor. Her korkunun çeşidi ve etkileri var ama bu korkunun sahip olduğu etkiler bambaşka. Bunlara değinecek olursam, kişi kendini sosyal hayattan hatta dünyadan soyutlayabilecek düzeye gelebilir.

Ciddiye alınması gereken bir hastalıktan bahsediyorum çünkü bu durum kişinin hayatını olumsuz yönde fazlasıyla etkileyebilecek bir potansiyele sahip.

Kişi kalabalıklardan, kapalı alanlardan (mağazalar, sinemalar), toplu taşıma araçlarıyla seyahat etmekten, geniş ve açık alanlardan korkar bir duruma geliyor. Çünkü kendisini güvende hissetmiyor.

İşte tüm bu anlattıklarım = Anna Fox

Karakterimiz New York’taki evinde yalnız yaşıyor. Kendini tamamen evine kapatmış. Asla dışarı çıkmıyor. Tüm günü içki içerek, eski filmleri izleyerek, eski zamanları anarak geçiriyor. Ah bir de komşularını röntgenleyerek. İş şimdi ilginçleşmeye başladı öyle değil mi? Aklınızdan geçenleri tahmin edebiliyorum. Asıl şimdi söyleyeceklerimi duyun bakalım.

Bir gün tam evinin karşısına Russell’lar taşınır. Bir baba, bir anne ve bir oğuldan oluşan muhteşem bir aileden bahsediyorum. Ama Anna, bir gece penceresinden onların evini gözlerken hiç görmemesi gereken bir şeyi görür. İşte bundan sonra tüm dünyası altüst olur. Tüm sırları önüne dökülür.

Acaba Anna ne gördü? Gerçek olan ne? Hayal olan ne? Kim tehlikede? Ve asıl soru, ipler kimin elinde?

İşte tüm bu soruların cevapları kitabın içerisinde gizli.

Penceredeki Kadın 528 sayfalık bir kitap. Gözünüzü korkutmasın diye baştan söylüyorum, itiraf etmek gerekirse ben kitap elime geçtiğinde biraz korkmuştum. O kadar sayfa nasıl okunup bitecek diye. Ama inanın kendinizi konunun içerisinde oradan oraya savrulur bir vaziyette bulduğunuzda o sayfalar öyle bir geçiyor ki ne olduğunu şaşırıyorsunuz. Kitap Psikolojik-Gerilim türünün hakkını sonuna kadar veriyor. Ba-yıl-dım!

Puanım: 5/5
Read more
 #Repost @muhendis.anne (@get_repost) ・・・ Bugün bitirdi bu kitabı. ..Bana öylesine çok övdü ...
Media Removed
#Repost @muhendis.anne (@get_repost) ・・・ Bugün bitirdi bu kitabı. ..Bana öylesine çok övdü ki benim de okumam şart oldu. "Tam benlik bir kitap yani Macera dolu Anne" dedi .. Fatih Erdoğan'ın hayranıyız zaten. Bu kitabı da İstanbul Fuarından onun için imzalı almıştım. .. Sihirli ... #Repost @muhendis.anne (@get_repost)
・・・
Bugün bitirdi bu kitabı. ..Bana öylesine çok övdü ki benim de okumam şart oldu. "Tam benlik bir kitap yani Macera dolu Anne" 😁😁 dedi
..
Fatih Erdoğan'ın hayranıyız zaten.😉 Bu kitabı da İstanbul Fuarından onun için imzalı almıştım.
..
Sihirli rüyalar o zaman...😍
.
#muhendisanne #engineermom #kitap #cocukkitabi #mavibulut #sihirlikutu #book #instabooks #bookstagram #okumakgüzeldir #yarenim #bloggeranne #iyigeceler #fatiherdoğan @mavibulutkitap @fatiherdoganyazar #blogger #YareninKitaplığı
Read more
“Domenico benim patronum olur," dedim Dom'u işaret ederek. Güya ondan ilk defa bahsediyordum ...
Media Removed
“Domenico benim patronum olur," dedim Dom'u işaret ederek. Güya ondan ilk defa bahsediyordum Merve'ye. . Merve pişkince sırıtarak "Orasını anladık, şekerim. Kendisine bir sorsana, Türkiye'de bayisi var mıymış? Böyle bir adamın altında çalışmayı bende isterim, yani gerçekten ... “Domenico benim patronum olur," dedim Dom'u işaret ederek. Güya ondan ilk defa bahsediyordum Merve'ye.
.
Merve pişkince sırıtarak "Orasını anladık, şekerim. Kendisine bir sorsana, Türkiye'de bayisi var mıymış? Böyle bir adamın altında çalışmayı bende isterim, yani gerçekten altında hatta," deyip kahkahayı bastı.
.
Gözlerim fincan gibi açıldı. Dişlerimin arasından tıslayarak "Merveee!" dedim. Bir yandan da aptalca sırıtmaya devam ediyordum.
.
Dom sanki neler olduğunu anlamış gibi gözlerini zekice bana dikerek, "Arkadaşın ne dedi, merak ettim," dedi ama o da Merve gibi sırıtıyordu.
.
Evet, herkesin eğlenmesine sevindim. Ne de olsa pancar gibi kızaran bir tek bendim.
♡♡♡
#kitapyorumu
Özellikle Merve'nin olduğu bir sahne atıp, yazarımız @pinargencal ın kulağını çınlatayım istedim. Roma Ben Geldim'i okurken, nedense Merve'yi hikâyemize girmesiyle havayı değiştiren Bay Karizmatik Takım'a yar etme heyecanına kapıldım ama olmadı. ☹☹ Güzel bir ikili olabilirlerdi. Sesiyle bile insanı titreten adama, Merve gibi çatlak iyi giderdi. Roma'ya iki gelin verirdik fena mı? 😂😂
♡♡♡
Durun durun, ben baş karakterleri unuttum 😂😂😂
Çiçek ve Domenico, yani Fiore ve Dom, oldukça güzeldiler. İlk karşılaşmalarından itibaren aralarındaki elektrik fazlasıyla göz alıcıydı. Tamam, bir ara Çiçek'i şu çapkın Fransız'a mı versek diye düşünmedim değil ama tabii ki kızı için en iyisini düşünen anne modundaydım. 😂😂 Ama Dom, bizim için uygun bir damattı. Keşke bu kitabın Dom tarafından olanı da olsa ve Türkiye'ye gelse. Bizim gelenek göreneklerle başı belaya girince ne yapacağını baya merak ediyorum. Buradan yazara ikinci kitap için imada da bulunduğumuza göre, gidebiliriz. Kitaplı günler dilerim...
ROMA BEN GELDİM | PINAR GENCAL
📷: @ais_aysegul
@pinargencal
#romabengeldim #ephesusyayınları #pınargencal #kitap #kitapaşkı #kitapkurdu
Read more
Loading...
2,5 yaşında İpek: ... <span class="emoji emoji1f4cc"></span> Saçlarının kıvırcık olduğunu düşünüyor. Ona göre benim saçlarım da düz ...
Media Removed
2,5 yaşında İpek: ... Saçlarının kıvırcık olduğunu düşünüyor. Ona göre benim saçlarım da düz İnatlaşmayın, kesinlikle kabul etmiyor Geceleri kolum olmadan bir türlü uykuya geçmiyor. Kolumu kesip atasım var artık yani, o derece Mutlaka kolumun üzerine yatmalı, sonra dönüp ... 2,5 yaşında İpek:
...
📌 Saçlarının kıvırcık olduğunu düşünüyor. Ona göre benim saçlarım da düz 😁 İnatlaşmayın, kesinlikle kabul etmiyor 🙈
📌 Geceleri kolum olmadan bir türlü uykuya geçmiyor. Kolumu kesip atasım var artık yani, o derece 😁 Mutlaka kolumun üzerine yatmalı, sonra dönüp durmalı ve uykuya geçene kadar kolumu mutlaka uyuşturmalı 🙈
📌 Ailede soyadı Özkılıç olan sadece kendisiymiş, mesela ben Demet’ im ama o İpek Özkılıç 🤣
📌 İstediği bir şey olmadığında, düşüp canını acıtınca ya da babası kızınca filan kollarını açıp “Anne sarııllll” diyerek bana koşuyor 😊
📌 Hiç durmadan konuşuyor, hep bir şeyler anlatıyor. Tam bir laf ebesi oldu 😁 Artık haberler onda 😁 Geçen gün de öğretmenine beni şikayet etmiş; oyuncaklarını toplamadığı için ona kızmışım diye 🙈
📌 Bir gün yabancı insanlardan uzak durmasına ilişkin yaptığım bir konuşma onu o kadar etkilemiş ki sık sık yanıma gelip “Anne yabancı insanları anlatır mısın?” diye soruyor 🙈
📌 Her sabah üstünü giydirirken “Anne bu tayt mı?” diye sorup onay aldıktan sonra giyiyor 😁
📌 Kitapları, muzu, çileği, oyun hamurunu, yeni yapmayı öğrendiğim poğaçaları, kreşten arkadaşı Aras’ ı çok seviyor 😊 “Anne kitap okur musun? Anne, muz var mı? Anne, Aras’ ı arasana” bu aralar en sık duyduğum şeyler.
📌 Salona sınıf diyor, banyo yapmaktan hala ürküyor, evde sık sık kedi oluyor(uz)...
Çok ama çok eğleniyoruz 😊 Bu dönem çok keyifliymiş, tadını çıkarıyoruz 😍
Read more
Kıymetli insan Doğan Cüceloğlu (öğretmen anlamında hocam diye de hitap ettim arada), kitabını ...
Media Removed
Kıymetli insan Doğan Cüceloğlu (öğretmen anlamında hocam diye de hitap ettim arada), kitabını imzalamadan önce her okuyucuyla sohbet etmeye özen gösterdi. Söylediğini uygulayan, içten ve ilgili...Son çıkan kitapları sebebiyle bana da öğretmen olup olmadığımı sordu. Olmadığımı ... Kıymetli insan Doğan Cüceloğlu (öğretmen anlamında hocam diye de hitap ettim arada), kitabını imzalamadan önce her okuyucuyla sohbet etmeye özen gösterdi.
Söylediğini uygulayan, içten ve ilgili...Son çıkan kitapları sebebiyle bana da öğretmen olup olmadığımı sordu. Olmadığımı öğrenince kitaplarıyla nasıl tanıştığımı merak etti. “Ailemle daha iyi iletişim kurabilmek için” okumaya başladığımı, devamında tüm kitapları edindiğimi söyledim. Siz bu toprakların insanını tanıyarak yazdığınız için daha anlamlı oluyor dedim. Yani dediğimi tahmin ediyorum:)) Acayip heyecan hissediyordum; fotoğraf çekerken ellerimin titremesine hem şaşırdım hem de sevindim. Ne güzel bir his öğrenme kaynaklı heyecan. Birkaç saat uçuyor gibi olmamı sağladı bu heyecan🌞
Kızım “anne çocuklar için kitabı olmalı” dedi. Çünkü annesinin böylesine sevdiği, evin her durak noktasında altı çizili satırların yazarıyla okuyucu olarak tanışmak istiyordu. Kızım şimdilik içerik anlamında okuyamasa da geleceğe yatırım yaparak Gerçek Özgürlük kitabını imzalattık. Doğan Bey kızımın gözlerinin içine baktı ve sakin konuşmasıyla “Defne arkadaşlarına Doğan Cüceloğlu benim kankam dersin tamam mı” dediğinde herkes bastı kahkahayı ☺️
Doğan Bey, “biz” kavramıyla çok önemli bir liderlik yapıyor. Bunun farkında olarak ilmek ilmek dokuyor.
Bugün gerçekten mutlu ve kazançlı hissediyorum, yanımda kızım olunca anlamı daha da bir güzelleşiyor. Teşekkür ederim. #dogancuceloglu #imzagunu #kitap #onemseyenyazar
Read more
Bu kitap bizzat sizinle, bizimle ilgili... Anne karnından yaşamımızın sonuna kadar tüm yaşamımızı ...
Media Removed
Bu kitap bizzat sizinle, bizimle ilgili... Anne karnından yaşamımızın sonuna kadar tüm yaşamımızı yönetmek gibi çetin bir işle mükellef o muhteşem et parçasının, yani beyninizin başrolü oynadığı bir macerayı yaşıyoruz hep birlikte Bu maceranın adı ise "hayat"... Bir sinirbilimci ... Bu kitap bizzat sizinle, bizimle ilgili... Anne karnından yaşamımızın sonuna kadar tüm yaşamımızı yönetmek gibi çetin bir işle mükellef o muhteşem et parçasının, yani beyninizin başrolü oynadığı bir macerayı yaşıyoruz hep birlikte

Bu maceranın adı ise "hayat"... Bir sinirbilimci olarak, beyin hakkında herkesin bilmesi gerektiğini düşündüğüm işe yarar bilgileri, kendi hayatıma geri dönüp baktığımda gördüklerimle birlikte, meraklısıyla paylaşmak en büyük keyfim. Yüzlerce kez anlatmama rağmen, öğrenmeye ve anlatmaya doyamadığım bu muhteşem meseleyi, bu kez de sayfaların ve kelimelerin izin verdiği ölçüde burada sizlerle paylaşmak niyetindeyim. [n]Beyin'in bu ilk beyin kitabında inanıyorum ki bizzat kendinizi okuyacak ve bilimsel bilgiden yaşama sevincine açılan nice kapıları keşfetmenin keyfini hissedeceksiniz. Fakat unutmayın; hiçbir insanoğlu, beyniniz kadar muhteşem bir kitap yazamayacak. Bu sayfalarla birlikte aslında bizzat onu okumaya, onu anlamaya çalışıyoruz...
Read more
Günaydın! Haftanız güzel geçsin! Korku filmlerinin sonunda sağ kalan karakterleri üzerilerinde ...
Media Removed
Günaydın! Haftanız güzel geçsin! Korku filmlerinin sonunda sağ kalan karakterleri üzerilerinde battaniye ve ellerinde bir fincan sıcak çayla görüyoruz ya hep. Palu Ailesi’ni eli kelepçeli görünce tam da böyle hissettim kendimi. Çok yazıldı çizildi yorumlandı herkes kendi bakış ... Günaydın! Haftanız güzel geçsin!

Korku filmlerinin sonunda sağ kalan karakterleri üzerilerinde battaniye ve ellerinde bir fincan sıcak çayla görüyoruz ya hep. Palu Ailesi’ni eli kelepçeli görünce tam da böyle hissettim kendimi. Çok yazıldı çizildi yorumlandı herkes kendi bakış açısına göre bu aileyi bu hale getiren sebeplerden söz ediyor. Bence en büyük sebep büyü, cin, nazar gibi doğa üstü güçlere olan inanışları. Genetik olarak zeka seviyesi düşük bir aile, kabul ama tek sebep bu değil çünkü bu olaylarla bulaşmadan önce zekaları normal bir hayat yaşamalarına yetiyormuş. -Maalesef ülke ortalamamızın altında bir seviye de değil o ayrı konu-

Lütfen bana “bu doğa üstü dediğin olaylar Kuranı Kerim’de geçiyor” demeyin. Kuran’da kelime olarak geçiyor ama “insanlar birbirine büyü yapabilir” demiyor. “BUNLARDAN ALLAH’A SIĞNIN! Yani UZAK DURUN!” diyor. Neden uzak durulması gerektiğini de çok çok acıklı ve canice bir hikaye ile gördük.
Allah dünyayı kendi içinde mükemmel bir denge ile yarattı ve insanlığın hizmetine sundu. İnsanlar barış içinde yaşasınlar diye 604 sayfalık bir kitap indirdi ve hayatını örnek almamız için de peygamberler gönderdi. 604 sayfalık bir kitaptan ve kendisini insanlığın iyiliğine adamış 63 yıllık bir hayattan anladığımız “ama büyü ayette geçiyor, ama peygamberimize de büyü yapıldı…” Mı?? Palu ailesi gündemime girmeden önce Udemy’de “Neouroscience for partens” diye bir online kursa kaydolmuştum. İronik bir şekilde önce Müge anı izleyip sonra derslerimi çalışıyordum :) Adamlar oturup Allah’ın insanlığa bahşettiği beynini ve düşünce yapısını araştırıyor yetmiyor anne babaların çocuklarının “beyin gelişimi” için ne yapması gerekir diye kurs açıyor. Diğer tarafta bizim ülkemizde annelerin tek yaptığı gebeliklerinden itibaren çocuklarını nazardan korumak. “Ayy eltim gilin komşusu düşük yapmış onun yanında bebeğimi emzirdim nasıl da dik dik bakıyordu sonra sütüm bi kesilsin mi?”
Read more
KİTAP İSTENYENLER KİM? Türk geleneğine ait RAHVAN ATÇILIK VE YARIŞLARI; Atların Dünyasına Giriş. ...
Media Removed
KİTAP İSTENYENLER KİM? Türk geleneğine ait RAHVAN ATÇILIK VE YARIŞLARI; Atların Dünyasına Giriş. (156 sayfa, mat kuşe) Bugün bilindiği gibi Rahvan atı, Arap atının da, İngiliz atının da anne-babasıdır. Bu kitap at dünyasına genel giriş niteliğinde olup atların binlerce yıllık gelişimi ... KİTAP İSTENYENLER KİM? Türk geleneğine ait RAHVAN ATÇILIK VE YARIŞLARI; Atların Dünyasına Giriş. (156 sayfa, mat kuşe) Bugün bilindiği gibi Rahvan atı, Arap atının da, İngiliz atının da anne-babasıdır. Bu kitap at dünyasına genel giriş niteliğinde olup atların binlerce yıllık gelişimi yanınında insanlarla olan ilişkileri de yer almaktadır. Bir anlamda insanların atları evcilleştirmesi o günün koşullarına göre sanayi devrimiydi... Atlara donlarına göre verilen isimler, yürüyüş şekilleri, Rahvan Yarışları genel kuralları, atların eğitimi, beslenmesi vb konularda 30 sayfalık yazı bölümünden başka İzmir'den Ardanan'a, Karapürçek'ten İvrindi'ye yani bu güzel ülkemizin dört bir yanındaki Rahvan Yarışlarına ait 120 sayfalık 150'den fazla bir fotoğraf bölümü de yer almaktadır. Görselliği yüksek, atlarla yapılan heyecanlı bir spor dalıdır. Amacımız binlerce yıldır yapılan bu yarışmanın daha etkin hale getirilerek toplumun daha fazla sahiplenmesini sağlamaktır.
Read more
“Ses: Dil eğitimi esnasında sözcüklerin telaffuz edilmesi öğrenmeyi kolaylaştıracaktır. Bunun ...
Media Removed
“Ses: Dil eğitimi esnasında sözcüklerin telaffuz edilmesi öğrenmeyi kolaylaştıracaktır. Bunun ne işe yaradığı ilkin kafalarda soru işaretleri yaratsa da bir dili yeni öğrenen bireyin sözcüğü telaffuz etmesi ve sözcüğün eğitmen tarafından telaffuzu öğrenmeyi kolaylaştırır. Özellikle ... “Ses: Dil eğitimi esnasında sözcüklerin telaffuz edilmesi öğrenmeyi kolaylaştıracaktır. Bunun ne işe yaradığı ilkin kafalarda soru işaretleri yaratsa da bir dili yeni öğrenen bireyin sözcüğü telaffuz etmesi ve sözcüğün eğitmen tarafından telaffuzu öğrenmeyi kolaylaştırır. Özellikle görsel veri olmadan, yani öğrenmeye çalışılan kelimenin yazılışı görülmeden telaffuz öğrenme üzerinde daha büyük etkiye sahiptir... https://goo.gl/wznXYW
#çocukeğitimi #anne #baba #öğretmen #çocuk #kids #child #kitap #kitaptavsiyesi #booklover #çocuğununasıleğitirsin #okumak #bookstagram #kitapkurdu #education #pestalozzi
Read more
Loading...