Sayang baju allah yang

Loading...


Unique profiles
42
Most used tags
Total likes
0
Top locations
Wates, Kulon Progo, Daerah Istimewa Yogyakarta, The Podium Penchala, Studio Alam Gamplong
Average media age
686.4 days
to ratio
7.8
Allah subhanahu wa Ta’ala maha sempurna pengetahuan-Nya sehingga tidak ada satu kebaikan pun ...
Media Removed
Allah subhanahu wa Ta’ala maha sempurna pengetahuan-Nya sehingga tidak ada satu kebaikan pun yang luput dari pengetahuan-Nya, dan tidak mungkin ada satu keutamaan pun yang lupa disyariatkan-Nya dalam agama-Nya. Maha suci Allah Azza wa Jalla yang berfirman: Rabb-ku (Allah Azza ... Allah subhanahu wa Ta’ala maha sempurna pengetahuan-Nya sehingga tidak ada satu kebaikan pun yang luput dari pengetahuan-Nya, dan tidak mungkin ada satu keutamaan pun yang lupa disyariatkan-Nya dalam agama-Nya.
Maha suci Allah Azza wa Jalla yang berfirman:

Rabb-ku (Allah Azza wa Jalla ) tidak akan salah dan tidak (pula) lupa. [ QS.Thaa-Haa/20:52 ]

Allah subhanahu wa Ta’ala yang mensyariatkan hukum-hukum dalam Islam lebih mengetahui segala sesuatu yang mendatangkan kebaikan bagi hamba-hamba-Nya, dan sangat sesuai dengan kondisi pada setiap jaman dan tempat.

Begitupun denngan menutup aurat.
Sudah sangat jelas tertulis di dalam Al-Qur'an bagaimana muslimah menutup aurat dengan benar.
Tertutup rapat seluruh tubuh kecuali wajah dan telapak tangan. Berarti bagian dada, lengan tangan, dan kaki bukan hanya dibalut dengan baju dan celana.
Namun jilbab yang sempurna adalah bersifat longgar (tidak ketat) dan tidak membentuk lekuk tubuh.
Jika lekuk tubuh nampak, maka berarti aurat tidaklah tertutup dengan sempurna.

Saudariku ..
Sungguh berjilbab bukan hanya sebuah identitas bagimu untuk menunjukkan bahwa engkau adalah seorang muslimah.Tetapi jilbab adalah suatu bentuk ketaatanmu kepada Allah subhanahu wa Ta’ala, selain shalat, puasa, dan ibadah lain yang telah engkau kerjakan.
Jilbab juga merupakan konsekuensi nyata dari seorang wanita yang menyatakan bahwa dia telah beriman kepada Allah subhanahu wa Ta’ala dan Rasul-Nya shallallahu ‘alaihi wa sallam. Selain itu, jilbab juga merupakan lambang kehormatan, kesucian, rasa malu, dan kecemburuan. Dan semua itu Allah jadikan baik untukmu. Tidakkah hatimu terketuk dengan kasih sayang Rabb kita yang tiada duanya ini?

Wallahu a’lam, hanya Allah subhanahu wa Ta’ala memberi hidayah dan pertolongan.

@ummu_shafiyyah_ 🌸
Read more
Loading...
*POLIS* Sekali kalau dah masuk dalam keluarga Polis maka selama2nya akan lekat kekal gelaran ...
Media Removed
*POLIS* Sekali kalau dah masuk dalam keluarga Polis maka selama2nya akan lekat kekal gelaran Polis tu pd diri setiap warganya sama ada gelaran tu berbunyi ... Polis baru polis lama polis baik polis jahat polis garang polis pencen bekas polis polis kena buang kerja dan lain2 lagi. Manakala ... *POLIS*

Sekali kalau dah masuk dalam keluarga Polis maka selama2nya akan lekat kekal gelaran Polis tu pd diri setiap warganya sama ada gelaran tu berbunyi ... Polis baru
polis lama
polis baik
polis jahat
polis garang
polis pencen
bekas polis
polis kena buang kerja dan lain2 lagi.

Manakala ahli keluarga polis pulak juga akan dapat gelaran seperti
Awek polis
Bini polis
janda polis
bapak polis
anak polis
cucu polis

Bukan itu sahaja benda2 lain juga akan dikaitkan dengan polis seperti
Kereta polis
Lori polis
Van polis
Berek polis
Balai polis
Motor polis
baju polis
kasut polis

Tak kurang juga yang
Menyamar jadi polis
Jadi Buruan polis
Ditangkap polis
Ditembak polis

Carutan dan makian pun dah lekat dgn nama polis seperti
Polis babi
polis bodoh
haram jadah polis
polis makan rasuah
polis zalim
polis anjing
anjing polis
hantu polis (hantu pun kena juga)

dan banyak lagilah kalau nak dikaitkan dengan polis... Cuma yang jarang sangat didengar adalah perkataan
KESIAN POLIS
SAYANG POLIS
HEBAT POLIS
TERIMA KASIH BANYAK POLIS
KITA BENAR2 PERLUKAN POLIS
NAIKKAN GAJI POLIS

Tapi yang pasti kita dengar setiap tahun adalah sambutan
ULANGTAHUN HARI POLIS... Kepada semua rakan seperjuangan yang masih berkhidmat dalam Pasukan Polis Diraja Malaysia ... teman ucapkan Terima kasih kerana tetap setia berkhidmat dan berbakti dan semoga tabah dalam menghadapi segala ujian dan kesusahan.

Kepada yang dah meninggalkan pasukan, teman ucapkan Kenanglah Perjuangan Semalam dengan rasa syukur dan berbanggalah dengannya kerana pernah berada didalam sebahagian lipatan sejarah PDRM yang panjang. *YA ALLAH SEMOGA ENGKAU MEMELIHARA DAN MEMBERKATI KAMI WARGA POLIS DAN KELUARGA KAMI SERTA SELURUH JABATAN KAMI* *SELAMAT HARI POLIS KE-211 SEMUA*

Yang Benar
Cucu cicit polis...
Read more
Rabu, 17 Januari 2018 : Tepat pukul 19:05 & 19:06 WIB anak anak kami @f.arimurti yang bernama : Genta ...
Media Removed
Rabu, 17 Januari 2018 : Tepat pukul 19:05 & 19:06 WIB anak anak kami @f.arimurti yang bernama : Genta Hanenda Arimurti (Ge) & Gilbran Hanenda Arimurti (Gie) telah lahir kedunia dengan sehat, selamat & sempurna ️ untuk yang pertama kalinya mendengar jerit tangis bergantian yang sangat ... Rabu, 17 Januari 2018 :
Tepat pukul 19:05 & 19:06 WIB anak anak kami @f.arimurti yang bernama :
Genta Hanenda Arimurti (Ge) & Gilbran Hanenda Arimurti (Gie) telah lahir kedunia dengan sehat, selamat & sempurna ❤️
untuk yang pertama kalinya mendengar jerit tangis bergantian yang sangat mengharukan itu terdengan jelas ditelinga ku, perjuangan mengandung mereka selama 9bulan terbayarkan sudah, Alhamdulillah😇❤️
-
Satu bulan sudah kalian hidup didunia, panjang umur & sehat selalu sayang.. apapun akan ibu & ayah perjuangkan demi kalian, tumbuh terus hingga kalian menjadi manusia yang bermanfaat, menjadi ladang pahala untuk kedua orang tua, dan tetap berada dijalan yang Allah Ridhoi aamiinn .. 😇🙏🏻❣️
-
Untuk ge pake baju captain america & gie pake baju superman, makasih yaa om @a_fauzi23 hadiah baju untuk mereka hihihi ❤️
#babyonemonthold #GeGie #babyoutfits #babytwins #sumberkekuatanku #siluetsenjaku
Read more
Terima kasih semua yang mendoakan yang baik2 untuk arwah kakak Akhi. Maaf tak dapat nak balas semua ...
Media Removed
Terima kasih semua yang mendoakan yang baik2 untuk arwah kakak Akhi. Maaf tak dapat nak balas semua mesej & komen yang masuk beratus2 dan tak putus2 doakan yang baik2. 🏻 • Akhi REDHA. Akhi MAMPU & BOLEH terima ujian Allah ini. Akhi tahu Akhi KUAT sebab tu Allah uji camni. Allah lebih sayangkan ... Terima kasih semua yang mendoakan yang baik2 untuk arwah kakak Akhi. Maaf tak dapat nak balas semua mesej & komen yang masuk beratus2 dan tak putus2 doakan yang baik2. 🙏🏻

Akhi REDHA. Akhi MAMPU & BOLEH terima ujian Allah ini. Akhi tahu Akhi KUAT sebab tu Allah uji camni. Allah lebih sayangkan kaklong. Segala urusan pengebumiannya berjalan lancar. Akhi dapat imamkan dia. Beratus yang datang solatkan sekali. Akhi bersyukur dan berterima kasih kepada yang sudi datang jauh2 untuk mendoakan kaklong. Memang segala urusan dipermudahkan. Alhamdulillah. Terima kasih Ya Rabb pinjamkan kaklong selama 27 tahun ini. Dia satu satunya kakak dan selamanya dalam ingatan. Akhi tahu Akhi mampu SENYUM. Hidup harus diteruskan sebab mati itu semua orang akan merasa kan? Moga arwah Noorazreen binti Amir dicucuri rahmat, diampuni dosa dosanya, diterima segala amal kebajikan, amal ibadah solat, puasa, sedekah & segala kebaikan dilakukan dan menerima buku amalan dengan tangan kanan, terlepas seksa kubur & masuk syurga firdaus dalam kalangan orang yang beriman. Aamiin. Sebab apa? Arwah pergi dalam keadaan dia telah BERSEDIA. Dan ustaz sendiri gembira sebab dia boleh termasuk dalam golongan husnul khatimah sebab dah bersedia akan kematiannya. Dan benar. Pengakhiran kaklong memang indah & mudah sangat. Dia pon tersenyum. Kita yang sihat ni? Tak tahu lagi tah bersedia ke tak dengan kematian. DOAKAN AKHI KUAT💪🏻😊

Ni gambar raya tahun lepas. Baju raya tahun ni tak sempat pakai lagi bersama arwah sebab arwah masuk Hospital pon lepas solat raya & 7 syawal telah pergi selamanya 😊

ADIK SAYANG RINDU KAKLONG SELAMANYA❤️
Read more
Salam nazirul, apa khabar dekat sana? Baru sehari kau takda mcm rindu dah lama tak nampak. Akhirnya, ...
Media Removed
Salam nazirul, apa khabar dekat sana? Baru sehari kau takda mcm rindu dah lama tak nampak. Akhirnya, ajal yg allah rahsiakan dengan kita terbongkar jugak 06/09/15. Rasa sunyi jee dan lain mcm jee zie kau takda di samping aku. Selalu aku nampak jee kau kat mana mana tapi sekarang semua kenangan ... Salam nazirul, apa khabar dekat sana? Baru sehari kau takda mcm rindu dah lama tak nampak. Akhirnya, ajal yg allah rahsiakan dengan kita terbongkar jugak 06/09/15. Rasa sunyi jee dan lain mcm jee zie kau takda di samping aku. Selalu aku nampak jee kau kat mana mana tapi sekarang semua kenangan aku dan kau. Pagi yang biasa ini jadi mcm luar biasa. Kehilangan yg kita tak diduga. Kehilangan rakan sepejuangan. Penatkan, masa bertarung dengan nyawa sendiri... Sama ada nak teruskan hidup atau pergi? Kuatnya kau zie, kau cuba bersungguh-sungguh. Kau buat yang terbaik. Tapi kau lawan jugak, semangat kau kuat sangat untuk hidup. Dan.... Akhirnya kau pergi jua. Aku masih tertanya-tanya adakah aku redha? Aku nak kau. And aku nak kau pandang aku bukan aku yang pandang aku kan? Tapi apakan daya, takpe laa zie. Aku suka pandang muka kau. Jadi kau rehat la kat sana yee. Biar aku tenung muka kau,cium dahi kau, sejuk nya. Perasaan kita bila tengok jasad yang dulunya tak reti duduk diam akhirnya kaku jua. Aku rindu kau weh. Lepas ni sapa nak teman aku beli baju stussy. Hidup aku tak lengkap weh takda kau. Aku sayang kau, kau pun sayang aku jugak en. Rindu kau nazirul khair. Salam sayang.
26.12.1997 - 06.09.15
#doauntuknazirul
#al-fatihah
Read more
‎إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهَ رَاجِعُوْنَ “Sesungguhnya kita milik Allah, dan kepada-Nya ...
Media Removed
‎إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهَ رَاجِعُوْنَ “Sesungguhnya kita milik Allah, dan kepada-Nya kita kembali.” . . Masya Allah, selama 9tahun lebih aku nunggu - nungguin kamu sayang, dan bahagia banget bersyukur pas tau punya adek perempuan. Tapi memang rencana Allah tak pernah terduga, ... ‎إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهَ رَاجِعُوْنَ
“Sesungguhnya kita milik Allah, dan kepada-Nya kita kembali.”
.
.
Masya Allah, selama 9tahun lebih aku nunggu - nungguin kamu sayang, dan bahagia banget bersyukur pas tau punya adek perempuan. Tapi memang rencana Allah tak pernah terduga, 15tahun waktu yg sangat singkat buat ketemu kamu, nyenengin kamu, ngejagain kamu juga.
Sekarang gada lagi yg nungguin buat bisa tlp videocall bareng, gada lagi yg tanyain “Ni, amu ga kangen aku ta?” di tiap tlp, gada yg tiap bulan minta beliin paket data sama baju baru, kangen maen bareng, godain kamu sm nangis, kangen di ceramahin trus di ingetin buat puasa sholat sunnah.
.
Ya Allah, ikhlas itu susah. Sampe skr rasanya masih g nyangka.
Mungkin rencana-Mu lebih indah.
Bersyukur sempat dipertemukan sm adek yg cantik dan sholehah.
Selamat jalan kesayangan kakak.
Semoga Allah memberikan tempat yang paling indah buat kamu sayang.
Amiin..
Read more
Loading...
. Beberapa waktu lalu, ada video tentang seorang pria yang datang ke pernikahan mantannya viral ...
Media Removed
. Beberapa waktu lalu, ada video tentang seorang pria yang datang ke pernikahan mantannya viral di Instagram. Ketika salaman, si pria yang kayaknya masih sayang banget sama mantannya tiba-tiba buka baju dan menantang pria yang jadi suami si mantan untuk berkelahi. Gak diketahui dimana ... .
Beberapa waktu lalu, ada video tentang seorang pria yang datang ke pernikahan mantannya viral di Instagram. Ketika salaman, si pria yang kayaknya masih sayang banget sama mantannya tiba-tiba buka baju dan menantang pria yang jadi suami si mantan untuk berkelahi.
Gak diketahui dimana kejadian ini berlangsung, namun hal itu membuat banyak orang, dan tentunya yang punya hajat kaget. “Ya Allah, opo toh iki, ya Allah,” ucap sang perekam video.
Pastikan sudah pada move-on ya sebelum ke nikahan mantan. Walaupun moving on memang gak segampang datang ke acara kondangan mantan.
(Geser untuk lihat video)
.
Follow us @pesonagadis
Follow us @pesonagadis
.
.
.
.
.
.
#pesonagadis |> Follow @pesonakuliners @dunia.unik @gadiskreatips
Read more
Maa syaa Allah, ini yang kemarin nanya baju koko terbaru couple dad and son, versi ayahnya gimana ...
Media Removed
Maa syaa Allah, ini yang kemarin nanya baju koko terbaru couple dad and son, versi ayahnya gimana tampilannya, ini yaaa, Sahabat Hawa . Sama percis kaya baju koko anak, gak ada perbedaan. Kompak bangetlah pokoknya! Yuk sayang anak, sayang anak. Dipakai samaan saat kajian atau shalat ... Maa syaa Allah, ini yang kemarin nanya baju koko terbaru couple dad and son, versi ayahnya gimana tampilannya, ini yaaa, Sahabat Hawa 😍
.
Sama percis kaya baju koko anak, gak ada perbedaan. Kompak bangetlah pokoknya! Yuk sayang anak, sayang anak. Dipakai samaan saat kajian atau shalat Jum'at besok bisa banget 😎
Mau lebih lengkap kecenya? Jangan lupa celana laa isbalnya ya 👌
.
.
Order: 082225588222 (Ayu) .
.
#kokoanak #kokoayahanak #dadandson #geraihawa #sahabathawa #teukuwisnu #irwansyah #teukuadamalfatih
Read more
Loading...
 #Repost @hijrahcinta_ (@get_repost) ・・・ SURAT UNTUK CALON SUAMIKU . Untukmu, terimakasih ...
Media Removed
#Repost @hijrahcinta_ (@get_repost) ・・・ SURAT UNTUK CALON SUAMIKU . Untukmu, terimakasih telah menjadi pemenang di hatiku dan hati orang tuaku. . Maaf,aku bukanlah seorang perempuan cantik dengan makeup tebal,baju modis dan rambut terurai. Aku hanya perempuan biasa,yang ... #Repost @hijrahcinta_ (@get_repost)
・・・
SURAT UNTUK CALON SUAMIKU
.
Untukmu, terimakasih telah menjadi pemenang di hatiku dan hati orang tuaku.
.
Maaf,aku bukanlah seorang perempuan cantik dengan makeup tebal,baju modis dan rambut terurai.
Aku hanya perempuan biasa,yang biasa mereka sebut Ninja.
.
Ya,.
Banyak yang menyebutku dengan sebutan Ninja hanya karena selembar kain yang menutup wajahku ini.
Apa kau tak malu jika nanti kawan²mu mengejek mu karena beristrikan aku?
.
Aku memang bukanlah seorang perempuan dengan gelar Sarjana atau sebagainya,tapi aku paham dan jauh sebelum Allah pertemukan aku denganmu,aku belajar banyak bagaimana cara menjadi seorang Istri dan Ummi yang shalihah untukmu dan anak² kita nanti.
.
Aku paham betul bahwa kelak aku akan menjadi madrasah pertama anak² kita.
Jika nanti ada yang tidak aku pahami,aku mohon bantulah aku untuk mengajar anak² kita.
.
Teruntuk kamu...
Jika kelak nanti aku berbuat kesalahan yang membuatmu marah,jangan ucapkan kata² kasar dan membentak ku..
Karena dibentak oleh orang yang di cinta adalah sesuatu yang sangat menyakitkan.
.
Tegurlah aku dengan lembut dan kasih sayang mu,karena sungguh meski kau mengenalku perempuan yang kuat dan tangguh,tapi sesungguhnya aku paling rapuh ketika mendengar suara kerasmu.
.
Sekali lagi aku katakan,aku hanyalah perempuan biasa dengan kekurangan dan kelebihan ku,maka lengkapilah kekuranganku dengan kelebihanmu..
Begitupun denganku,aku akan berusaha melengkapi kekurangan mu dengan kelebihan ku.
.
Tegur aku,bimbing aku..
Karena aku hanyalah wanita Akhir zaman yang selalu berusaha menjadi wanita shalihah..
.
✍ @marwahmmtzh__07 .
#marwahmumtazah #pecintasajak #pecandusastra #muslimah #menujuhalal
Read more
Assalammualaikum kini projek amal baju raya khas buat anak nurhati akan dibuat pada 9june 2018. ...
Media Removed
Assalammualaikum kini projek amal baju raya khas buat anak nurhati akan dibuat pada 9june 2018. Apa yang kami perlukan ialah jasa baik awak semua untuk turut menderma buat adik adik sayang ni kami merancang untuk membeli pakaian untuk mereka sempena syawal yang bakal tiba. . . Teringat ... Assalammualaikum kini projek amal baju raya khas buat anak nurhati akan dibuat pada 9june 2018. Apa yang kami perlukan ialah jasa baik awak semua untuk turut menderma buat adik adik sayang ni 😌 kami merancang untuk membeli pakaian untuk mereka sempena syawal yang bakal tiba.
.
.
Teringat bila time kecik2 dulu kalau dapat baju raya mesti senyum sampai telinga? Tapi bila fikir balik. Adakah diorang merasa apa yg saya rasa time kecik kecik dulu?😔 .
.
1 ringgit mungkin kecil nilai nya tapi insya allah ia amat bermakna buat mereka! Boleh terus hubungi nururl:- 017 359 7731 atau nea:- 017 247 0647 untuk sebarang pertanyaan ya ❤
.
.
Jom repost to help this programme mungkin dapat membantu mereka ❤ #projekamalbajurayanurhati
Read more
 #KartiniGue : 1. Udah pasti Mama Fani, dia si gausah dijelasin lagi ya krn udah pasti dia sosok yang ...
Media Removed
#KartiniGue : 1. Udah pasti Mama Fani, dia si gausah dijelasin lagi ya krn udah pasti dia sosok yang luar biasa buat gw. 2. Nah ini.. NENEK, nenek ku Rr. Ratna Komalawati. Umurnya 87thn, dari kecil aku tuh penyakitan. Dirawatnya sama nenek krn mama papa sibuk kerja, pergi pulang sekolah ... #KartiniGue :
1. Udah pasti Mama Fani, dia si gausah dijelasin lagi ya krn udah pasti dia sosok yang luar biasa buat gw.
2. Nah ini.. NENEK, nenek ku Rr. Ratna Komalawati. Umurnya 87thn, dari kecil aku tuh penyakitan. Dirawatnya sama nenek krn mama papa sibuk kerja, pergi pulang sekolah sama nenek juga pas tk. Suka dibeliin balon tiup2 itu lho haha😂 terus selalu dikasih uang jajan 100perak yang lembaran tapi uang baru gitu biar kayak lebaran tiap hari. Nenek tuh Ibu Peri in real life, hatinya luar biasa baik. SANGAT BAIK, mengajarkan aku untuk jadi perempuan yang kuat. Anaknya 11 (mamaku yang ke11), tapi dia single mother, dengan semua perjuangannya memimpin keluarga besarnya yang buanyak suara dan beda2 pendapat. Nenek ngajarin aku sabar, dan berhati mulia sebisa mungkin (biarpun susah ya kadang ada aja godaan kesel sm orang), jadi orang yang pemurah, dan taat sholat 5waktu tanpa telat sampe HARI INI. Sholat masih duduk Alhamdulillah, dan gak mau telat denger adzan langsung wudhu, siapin sajadah sendiri. Tiap hari nenek tlpnin anak2 dan cucu2nya, masih bisa pake Hp lho🙈 termasuk aku yg ditlp tiap hari. Ditanya lagi apa, udah makan?, pacar mana? Jangan galak2 ya sama cowo😂🙈 kadang sampe ditanya megang uang gak? Pdhl mah kita udah gede kan yah tapi masih aja dipikirin sedetail itu. Biarpun bawel dan tiap hari beli pulsa mulu buat tlp orang2, tapi ya Allah semoga aku bisa tua seperti nenek ku. 🙏🏻 foto ini pas kemarin nenek ku jatuh sakit,serangan jantung. Pdhl malem nya abis ketawa2 sama aku, eh subuhnya serangan mendadak. Aku mikir, kalo udah waktunya nenek istirahat aku gimana nek? Nenek gak liat aku nikah dong? Nenek gak ketemu cicit nenek dong? Nenek gak tlp aku tiap hari lagi dong? Nenek... nenek... wah meledak. 💔 aku memutuskan dr hari pertama nenek di rs, aku gak pulang even sehari pun. Aku lgs minta bawain baju dan bangku tidur lipet buat shootingku ke rs sama mama. Aku harus jagain nenek, suapin, cuciin gigi, selimutin, pijetin. Semuanya harus aku. HARUS. Gak mau kehilangan sedetik pun. Alhamdulillah, setelah seminggu nenek pulang. Skr sudah sehat dan pulang ke rumah❤️ dan bisa beraktivitas seperti biasa. Aku sayang nenek. Tunggu Rani sukses ya😊
Read more
Memahami maksud takdir Allah. . Mana mungkin kita mengelakkan daripada diuji kerana itu adalah ...
Media Removed
Memahami maksud takdir Allah. . Mana mungkin kita mengelakkan daripada diuji kerana itu adalah takdir Allah SWT. Yang mampu kita buat hanyalah meningkatkan tahap kebergantungan kita kepada Allah di samping berusaha sedaya upaya menyelesaikan masalah itu. Ungkapan yang terkenal: ... Memahami maksud takdir Allah.
.
Mana mungkin kita mengelakkan daripada diuji kerana itu adalah takdir Allah SWT. Yang mampu kita buat hanyalah meningkatkan tahap kebergantungan kita kepada Allah di samping berusaha sedaya upaya menyelesaikan masalah itu. Ungkapan yang terkenal: We can’t direct the wind but we can adjust our sail – kita tidak mampu mengawal arah tiupan angin, kita hanya mampu mengawal kemudi pelayaran kita.
.
Kemudi dalam pelayaran kehidupan kita hati❤. Hati❤ yang bersifat bolak-balik (terutamanya bila diuji) hanya akan tenang bila kita beriman kepada Allah – yakin kepada kasih-sayang, keampunan dan sifat pemurah-Nya. Dalam apa jua takdir yang diberi-Nya ke atas kita adalah bermaksud baik sekalipun kelihatan negatif. Baik dan buruk hanya pada pandangan kita yang terbatas, namun pada pandangan-Nya yang Maha luas, semua yang ditakdirkan ke atas hamba-Nya pasti bermaksud baik.
.
.
(Caption disponsor oleh @jom_elrah "Pakaian Raya 2018 No1 Malaysia - Baju Melayu, Jubah & Kurta, segera dapatkannya di nombor +601121575212).
.
#share #jomrepost #jomMUHASABAHdiri #videodakwahmy
Read more
Loading...
Menjadi #LineProducer di belakang layar means BAWA KERESEK. . Keresek adalah sahabat, karena ...
Media Removed
Menjadi #LineProducer di belakang layar means BAWA KERESEK. . Keresek adalah sahabat, karena di dalam keresek itu bisa nyimpen banyak hal dari mulai makanan, p3k, tisu, baju, dan hal-hal lainnya. Keresek adalah kantong ajaib yang bisa menjawab “De, lu ngapain?”. Menjadi line producer ... Menjadi #LineProducer di belakang layar means BAWA KERESEK.
.
Keresek adalah sahabat, karena di dalam keresek itu bisa nyimpen banyak hal dari mulai makanan, p3k, tisu, baju, dan hal-hal lainnya. Keresek adalah kantong ajaib yang bisa menjawab “De, lu ngapain?”. Menjadi line producer di produksi berskala kecil (alias masih jutaan) adalah
- menjaga hubungan dengan vendor, pak syupir, bu catering, mamang gojek
- menjadi bu dokter, make up artist, tukang setrika, bersihin tempat syuting, bangunin orang
- ngatur2 produser dan director hahaha
- dimarahin DOP karena KERESEKNYA NGALANGIN KAMERA ya Allah maapin keresek aku
- banyak banget dah w ribet jelasinnya
.
YA POKONYA SAYA SEGALA BISA KECUALI MENCARI PASANGAN HIDUP: perjuangan bertahun2 belum membuahkan hasil, dua video klip dan sekian pertunjukan terlewati, namun #deamasihsendiri.
.
TAPII.. aku tidak merasa sendiri karenaaa aku ditakdirkan dipasangkan dengan asisten terbaik bangsa. Siti anak IKJ yang tida punya instagram dan Hani yang sangat dahsyat dahsyat dahsyat (karena jadi asisten sutradara juga). Merasa kekuatan bertambah +++ aku sayang kalian maksimal. Mesti bikin dinasti line produser pake tiung & pake kacamata :))
.
Simak videoklip kami yaaa~
bit.ly/semacamriang
bit.ly/bimasdream
Read more
Assalamualaikum.... (PART 1) . . Dengan lafaz Bismillahhirahmanirrahim... Dengan ini secara rasminya lahirlah single ke3 kerjasama terbaru saya bersama rakan saya @syedlj & @kd_sofea . . Jom sama sama kita menghayati sebuah lagu cinta yang penuh dengan kasih sayang, sesungguhnya ... Assalamualaikum.... (PART 1)
.
.
Dengan lafaz Bismillahhirahmanirrahim... Dengan ini secara rasminya lahirlah single ke3 kerjasama terbaru saya bersama rakan saya @syedlj & @kd_sofea
.
.
Jom sama sama kita menghayati sebuah lagu cinta yang penuh dengan kasih sayang, sesungguhnya lagu CINTA YANG SAMA ini mengajak kita semua menyintai Allah S.WT & Nabi Muhammad S.A.W ..
.
.
Yang kisah keciwa saya update di FB itu hanyalah sekadar GIMIK sahaja ye kawan kawan.. .
.
JOM LIKE KOMEN SHARE LAGU DENGAN MSG YANG SANGAT BAIK INI.. TQ SEMUA.. LOVE U GUYS. .
FULL VIDEO BOLEH LIHAT DI FB /YOUTUBE AZWAN SATAR .

LAGU CIPTAAN @syedlj
MELODI @syedlj ,xccess
LIRIK @kd_sofea
SUSUNAN MUZIK @bazliunic .
Sponser baju @zumibridalandweddingplanner @khaiadekandamankgmelayumajidi
.

#cintayangsama #cintayangsama
Read more
Assalamualaikum.... (PART 2) . . Dengan lafaz Bismillahhirahmanirrahim... Dengan ini secara rasminya lahirlah single ke3 kerjasama terbaru saya bersama rakan saya @syedlj & @kd_sofea . . Jom sama sama kita menghayati sebuah lagu cinta yang penuh dengan kasih sayang, sesungguhnya ... Assalamualaikum.... (PART 2)
.
.
Dengan lafaz Bismillahhirahmanirrahim... Dengan ini secara rasminya lahirlah single ke3 kerjasama terbaru saya bersama rakan saya @syedlj & @kd_sofea
.
.
Jom sama sama kita menghayati sebuah lagu cinta yang penuh dengan kasih sayang, sesungguhnya lagu CINTA YANG SAMA ini mengajak kita semua menyintai Allah S.WT & Nabi Muhammad S.A.W ..
.
.
Yang kisah keciwa saya update di FB itu hanyalah sekadar GIMIK sahaja ye kawan kawan.. .
.
JOM LIKE KOMEN SHARE LAGU DENGAN MSG YANG SANGAT BAIK INI.. TQ SEMUA.. LOVE U GUYS. .
FULL VIDEO BOLEH LIHAT DI FB /YOUTUBE AZWAN SATAR .

LAGU CIPTAAN @syedlj
MELODI @syedlj ,xccess
LIRIK @kd_sofea
SUSUNAN MUZIK @bazliunic .
Sponser baju @zumibridalandweddingplanner @khaiadekandamankgmelayumajidi
.

#cintayangsama #cintayangsama
Read more
Loading...
Message kasih sayang sempena nak dekat raya ni.. . . Ramadan Day 24. PESAN 59.9 SAAT. . ~ Duit RAYA, duit PUASA?. . . Speaker: @drtahaomar . . Dalam sedar tak sedar, kita hampir meninggalkan bulan Ramadhan. Sob sob! Dan waktu hujung-hujung ni, semakin terasa lah bahang berhari ... Message kasih sayang sempena nak dekat raya ni.. .
.
Ramadan Day 24. PESAN 59.9 SAAT.
.
~ Duit RAYA, duit PUASA?. .
.
Speaker: @drtahaomar
.
.
Dalam sedar tak sedar, kita hampir meninggalkan bulan Ramadhan. Sob sob! 😭 Dan waktu hujung-hujung ni, semakin terasa lah bahang berhari raya. Ini termasuklah siap-siap gantung baju raya dengan samping yang matching, atau dah mula susun atur kuih raya dalam balang. Tak lupa juga paket-paket duit raya yang setiap design paket ada amount berbeza, ye lah, ada untuk keluarga terdekat dan orang tua-tua, ada untuk anak-anak.. .
.
Dan pemberian duit raya ni pulak, selalunya masa raya lah kan. Soalannya sekarang, mana yang lebih afdhal, bagi duit raya di hari raya ke atau waktu bulan puasa?? Hmmm... .
.
Ok, tak yah pening-pening. Kita tanya Ustaz PU Dr Taha Omar. Hanya di 59.9 saat!
.
.
Sama-sama kita perbaiki. Besok kita akan sediakan topik yang lebih menarik. Tungguuuuu! .
.
Di bawakan dari Team @school4godda .
.
@rnadiasabrina @dhirarzainal @lah_ahmad @drtahaomar @eenazmokhtar @farhan_ahmad21 @nurlynaris @saiemmuhammad
.
.
PESAN 59.9 SAAT, setiap hari sepanjang Ramadan ini. Semoga mendatangkan kebaikan in sh Allah.
.
.
@thumbsupteam_production @jom_dakwah @videodakwah.my @ukhwah4ummah @ir_my
.
.
#niatdakwah
#pesan59.9saat #pesan59point9saat #jomdakwah #school4godda #ukhwah4ummah #islamicreliefmalaysia #squadcelebrity #globalvolunteers #jomdengar #jombuatbaik #jomderma #tagsahabatkita
Read more
Sedikit Cerita , mungkin tidak berarti tp buat aku sangat berarti . Aku tidak tau aku harus Bahagia ...
Media Removed
Sedikit Cerita , mungkin tidak berarti tp buat aku sangat berarti . Aku tidak tau aku harus Bahagia ato aku harus sedih , di Lebaran kali ini aku bisa pulang kampung dengan waktu cukup lama selama aku merantau . Setiap lebaran tahun tahun lalu aku jarang sekali untuk pulang buat ber kumpul dengan ... Sedikit Cerita , mungkin tidak berarti tp buat aku sangat berarti . Aku tidak tau aku harus Bahagia ato aku harus sedih , di Lebaran kali ini aku bisa pulang kampung dengan waktu cukup lama selama aku merantau . Setiap lebaran tahun tahun lalu aku jarang sekali untuk pulang buat ber kumpul dengan keluarga aku semasih alm Ayah dan alma Nenek masih hidup , bukan aku tidak ingin berkumpul namun pada waktu itu aku tidak mempunyai cukup biaya buat lebaran dikampung . Karna pada saat itu aku Masih belum mempunyai kerjaan yang jelas . Uang hasil kerja aku itu hanya cukup buat bayar hutang dan makan tiap hari . Aku malu jika tidak bisa membelikan Baju dan kue lebaran buat orang yang dirumah 😔 sekarang disaat aku bisa pulang kerumah untuk keluargaku tapi sayang keluargaku sudah tidak selengkap dulu lagi 😢 ya allah aku berusaha terus utk tdk mengeluh dg apa yg ada saat ini engkau berikan kepada Hamba karena hamba tau setiap manusia pasti sudah di berikan porsi masing masing. Aku sangat bersyukur krna aku masih mempunyai ibu dan adek adek yang selalu angkur. Dan sekarang aku mempunyai Bapak Baru buat teman hidup ibu aku di masa tua . Dia sangat baik sekali dan sangat Sabar yang paling terpenting bisa menerima ibu aku apa adanya 😇 sekarang aku mempunyai 5 orang Adik , 2 dari ibu aku dan 3 dari bapak. Alhdllh lebaran ini keluargaku bertambah rame 😇 disisi lain aku kasihan sekali melihat alm ayah dan alma nenek belum Sempat aku membahagiakan beliau 😔 tapi sekarang aku hanya bisa kasih hadiah buat alm ayah dan alma nenek dengan Alfateha 😇
Read more
Nemu foto yang diambil sekitar 16 tahun yang lalu, yang masih lucu2 ny dan pikiranpun masih main ...
Media Removed
Nemu foto yang diambil sekitar 16 tahun yang lalu, yang masih lucu2 ny dan pikiranpun masih main ditambah jajan Sayang sekarang minus satu, Alm.Boyke (baju kuning paling belakang) semoga tenang di alam sana yak dan mendapat kenikmatan surga ny Allah SWT. Amiin ya rabb😇 Nemu foto yang diambil sekitar 16 tahun yang lalu, yang masih lucu2 ny dan pikiranpun masih main ditambah jajan😄😄 Sayang sekarang minus satu, Alm.Boyke (baju kuning paling belakang) semoga tenang di alam sana yak dan mendapat kenikmatan surga ny Allah SWT. Amiin ya rabb😇
Loading...
Udah 3 tahun lebih ditemenin mba Seh, jadi deket banget sampai saking deketnya jadi rasa seperti ...
Media Removed
Udah 3 tahun lebih ditemenin mba Seh, jadi deket banget sampai saking deketnya jadi rasa seperti adek kandung sendiri, kadang berantem kadang akur banget kayak tikus sama kucing Apa yg ku makan, dia jg makan, aku beli baju dia jg minta baju, aku beli sepatu dia jg minta sepatu, aku perawatan ... Udah 3 tahun lebih ditemenin mba Seh, jadi deket banget sampai saking deketnya jadi rasa seperti adek kandung sendiri, kadang berantem kadang akur banget kayak tikus sama kucing 😂

Apa yg ku makan, dia jg makan, aku beli baju dia jg minta baju, aku beli sepatu dia jg minta sepatu, aku perawatan muka dia jg minta perawatan muka, aku (dulu) pakai behel jg dia minta pakai behel, sampai mau tidurpun kadang rebutan bantal guling hehe
.
Antara senang dan sedih kalau tahun depan bakal berpisah karena ada lelaki yg siap meminang mba Seh 😩
Padahal kan udh janji sih mba kalo mau nemenin sampai kak Shan kelas 2 SD 😝
.
Sebenarnya pengen ditemenin mba Seh terus, minimal sampai dek Reynan punya adek lagi 😅
Tapi yaah seperti itulah kehidupan, ada pertemuan pasti ada perpisahan. Mba Seh juga punya kehidupan sendiri, punya masa depan yg Insya Allah jg lebih baik lagi, semoga jg ini keputusan yang terbaik dan mba Seh bahagia dunia akhirat sama pasangannya.
.
Hidup itu pilihan, terimakasih sudah menemani keluarga mba Nada jadi salah satu pilihan dalam kehidupanmu mba, terimakasih jg sudah sayang banget sama kak Shan dan dek Reynan. Semoga kita sama2 diberi kesehatan dan umur panjang, semoga silaturahmi ini jg tetap terjaga yaa
We love you mba Seh @kartisih_99 😘
Read more
1 september 2017 berat 82kg 1 Oktober 2017 berat 78kg 1januari 2018 berat 70kg 1mac 2018 berat ...
Media Removed
1 september 2017 berat 82kg 1 Oktober 2017 berat 78kg 1januari 2018 berat 70kg 1mac 2018 berat 65kg 1april 2018 berat 62kg 1may tak timbang lg.... 1jun nak 57 kg 1julai nak 55kg Rasa xpercaya pada diri... Mampu diet sehebat ni... Rasa bangga pada diri sebab mampu keluaq dr zon selesa... ... 1 september 2017 berat 82kg
1 Oktober 2017 berat 78kg
1januari 2018 berat 70kg
1mac 2018 berat 65kg
1april 2018 berat 62kg
1may tak timbang lg....
1jun nak 57 kg
1julai nak 55kg

Rasa xpercaya pada diri... Mampu diet sehebat ni... Rasa bangga pada diri sebab mampu keluaq dr zon selesa... Rasa kagum pada diri sebab mampu menahan diri

Rasa respect pada diri sebab disiplin

Rasa bagus pada diri sebab xsemua mampu buat

Rasa nak tlg semua orang gemok bg semangat kat depa sebenarnya kita BOLEH

TIPSSS
NO SUGAR
NO KEKACANG
NO TEPUNG
NO RICE OR CUT RICE
STOP EATING AFTER 7PM
3LITER AIR PUTIH
Dont ask iah bolehhhh keeee... Yessss im did it darlssss

xsah duk komen la cpg seksi cpg.. Muka dah lawa tapiiiiii.... Xyah tapi tapi.. Cpg tau cpg banyak dosa. Banyak khilaf... Kalau cpg buh dalam fb ni, cpg tau akan benda cpg buat ni. Hampa doa la bg cpg dapat hidayah baik macam hampa... Dulu masa gemok rasa lagi ketat pakai sampai perut keluaq.... Isi terkeluaq.. Tp masa tu badan buruk xnampak la seksi... Lani xupayala.. Sebab cpg toning badan.. Pakai baju kurung pun nampak seksi.. Lagunila hampa.. 1benda cpg buat dosa then hat len cpg buat pahala xmau tgk ka.. Manusia tak perfect.... Hampa doa ja satu hari cpg jadi macam hampa nak... Cpg nak berubah.. Cpg akan berubah.. Bila sampai seru.... Moga Allah bg hidayah pada cpg cepat... Cpg xmau berubah sebab takut kat orang kata atau sebab mulut orang... Cpg nak berubah sebab dah sampai masanya.. Cpg xmau pura2.... Alhamdulillah Allah bg hampa hidayah tak berlaku jahat.. Jaga aurat dan xpernah buat jahat... Maka bersyukurlah... Doa cpg sama na.. Bg jadi baik macam hampa.... Xyah duk komen menegur bg orang like status hampa.. Pm mai kita sembang...
Tegur sayang dan tegur malukan xsama.... Cer tanya sapa besa pm tegur cpg.. Semua cpg balas dengan menghormati... Hormat privasi cpg na sayang2ku... Hampa ambik yang baik ja pasai cpg jadikan tauladan. Hat tak baik hampa buang jauh jadikan sempadan supaya tak teruk serupa cpg #cikpuangojes #cpg #tqpadayangtegursayang #insyaallahsatuharinanticpgberubah #cpghormatdansayanghampa
Read more
Kenapa sich memilh Jilbab Pricilla? Kalau tak kenal maka tak sayang. Berikut kami jelaskan ya ...
Media Removed
Kenapa sich memilh Jilbab Pricilla? Kalau tak kenal maka tak sayang. Berikut kami jelaskan ya ukhti. Hanya dengan membeli 1 jilbab, Ukhti bisa mendapatkan 2 model jilbab sekaligus loch. Karena bisa dibolak-balik. Selain memperoleh 2 model jilbab sekaligus, ukhti juga bisa kombinasikan ... Kenapa sich memilh Jilbab Pricilla?
Kalau tak kenal maka tak sayang. Berikut kami jelaskan ya ukhti.
Hanya dengan membeli 1 jilbab, Ukhti bisa mendapatkan 2 model jilbab sekaligus loch. Karena bisa dibolak-balik. Selain memperoleh 2 model jilbab sekaligus, ukhti juga bisa kombinasikan dalam berbagai gaya tak terbatas.

Berhijab yang syar’i adalah kewajiban buat semua muslimah, tetap tampil syar'i namun tidak mati gaya loch ukhti.

Pricilla adalah Pelopor pertama di Indonesia dengan Konsep jilbab bolak baliknya. Sebagai polopor, Pricilla tentu juga lebih dulu mempelajari, mengkombinasikan, memperbaiki, dan menyempurnakan konsep jilbab bolak-balik.

Kualitas yang tak dapat Dibandingkan. Pricilla menghadirkan produk yang sempurna dan paling tepat untuk kebutuhan ukhti.

Bahan Jilbab Bolak Balik Lembut & Nyaman. Pricilla selalu mengutamakan kenyamanan dengan berpegangan pada prinsip syariah. Jilbab Bolak Balik Pricilla menggunakan bahan hyget sutra atau dikenal dengan hyget serena/hyget baloon. Bahannya ringan, adem, terlihat jatuh dan elegan. Dan mudah kering ketika selesai dicuci.

Ada 16 pilihan warna untuk Ukhti pilih. Biasanya pelanggan kami kalau sudah beli 1 jilbab ingin beli warna lainnya. Karena pilihan warnanya cantik2 loch. Jadi pengen koleksi smua warna.
Dengan pilihan beragam motif yang cantik. Semoga dengan begitu dapat bernilai ibadah & Allah menjadikan para wanita yang memakainya secantik bidadari syurga kelak. Aaamiiin Ya ALLAH.

Pricilla menghadirkan banyak varian ukurannya loch. (S, M, L, XL). Kami sangat memahami bahwa postur tubuh setiap wanita berbeda-beda. Dan kami sangat menghargai pemberian Allah tersebut.
Untuk konsultasi ukuran silahkan hubungi kami ya ukhti. Insya Allah qta bantu menentukan ukuran yang pas untuk ukhti.

Untuk konsultasi atau order jilbab silahkan hubungi kami di 0818808605. Boleh WA, SMS atau telpon. Engga perlu sungkan2 nanya2 aja jg gpp koq. Prinsip qta adalah melayani dengan sepenuh hati.

Kalau di rumah ada meteran baju bisa juga dicoba diukur sendiri biar lebih pas.

Panduan ukuran Jilbab Pricilla:
Size S
Panjang depan dari dagu 37 cm
Panjang belakang 79 cm
Size M
Panjang depan dari dagu 45 cm
Panjang belakang
Read more
 #Repost @remaja.islami (@get_repost) ・・・ ⇨Sayyidah Nafisah⇦ Bismillah,,, .Siapa yang ...
Media Removed
#Repost @remaja.islami (@get_repost) ・・・ ⇨Sayyidah Nafisah⇦ Bismillah,,, .Siapa yang suka mandi sambil menyanyi?? ada yg sayang nih kalau dilewatkan, yuk dibaca : . Dalam sebuah hadis, Rasulullah bercerita bahwa Iblis meminta tempat tinggal kepada Allah seperti halnya Allah ... #Repost @remaja.islami (@get_repost)
・・・
⇨Sayyidah Nafisah⇦
Bismillah,,,
.Siapa yang suka mandi sambil menyanyi?? ada yg sayang nih kalau dilewatkan, yuk dibaca :
.
Dalam sebuah hadis, Rasulullah bercerita bahwa Iblis meminta tempat tinggal kepada Allah seperti halnya Allah memberikan tempat tinggal kepada anak adam untuk berada di bumi.
.
"Ya Allah,,adam dan keturunannya Engkau beri tempat tinggal di bumi,,maka berilah pula aku tempat tinggal..!!" Kata Iblis..
Allah berfirman,,"Tempat tinggalmu adalah kamar mandi atau tandas"(HR. Bukhari).
.
Dari situlah kemudian Iblis pun menggoda setiap orang yang memasuki rumahnya yang berupa kamar mandi.. Godaan iblis macam-macam dan aneka warna.
.
contohnya menggoda manusia supaya:
1. Berlama-lama di dalam bilik mandi.
2. Bernyanyi atau berkata-kata.
3. Bermain-main air atau sesuatu yang lain (bawa hp mendengarkan muzik, ber'facebook').
4. Membisik seseorang supaya kencing sambil berdiri.
5. Membiarkan baju yang kotor t'gntung di dalm bilikmandi.
6. Melupakan seseorang untuk berdoa ketika hendakmasuk atau keluar dari bilik mandi.
7. Mengambil whudu sambil telanjang.
8. Mencoret-coret dinding bilik mandi.
9. Merencanakan kejahatan.
10.Onani/masturbasi di dalam bilik mandi, air mani akan bercampur air mani iblis & menyebabkan terlahirlah tuyul.
.
Maka,,hati-hatilah sewaktu dalam bilik mandi atau tandas. Dan tips yang baik adalah mandi, buang air dll sewajarnya saja.. lebih cepat lebih baik.
.
Sekarang Anda mempunyai 3 pilihan:
.
1. Anda -Aku akan biarkan tulisan ini tetap di sini saja...
.
2. Malaikat -Ingatkan pada teman yang anda kenal...Sebarkanlah..!
.
3. Syaitan -Tidak usah penat2 dan sibuk-sibuk menyebarkan tulisan ini.. Biarkan saja di sini.. Kalau boleh hapus/tutup saja.. Mereka tidak perlu membaca tulisan ini.. ilmu agama... Silakan Share untuk kawan-kawan yang lain.
Semoga Bermanfaat .
.
Follow @info.barokah #remajaislami
Read more
Salam Jumaat. <span class="emoji emoji1f337"></span><span class="emoji emoji1f337"></span><span class="emoji emoji1f337"></span> SuhbanaAllah Alhamdulillah Allahhu Akbar. Ambil barokah dipenghulu segala ...
Media Removed
Salam Jumaat. SuhbanaAllah Alhamdulillah Allahhu Akbar. Ambil barokah dipenghulu segala hari ni. Ingin ku nukilkan sedikit kisah sang sahabat. . BarakaAllah dan selamat pengantin baru buat sahabat Akhi Hadi Ibnu Rahim dan pasangannya. Moga berbahagia dan bercinta hingga ... Salam Jumaat. 🌷🌷🌷
SuhbanaAllah Alhamdulillah Allahhu Akbar. Ambil barokah dipenghulu segala hari ni. Ingin ku nukilkan sedikit kisah sang sahabat. 😍 .

BarakaAllah dan selamat pengantin baru buat sahabat Akhi Hadi Ibnu Rahim dan pasangannya. Moga berbahagia dan bercinta hingga ke jannah Aamiin. .

Terima kasih kerana sudi menempah jubah nikah dan baju melayu utk hari bersejarahnya. Hari dia menjadi Raja Sehari. Allahhu. Yang terharunya apa dia. Sedikit dialog antara kami. .

Hadi : Umar enta buat jubah ni jubah putih saja. Kosong la ni utk nikah. Baju melayu pun biasa2 je. Utk sanding. Bole. .

Aku : Bole syeikh inshaa Allah. Tp jubah ni nak kosong je ke. tak menarik la hadi. Tak pe enta serah je pd ana. Ana buat dengan kasih sayang. Harga pun dengan kasih sayang. Enta jngn risau. #PenuhPengharapanTu. .

Hadi : Umar mlm ni ana gi klia, ambil Kp ana balik dri umrah. .

Aku : okay hadi kita jumpa sana. Enta tunggu. .

Sampai je klia terus test jubah tu tepi jalan waktu kereta tengah jem di jalan ketibaan. Allah jadi bohhh bole je. Alhamdulillah dia pakai ngam3 cun. Balik je sampai rumah aku ws harga sekian sekian. Dan keesokan harinya dpt resit tranfer dri Hadi. .

Umar : ehhh syeikh ni lebih ni. Ana ckp harga sekian sekian. Ni enta bg lebih sangat ni. Dengan cemas kerana mungkin hadi tersalah tekan nombor masa transfer. 😨 Tp jawapan dia sangat mengejutkan dan padu. .

Hadi : Kalau enta boleh jahit baju ana dengan kasih sayang dan harga kasih sayang. Takkan ana tak boleh bayar dengan bayaran kasih sayang. 😢💕 .

Allah Allah Allah. Ikhlaslah dalam setiap apa juga kerja seharian. Begitu juga dalan persahabatan ikhlaslah. Rahsia Allah itu sangat indah dan tidak ternilai. Alhamdulillah. .

Mai mai buat tempahan dengan Muhsin Masrella Deaign. Inshaa Allah datang oder lagi. Aamiin.
#Alhamdulillah
#BaruSempatUpdate
#TerimaKasihSupport
#MuhsinMasrellaDesign
#PenghuluSegalaHari
#DuhaKahfi
#MusliminPilihan🎈
Read more
Semoga Segala Pengorbanan & Kebaikan Adik2ku @nurhelizahelmi @hazwanihelmi Di Contohi,Di Hormati,Di Kagumi & Menjadi Idola Utk Kita Semua... Nak Buat Kebaikan Seperti Ini Bukanlah Satu Perkara Yg Mudah #Proud Semoga ALLAH SWT Balas Semua Kebaikanmu Adik2ku... Tolong ... 😢😢😢
Semoga Segala Pengorbanan & Kebaikan Adik2ku
@nurhelizahelmi
@hazwanihelmi
Di Contohi,Di Hormati,Di Kagumi & Menjadi Idola Utk Kita Semua...
Nak Buat Kebaikan Seperti Ini Bukanlah Satu Perkara Yg Mudah 😢
#Proud
Semoga ALLAH SWT Balas Semua Kebaikanmu Adik2ku... 😘😢🙏
Tolong Peluk & Cium Anak2 Syurga Di Sana Utk Kakakmu... 😭
.
Rakyat Malaysia Sgt Pemurah & Prihatin.. Semoga ALLAH SWT Bukakan Pintu Hati Kita Semua Utk Terus Membantu & Gunakanlah Media Sosial Ini Sebaik Mungkin 😢🙏
JAZAKUMULLAHU KHAIR ❤️
.
#Repost @nurhelizahelmi
・・・
Jangan Tengok, Jangan Share !
_
Kalau tiada rasa kasih sayang
_
TEAM RESCUE SYRIA
MASIH KEKURANGAN RM800,000
UNTUK BANTUAN KECEMASAN (FASA 1)
----------------------------------
Team RescueSyria MAPIM masih berusaha untuk mengumpul bantuan kecemasan untuk penghantaran Misi Bantuan Kemanusiaan Rescue Syria kali ke 10 yang sedang berlangsung kini
.
Berikut bantuan terdesak yg diperlukan:
- RM200 bantuan selimut
- RM2,500 satu khemah pelarian (Urgent!) - RM1000 bantuan ubat-ubatan
- RM200 bantuan food pack utk 1 bulan
- RM250 bantuan alat pemanas
- RM250 bantuan keperluan baju winter
--------------------------------------
2 CARA MENYUMBANG
KE DANA BANTUAN KECEMASAN
RESCUE SYRIA (MAPIM)
---------------------------------------
1. Saudara yang prihatin boleh terus menyumbang melalui bank pilihan secara online (FPX):
.
INFAQ SEKARANG ▶️ www.tabungsyria.com
INFAQ SEKARANG ▶️ www.tabungsyria.com
INFAQ SEKARANG ▶️ www.tabungsyria.com
.
ATAU
.
2. Salurkan Sumbangan
Menerusi Maybank Islamic
SYRIA EMERGENCY APPEAL (DANA MAPIM)
Akaun No : 562834636987
Read more
Alhamdulillah sebentar lagi kita jelang Ramadhan kembali. Kalau ketemu Ramadhan lagi saya suka ...
Media Removed
Alhamdulillah sebentar lagi kita jelang Ramadhan kembali. Kalau ketemu Ramadhan lagi saya suka malu sama amal ibadah setahun ini, tapi Maha Baik dan Maha Pemurah Allah masih saja saya diberi kesempatan untuk memperbaiki. . Ngomong-ngomong tentang memperbaiki, awal Ramadhan jadi ... Alhamdulillah sebentar lagi kita jelang Ramadhan kembali. Kalau ketemu Ramadhan lagi saya suka malu sama amal ibadah setahun ini, tapi Maha Baik dan Maha Pemurah Allah masih saja saya diberi kesempatan untuk memperbaiki.
.
Ngomong-ngomong tentang memperbaiki, awal Ramadhan jadi momen yang pas untuk memperbaiki silaturahmi. Belum lama ini saya baca tulisan soal mahanya 'biaya sosial' modern di perkotaan karena begitu banyak hajatan. Bridal shower, wisuda TK, arisan sekolah, pengajian, selamatan rumah baru, ulang tahun anak yang bahkan mungkin belum mengerti pesta, dan lain-lain.
.
Banyak dari kita mengeluhkan biaya yang harus dikeluarkan untuk baju, dandan, memberi kado, dan sebagainya. Tapi itu dia hebatnya silaturahmi, di keberanian untuk merugi. Contoh sederhana saja, misalnya ketika saya baru lahiran si kecil beberapa waktu lalu, saya terharu dengan mereka yang jauh-jauh menemui. Masya Allah, saya pikir, berapa waktu, biaya, tenaga yang mereka curahkan hanya untuk menyapa saya, menunjukkan pada saya dan keluarga bahwa mereka peduli, bahkan repot-repot memberi itu-ini. Secara logika sih rugi ya, tapi di situlah keindahan silaturahmi.
.
Dalam silaturahmi, jangan terlalu asyik haha-hihi. Pastikan kita juga memenuhi hak Allah di dalamnya, yaitu kebaikan. Walau lelah, menyebalkan, atau mungkin suasana hati kita sedang tidak enak, jangan lupa tunaikan juga hak Allah dalam komunikasi silaturahmi.
.
Mungkin karena ini pula Allah menjanjikan keluasan rezeki jika rajin silaturahmi. Allah yang langsung 'mengganti' semua upaya kita membina relasi. Karena sesuai namanya yang berasal dari kata wasilah dan rahim, output mutlak dari silaturahmi haruslah berupa rahmah, yaitu kasih-sayang. Sedangkan Allah tak pernah ingkar janji. Subhanallah, indahnya silaturahmi. :)
.
Salam hangat,
Diajeng Lestari
#HIJUPinspirasipagi
#HIJUPsquad
Read more
. Bismillahirahmannirahim Segala puji bagi Allah yang Maha Pengasih lagi Penyayang... Syukur ...
Media Removed
. Bismillahirahmannirahim Segala puji bagi Allah yang Maha Pengasih lagi Penyayang... Syukur Alhamdullilah diatas rezeki yg diberikan dan kami dapat berkongsi Rezeki yang anda dengan anda semua. . Seperti yang Kak Yozz janjikan. Kak Yozz nak bagi BAJU BUDAK PERCUMA sempena Hari ... .
Bismillahirahmannirahim
Segala puji bagi Allah yang Maha Pengasih lagi Penyayang...
Syukur Alhamdullilah diatas rezeki yg diberikan dan kami dapat berkongsi Rezeki yang anda dengan anda semua.
.
Seperti yang Kak Yozz janjikan.
Kak Yozz nak bagi BAJU BUDAK PERCUMA sempena Hari Raya Haji insyallah yg tak lama lagi akan kita temui... Terima kasih banyak buat semua yg membantu Kak Yozz tingkatkan semangat dengan bantu promote dan follow n like our IG or FB.
.
Dengan ini Kak Yozz umumkan PEMENANG yg terpilih secara rawak yg akan menerima 3psg BAJU BUDAK SECARA PERCUMA. Seorang dari IG @umiee_hanania dan seorang lagi dari FB Syikin Razali. Tahniah buat yg menang dan terima kasih join. Buat yg tak BERJAYA Kak Yozz ucapkan ribuan terima kasih sebab memberi support dan semoga kalian terus support kami. Insyallah nanti kak Yozz buat lagi untuk anak2 comel lelaki pula ya. .
LOVE ♥️from Kak Yozz and team HC
.
PENTING: utk yg menang harap bole terus hubungi ke 0197586027 untuk HADIAH anda selewat2nya esok sblm kol 10pg ya utk kami pos hadiah, supaya bole dipakai di hari raya nanti. Kami sentiasa doakan anak2 anda nampak comel dan bergaya bila menggayakannya.
.
Pesanan Kak Yozz, jaga la anak2 anda, pemberian Allah yg sangat berharga...itu la AMANAH utk kita didik dan beri sepenuh kasih sayang supaya menjadi anak yang Soleh dan Solehah. Amin
Read more
~08 Oktober 2017~ Terimakasih kepada: • Allah Maha Segalanya yang telah mengijinkankan kami ...
Media Removed
~08 Oktober 2017~ Terimakasih kepada: • Allah Maha Segalanya yang telah mengijinkankan kami untuk bersama. cie • Suamiku a @idansyah124 yang udah milih rannia sebagai istrinya, nerima rannia gini adanya, yang percaya dirinya sangat berlebih tapiku cinta abun • Mama @noerhastuty_ ... ~08 Oktober 2017~
Terimakasih kepada:
• Allah Maha Segalanya yang telah mengijinkankan kami untuk bersama. cie
• Suamiku a @idansyah124 yang udah milih rannia sebagai istrinya, nerima rannia gini adanya, yang percaya dirinya sangat berlebih tapiku cinta abun 🌹
• Mama @noerhastuty_ Papa @yosmianto Tersayang Tercinta Terakupadamu yang udah sayang sama rannia, yang selalu direpotkan sedjak masih dalam kandungan sampe detik ini rannia mengandung, ngga ada capenya rawat rannia meskipun pikasebeleun bedegong. maafkan kalo rannia belum bisa bikin mama papa bangga, belum berbakti sama mama papa (pengen nangis 😢)
• Mama ibu @ny_hodijah sama Bapak yang super baik, yang selalu direpotkan, maafkan kalo rannia belum bisa jadi menantu sesuai harapan, @fajri_nura sama neng Suci yang udah nerima teteh hehe
• Odi @yosdifay adikku Hiperbola yang rela melepaskan ku untuk tidak tidur bersama lagi. kamu pasti bisa yosdi, hanya tinggal menghitung bulan kamu bakal ditemenin bobo sama adek ipar teteh
• Keluarga Besar Noer Sahid yang dengan rela jadi WO, yang ikut riweuh sedjak awal bertemunya oci & idan
• Pasukan Armada yang H-1 bikin rannia aral ngga bisa tidur, rarieut punya kalian teh (liat we covernya juga pada ngeselin gitu) tapida gimana kalo udah nyaman apalagi sayang mah 🤘🏼
• Tolombong Family yang kuat nerima rannia apa adanya sedjak margahayu masih usum rok baping baju indis, yang ikutan cirambay pas rannia ngga kuat menghadapi sindrom pra nikah. ACT! 💋
• MB yang selalu nanya 'sekarang kamu sama siapa'. udah terjawab ya gais, tunggu aja launchingnya oci jr.
• AREALSSH yang akhirnya percaya kalo rannia mau nikah, karna cuma kalian yang bilang pengumuman nikahan rannia mah hoaxcuh ~
• MUA @deriabarmadie yang cuco meong bikin rannia menjadi seperti wanita seutuhnya. gemericik sekali adinda..
• Photo & Video @temuphoto yang hasilnya bikin keprok barudak
• Catering & Decoration @kdmcatering yang servicenya sangat memuaskan, makanannya lezatoss, decornya cantik sekali ~ maafkan ya bapak ibuu kalo selama ini kita cerewet hehe
• Entertaiment yang telah mengisi acara ✨
• Seluruh Keluarga besar serta tamu undangan atas doa restunya, rela jauh2 dateng ke bandung ☺️
Read more
Muka jutek = Prasangka buruk. . Bismillah, jadi suka ga sih ngeliat si A mukanya kayak aku difoto ...
Media Removed
Muka jutek = Prasangka buruk. . Bismillah, jadi suka ga sih ngeliat si A mukanya kayak aku difoto ini pose jutek trus kita batin dalam hati ‘ih pasti blagu nih orang, ih sombong bgt nih orang, ih judes nih orang’ lalu kita males deh negor, hahaha langsung prasangka buruk (suudzon) Aku nih ... Muka jutek = Prasangka buruk.
.
Bismillah, jadi suka ga sih ngeliat si A mukanya kayak aku difoto ini pose jutek trus kita batin dalam hati ‘ih pasti blagu nih orang, ih sombong bgt nih orang, ih judes nih orang’ lalu kita males deh negor, hahaha langsung prasangka buruk (suudzon) Aku nih salah satunya, ngeliat muka Dallas misal lagi jutek aja males ngobrol padahal mah emang cetakan aja muka dia jutek padahal hatinya alamakkkk manissss bgt cem hello kitty. Ya namanya manusia pasti melihat “casing” luarnya aja. Padahal belum tentu yang bisa dibilang ga jutek itu jutek seperti mukanya, atau sebaliknya malah yg mukanya manis malah judes kalo diajak ngobrol. Jadi untuk apa sih kita berprasangka buruk sm orang? Bukannya kalo kita kalo berprasangka buruk ke orang lain bisa jadi kebalikannya ke kita?! Coba deh kita berprasangka baik ( huznudzon ) sama semua orang walaupun misal nnt ujung2nya ga sesuai expektasi kita tapi biarlah Allah yang menilai semuanya. Kita manusia hanya berusaha mencari pahala di dunia, salah satunya baik kepada sesama, prasangka baik sm sesama. Nah kalo sm manusia aja kita ga boleh berprasangka buruk apalagi sm Allah yang jelas2 menciptakan kita, yang terang2 memberikan kita banyakkkk rezeki.
.
Allah Ta’ala berfirman dalam hadits qudsi ‘Aku (tergantung) persangkaan hamba-Ku kepada-Ku’. Apakah hal ini berarti bahwa ketika seseorang berprasangka kepada Allah rahmat-Nya lebih luas dibanding hukuman-Nya, maka hamba ini akan perlakukan dengan kasih sayang (rahmat) lebih besar dibandingkan dengan hukuman.
.
.
Baju dan celana yang aku pakai ini semua bisa didapet di @hijup bisa pake kode voucher aku HIJUPXKADITHA untuk voucher diskon setiap belanja di Hijup.com ,mayan sister diskonnya 😍 #ceritaibukayu #myhijup #masyaallahtabarakallah
Read more
BABAD DIPANEGARA @salimafilllah . (Ditulis dalam pembuangan di Manado, 1831-1832) . Naskah ...
Media Removed
BABAD DIPANEGARA @salimafilllah . (Ditulis dalam pembuangan di Manado, 1831-1832) . Naskah asli dalam tulisan Arab Pegon; bagian awal ditembangkan dengan serat MIJIL: . //sun amedhar suraosing ati/ atembang pamiyos/ pan kinarya anglipur brangtane/ aneng Kitha Manadhu duk ... BABAD DIPANEGARA
@salimafilllah
.
(Ditulis dalam pembuangan di Manado, 1831-1832)
.
Naskah asli dalam tulisan Arab Pegon; bagian awal ditembangkan dengan serat MIJIL:
.
//sun amedhar suraosing ati/ atembang pamiyos/ pan kinarya anglipur brangtane/ aneng Kitha Manadhu duk kardi/ tan ana kaeksi/ nging sihing Hyang Agung//
.
//mapan kathah kang karesing galih/ ing tingkah kadudon/ pan mangkana ing tyas pangasthine/ kaya paran solah ingsun iki/ yen tan ana ugi/ apura Hyang Agung//
.
//lara wirang pan wus sun lakoni/ nging panuhuning ngong/ ingkang karilan kang dhingin kabeh/ kulawarga kang ngesthokken yekti/ mring Agama Nabi/ oleh apitulung//
.
TERJEMAH:
.
"Aku tuangkan perasaan sukmaku, dalam irama Mijil yang gundah. Disusun untuk menghibur hasrat jiwaku, di Kota Manado-lah penulisannya. Tanpa disaksikan siapapun, hanya karena kasih sayang Allah Yang Maha Agung."
.
"Banyak nian yang terasa di hati, tentang segala kejadian tak menyenangkan di masa lalu. Makanya sekarang hatiku berketetapan. Duhai akan jadi apa segala perbuatanku, sekiranya tiada ampunan dari Allah Yang Maha Agung."
.
"Telah kualami derita dan malu, tapi aku senantiasa memohon, agar dapat ridha atas segala yang telah terjadi. Dan sungguh-sungguh kuwasiatkan, agar keluargaku benar-benar memegang teguh agama Nabi, hingga beroleh pertolonganNya."
___________
Kangmas @roni.sodewo, keturunan ke-7 dari Sang Pangeran yang sejak lebih dari 8 tahun lalu bertungkuslumus menghabiskan tenaga, waktu, dan dana demi mencari dan menghimpun saudara-saudaranya. Bukan pekerjaan mudah, terlebih karena hampir satu setengah abad jalur keturunan ini dicap sebagai pemberontak, diburu, diasingkan, disembunyikan, dan tentu demi keselamatan dan ketenteraman memilih menutup rapat silsilahnya.
.
Kehormatan bagi @fullheart.corp dan @fullheart_katalog menghadiahkan baju koko seri Dipanegara untuk beliau kenakan.
.
Langgani Channel Youtube beliau untuk berbagai pembahasan dari Babad Dipanegara dan serba-serbi sejarah menariknya: https://youtu.be/wLR1XG-mXr8
Read more
. Dari Abu Hurairah radhiyallaahu ‘anhu, beliau berkata: “Seseorang datang kepada Rasulullah ...
Media Removed
. Dari Abu Hurairah radhiyallaahu ‘anhu, beliau berkata: “Seseorang datang kepada Rasulullah shalallahu ‘alaihi wasallam dan berkata, ‘Wahai Rasulullah, kepada siapa aku harus berbakti pertama kali?’ Rasul menjawab, ‘IBUMU!’ Dan orang tersebut kembali bertanya, ‘Kemudian ... .
Dari Abu Hurairah radhiyallaahu ‘anhu, beliau berkata:
“Seseorang datang kepada Rasulullah shalallahu ‘alaihi wasallam dan berkata, ‘Wahai Rasulullah, kepada siapa aku harus berbakti pertama kali?’ Rasul menjawab, ‘IBUMU!’ Dan orang tersebut kembali bertanya, ‘Kemudian siapa lagi?’ Rasul menjawab, ‘IBUMU!’. ‘Kemudian siapa lagi?’ Rasul menjawab, ‘IBUMU.’ Orang tersebut bertanya kembali, ‘Kemudian siapa lagi?,’ Rasul menjawab, ‘Kemudian ayahmu.'” (HR. Bukhari no. 5971 dan Muslim no. 2548)
.
Pula dalam koleksi buku perpustakaan mini pada kitab Bhagavad Gita, sri Khrisna Vasudeva berpuisi: "tak ada tempat berpulang yang lebih baik dari kaki ibu. Memuliakan ibu lebih baik dari memuliakan seribu dewa. Di kaki ibu semualah segala-galanya; segala pujian, penebusan dosa, seluruh dunia..."
.
Selamat bertambah umur bunda tersayang, yang selalu bangunin shalat subuh saat bablas dan ingatkan shalat-shalat lain, yang cerewet kalau kamar berantakan atau baju kotor bertumpuk-tumpuk, yang saat sedang berpergian selalu bertanya pesan 'sudah nyampe tujuan?', yang saat sedang diluar selalu tanya 'pulang jam berapa?', yang masakan sederhananya selalu terasa mewah tak bertara utamanya sambel korek dan sayur lodeh, yang selalu ngelarang buat naik gunung, yang selalu ingatkan untuk belajar biar ndak seperti bundanya yang bodo dan bisanya hanya uleg-uleg sambel di dapur, yang selalu sederhana dalam kesederhanaannya, yang apabila memandang anaknya selalu penuuuuhh dengan cinta dan sayang sambil sesekali ngomel, yang perhatiannya senantiasa penuh tiada berukur. Allah yang maha rahman dan rahim, muliakanlah bunda tersayang, dan bunda-bunda kami yang tiada akan ada duanya. Al-Fatihah, ALLAHUAKBARR!
Selamat bertambah umur pula buat mama camer, semoga bunda dan mama bisa jadi besan, aamiin ya Rabb. Ciyeee tanggal ulang tahunnya samaan ciyeee...
.
Loc: Puncak Sejati, Raung 3344 mdpl
.
#hadist #hike #raungsejati #3344mdpl #mount #landscape #gentlemantop #lonelyplanet #lovemom #pendaki_id #sejati #hariibu #everydayismotherday #ibu
Read more
Happy Birthday Ismail Bin Mahadi <span class="emoji emoji1f388"></span> Abah Terima kasih atas kasih sayang yang abah bagi kat 8 orang ...
Media Removed
Happy Birthday Ismail Bin Mahadi Abah Terima kasih atas kasih sayang yang abah bagi kat 8 orang anak abah selama ni. Walaupun Abah dah digelar ‘warga emas’, tapi kudrat Abah seperti remaja. Masih mampu bekerja seperti orang muda. Masih mampu menguruskan hal anak-anak bujang walaupun ... Happy Birthday Ismail Bin Mahadi 🎈

Abah
Terima kasih atas kasih sayang yang abah bagi kat 8 orang anak abah selama ni. Walaupun Abah dah digelar ‘warga emas’, tapi kudrat Abah seperti remaja. Masih mampu bekerja seperti orang muda. Masih mampu menguruskan hal anak-anak bujang walaupun semua dah besar panjang. Masih mampu jaga pakaian, makan & minum anak-anak bujang walaupun kami dah mampu uruskan semua tu sendiri. Ya, pakaian kami Abah yang basuhkan, Abah yang sidaikan, Abah yang lipatkan. Kalau baju putih, dia berus guna tangan. Dia yang buatkan semua tu. Dia tak akan bagi kami buat. Walaupun Abah susah nak ucapkan kata sayang kat anak-anak, tapi kami tahu itulah cara abah tunjukkan kasih sayang kat kami semua.

Kalau pasal Mak, Abah yang akan uruskan semua. Ubat Mak, Abah je yang tahu mana ubat pagi, ubat tengahari & ubat malam. Abah je yang tahu bila Mak kena pergi check up. Dia tak suka susahkan anak-anak. Dia tak pernah kenal erti penat. Kadang kita tengok dia, kita yang rasa penat. Semua kerja dia nak buat. Kita suruh dia rehat pun dia tak nak. Kadang bila dia tak sihat, dia pergi hospital sendiri. Dia tak bagi anak-anak ikut. Bila dapat result, dia nyorokkan. Kadang geram gak dengan orang tua ni!

Doaku moga Allah berikan kesihatan yang baik buat Abah, dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, dipermudahkan segala urusan didunia & akhirat kelak ❤️ Doa untuk diriku, moga Allah kurnia bakal zauj seperti Abah. Amin! #CintaHati #0809 #BolehTikamMagnum
Read more
- Kalau korang nak tau kan JP seorang Boss di @kamixramai JP Kuli di hati kamu. JP boss besar tau, JP ...
Media Removed
- Kalau korang nak tau kan JP seorang Boss di @kamixramai JP Kuli di hati kamu. JP boss besar tau, JP kaya tau, JP sangat disayangi oleh orang ramai. Sebab tu JP “KAYA”. - JP x nak kaya “DUIT”. JP nak KAYA dengan diberikan kesihatan tubuh badan supaya JP boleh mencari rezeki,Boleh sujud ... -
Kalau korang nak tau kan
JP seorang Boss di @kamixramai
JP Kuli di hati kamu.
JP boss besar tau,
JP kaya tau,
JP sangat disayangi oleh orang ramai.
Sebab tu JP “KAYA”.
-
JP x nak kaya “DUIT”. JP nak KAYA dengan diberikan kesihatan tubuh badan supaya JP boleh mencari rezeki,Boleh sujud pada Maha Pencipta sekian Alam,Boleh ke Mekah melakukan Umrah/Haji Dll.
-
JP nak Isteri yang taat,anak yang patuh dan taat pada perintahNya,
Sahabat sejati yang baik seperti KAMU semua.
-
Jika diberikan kelebihan “KAYA DUIT”..Alhamdullilah -
JP nak berkongsi rezeki dengan kawan2 JP juga
dengan KAMU semua.
-
JP sebagai perantaraan je dari ALLAH s.w.t yang menentukan segala2 dan sebaik2 Perancang untuk kita semua.Rezeki bukan dari MAKHLUK..Rezeki dari ALLAH.
-
JP akan perbaiki kesilapan,
JP x nak ade musuh,
JP nak semua sayang JP,
Sebab DOA Kalian semua yang mengiringi
perjalanan JP selama ini.
-
TQ SEMUA...
JP SAYANG KAMU...
10/9/2018
kat bilik
Baju putih
Kain pelikat “gajah duduk”
hujan lebat
Datuk Keramat
Kuala Lumpur
Malaysia
@kamixramai
@jejaka_penyegan
#kamiXramai
#ShellMotoGP2018 #ShellVPower #ShellAdvance #ShellKita #ShellMalaysia #DuaRodaSatuSemangat
Read more
Regrann from @nasehatcinta_ - . Ada seorang wanita, dia sudah membersihkan bekas haid yang ada ...
Media Removed
Regrann from @nasehatcinta_ - . Ada seorang wanita, dia sudah membersihkan bekas haid yang ada di celananya, tapi gak bersih2. masih ada aja bekas darahnya, bahkan sampai kering. Nah.. bolehkh celana ini dipake ibadah? Apakah bekas darah itu najis? . Jawaban: Darah haid hukumnya ... Regrann from @nasehatcinta_ - .
Ada seorang wanita, dia sudah membersihkan bekas haid yang ada di celananya, tapi gak bersih2. masih ada aja bekas darahnya, bahkan sampai kering. Nah.. bolehkh celana ini dipake ibadah? Apakah bekas darah itu najis?
.
Jawaban:
Darah haid hukumnya najis, karena itu wajib dicuci.
.
Jika sudah dicuci, bahkan dikucek, namun masih ada bekasnya, tidak masalah digunakan untuk shalat atau ibadah lainnya yang mempersyaratkan harus suci dari najis.
.
Kesimpulan ini berdasarkan hadis dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, bahwa seorang seorang sahabat wanita yang bernama Khoulah bintu Yasar datang kepada Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam dan bertanya,
.
“Wahai Rasulullah, saya hanya memiliki satu baju, dan ketika haid, saya mengenakan baju ini.”
.
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam menyarankan, “Jika kamu telah suci, cucilah bekas yang terkena darah, kemudian gunakan baju itu untuk shalat.”
.
Khoulah bertanya lagi: “Ya Rasulullah, bagaimana jika bekasnya tidak hilang?”
.
Jawab Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam,
“Cukup kamu cuci dengan air, dan tidak usah pedulikan bekasnya.” (HR. Abu Daud dan Baihaqi; disahihkan Albani).
.
Hukum semacam ini sejalan dengan kaidah umum dalam fikih,
.
المشقة تجلب التيسير
.
“Kesulitan membawa kemudahan”
.
Dan ini bagian dari kasih sayang Allah kepada hamba-hamba-Nya. Allah memberikan banyak keringanan dalam kesulitan yang tidak mungkin dihindari oleh para hamba-Nya. Allah berfirman,
.
وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ
.
Dia sama sekali tidak menjadikan adanya kesempitan untuk kamu dalam agama (QS. Al-Hajj: 78)
.
----------------------------
📍Ps: saat ini sudah banyak berbagai macam detergent yg ampuh buat ngilangin bekas darah, jadi jangan dijadiin alasan buat malas mencuci yaaak!! Semoga Allah mudahkan,
Wallahu a’lam
.
Ust. Ammi Nur Baits
Sumber: konsultasisyariah.com. - #regrann
Read more
Bismillah,,, .Siapa yang suka mandi sambil menyanyi?? ada yg sayang nih kalau dilewatkan, yuk ...
Media Removed
Bismillah,,, .Siapa yang suka mandi sambil menyanyi?? ada yg sayang nih kalau dilewatkan, yuk dibaca : . Dalam sebuah hadis, Rasulullah bercerita bahwa Iblis meminta tempat tinggal kepada Allah seperti halnya Allah memberikan tempat tinggal kepada anak adam untuk berada di bumi. . "Ya ... Bismillah,,,
.Siapa yang suka mandi sambil menyanyi?? ada yg sayang nih kalau dilewatkan, yuk dibaca :
.
Dalam sebuah hadis, Rasulullah bercerita bahwa Iblis meminta tempat tinggal kepada Allah seperti halnya Allah memberikan tempat tinggal kepada anak adam untuk berada di bumi.
.
"Ya Allah,,adam dan keturunannya Engkau beri tempat tinggal di bumi,,maka berilah pula aku tempat tinggal..!!" Kata Iblis..
Allah berfirman,,"Tempat tinggalmu adalah kamar mandi atau tandas"(HR. Bukhari).
.
Dari situlah kemudian Iblis pun menggoda setiap orang yang memasuki rumahnya yang berupa kamar mandi.. Godaan iblis macam-macam dan aneka warna.
.
contohnya menggoda manusia supaya:
1. Berlama-lama di dalam bilik mandi.
2. Bernyanyi atau berkata-kata.
3. Bermain-main air atau sesuatu yang lain (bawa hp mendengarkan muzik, ber'facebook').
4. Membisik seseorang supaya kencing sambil berdiri.
5. Membiarkan baju yang kotor t'gntung di dalm bilikmandi.
6. Melupakan seseorang untuk berdoa ketika hendakmasuk atau keluar dari bilik mandi.
7. Mengambil whudu sambil telanjang.
8. Mencoret-coret dinding bilik mandi.
9. Merencanakan kejahatan.
10.Onani/masturbasi di dalam bilik mandi, air mani akan bercampur air mani iblis & menyebabkan terlahirlah tuyul.
.
Maka,,hati-hatilah sewaktu dalam bilik mandi atau tandas. Dan tips yang baik adalah mandi, buang air dll sewajarnya saja.. lebih cepat lebih baik.
.
Sekarang Anda mempunyai 3 pilihan:
.
1. Anda -Aku akan biarkan tulisan ini tetap di sini saja...
.
2. Malaikat -Ingatkan pada teman yang anda kenal...Sebarkanlah..!
.
3. Syaitan -Tidak usah penat2 dan sibuk-sibuk menyebarkan tulisan ini.. Biarkan saja di sini.. Kalau boleh hapus/tutup saja.. Mereka tidak perlu membaca tulisan ini.. ilmu agama... Silakan Share untuk kawan-kawan yang lain.
Semoga Bermanfaat .
.
📜katanyabaik
Read more
Ada seorang wanita, dia sudah membersihkan bekas haid yang ada di celananya, tapi gak bersih2. ...
Media Removed
Ada seorang wanita, dia sudah membersihkan bekas haid yang ada di celananya, tapi gak bersih2. masih ada aja bekas darahnya, bahkan sampai kering. Nah.. bolehkh celana ini dipake ibadah? Apakah bekas darah itu najis? . Jawaban: Darah haid hukumnya najis, karena itu wajib dicuci. . Jika ... Ada seorang wanita, dia sudah membersihkan bekas haid yang ada di celananya, tapi gak bersih2. masih ada aja bekas darahnya, bahkan sampai kering. Nah.. bolehkh celana ini dipake ibadah? Apakah bekas darah itu najis?
.
Jawaban:
Darah haid hukumnya najis, karena itu wajib dicuci.
.
Jika sudah dicuci, bahkan dikucek, namun masih ada bekasnya, tidak masalah digunakan untuk shalat atau ibadah lainnya yang mempersyaratkan harus suci dari najis.
.
Kesimpulan ini berdasarkan hadis dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, bahwa seorang seorang sahabat wanita yang bernama Khoulah bintu Yasar datang kepada Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam dan bertanya,
.
“Wahai Rasulullah, saya hanya memiliki satu baju, dan ketika haid, saya mengenakan baju ini.”
.
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam menyarankan, “Jika kamu telah suci, cucilah bekas yang terkena darah, kemudian gunakan baju itu untuk shalat.”
.
Khoulah bertanya lagi: “Ya Rasulullah, bagaimana jika bekasnya tidak hilang?”
.
Jawab Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam,
“Cukup kamu cuci dengan air, dan tidak usah pedulikan bekasnya.” (HR. Abu Daud dan Baihaqi; disahihkan Albani).
.
Hukum semacam ini sejalan dengan kaidah umum dalam fikih,
.
المشقة تجلب التيسير
.
“Kesulitan membawa kemudahan”
.
Dan ini bagian dari kasih sayang Allah kepada hamba-hamba-Nya. Allah memberikan banyak keringanan dalam kesulitan yang tidak mungkin dihindari oleh para hamba-Nya. Allah berfirman,
.
وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ
.
Dia sama sekali tidak menjadikan adanya kesempitan untuk kamu dalam agama (QS. Al-Hajj: 78)
.
----------------------------
📍Ps: saat ini sudah banyak berbagai macam detergent yg ampuh buat ngilangin bekas darah, jadi jangan dijadiin alasan buat malas mencuci yaaak!! Semoga Allah mudahkan,
Wallahu a’lam
.
@rizkylukylollasari
Read more
Rare picture of us! Jarang syekaliii saya post foto pake camera depan Hp krn hasilnya ga begitu memukau ...
Media Removed
Rare picture of us! Jarang syekaliii saya post foto pake camera depan Hp krn hasilnya ga begitu memukau tapi moment ini sayang banget ga disimpen .. hehe Banyak yang tanya “gimana persiapan shalat Ied bawa 5 anak?!” Jam 4 subuh saya bangun trus kumpulin tenaga buat angkat badan sampe 4.30, ... Rare picture of us! Jarang syekaliii saya post foto pake camera depan Hp krn hasilnya ga begitu memukau 😝 tapi moment ini sayang banget ga disimpen .. hehe Banyak yang tanya “gimana persiapan shalat Ied bawa 5 anak?!” Jam 4 subuh saya bangun trus kumpulin tenaga buat angkat badan sampe 4.30, mandi pertama lalu bangunin mas hanung (semua baju yg mau di pakai udah di siapin dari smlm), lalu bangunin Bhumi di barengin Bia mandiin sybil yang masi merem tapi lgsg semangat! Kala setengah nangis, kaba penuh tangisan, bhre senyum2 aja 🤗❤️ alhamdulillah jam 5.15 semua siap! Jam 5.30 kami jalan ke @gamplong_studio mau shalat ied disana yang jaraknya 30menit dari rumah ... prestasi banget rasanya mandiin 4anak kurang dari 15menit keramas smua 💪🏻👸🏻 sepanjang shalat Bia deg2an aba bakal iseng ke adenya, takut bhre yang lagi seneng tengkurep-terlentang-tengkurep lagi keluar dari sajadah krn akan ke tanah, sybil ama kala sibuk berantem sambil cubit2an 🤣🤣🤣 masyaa Allah kenapa seru banget yaaaaa hahahaha kira2 begitulah keramaian pagi kami hari ini ... hhhheeeebbbooohhh✌🏻😆 gimana dengan kamuuu?!?
Read more
Assalamu'alaykum^^ Wahai Ukhti, berhijablah dan sempurnakan hijabmu. Akhir-akhir ini istilah ...
Media Removed
Assalamu'alaykum^^ Wahai Ukhti, berhijablah dan sempurnakan hijabmu. Akhir-akhir ini istilah hijab sudah meluas di kalangan masyarakat, tapi ukhti tahukah beda nya hijab, khimar, dan jilbab? ^^ • Hijab adalah kata dalam bahasa Arab (khajaba) yang berarti penghalang atau penutup. ... Assalamu'alaykum^^ Wahai Ukhti, berhijablah dan sempurnakan hijabmu. Akhir-akhir ini istilah hijab sudah meluas di kalangan masyarakat, tapi ukhti tahukah beda nya hijab, khimar, dan jilbab? ^^ •

Hijab adalah kata dalam bahasa Arab (khajaba) yang berarti penghalang atau penutup. Tentunya yang dimaksud dengan ‘penghalang’ adalah menghalangi pandangan dari yang tidak seharusnya dilihat (baca: aurat). Hijab adalah pakaian dari atas sampai kebawah yang dikenakan WAJIB bagi muslimah untuk menutup aurat. •

Lalu apa pengertian Khimar? Khimar adalah kain kerudung yang digunakan muslimah untuk menutup kepala sehingga tertutup rambut, leher, anting-anting dan dada mereka.
Sedang pengertian Jilbab adalah baju panjang / gamis /daster yang menutup seluruh badan. • “Hai Nabi, katakanlah kepada Isteri-isterimu, Anak-anak perempuanmu dan Isteri-isteri orang mukmin: “Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka”. Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak di ganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (Al-Ahzab :59). •

Jadi ukhti, lebih jelasnya seperti ini -> Jilbab + Khimar = Hijab ^^
Saat ini Alhamdulillah sudah banyak muslimah yang berhijab atau menutup aurat di depan non mahram nya. Tapi apakah hijab mu sudah sesuai dengan yang disyariatkan Allah dan Rasulullah?Yuk kita cek hijab kita masing-masing Ukhti ^^ •

Sudah berhijab, TAPI khimar atau kerudung Ukhti masih tipis dan transparan? rambut pun kelihatan, terus guna khimar mu apa donk ukhti ku sayang? Sama aja kamu belum berhijab, yuk disempurnakan ^^ •

Sudah berhijab, TAPI khimar atau kerudungnya kecil dan belum menutup dada? hmm inget lagi yuk firmanNya di QS An Nur (24) : 31 “..hendaklah mereka menutupkan kain kerudung ke dadanya..” •

Sudah berhijab, TAPI baju Ukhti masih ketat? Bukankah tidak boleh menampakkan bentuk tubuh mu wahai shalihat? segera longgarkan baju mu dan tutup rapat-rapat ^^ •

Semoga bermanfaat ^^ Ilustrator dan text editing oleh @unijannahofficial. Sumber @muslimah_talk ^^ •

Sudahkan engkau follow @unijannahapp  sahabat? Yuk download & amalkan aplikasi program 30 hari tamat alQurannya ^^
Read more
Tak terasa usiamu sudah satu tahun wahai anakku untaian doa selalu mengalir dari tangan ibumu saat ...
Media Removed
Tak terasa usiamu sudah satu tahun wahai anakku untaian doa selalu mengalir dari tangan ibumu saat memeluk dan mendekapmu. Kehadiranmu adalah hadiah terindah yg Allah berikan untuk ayah dan mamah semoga kamu sehat selalu anakku. Kini genap setahun sudah usiamu sayang. Selamat ulang ... Tak terasa usiamu sudah satu tahun wahai anakku
untaian doa selalu mengalir dari tangan ibumu
saat memeluk dan mendekapmu.
Kehadiranmu adalah hadiah terindah yg Allah berikan untuk ayah dan mamah semoga kamu sehat selalu anakku.
Kini genap setahun sudah usiamu sayang. Selamat ulang tahun untukmu bayi kecilku.
Kakimu yang manis, hidungmu yang mungil, kedua matamu yang cantik, jari-jarimu yang menggemaskan, tanganmu yang lembut, dan senyummu yang mempesona, sungguh pantas jika semua harapan disematkan kepadamu.
Kamu adalah bidadari yang dikirimkan kepada kami. Kini kamu bagian dari hati dan jiwa kami.
Kamu tumbuh sangat mengagumkan sayangku. Kini, di ulang tahunmu yang pertama, kami akan memberikan yang terbaik buatmu.
Untaian doa sederhana dari ayah dan mamah adalah semoga kamu panjang umur, sehat selalu, jadi anak sholehah, pinter, rajin beribadah, berakhlak baik, patuh kepada kedua orang tua, jadi anak yg dibanggakan oleh semua orang, baik budi pekertinya, pandai pemikirannya, lembut hatinya, dan juga pemberani, semoga kesuksesan selalu mengiringi langkahmu, semoga Allah selalu menuntun langkahmu dalam jalan kebaikan dan takut akan larangan2 Allah.
Amiinnnnnnnnn yarobbal'allamin🙏🙏🙏
Ayah dan mamah akan selalu mendoakan yg terbaik untuk kamu sayang, sekali lagi Selamat Ulang Tahun Ratu kecilku🎉👧😘💝
.
.
.
Rika Thalia Syahwi
Selasa, 7 Maret 2017 - Rabu, 7 Maret 2018
11.25 WIB ® 8 Legi .
.
.
.
.

@bayi_lucu @bayi.gemes @babycandy.store @bayi.lucu.imut @bayiaustin @indobayi @azzaleaolshopp @babyclothing.co @kasur.bayi @tigaputricollection @istanabayipku1 @babygaul @baju_bayiku @bayi.idola @idosbaby @bukubayidanbalita @namaanak @lilbyshop @baby_meiro @just.baby @baby.lover2 @baby.mix.baby @bayilucugemes @jilbab_bayi_lucu @bayianaklucu @bayi_cute
#family #fam #mom #dad #brother #sister #brothers #sisters #bro #sis #siblings #love #instagood #father #mother #related #fun
Read more
Diskon 35% Hanya hari ini saja!!! Halo Balita Secara keseluruhan, produk Halo Balita terdiri ...
Media Removed
Diskon 35% Hanya hari ini saja!!! Halo Balita Secara keseluruhan, produk Halo Balita terdiri atas 25 jilid buku yang dibagi dalam 3 kategori, self help, spiritual dan value. 9 Jilid SELF HELP Topik ini melatih kebiasaan dan kemandirian anak dalam melakukan kegiatan sehari-hari. Aku ... Diskon 35%
Hanya hari ini saja!!! Halo Balita
Secara keseluruhan, produk Halo Balita terdiri atas 25 jilid buku yang dibagi dalam 3 kategori, self help, spiritual dan value.

9 Jilid SELF HELP
Topik ini melatih kebiasaan dan kemandirian anak dalam melakukan kegiatan sehari-hari.

Aku Bisa Makan Sendiri
Aku Bisa Mandi Sendiri
Aku Bisa Pakai Baju Sendiri
Aku Berani Tidur Sendiri
Aku Bisa Merapikan Mainan Sendiri
Aku Suka Buku
Aku Selalu Hati-hati
Aku Berani ke Dokter
Aku Senang Keliling Kota

5 Jilid SPIRITUAL
Topik ini melatih anak melakukan aktivitas yang merupakan pengembangan awal keyakinannya dalam kehidupan beragama.

Aku Sayang Allah
Aku Sayang Rasulullah
Aku Bisa Shalat
Aku Belajar Puasa
Aku Cantik Pake Jilbab

11 Jilid VALUE
Topik ini melatih anak agar mulai memahami dan menerapkan nilai-nilai moral dasar.

Aku Suka Menabung
Aku Anak Jujur
Aku Anak Pemberani
Aku Belajar Membuang Sampah
Aku Sayang Teman
Aku Sayang Bibi
Aku Anak Santun
Aku Sayang Keluarga
Aku Anak Sabar
Aku Suka Berterima Kasih
Aku Sayang Mio

Dalam satu kemasan Halo Balita, disertakan bonus tiga buah boneka tangan yang mewakili tiga tokoh utama alur cerita. Dus kemasan bisa dipergunakan sebagai panggung boneka. Permainan boneka ini merupakan bagian dari proses penguatan kesan anak terhadap cerita yang disampaikan.

Spesifikasi produk:
Terdiri dari 25 jilid (18 halaman per jilid) + 1 jilid panduan untuk orang tua
Ukuran 18 x 18 cm, Cover : hardcover, kertas isi dupleks tebal yang tahan air sehingga awet dan aman untuk balita.
Bonus 3 buah boneka tangan

Buku untuk balita ini sudah berkali-kali dicetak ulang karena minat dan permintaan masyarakat Indonesia yang cukup besar terhadap buku tersebut.
Read more
Dulu buat gue Lebaran tuh artinya baju baru, rambut baru, sepatu baru pokoknya semua baru. Inget ...
Media Removed
Dulu buat gue Lebaran tuh artinya baju baru, rambut baru, sepatu baru pokoknya semua baru. Inget banget dulu setiap malam Takbiran nyalon, baju, sepatu, kerudung satu set udah siap buat Lebaran esok hari. Sekarang gue lebih merenung bagaimana gue bisa menjadi manusia baru setelah hari ... Dulu buat gue Lebaran tuh artinya baju baru, rambut baru, sepatu baru pokoknya semua baru. Inget banget dulu setiap malam Takbiran nyalon, baju, sepatu, kerudung satu set udah siap buat Lebaran esok hari. Sekarang gue lebih merenung bagaimana gue bisa menjadi manusia baru setelah hari kemenangan. Kembali ke titik 0 dengan hati yang bersih, dengan memaafkan dan melupakan semua rasa sakit hati, kekesalan serta uneg-uneg. Gue juga bertekad untuk lebih mensyukuri waktu kebersamaan gue bersama keluarga dan orang-orang yang gue sayang serta lebih mensyukuri semua karunia juga cobaan yang Allah berikan sama gue. Tahun ini ga ada baju baru, ga ada penampilan baru, tapi InsyaAllah gue ingin memulai hidup baru yang lebih cantik dengan senyum yang tulus. 🙏🏽
.
.
Eid Mubarak from our family to yours! May this Eid brings us comfort, love,happiness and blessings from Allah Subhanna Wa Ta’ala. Selamat berkumpul bersama keluarga dan makan enak! 💖💖💖
.
.
Much Love,
~The EZ’s
.
.
.
#EZFam
#eidfitr
#eidmubarak
Read more
Salah satu kebiasaan buruk sebagian besar orang itu mengumpulkan barang2 yg sebenarnya tidak ...
Media Removed
Salah satu kebiasaan buruk sebagian besar orang itu mengumpulkan barang2 yg sebenarnya tidak dipakai lg / membeli barang2 yg sebenarnya tidak diperlukan. Padahal kelak di akhirat semua barang2 yg kita miliki dari yg sekecil apapun sperti sebutir beras bahkan 1 jarum peniti pun akan ... Salah satu kebiasaan buruk sebagian besar orang itu mengumpulkan barang2 yg sebenarnya tidak dipakai lg / membeli barang2 yg sebenarnya tidak diperlukan.
Padahal kelak di akhirat semua barang2 yg kita miliki dari yg sekecil apapun sperti sebutir beras bahkan 1 jarum peniti pun akan DIMINTA pertanggungjawabannya oleh Allah, digunakan utk apa, dipakai utk ibadah/enggk.
.
Ini salah satu tipudaya syaitan utk membujuk manusia, agar membeli sesuatu yg sebenarnya tidak kita butuhkan.
Maka biasakan utk membeli barang yg kita BUTUHKAN bukan skedar INGIN, belajar utk tidak boros, apalagi perempuan harus pandai2 mengatur keuangan.
.
biasakan jg mengikhlaskan, menyedekahkan sesuatu yg tdk dipakai. 1 Baju masuk usahakan 1 baju keluar atau lebihkan :)
.
dulu saya awalnya jg kepikiran "haduh sayang banget ini msh bagus, ini msh sekali/ bbrapa kali pakai, tp gimana yaa udah males pakenya😭" beraaat banget rasanya, tp saya berusaha istighfar dan meyakinkan diri kalo itu bisikan syaitan utk mengumpulkan barang yg udah ngga dipakai biar mubadzir.
berusaha ikhlas terus.
stelah lemari kosong&rapi, masya Allah adem enak lega pisan liatnya😍
Baru sadar kalo baju di diemin di lemari ga pernah dipakai smpe bau apek udah gitu lemarinya jadi full, sesek tiap mau ambil jd brantakan trus males beresinnya lg. percaya ga percaya itu bikin hati & pikiran kita sesek jg 😷
.
kalo lemari isinya scukupnya cuma baju yg kita sering pakai, enak bgt liatnya. selain itu ngasih baju yg udah ngga dipakai ke orglain kan jd ladang pahala, nyenengin hati orang lain juga ❤ daripada di diemin jadinya berat2in hisab kita di akhirat kelak.
.
mulai skrg sedekahkan apa2 yg sudah tidak kita gunakan / males pakainya, jangan pelit jangan sayang2, mau bagus mau mahal, sedekahkan aja 😊
.
smakin banyak harta yg kita miliki membuat smakin lama utk masuk surga karena smakin lama & beratnya hisaban.
.
“Dan apa saja yang kamu infaqkan, niscaya Allah akan menggantinya. Dan Dialah Pemberi rezeki yg sebaik-baiknya” (Qs Saba’ 39).
Read more
 #Repost @remaja.islami (@get_repost) ・・・ ⇨Sayyidah Nafisah⇦ Bismillah,,, .Siapa yang ...
Media Removed
#Repost @remaja.islami (@get_repost) ・・・ ⇨Sayyidah Nafisah⇦ Bismillah,,, .Siapa yang suka mandi sambil menyanyi?? ada yg sayang nih kalau dilewatkan, yuk dibaca : . Dalam sebuah hadis, Rasulullah bercerita bahwa Iblis meminta tempat tinggal kepada Allah seperti halnya Allah ... #Repost @remaja.islami (@get_repost)
・・・
⇨Sayyidah Nafisah⇦
Bismillah,,,
.Siapa yang suka mandi sambil menyanyi?? ada yg sayang nih kalau dilewatkan, yuk dibaca :
.
Dalam sebuah hadis, Rasulullah bercerita bahwa Iblis meminta tempat tinggal kepada Allah seperti halnya Allah memberikan tempat tinggal kepada anak adam untuk berada di bumi.
.
"Ya Allah,,adam dan keturunannya Engkau beri tempat tinggal di bumi,,maka berilah pula aku tempat tinggal..!!" Kata Iblis..
Allah berfirman,,"Tempat tinggalmu adalah kamar mandi atau tandas"(HR. Bukhari).
.
Dari situlah kemudian Iblis pun menggoda setiap orang yang memasuki rumahnya yang berupa kamar mandi.. Godaan iblis macam-macam dan aneka warna.
.
contohnya menggoda manusia supaya:
1. Berlama-lama di dalam bilik mandi.
2. Bernyanyi atau berkata-kata.
3. Bermain-main air atau sesuatu yang lain (bawa hp mendengarkan muzik, ber'facebook').
4. Membisik seseorang supaya kencing sambil berdiri.
5. Membiarkan baju yang kotor t'gntung di dalm bilikmandi.
6. Melupakan seseorang untuk berdoa ketika hendakmasuk atau keluar dari bilik mandi.
7. Mengambil whudu sambil telanjang.
8. Mencoret-coret dinding bilik mandi.
9. Merencanakan kejahatan.
10.Onani/masturbasi di dalam bilik mandi, air mani akan bercampur air mani iblis & menyebabkan terlahirlah tuyul.
.
Maka,,hati-hatilah sewaktu dalam bilik mandi atau tandas. Dan tips yang baik adalah mandi, buang air dll sewajarnya saja.. lebih cepat lebih baik.
.
Sekarang Anda mempunyai 3 pilihan:
.
1. Anda -Aku akan biarkan tulisan ini tetap di sini saja...
.
2. Malaikat -Ingatkan pada teman yang anda kenal...Sebarkanlah..!
.
3. Syaitan -Tidak usah penat2 dan sibuk-sibuk menyebarkan tulisan ini.. Biarkan saja di sini.. Kalau boleh hapus/tutup saja.. Mereka tidak perlu membaca tulisan ini.. ilmu agama... Silakan Share untuk kawan-kawan yang lain.
Semoga bermanfaat #remajaislami #islam #islamituindah #muslim
Read more
BACA CAPTION PLEASE APA YANG MAU KITA BANGGAKAN? . Kecantikan kita? Kulit mulus kita? Hidung mancung kita? Bentuk wajah yang menawan? Bentuk badan indah kita? Lenggak lenggok tampakkan aurat bangga? Kuat beli baju terbuka harga selangit tapi tak kuat beli jilbab dan pakaian ... BACA CAPTION PLEASE😢
APA YANG MAU KITA BANGGAKAN?😭
.
Kecantikan kita?
Kulit mulus kita?
Hidung mancung kita?
Bentuk wajah yang menawan?
Bentuk badan indah kita?
Lenggak lenggok tampakkan aurat bangga?
Kuat beli baju terbuka harga selangit tapi tak kuat beli jilbab dan pakaian agamis?
Sibuk perawatan wajah tapi lupa merawat hati?
Pandai ber make up tapi tak pandai jaga wudzu?
Pandai tutup pori2 wajah tapi tak pandai tutup aurat?
Setiap hari kita menuruti nafsu tuk tampil cantik dimata orang, tapi tak sekalipun kita turuti Allah minta kita tutup aurat?

Lalu menunjukkan bahwa \"inilah Aku\"
Yang tampak cantik di media sosial dengan semua koleksi foto umbar aurat yang ada?
Yang selalu cantik dari semua kaca mata orang yang selalu terpukau dan tertuju pada kita?

Kita tak tau atau pura2 tak tau?
Kami dholim ya Allah😭
Kemana2 kita bawa kotoran diperut kita
Selalu merasa tinggi di muka bumi ini
Sekali Allah hentikan detak jatung ini
Bukan apa-apa lagi selain hanya sebuah bangkai

Punya siapa yang kalian sombongkan itu?
Itu bukan hak mu
Itu hak Allah
Kita hanya dipinjami
Kita hanya di titipi
Bukan di tebar kesana sini
Tapi dirawat dan ditutupi

Terkadang merasa lebih sempurna dari orang lain kadang membuat kita lupa akan kekurangan sendiri, lupa aib dan dosa yang selalu bertambah setiap hari. Jika kita sombong karna kecantikan fisik, jelas kecantikan itu tidak akan pernah abadi, kecantikan akan pudar termakan waktu dan hilang saat kita mati
.
\"Dan janganlah kamu berjalan di muka bumi ini dengan sombong, karena sesungguhnya kamu sekali-kali tidak dapat menembus bumi dan sekali-kali kamu tidak akan sampai setinggi gunung.” [Al Israa’:37]

MASIH TUNGGU APA LAGI?
TUNGGU MATI?
Uni sayang kalian...😭
Yuk coba dikit2 deh mulai skg ya cantik yah, sekalipun belum istiqamah setidaknya tak merasa malu memakai pakaian seperti itu. Pakailah, siapa tau hatimu tergertak dan kau akan sadar bahwa ada cinta Allah disitu untuk menjagamu. Jangan fisik saja yang dipoles, akhlak juga. Kita tak mungkin membawa kecantikan kita untuk menghadapnya, kita hanya membawa amal ibadah dan dosa untuk dipertanggung jawabkan kepada-Nya."
@unialfi
Read more
Raya pertama. Walaupun tema baju lain2, tapi tema syukur itu lebih penting. Alhamdulillah dapat ...
Media Removed
Raya pertama. Walaupun tema baju lain2, tapi tema syukur itu lebih penting. Alhamdulillah dapat berkumpul semua adik-beradik tahun ni, disebelah emak dan abah. Ditambah pula ahli baru, Adam Taufiq. Sayang semua, lillahi taala. #Syukur. Maka nikmat Allah mana yang mahu aku dustakan. Raya pertama. Walaupun tema baju lain2, tapi tema syukur itu lebih penting. Alhamdulillah dapat berkumpul semua adik-beradik tahun ni, disebelah emak dan abah. Ditambah pula ahli baru, Adam Taufiq. Sayang semua, lillahi taala. #Syukur. Maka nikmat Allah mana yang mahu aku dustakan.
Loading...